manic schreef:Ik vind het op zich wel typisch dat in deze tijd dat we overal minstens een half dozijn satellieten boven ons hoofd hebben hangen een toestal compleet kan verdwijnen zondet dat er een iets preciezere locatie bekend is.
Maar als de satellieten geen (GPS) signaal meer ontvangen omdat alle electra uitgeschakeld is, is het vliegtuig ook op die manier niet meer traceerbaar. Ze weten waarschijnlijk wel de positie van het vliegtuig tijdens die laatste melding rond 4 uur, maar het zoekgebied is zo groot en men weet (volgens de berichten) dus ook niet hoe lang het vliegtuig na die melding nog heeft gevlogen.
Daarbij komt ook nog dat als er onweer in de lucht was er waarschijnlijk ook op de oceaan een storm of zwaar weer was. Het is dan echt onmogelijk om veilig te landen imo... En het zoeken naar het vliegtuig wordt dan ook nog eens extra lastig.
Dus ik denk dat we weinig goed nieuws kunnen verwachten helaas...
Edit: Mocht het vliegtuig en dus ook de blackbox zich (gedeeltelijk) onderwater bevinden dan kan er volgens mij ook geen GPS signaal meer worden verzonden.