Wat ik met mijn post bedoelde is dat ik niet verantwoordelijk ben voor de landplaats die hij kiest. Maar ik denk dat je dat ook wel snapte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abeltje77 schreef:Voor zover ik begrepen heb is deze ballonmeneer van het kaliber: bellen voor toestemming. Het is een ballon die hier in de omgeving veel vliegt, dus ik denk dat ze wel hun landplekjes hebben.
Wat ik met mijn post bedoelde is dat ik niet verantwoordelijk ben voor de landplaats die hij kiest. Maar ik denk dat je dat ook wel snapte
Huertecilla schreef:CrazyCat schreef:Het heft in eigen hand nemen mag natuurlijk nooit en is ook gewoon dom.
Dat zie ik anders.
Wanneer de staat mijn rechten niet waarborgt vind ik dat ze mij niet kan verbieden dat zelf te doen.
Als een onverlaat mijn vrouw aanrand bel ik echt 112 niet.
Idem iemand die mijn paarden in de stress helpt.
Idem vernieling van mijn oogst.
Als ik dat zie, doe ík er wat aan.
Een balonlanding op mijn land is die laatste twee bij elkáár!
Daarbíj komt dat die ballonvaarders er voor kíezen dit risico te nemen. Let wel, het risico voor een ánder. Als de staat mij en het mijne daartegen niet beschermd, bescherm ik mezelf en het mijne.
Dat is niet dom, maar elementair.
hc
femke27 schreef:Inderdaad.Landde netjes in een leeg weiland? Heel netjes hoor, vooral als de eigenaar van het land de volgende dag de boel wilde hooien. Dan ben je erg blij met al dat plat gewalste gras.
Ook dan is er nog steeds iemand de dupe van de hobby/het beroep van een ander.
Ik blijf het bijzonder asociaal vinden om andere mensen en hun eigendommen lastig te vallen met zo'n ballonvaart.
Als mijn paard op hol slaat over de plaatselijke golfbaan dan mag ik echt wel wat meer betalen dan 25 euro en een flesje wijn vrees ik.
CrazyCat schreef:En een verkrachting of vernieling van eigendommen roept bij mij toch hele verschillend gradaties van boosheid op moet ik zeggen. Bij de 2e kan ik me wel beheersen, bij de eerste zou ik ook niet voor mezelf in staan.
Raggel schreef:Och een groot stuk grasland waar op het moment toch niets mee wordt gedaan, dan vind ik dat dat best moet kunnen.
Maar een afgezette weide waar paarden/andere dieren in lopen, is een heel ander verhaal. Al denk ik dat de ballon vaarder daar ook wel op let.
Nu moet ik zeggen dat ik er ook totaal geen ervaring mee heb.
joyce B schreef:ze aanvallen met zijn trekker... Maar ja... Dat is achteraf gepraat...
xNursiex schreef:van mij mogen ze alle ballonvaarten afschaffen, hoe leuk het ook is om te zien in te lucht.
Het is toch voor den zotte dat je ongevraagd iemands eigendommen mag beschadigen voor een plezier ritje? En dan vervolgens
legaal een land kapot mag rijden met je auto en eventueel ook het hek door mag knippen ..
Ik vind wel dat ballonvaarders een contract af mogen sluiten met boeren, die er een bepaald bedrag per landing voor moeten geven.
Anders roep ik volgende keer ook wel dat mijn paard onbestuur was en ik echt het golfterrein op moest in een denderende galop