Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseyDude schreef:Nou, wij nederlanders konden er ook vroeger wel wat van: de moordenaar (Balthasar Gerards) van Willem van Oranje was toen op het plein in Delft gevierendeeld! (heerlijk topic weer)
Yeyo schreef:Kijk, dát zijn nog eens straffen!
superwoman schreef:Issy schreef:Tevens is gebleken dat de doodstraf invoeren niet leidt tot minder criminaliteit, kijk naar landen als de VS daar ligt de criminaliteit ver boven het gemiddelde dan in NL.
Maar als ik me niet vergis, hebben zij ook niet zoiets als nazorg? Zodat criminelen meer kans maken om op het 'goede' pad te komen en blijven.
Nu vallen ze gewoon terug in hun oude leven en zeker met een strafblad is de kans kleiner op een eerlijke toekomst met een goede baan.
Guernica schreef:Over of de doodstraf terecht is kan je blijven twisten in zo'n situatie. Maar het publiekelijk doen? Wat is het punt daarvan?
Hij gaat al dood, die straf is al behoorlijk erg, moet hij ook nog in het openbaar zo extreem vernederd worden?
Bovendien vind ik het absoluut een slecht voorbeeld. Hij mag niet met levens spelen, maar "de goeie" wel? Wat maakt hun dan beter dan de dader?
Citaat:Maar het is idd waar dat hogere straffen niet leiden tot minder criminaliteit, was het maar waar......
devine schreef:![]()
dacht al toen ik het topic zag zal wel niet in ons landje zijn...helamaal goed invoeren die handel midden op de Dam!
Zal je kind maar wezen die door zo een mafkees van de wereld wordt geplukt!
devine schreef:En juichen ja dat doe ik welnogmaals!!