Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:16

Jaaaaa, vroeger waren de nederlanders niet echt lieverdjes tegenover de gevangenen!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:43

gitje65 schreef:
Behalve pedofiel was hij ook nog een moordenaar.De kogel? JA!

Deze meneer "zou" het hebben gedaan, het was dus niet 100% zeker. Fijn, mocht ie onschuldig zijn ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:02

HorseyDude schreef:
Nou, wij nederlanders konden er ook vroeger wel wat van: de moordenaar (Balthasar Gerards) van Willem van Oranje was toen op het plein in Delft gevierendeeld! (heerlijk topic weer)

Een zieke, heel zieke geest die zoiets kan bedenken....... :r

Yeyo schreef:
Kijk, dát zijn nog eens straffen!

Het heeft tot op de dag van vandaag niets geholpen........ er worden nog altijd moorden gepleegd........
superwoman schreef:
Issy schreef:
Tevens is gebleken dat de doodstraf invoeren niet leidt tot minder criminaliteit, kijk naar landen als de VS daar ligt de criminaliteit ver boven het gemiddelde dan in NL.

Maar als ik me niet vergis, hebben zij ook niet zoiets als nazorg? Zodat criminelen meer kans maken om op het 'goede' pad te komen en blijven.
Nu vallen ze gewoon terug in hun oude leven en zeker met een strafblad is de kans kleiner op een eerlijke toekomst met een goede baan.

Dacht ik ook....

Maar het is idd waar dat hogere straffen niet leiden tot minder criminaliteit, was het maar waar......

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:51

Ik vind het goed dat ze hem kapot hebben gemaakt. Ik ben ook absoluut voor de doodstraf, ze zijn hier in NL veel te mild. Je hebt gewoon een luizenleven als je hier in de bak gaat met tv en alles.
Nja, ik vind dit wel oké. Weer een crimineel minder.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:16

Ik vind het echt te ver gaan. Het is niet eens bewezen dat die man echt schuldig is. Wat nou als achteraf blijkt dat hij het niet gedaan heeft. Wat moet hij zich dan rot gevoeld hebben die laatste paar uren van zijn leven. Als je zeker weet dat je iets niet gedaan hebt en niemand gelooft je.

Nee, ik vind het niet kunnen. Ik ben gewoon niet voor de doodstraf. Maargoed dat is off topic.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:26

Hoe kun je dan ooit helemaal 100% zeker weten dat iemand het daadwerkelijk gedaan heeft? Nee, dan laten we hem maar gewoon rondlopen zodat die het nog een keer kan doen. Nee, ben ik het niet mee eens ...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:00

Tussen laten rondlopen en publiekelijk geëxecuteerd worden zit nog wel heel veel tussen hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 00:06

Over of de doodstraf terecht is kan je blijven twisten in zo'n situatie. Maar het publiekelijk doen? Wat is het punt daarvan?
Hij gaat al dood, die straf is al behoorlijk erg, moet hij ook nog in het openbaar zo extreem vernederd worden?
Bovendien vind ik het absoluut een slecht voorbeeld. Hij mag niet met levens spelen, maar "de goeie" wel? Wat maakt hun dan beter dan de dader?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:08

Guernica schreef:
Over of de doodstraf terecht is kan je blijven twisten in zo'n situatie. Maar het publiekelijk doen? Wat is het punt daarvan?
Hij gaat al dood, die straf is al behoorlijk erg, moet hij ook nog in het openbaar zo extreem vernederd worden?
Bovendien vind ik het absoluut een slecht voorbeeld. Hij mag niet met levens spelen, maar "de goeie" wel? Wat maakt hun dan beter dan de dader?

Het "idee" achter het publiekelijk doen, lijkt me niet zo moeilijk.
Tis natuurlijk de bedoeling om anderen te waarschuwen wat er gebeurd als je tot zo'n daad over gaat.
Tussen het horen zeggen óf het zien van een executie , zit een groot verschil en men hoopt dat het voldoende afschrikt voor (elk) een persoon die er ook aan denkt.

@Yamcha;
Citaat:
Maar het is idd waar dat hogere straffen niet leiden tot minder criminaliteit, was het maar waar......

Waar is dat op gebaseerd?

Ik vind namelijk dat er nogal wat cijfers niet geheel kloppen.
Wanneer je als winkelier merkt dat de dief bij aangifte eerder vrij is, dan dat jij bezig bent met de formuliteiten op dat bureau, dan zal je minder vaak diefstal aangeven..
De cijfers zullen dus dalen, terwijl er echt niet minder wordt gestolen...
Zo dus ook het voorbeeld met hogere straffen... vaak hebben andere landen in het geheel een ander rechtssyteem, dat er voor kan zorgen dat er cijfers worden gekoppeld aan imo verkeerde conclusies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:26

zulke mensen wil je niet hebben rondlopen dus prima.... als ie het ook echt gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:31

waarschijnlijk als hij een meisje had verkracht was hij niet eens neergeknald..

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:39

Ik ben in het geval dat het zeker is, zeker voor executeren. Ik vind niet dat het publiekelijk moet. De mensen die daar naar gaan kijken zijn toch de verkeerden denk ik... Degenen die het eigenlijk zouden moeten zien, zijn op dat moment zelf met criminele dingen bezig, dus je bereikt denk ik toch de verkeerde doelgroep...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:53

VivaLaVida schreef:
waarschijnlijk als hij een meisje had verkracht was hij niet eens neergeknald..

Nee idd, dan was het meisje de pineut en had mogen genieten van een publieke steniging.

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:55

Gevoelsmatig ben ik het hier helemaal mee eens. Persoonlijk zou ik ze het liefst afschieten. Moreel is een andere zaak, kan ik niet goed rijmen met mijn gevoel ... Aangezien ik niet iemand, die het niet(!) verdiend heeft (omdat achteraf blijkt, dat hij / zij onschuldig was) terug kan halen vanuit de dood, wie zegt dan, dat ik iemand zo maar voor het "aangezicht van god" mag stellen ... ben principieel tegen de doodstraf, maar gevoelsmatig ligt dat wel anders. Vind overigens wel, dat de strafmaat daarvoor in Nederland best een heel eind naar boven bijgesteld mag worden. Levenslang is in mijn ogen echt wel gerechtvaardigd voor iemand, die andermans leven verwoest heeft.

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:10

Bij schuld goede straf, beter dan chemisch castereren!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:28

Ik vind ze in Nederland idd te mild!!
Maar de doodstraf vind ik dan weer net niet kunnen!
En al helemaal niet waar anderen bij zijn! Als je het dan tog doet doe het dan in de gevangenis!

1Kogel en klaar! Geef hem maar levenslang gevangenis straf en dan niet in een cel als in Nederland. Maar Als een cel bijvoorbeeld in Amerika!! Of lekker castreren! Kan die nooit meer iets of iemand verkrachten!! ( Desnoods zonder verdoving )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:30

Wat misselijk zeg, dat hij geexecuteerd wordt oke. Maar waarom zo openbaar en niet ergens achter de schermen in de gevangenis of bij de politie?

Ik vind de mensen die daar naar komen/ kunnen kijken walgelijk en dan ook nog eens kinderen daaraan blootstellen, nee dat is niet mijn ding.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:34

*\o/* *\o/* dacht al toen ik het topic zag zal wel niet in ons landje zijn...helamaal goed invoeren die handel midden op de Dam!

Zal je kind maar wezen die door zo een mafkees van de wereld wordt geplukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:43

devine schreef:
*\o/* *\o/* dacht al toen ik het topic zag zal wel niet in ons landje zijn...helamaal goed invoeren die handel midden op de Dam!

Zal je kind maar wezen die door zo een mafkees van de wereld wordt geplukt!

Er zal maar geen sluitend bewijs zijn en de persoon is onschuldig.....

Dit soort dingen horen gewoon niet, geeft goed het gebrek aan beschaving weer. Het ergste is nog, dat als het een meisje was geweest, het slachtoffertje straf had gehad. Misschien goed om dáár ook even over na te denken voordat je begint te juichen :(

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:05

En juichen ja dat doe ik wel *\o/* nogmaals!!

En ik vindt het helemaal geen gek idee nee om weer de doodstraf in te voeren helemaal met pedofielen en verkrachters die ook nog eens erop kicken om ze in stukken te hakken.

Maar jij ziet het zo dat er eerst jarenlang naar gekeken moet worden ofdat ze geen slechte jeugd hebben gehad en dergelijke en dat mag dan best wat kosten?
Je wordt niet zomaar uit je huis getrokken omdat je in de tuin hebt staan plassen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:09

Karolien_ schreef:
Doodstraf is naar mijn mening nooit te rechtvaardigen!

Mee eens, en al helemaal niet als iedereen (dus ook kleine kinderen) dit kan zien.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:28

devine schreef:
En juichen ja dat doe ik wel *\o/* nogmaals!!

Heb je kinderen? Zo ja, zou je die dan toe laten kijken bij een publiekelijke executie? Ik vind het echt heel vreemd dat mensen het toejuichen dat iemand in het openbaar op een plein moet worden geëxecuteerd, en dat het dan ook nog grappig is om daarbij te gaan kijken met je kinderen. Waar zijn onze normen en waarden gebleven?

En inderdaad, als het slachtoffer een meisje was geweest dan was ze gestenigd in het openbaar, omdat ze het waarschijnlijk wel zou hebben uitgelokt. Nee, dát zou je kind maar zijn! -O-

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:35

Voor normen, waarden en medemenselijkheid moet je in ieder geval niet op bokt zijn. ;)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:40

Eigenlijk ben ik een felle tegenstander van de doodstraf, vindt dat zo onwerkelijk hiermee geef je het seintje af dat als iemand in jou ogen maar iets doet dat erg genoeg is mag hij dood klaar, dus eigenlijk is eigen rechter spelen dan ook op zijn plaatst.
stel je voor iemand vermoord iemand die ik lief heb, ophangen die hap toch ik noem maar wat is gewoon een opvatting van me he.

Maar nu eerlijk, jammer dat ik er niet bij was ik had die smeerlap graag willen zien spartelen, sorry.
als we dit nu eens invoeren in de hele wereld, zouden onze kinderen meschien weer veilig over straat kunnen ipv als prooidiertjes opgejaagd te worden (iedere moeder is blij als haar kinderen savonds weer veilig thuis zijn en die angst is vooral gebaseerd op viespeuken zoals deze)

Bij nader inzien meschien ben ik altijd onterecht een tegenstander geweest en is het gewoon beter als moordenaars de doodstraf krijgen.
in ieder geval kan deze smeerlap geen kinderen meer pakken, god weet hoeveel leventjes van kinderen met deze straf gered zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:44

En god weet heeft hij het helemaal niet gedaan...