Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:55

sarabande schreef:
Jemig Welshcobfan, je bent wel erg bezig om een argument te vinden dat de vader goedpraat.
Je kan compassie met hem hebben, maar vooralsnog vind ik het een stomme hufter en ik begrijp niet dat hij de hele dag niet een keer aan zijn kindje gedacht heeft, wat daar ook de reden van moge zijn.
Zoals hier eerder aangedragen, je kind is het middelpunt van je leven, zeker zolang het totaal afhankelijk van je is.

Toch heeft Welshcobfan in mijn ogen gelijk hoor! Misschien moest hij die dag meerdere mensen ontslaan? Meedere leven even kapot maken? Jeetje, er kan zo veel zijn...Ik vind niet dat je kunt oordelen als je het halve verhaal kent....

Verder heet dit niet per se goedpraten, eerder relativeren!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:56

sarabande schreef:
Jemig Welshcobfan, je bent wel erg bezig om een argument te vinden dat de vader goedpraat.
Je kan compassie met hem hebben, maar vooralsnog vind ik het een stomme hufter en ik begrijp niet dat hij de hele dag niet een keer aan zijn kindje gedacht heeft, wat daar ook de reden van moge zijn.
Zoals hier eerder aangedragen, je kind is het middelpunt van je leven, zeker zolang het totaal afhankelijk van je is.

Ik noem geen argumenten om het goed te praten. Dit is niet goed te praten.
Maar ik kan wel begrijpen dát zoiets vreselijks gebeurt. Mijn moeder is mij ook vergeten en dat maakt haar echt geen slechte moeder. Maar een vrouw met een slechte dag... terwijl ik met mijn 24 jaar nog steeds het allerbelangrijkste ben in haar leven.
Hij zal absoluut aan zijn kind hebben gedacht, maar waarschijnlijk meer in de trent van: die speelt nu lekker op de creche.

Ik heb absoluut compassie voor hem: door zijn fout is zijn dochter nu dood. Daar moet hij de rest van zijn leven mee leven. En ja dat vind ik vreselijk! Het idee dat je niet met opzet dood van je kind op je geweten hebt, is toch afschuwelijk? Door 1 onoplettend moment je hele leven veranderd... :(:)
Moet er niet aan denken :n
Ik vel geen oordeel over hem. Hij is al genoeg gestraft.

En ik kan wel veilig gaan denken dat dit mij noooooooooit zal overkomen, maar helaas... het kan ook mij later overkomen. Mijn hersenen zijn ook niet perfect.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:59

Hoe die man zich gevoeld moet hebben toen hij het besef kreeg wat hij gedaan had.....vreselijk........

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:38

Diablo schreef:
Twiggy2008 schreef:
Zoals ik al zei, Welshcobfan, ik zal wel een hele rare moeder zijn dan..... ;)

Nee hoor. Ouders vergeten over het algemeen hun kinderen niet, ik denk niet dat jij daar uniek in bent. Wat deze man is gebeurd, kan iedereen overkomen, ook al kun je het je niet voorstellen. Ik denk dat die man het zich ook niet had kunnen voorstellen en misschien wel net zo hard riep dat het hem niet zou gebeuren als hij nieuws over andere vergeten kindjes had gehoord.

Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is natuurlijk. Ik denk dat ik mijn man niet zou kunnen vergeven als het hem was overkomen, ook al kon hij er niets aan doen.

Ik las ook ergens dat iemand wel eens zijn kind vergeten was toen het buiten de bank moest blijven staan. Kijk dat zou ik dus écht nooit doen. Mijn kind buiten laten staan en zelf ergens naar binnen gaan. Ik zou echt doodsbang zijn dat mijn kind meegenomen zou worden.

Ik denk ook helemaal niet dat ik daar uniek in ben, hoor ;) . Vandaar mijn 'knipoogsmiley'. Je kind buiten laten staan als je een winkel in moet, no way. Ik kan me daar ook helemaal niets bij voorstellen. Ik vind het soms al apart dat iemand zijn hond buiten een winkel vast bindt ergens. Neem je hond dan niet mee. :\

vuurneon

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:40

Bewust een kind alleen laten staan snap ik ook niet... net zoals jonge kids bewust alleen thuislaten omdat er 'niets kan gebeuren'. :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:42

Adil18 schreef:
sarabande schreef:

Toch heeft Welshcobfan in mijn ogen gelijk hoor! Misschien moest hij die dag meerdere mensen ontslaan? Meedere leven even kapot maken? Jeetje, er kan zo veel zijn...Ik vind niet dat je kunt oordelen als je het halve verhaal kent....

Verder heet dit niet per se goedpraten, eerder relativeren!

Hoe relativeer je, dat zo'n klein kindje zo aan haar einde gekomen is dan? Ik vind 'relativeren' een raar woord in dit verband.......

Ik zou zeggen; krijg een kind en ervaar hoe dat voelt...... Hoe verbonden je bent, wat met niets of niemand anders te vergelijken is. En dat dan te vergeten.... ;( Ik zal de eerste zijn die het toe zal geven als mij het overkomt dat ik mijn kind vergeet, maar het is me in de jaren dat ik moeder ben nog nooit gebeurt en ik kan me er ook niets bij voorstellen. Helemaal niets. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:43

Dat laatste ben ik ook heel fel op... Ik heb één keer een rondje om de flat gedaan met de hond van mijn moeder waar ik een dagje op paste. Beest stond op het punt het huis onder te poepen en de kleintjes lagen op bed. Ik ben nooit meer dan 50 meter van het huis afgeweest, had de babyfoon bij me, etc, maar brrr wat een naar gevoel, dat doe ik niet meer :n

Ik twijfel heel soms wel eens of ik de kleintjes zal laten liggen als ik mijn oudste van school haal. Het is drie minuten lopen naar school...

Maar ik ben veel te bang dat ik langer moet wachten, dat er een wakker wordt, dat het huis om wat voor duistere reden dan ook in de hens vliegt... :n

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:48

Twiggy2008 schreef:
Hoe relativeer je, dat zo'n klein kindje zo aan haar einde gekomen is dan? Ik vind 'relativeren' een raar woord in dit verband.......

Ik zou zeggen; krijg een kind en ervaar hoe dat voelt...... Hoe verbonden je bent, wat met niets of niemand anders te vergelijken is. En dat dan te vergeten.... ;( Ik zal de eerste zijn die het toe zal geven als mij het overkomt dat ik mijn kind vergeet, maar het is me in de jaren dat ik moeder ben nog nooit gebeurt en ik kan me er ook niets bij voorstellen. Helemaal niets. :n

Nee, ik relativeer het functioneren van het menselijke brein en ik durf en kan inzien dat mensen niet perfect zijn en er soms sprake kan zijn van kortsluiting.

Ik vind het vreselijk dat het gebeurd is en nee, ik ben geen moeder en ik ken niet het gevoel van verbondenheid met je kind, maar ik weet dat de mens niet perfect is...En dat mag je best relativeren!

Verder vind ik het diggedrukte zinnetje echt een doodoener, een soort van: 'Je bent geen moeder, dus je kunt er niet over meepraten'. We hebben allemaal niet in de schoenen van de vader gestaan, dus eigenlijk kunnen we geenvan allen oordelen. En daarom valt het me zwaar, dat sommige mensen hier zo hard oordelen....Ik zou graag het hele verhaal horen voordat ik oordeel...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:49

breezy302 schreef:
Twiggy2008 schreef:
Precies. Ik heb destijds regelmatig op onze peuterspeelzaal meegeholpen en ook daar werd even gebeld, als de kindjes niet afgemeld waren...... Al hoewel dat gelukkig niet vaak nodig was.

Verder snap ik best dat je overloopt met van alles in je hoofd, heb ik zelf ook zo vaak. Dan nog kan ik me niet voorstellen dat je je kind gewoon vergeet.... Maar goed, het is WEER gebeurd, helaas....... Arm klein meisje. Wat een afschuwelijke dood ook...... ;(

Ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt en geloof mij, na een tijd bel je niet eens meer als de kindjes niet komen zonder afgemeld te zijn. Bijna geen enkele ouder meldde zijn kind af, en als je dan belde werd er simpelweg niet opgenomen of werd je weggedrukt.

Misschien scheelt het dat ik in een dorp woon. Hier is het 'ons kent ons' en valt het wel degelijk op als een kindje er niet is. Misschien dat het in stedelijker gebied anders is....... Verder vind ik het zelf slordig als je als ouder je kind niet afmeld. Maar wie ben ik? In elk geval een ouder die altijd wel netjes afbelde bij de psz en nu ook de school. Gelukkig komt heel weinig voor, want ik heb een kerngezond kind, die met veel plezier naar school gaat. :)

Rock, kun je de babyfoon niet meenemen naar de school? :D
Onze school is ook vlak achter ons huis en ik vraag me vaak af waarom ik uberhaupt nog meeloop naar school, want ze kent de weg prima (4-jarige). Maar ik doe het natuurlijk wel (is ook verplicht met haar leeftijd), ik loop 4x per dag mee en ik vind het nog leuk ook. Altijd gezellig, dat sfeertje in de school, de andere moeders, even kletsen op het schoolplein en in de klas de vriendjes en vriendinnetjes van je kind zien. :)
Maar het lijkt me idd lastig als je thuis nog een kleintje (of kleintjes) heb rondlopen of slapen........ :j

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:51

Adil18 schreef:
Nee, ik relativeer het functioneren van het menselijke brein en ik durf en kan inzien dat mensen niet perfect zijn en er soms sprake kan zijn van kortsluiting.

Ik vind het vreselijk dat het gebeurd is en nee, ik ben geen moeder en ik ken niet het gevoel van verbondenheid met je kind, maar ik weet dat de mens niet perfect is...En dat mag je best relativeren!

Verder vind ik het diggedrukte zinnetje echt een doodoener, een soort van: 'Je bent geen moeder, dus je kunt er niet over meepraten'. We hebben allemaal niet in de schoenen van de vader gestaan, dus eigenlijk kunnen we geenvan allen oordelen. En daarom valt het me zwaar, dat sommige mensen hier zo hard oordelen....Ik zou graag het hele verhaal horen voordat ik oordeel...

Ik denk dat er weinig te oordelen valt. Denk dat iedereen het erover eens is dat dit vreselijk is voor zowel vader als kind.
Alleen kan ik er niet met mijn pet bij dat mensen dit zo licht opnemen... foutje, jammer, tsja.. een foutje is menselijk.
Dat is het, maar het is geen vergelijk.. een pakje boter en een kind. Wat ik al eerder aangaf, een beetje ouder heeft het kind hoog in het hoofd, hart en systeem.. een pakje boter niet. En dáár maken onze hersenen wel degelijk onderscheid in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:52

Nee de babyfoon heeft inmiddels een tijdje geleden het leven gelaten, en mijn oudste kleintjes heeft een bed waar ze zelf uit kan (en gaat).

Dus ik begin er niet aan om ze thuis te laten :n

Laat ik het zo zeggen; ik ben erg blij met de woensdag en vrijdagmiddag vrij die mijn dochter heeft zodat de kleintjes kunnen bijslapen :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:53

Adil18 schreef:

Ik zeg alleen maar dat ik er niets van kan begrijpen..... Ik veroordeel de man verder niet, ik ken hem ook niet en ik kan ook alleen maar zeggen dat hij genoeg ellende voor de rest van zijn leven heeft, door met zijn geweten verder te moeten leven. Ik vind dat ook heel triest. Maar dan nog vind ik het triester voor dat arme kindje. En voor de moeder.

Mensen zijn idd niet perfect. En gelukkig maar. Ik ben ook allesbehalve een perfecte moeder, maar je hebt fouten en FOUTEN. En dit is wel een hele fatale, hoe je het ook wendt of keert........ ;(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:54

Rock schreef:
Nee de babyfoon heeft inmiddels een tijdje geleden het leven gelaten, en mijn oudste kleintjes heeft een bed waar ze zelf uit kan (en gaat).

Dus ik begin er niet aan om ze thuis te laten :n

Laat ik het zo zeggen; ik ben erg blij met de woensdag en vrijdagmiddag vrij die mijn dochter heeft zodat de kleintjes kunnen bijslapen :D

Inderdaad, niet doen dan. Geen risico nemen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:55

ik snap ook niet dat je je kind kan vergeten, maar je kent inderdaad het verhaal niet, mensen kunnen en benauwde situarties behoorlijk gaan stressen..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:01

Twiggy2008 schreef:
Rock, kun je de babyfoon niet meenemen naar de school? :D

Zodat je kunt horen hoe iemand je kind meeneemt? Brrr, ik zou mijn baby nooit alleen laten, ook niet voor een paar minuten. Een kind vergeten kan ik me bijna niet voorstellen, maar een kind bewust alleen laten kan ik écht niet begrijpen.

Het is mij overigens een jaartje geleden gebeurd dat mijn dochtertje van toen 5 alleen thuis is gelaten, per ongeluk. Ik ging boodschappen doen en Nadia (mijn jongste dus) zei dat ze bij opa zou blijven. Wij hebben een boerderij met twee woningen onder 1 dak. Wij wonen in het ene deel en mijn ouders in het andere deel. Ik vond dat ok en zei dat ze naar opa moest gaan, mijn moeder ging met mij mee.
Zo gezegd, zo gedaan. Zie ik opeens even later in dezelfde supermarkt mijn vader (opa dus) lopen, zonder Nadia! Ik naar 'm toe en vragen waar hij haar gelaten had. Hij was stomverbaasd, want hij had Nadia helemaal niet gezien en wist dus niet dat ze thuis gebleven was. Nadia was dus wel op weg naar hem toe gegaan, maar even later weer omgedraaid en in ons eigen huis gaan zitten.
Toen is mijn vader meteen weer naar huis gevlogen, waar Nadia inmiddels helemaal in paniek was, omdat iedereen weg was. Mama weg, oma, weg, opa weg......agos, wat had ik een medelijden met die kleine.....

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:08

ik hoorde het zonet dit bericht, echt verschrikkelijk zeg!! ik snap ook niet dat je niet aan het kindje denkt!! echt bah.... Bedoel je weet toch echt wel of je smorgens wel of niet langs de creche gereden bent???

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:12

ik snap niet dat mensen bewust hun kind alleen laten, als wij naar de buren gaan die bij ons in wonen (2 onder 1 kap) gaat de kleine gewoon mee. geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt :n

overigens kan ik me best voorstellen dat je zo verward bent of stress hebt dat je toch je kleine vergeet.
ieder mens maakt fouten en hoevaak ik mensen wel niet heb horen zeggen zoiets gebeurd mij nooit! en prompt dan gebeurd het toch, het lot heb je niet in eigen handen hoe graag men dat ook zou willen.

ik praat overigens niks goed van die man, maar geloof niet dat hij het bewust gedaan heeft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:20

Ik zal ook nooit het verhaal vergeten van de moeder (geloof in Ierland) die een natuurlijke dood stierf terwijl haar man in buitenland werkte. Toen hij thuis kwam trof hij zijn dode vrouw aan en de uitgehongerde dode baby.

Er kunnen altijd omstandigheden zijn die alle voorzorgen overheersen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:28

Wat erg! Die man lijdt de rest van zijn leven! En ik kan me voorstellen dat zijn vrouw hem dit nooit zal vergeven, ook al heeft hij het natuurlijk niet expres gedaan.
Toch kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat een mens zijn kind vergeet. Je moet dan wel heel erg met jezelf bezig zijn, wil je niet zien of merken dat er nog een kind achterin de auto zit. Als je de auto dichtdoet zie je dat, zou ik zeggen.

Ik weet nog dat vorig jaar (of is het alweer langer geleden) ook een kind is overleden in de auto omdat een van de ouders het kind was vergeten naar de creche te brengen. Een tijd later stond er toen nog een interview met hen in de krant (dagbald van het Noorden), hoe ze het precies zeiden weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat ze vonden dat de creche had moeten bellen toen het kind niet kwam opdagen. Vond ik heel flauw en ongepast, de ouders zijn verantwoordelijk voor hun kind. Ik kan me, vooral na wat een andere bokker eerder al schreef, goed voorstellen dat je als creche niet altijd overal achteraan gaat bellen.

Mij is het nog nooit gebeurd. Mijn dochter staat bovenaan mijn lijstje, altijd aanwezig, maar voordat iemand roept 'zeg nooit nooit', zal ik zelf maar vast zeggen dat je dat nooit kunt weten. Maar ik kan het me echt niet voorstellen.
Heb wel eens gedroomd dat ik pas na sluitingstijd bij de creche kwam en dat ze er dan niet meer was, pffff...dan wordt een mens met bonzend hart wakker hoor!

Er zullen vast redenen zijn waarom iemand zo met andere dingen bezig is dat hij zijn kind helemaal vergeet. Ik hoop alleen niet dat ze (de vader, de ouders) dit als een soort van excuus gaan gebruiken, dat zou ik heel erg vinden. Maar dat zal vast niet gebeuren.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:14

Alet74 schreef:
Wat erg! Die man lijdt de rest van zijn leven! En ik kan me voorstellen dat zijn vrouw hem dit nooit zal vergeven, ook al heeft hij het natuurlijk niet expres gedaan.
Toch kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat een mens zijn kind vergeet. Je moet dan wel heel erg met jezelf bezig zijn, wil je niet zien of merken dat er nog een kind achterin de auto zit. Als je de auto dichtdoet zie je dat, zou ik zeggen.

De auto had getinte achterruiten, dan kun je volgens mij moeilijk zien of je kindje erin zit ( als je er niet op let).
Het blijft verschrikkelijk, vooral voor de ouders. Het schuldgevoel moet enorm zijn voor de vader.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:29

Ik bedoelde de bestuurdersdeur. Getint glas is daar te donker voor inderdaad.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:32

Alet74 schreef:
Ik bedoelde de bestuurdersdeur. Getint glas is daar te donker voor inderdaad.

aah ok. Ik dacht dat je misschien de achterdeur bedoelde

We kunnen ons denk ik een heel topic vol praten met hoe iemand zoiets nu kan vergeten. Maar dat zal jammer genoeg het kindje niet terug halen of het leed van de ouders ( en collegas van de vader) verzachten.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:33

is dit oud nieuws of is het weer gebeurd.
net zo iets (paar) jaar geleden.
zelfde soort verhaal.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:35

loes-freke schreef:
is dit oud nieuws of is het weer gebeurd.
net zo iets (paar) jaar geleden.
zelfde soort verhaal.

het is afgelopen donderdag gebeurd

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:38

tjee tweede kind die niet afgeleverd is bij de opvang en in de auto hebben laten zitten, omdat een van de ouders gewoon met gedachte bij het werk zat.
wat erg.