Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Pharagirlke: goeie vraag. Niemand vraagt er ooit om, verkracht te worden. Maar evengoed leren we dat je als vrouw niet zomaar met vreemde mannen mee moeten gaan. Heeft een vrouw die met een vreemde man meegaat het 'gezocht' om verkracht te worden? Dat vind ik niet - nooit! Maar dat je er invloed hebt, is wel zeker.
Maar de opvatting dat mannen geen controle over zichzelf hebben en beschermd moeten worden tegen de verleiding is in elk geval niet strict islamitisch, maar wordt ook door Bokkers gedeeld (zie bv [LZP] Slapen bij een ander tijdens een relatie? )
Ikima schreef:Ze worden soms ook wel de Nederlandse Moslims genoemd.
pharagirlke schreef:Gewoon met het feit dat ik vind dat elke vrouw "vrij" (al is vrijheid voor interpretatie vatbaar maar je snapt wat ik bedoel) moet kunnen zijn in wat ze doet en laat zonder dat daar dreigementen aan vast hangen.
Citaat:Je kan nastreven dat jíj en anderen het recht hebben te beleiden wat je wil,
Huertecilla schreef:Het probleem wat zowel bij christelijke partijen als bij de moslim-partij speelt is dat de eígen normen en waardn geprojecteerd worden op de samenleving, dat men brede invoering nastreeft. Dát is een fundamentele vrijheidsbeperking.
Shadow0 schreef:Dat JIJ het niet eens bent met de invulling van bv christenen, betekent nog niet dat christenen geen recht hebben om hun opvatting over de maatschappij niet uit te dragen!
Shadow0 schreef:Maar dat is iets wat bij elke politieke partij speelt. Elke partij heeft eigen normen en waarden die men geprojecteerd wil zien op de samenleving, da's zeg maar de reden dat er politieke partijen zijn.
Huertecilla schreef:Lees![]()
Iedereen is vrij aan te hangen wat hij/zij wil en dat sluit inherent uit dat het een andere erbij betrekt want die is net zo vrij
Shadow0 schreef:Ik denk dat je het begrip 'samenleving' nog niet helemaal begrepen hebt. In een samenleving zul je namelijk grenzen moeten trekken omdat de vrijheid van de een, die van de ander inperkt.
Blue_Eyes schreef:En daarin verschillen we dus van mening. Ik ben van mening dat mensen mogen geloven wat ze willen. Ook als zij dat daardoor van mij niet vinden. Dat zal me verder worst wezen, wat zij vinden.
Huertecilla schreef:Nee, dus jouw vrijheid MAG DE MIJNE NIET INPERKEN.