Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 00:32

Ik stem niet. Ik woon op het moment in Belgie, maar ben nog wel gewoon nederlandse dus heb ook geen stemplicht.

Moet zeggen dat ik me een klein beetje heb verdiept in PVV, en dat ik het wel een partij vind met duidelijke punten. Ook wel goede punten! Niet alleen maar over de islam. Maar bijvoorbeeld ook een minimumstraf invoeren bij dierenmishandeling. En ook dat mensen die veroordeeld zijn voor dierenmishandeling nooit meer dieren mogen houden.
Maar ook over het afschaffen van al die wachtgeld regelingen in de politiek enzo.

Wel wil hij veel dingen als belastingverlagingen ed waarvan ik denk: waaaaar in godsnaam ga je al dat geld vandaan halen :P

Maar dat denk ik bij wel meer partijen...

miek140

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 00:56

Oh nog even een toevoeging:

Het gaat nu over de europese verkiezingen. Misschien zou het wel goed zijn als er wat meer op de Partij voor de Dieren gestemd zou worden.
Ik vind ze veel te kortzichtig en veel te kort door de bocht,
MAAR

Ik denk dat het goed zou zijn als ze 1 of 2 zetels zouden krijgen. Ze kunnen namelijk wel dingen in opspraak brengen, waar politici van andere partijen nooit aan zouden denken, en op die manier de politici aan het denken zetten over zaken wat ze normaal niet zouden doen.
Okeee dat was een rare zin... Mja tis laat ;)

Maar in ieder geval, zo gaan de mensen in de politiek misschien ietsje meer nadenken over dierenmishandeling en mileuzaken, en dat is misschien wel een goede zaak :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 00:59

miek140 schreef:
Ik stem niet. Ik woon op het moment in Belgie, maar ben nog wel gewoon nederlandse dus heb ook geen stemplicht.

Je hebt so-wie-so geen stemplicht, wél stemrecht ;) !

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:05

in belgie hebben ze stemplicht :)
Maar aangezien ik nederlandse ben, heb ik hier in belgie stemrecht. Als ik dat neem, dan vervalt mijn recht in nederland. Ik heb nu ook recht in nederland.

Maar ik stem niet want ik heb examens :) Te druk om mij in de politiek te verdiepen ;)
Overigens mogen de belgische studenten hier op de faculteit een attest komen halen dat ze examens hebben, om een volmacht te geven, en hun plicht komt te vervallen. Dit om boetes te voorkomen.

Maar normaal gesproken krijg je hier in B een boete als je niet gaat stemmen en je hebt geen attest van een of andere instantie waardoor je een vrijstelling krijgt :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:06

Je kan zelfs een gevangenisstraf krijgen als je zonder geldige reden niet gaat stemmen als Belg ;) Voor een attest heb je al een heel serieuze reden nodig.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:08

Haha blijkbaar is studeren serieus genoeg :)

Gevangenis :oo Dat wist ik niet. Ik dacht dat je alleen een boete kreeg...
Maar enfin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:12

er kunnen ook voorwaardelijke gevangenisstraffen op gezet worden maar ik denk niet dat dat ook echt vaak gebeurt ;) Je mag je iig wel voor het gerecht gaan verdedigen.... :)

Dat attest van jou is om een volmacht te geven aan iemand anders: iemand anders gaat dus voor jou stemmen. Kortom: je stemt, maar via iemand anders.
Als je niet komt opdagen en ook niemand een volmacht geeft, dan sta je niet in je recht met behulp van dat attest :)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:15

Ja idd, je machtigt iemand anders.
Maar anyway, ik heb dat niet nodig want ik heb geen plicht gelukkig ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:16

Ik wel helaas :')

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:26

miek140 schreef:
in belgie hebben ze stemplicht :)

pharagirlke schreef:
Je kan zelfs een gevangenisstraf krijgen als je zonder geldige reden niet gaat stemmen als Belg ;) Voor een attest heb je al een heel serieuze reden nodig.

Echt waar?? Wow, dat wist ik niet :wow: !
Rare jongens, die Belgen :+ !! (Dames, niet te serieus opvatten deze opmerking, is maar een grapje ;) !)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:29

Ik geloof het wel.... Maar ik heb er nog nooit van gehoord dat het ook echt gegeven word dus het zou best kunnen dat ze wel mogen maar het dus niet doen. Maar de boetes die je kan krijgen zijn echt niet mals... Meneer de plitie komt je iig persoonlijk een verklaring vragen als je niet komt opdagen.. :) En dan mag je echt een hele goeie verklaring klaar hebben... (dat je man een hartinfarct gekregen heeft of nog liever dat jij zelf net terug bent van het ziekenhuis oid. ;) )

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 02:23

Er is een heel erg groot verschil tussen het Vlaams Belang en de PVV Pharagirlke. De PVV accepteert geen leden, en daarmee dus geen inspraak. Het is de Grote Leider die bepaalt, de rest mag ja knikken. Ondanks dat ik het Vlaams Belang ook van een minder fraaie kant ken (intimidatie, geweld tegen andersdenkenden door leden) moet ik ze nageven dat ze in elk geval nog iets van een partijdemocratie hebben, leden hebben en daarmee ook inspraak hebben van de bevolking. Iets wat Blonde Dolly mist.

Een stem op Blonde Dolly is dan ook een stem voor een totalitair bewind, democratie is feitelijk alleen maar lastig. Anders zou hij wel een normale partij oprichten met leden en inspraak van de bevolking. Nu doet hij alsof hij luistert, zegt op alle emoties die er voorbij komen "ja", "natuurlijk" en "absoluut" en doet zijn eigen ding. Juist als je voor vrijheid bent in al haar facetten is een stem op de PVV niet bepaald een handige zet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 03:06

Van elke politieke partij zijn wel minder leuke dingetjes te zeggen... En dan denk ik oa aan Lijst dedecker.... ;) Ik denk niet dat je een politieke partij zal vinden die 100% zuiver is..

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:59

Ik weet niet hoe het in België zit maar hier in Nederland zijn de meeste partijen wel zuiver hoor, op een enkeling na.Ben al jaren lid van D66 en ben eigenlijk nog nooit iets tegen gekomen wat niet zuiver zou zijn. En denk dat dat voor de meeste politieke partijen opgaat.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 09:34

zoooooooow wat gaan jullie hard!

Verrassende voorlopige uitslag 49 mensen bijvoorbeeld die Partij voor de Dieren stemmen, had ik niet verwacht!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:32

@Arabesk: zoals gezegd denk ik niet dat Bokt helemaal representatief is voor de Nederlandse (Europese?) maatschappij ;)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:38

Bij mij komt er volgens de stemwijzer uit:
1. VVD
2. CDA
3. PvdA

Niet wat ik verwacht had eigenlijk :\

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:50

Ik heb hier Groenlinks gestemd, en ben daarna naar stemwijzer.nl gegaan.

Daar kwam uit:
1. Groenlinks
2. SP
3. Partij voor de Dieren

Ik denk dat ik mijn moeder ga machtigen, ik ben zelf op interne stage op 4 juni..

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:51

VVD , EKP en Pvv
kwam bijmij uit de test

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:58

Ik vind het verontrustend om te lezen dat zoveel mensen PVV stemmen. Ik heb zelf niet bijster veel verstand van politiek, maar zelfs ik kan zien dat de meeste punten die de PVV aanvoerd niet waargemaakt kunnen worden. Het klinkt allemaal prachtig en vernieuwend natuurlijk, maar de enige reden dat de andere partijen deze standpunten niet hebben is omdat het niet reëel is.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:04

Vanaf dat ze bestaan stem ik al Partij voor de dieren,dus dit jaar weer.
Heb weinig met hele Europa gebeuren,maar niet stemmen vind ik ook niets.
Helemaal omdat mijn stem dan naar de grootste partij gaat en ik niet zo van dat kuddedieren gedrag hou :D

En hey,ik moet toch iets hebben om over te klagen na het stemmen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:57

joopie7 schreef:
Ik weet niet hoe het in België zit maar hier in Nederland zijn de meeste partijen wel zuiver hoor, op een enkeling na.Ben al jaren lid van D66 en ben eigenlijk nog nooit iets tegen gekomen wat niet zuiver zou zijn. En denk dat dat voor de meeste politieke partijen opgaat.

Mwa, dat betwijfel ik echt hoor dat die 100% zuiver zijn... ;) Nu volg ik de nederlandse politiek niet dus je kan natuurlijk gelijk hebben hoor.

Waarom zouden ze niet reëel zijn? Zolang niemand het probeert is het idd niet reëel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:07

LauraMc schreef:
Ik vind het verontrustend om te lezen dat zoveel mensen PVV stemmen. Ik heb zelf niet bijster veel verstand van politiek, maar zelfs ik kan zien dat de meeste punten die de PVV aanvoerd niet waargemaakt kunnen worden. Het klinkt allemaal prachtig en vernieuwend natuurlijk, maar de enige reden dat de andere partijen deze standpunten niet hebben is omdat het niet reëel is.

verontrustend is dat een groot deel van de bevolking zich niet gehoord voelen door de gevestigde politieke partijen......... ligt dat dan aan de bevolking of door de beroepsdeformatie van de gevestigde orde??? er is onvrede over de wijze waarop ons land bestuurd word, en dat is niet van het laatste jaar.......... dat is al jaren aan de gang

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:12

dat mensen wat anders willen is niet het probleem kiwiko, maar dat mensen zo tegen de islam zijn, dat is wel verontrustend..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:15

niet tegen de islam, wel tegen de verislamitisering van Nederland, dat zijn wel twee hele verschillende dingen imo :) :)

ik zou er niet aan moeten denken dat dit land met al zijn vrijheden zich nog meer aan ging passen aan de islamitische cultuur........ jij wel?