Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:50

Praten willen ze best, Verootjoo. Ze zien alleen geen mogelijkheid om samen te regeren. Als blonde Dolly nou even nadenkt, ziet hij die zelf ook niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:52

verootjoo schreef:
Vrijheid van meningsuiting: iedereen mag een partij oprichten, maar als je gekozen wordt willen we niet met je praten :r

Die vrijheid van meningsuiting heeft gelukkig grenzen, Wilders moet er nog voor de rechtbank voor verschijnen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:53

Volgens mij begrijpen een heleboel mensen er maar heel weinig van. Een coalitie is niet iets dat zomaar ontstaat op basis van de verkiezingen. Maar een akkoord waar meerdere partijen bewust voor kiezen om de komende periode samen te gaan regeren. Waarom zou een partij gaan regeren samen met een andere partij als hun ideologieen op geen enkele manier bij elkaar passen?

Dat lijkt me pas kiezersbedrog. Eerst in je verkiezingsprogramma je eigen ideeen uiteeen zetten, en dan 4 jaar gaan regeren met een partij die compleet andere ideeen heeft.

Blue_Eyes

Re: Premier Balkenende neemt afstand van PVV-leider Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:58

Precies, Anoeska :j

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:59

Maar het blijft een feit dat je in een coalitie het nooit voor elkaar gaat krijgen om trouw te blijven aan al je standpunten! Het is geven en nemen. Wanneer een partij haar basisprincipes af zou moeten vallen om te kunnen regeren, dan is er volgens pas echt kiezersbedrog. Niet als je niet al je punten kunt verwezenlijken, want dat is gewoon niet haalbaar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:04

Ja daarom is deze coalitie ook zo lastig. De PVDA dacht met een sociale CU de eigen standpunten beter te kunnen verwezenlijken, maar ze stuitten telkens weer op zaken die onenigheid veroorzaken.
Die direct breed in de pers uitgesponnen worden.
En dat is in het voordeel van Wilders, die dat dan weer aandikt, en er over fulmineert
Dit tot groot genoegen van zijn achterban die toch niet begrijpt waar het over gaat, maar schelden leuk vindt.

Met deze ploeg regeren lijkt me niet makkelijk.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:05

en met die gedachte in mijn achterhoofd, vind ik dat ze het best goed doen. Of ben ik nu heel erg naief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:05

Neem mij niet kwalijk, maar de PvdA heeft het ook wel heel slecht gedaan! Dat hebben ze aan zichzelf te danken en dat hun kiezers nu weglopen naar Wilders is dan wel weer te begrijpen. Ze scoren in hetzelfde segment.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:06

Alet74 schreef:
Wat is van je laatste post je bron LimaMambo?

En voor wat betreft die dubbele nationaliteit vind ik de PVV hypocriet; als je er zo op tegen bent dat mensen een dubbele nationaliteit hebben, dan moet je er ook geen gebruik (misbruik) van maken.

mijn bron? dat zeggen ze allemaal zelf hoor
de mensen die ik gesproken heb en ken, willen allemaal in marokko begraven worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:06

Het lijkt mij een goed idee om op basis van programma's te gaan stemmen. Voer daarom bijvoorbeeld een blanco stemwijzer in die je in kan vullen op het stembureau. Zodat mensen niet weer en masse op een naam van een partij stemmen.

En misschien zelfs het stemmen verplicht maken. Geen stemrecht maar een stemplicht.

Ik persoonlijk vond dat de PVV achterlijke standpunten had voor wat betreft Europa. Ik geloof ook niet dat mensen aan de hand van die standpunten gestemd hebben. Jammer.

Ik vind tot slot de commotie die nu is ontstaan erg raar. We hebben het over 17%. Waar hebben we het dus over...

Enne, @ Alet74, ik ben het met je eens wat je schrijft en juist daarom vind ik het raar dat er een coalitie gevormd moet worden...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:11

Alet74 schreef:
en met die gedachte in mijn achterhoofd, vind ik dat ze het best goed doen. Of ben ik nu heel erg naief?

Zoals Joost al zei, ze houden in deze crisis het schip goed drijvende, dat is op zichzelf al knap.
Alleen ze maken te weinig promotie voor de goede dingen die ze doen.
Iemand riep hier iets over onderwijs.
Het feit dat alle examen kandidaten persoonlijk benaderd worden om te kijken of er een vervolgopleiding of iets anders voor ze mogelijk is in plaats van op een kansloze arbeidsmarkt losgelaten te worden, dat vind ik dan weer een lovenswaardige actie.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:15

LimaMambo schreef:
Alet74 schreef:
Wat is van je laatste post je bron LimaMambo?

En voor wat betreft die dubbele nationaliteit vind ik de PVV hypocriet; als je er zo op tegen bent dat mensen een dubbele nationaliteit hebben, dan moet je er ook geen gebruik (misbruik) van maken.

mijn bron? dat zeggen ze allemaal zelf hoor
de mensen die ik gesproken heb en ken, willen allemaal in marokko begraven worden

'Allemaal'? Ik ken 'ze' niet allemaal, maar ok.
En wat dan nog trouwens als je in je geboortegrond begraven wilt worden, niks mis mee lijkt me.
Ik zie ook niet in wat er mis mee is om in een ander land te kijken als het in je geboorteland niet goed gaat. Er zijn ook zat Nederlanders die over de grens gaan kijken om een leven op te bouwen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:16

sarabande schreef:
Ja daarom is deze coalitie ook zo lastig. De PVDA dacht met een sociale CU de eigen standpunten beter te kunnen verwezenlijken, maar ze stuitten telkens weer op zaken die onenigheid veroorzaken.
En dat is in het voordeel van Wilders, die dat dan weer aandikt, en er over fulmineert
Dit tot groot genoegen van zijn achterban die toch niet begrijpt waar het over gaat, maar schelden leuk vindt.

Door andere mensen dom te noemen wordt je zelf niet slimmer. ;)

Dat er mensen op de PVV stemmen is in jouw ogen onbegrijpelijk, tenminste dat maak ik uit je posts op. Die mensen zijn daarom niet minderwaardig, dom of minder slim.
Iedereen heeft zijn eigen mening en godzijdank wonen we in een democratisch land waar ook partijen als de PVV een kans krijgen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:18

Alet74 schreef:
'Allemaal'? Ik ken 'ze' niet allemaal, maar ok.
En wat dan nog trouwens als je in je geboortegrond begraven wilt worden, niks mis mee lijkt me.
Ik zie ook niet in wat er mis mee is om in een ander land te kijken als het in je geboorteland niet goed gaat. Er zijn ook zat Nederlanders die over de grens gaan kijken om een leven op te bouwen.

moet je ze allemaal kennen om een onderzoekje te doen?

als er niks mis is in het land van herkomst, waarom dan wel van onze sociale diensten gebruik maken?
als een nederlander gaat emigreren naar een ander land, moet die gewoon werken voor zijn/haar geld
heb nog nooit gehoord van een probleem in andere landen over criminele uitkeringstrekkende nederlanders hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:19

Betteke, kun je en verstandige reden opvoeren om op Wilders te stemmen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:20

Betteke schreef:
sarabande schreef:

Door andere mensen dom te noemen wordt je zelf niet slimmer. ;)

Dat er mensen op de PVV stemmen is in jouw ogen onbegrijpelijk, tenminste dat maak ik uit je posts op. Die mensen zijn daarom niet minderwaardig, dom of minder slim.
Iedereen heeft zijn eigen mening en godzijdank wonen we in een democratisch land waar ook partijen als de PVV een kans krijgen.

Je hebt een punt. Mensen dom noemen maakt jezelf niet slimmer. Maar persoonlijk vind ik dat voor PvdA stemmers wel gelden, ze zijn niet bijster slim. :D

Alet74

LimaMambo: ik ga liever op de resultaten van een officieel onderzoek af dan op jouw eigen bevindingen. Niet om jou, maar omdat je dan een bredere basis hebt.

En oh ja, het is economisch iets minder zonnig dan in Nederland. Er is dus wel wat mis.
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 15-06-09 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Iemand die zegt ze doen daar niks in Den Haag, ze zitten maar te slapen, maar Geert die doet tenminste wat, en dat is wat de meeste Wilders stemmen die moeten uitleggen waarom ze zo kiezen zeggen, die zijn dom.

A wordt er best veel gedaan in Den Haag
B heeft Wilders nog niets gedaan en zijn de meeste oplossingen die hij aandraagt juridisch niet uitvoerbaar.

Dus ben jij nu zo dom of ik :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:21

Lovely schreef:
Betteke, kun je en verstandige reden opvoeren om op Wilders te stemmen?

lovely.. wat voor jou misschien geen reden is, is voor iemand anders misschien wel 1 van zijn grootste zorgen

zo raar is het toch niet dat er veel op wilders gestemd in door mensen die in probleem wijken wonen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:22

sarabande schreef:
Iemand die zegt ze doen daar niks in Den Haag, ze zitten maar te slapen, maar Geert die doet tenminste wat, en dat is wat de meeste Wilders stemmen die moeten uitleggen waarom ze zo kiezen zeggen, die zijn dom.

A wordt er best veel gedaan in Den Haag
B heeft Wilders nog niets gedaan en zijn de meeste oplossingen die hij aandraagt juridisch niet uitvoerbaar.

Dus ben jij nu zo dom of ik :D

ow.. dat heb ik gezegd.. en de rest van wat ik gezegd heb, vergeet je even voor het gemak.. :+
dat noem ik pas dom :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:23

LimaMambo schreef:
zo raar is het toch niet dat er veel op wilders gestemd in door mensen die in probleem wijken wonen?

Denk je echt dat Wilders die problemen op gaat lossen???

Amaryllis

Pvv.. :n

Wat betekend de PVV voor het onderwijs? Voor het milieu? Voor de economie?

Ik ben over anderhalf jaar afgestudeerd als leerkracht basisonderwijs. Wanneer ik het partijprogramma van Wilders op dat gebeid bekijk slaat hij volledig de plank mis. De zorgplicht voor scholen die in 2011 wordt ingevoerd, zie ik nergens in terugkomen. Daarentegen pleit hij wel voor het feit dat 'andere' kinderen direct naar het speciaal (basis)onderwijs moeten.
Is daar geld voor? Zijn daar mensen voor? Is daar ruimte voor?

Nee, ik stem absoluut niet op de PVV al kreeg ik geld toe. Er moet inderdaad iets gebeuren met het immigratiebeleid en de criminaliteit, maar er zijn meer wegen die naar een degelijke, doordachte oplossing leiden.

En Wilders wilt Nederland weer van de Nederlanders maken? Een land om trots op te zijn? Met hem aan het hoofd van dit land zou ik me kapot schamen.

Limanade

sarabande schreef:
LimaMambo schreef:

Denk je echt dat Wilders die problemen op gaat lossen???

denk je niet dat het een soort ' schreeuw om hulp-stem' was?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:24

LimaMambo schreef:
ow.. dat heb ik gezegd.. en de rest van wat ik gezegd heb, vergeet je even voor het gemak.. :+

Nee ik reageerde op Betteke, maar er werd nogal snel tussen gepost

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:25

sarabande schreef:
LimaMambo schreef:

Nee ik reageerde op Betteke, maar er werd nogal snel tussen gepost

ow owke.. :P