Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Mensen, als het dierenwelzijn echt zo belangrijk is onderneem dan zelf actie! Leg niet die bal neer bij de sponsors, maar neem het heft zelf in handen. Dan pas kan er echt iets veranderen!
mick75 schreef:Ik blijf erbij dat de consument, jullie en ik dus, veel meer macht hebben dan alleen een sponsor onder druk zetten. Dat is een weg die eindeloos doorgaat. Stel dat de RABO nu overstelpt word met opzeggingen van klanten met als reden het paardenwelzijn, de RABO besluit daar gehoor aan te geven en te stoppen met sponsoring, dan staat er vannacht nog een nieuwe hoofdsponsor klaar. Sterker nog, dan staan er vermoedelijk tig klaar. Paardensport is hot, er gaan astronomische bedragen in rond dus sponsors staan letterlijk in de rij. Kunnen we meteen door naar de volgende, and so on and on and on.
Shadow0 schreef:Ik doe wel mee met de boycotIk ga het komende jaar geen Rolexen, Mercedessen en Audi's kopen!
Shadow0 schreef:Ik ben het er trouwens best mee eens dat de sponsors hier naar gaan kijken en dat het publiek daar ook op let, maar het nadeel is dat het allemaal van dat oneliner-beleid wordt. Symboolpolitiek. De klant (dat zijn wij) heeft geen zin om bij elke sponsoring een diepteanalyse te maken van de voors en tegens. (Toch?) Dus reageert de klant veel sneller op beleid dat goed klinkt, dan op beleid dat ook daadwerkelijk goed is alleen niet is samen te vatten in een mooie kop van 50 tekens. "Eis grotere boxen" past op een reclame poster, maar "Voer grotere boxen en andere diervriendelijke maatregelen geleidelijk in zodat de sport wel steeds meer ingesteld raakt op die maatregelen maar er niet ineens een hele generatie sportpaarden overbodig wordt" is al wat lastiger.
Shadow0 schreef:En "steeds meer dopinggevallen" klinkt niet fijn - maar dat ontmoedigt beslist om op zoek te gaan naar gevallen die je eerst niet had gespot. Kortom... door als klant op zulke vluchtige informatie af te gaan, kun je al snel juist het averechtse bereiken.
KiWiKo schreef:HC............. waarom de rabobank boycotten omdat het niet in jouw straatje past......... en stierenvechten niet boycotten omdat heel veel ontwikkelde europeanen dat niet begrijpen?
Ik ben PRO de sport......... en ik heb ook geen moeite met stierengevechten........
maar ik ben niet hypocriet genoeg om dat wat niet in mijn belevingswereld past als nono te bestempelen
KiWiKo schreef:HC............. waarom de rabobank boycotten omdat het niet in jouw straatje past......... en stierenvechten niet boycotten omdat heel veel ontwikkelde europeanen dat niet begrijpen?
Ik ben PRO de sport......... en ik heb ook geen moeite met stierengevechten........
maar ik ben niet hypocriet genoeg om dat wat niet in mijn belevingswereld past als nono te bestempelen
Karl66 schreef:Waar ik me wel over verbaas is dat er blijkbaar voor een nota over de nertsenhouderij een onderzoek is gedaan naar het houden van sportpaarden. Ik neem tenminste aan dat die uitspraak over de vergelijking tussen nertsenhouderij en sportpaardenhouderij gebaseerd is op onderzoek en dat het niet de in een bijzin vervatte mening van een onderzoeker is. Want zonder onderbouwing is het gewoon een inhoudsloze kreet.
Citaat:Want als we zeggen dat voor onze behoefte aan luxe geen dieren gehouden mogen worden, en je denkt daarover door, dan zou je ook vraagtekens kunnen zetten bij het houden van honden in een flat, of paarden in een individuele box voor wedstrijden of voor recreatie. Dat is ook dieren houden voor de luxe, waarbij het welzijn van die dieren niet gegarandeerd is.