Bos en de PVV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:40

Nouks schreef:
Lyonesse schreef:
Dan nog, waarom alleen kritiek hebben op die kiezers en niet op de mensen die PVDA of CDA stemmen omdat ze dat altijd gedaan hebben omdat hun ouders dat deden?

Heel simpel: Wilders is een herrieschopper en PVV-aanhangers hebben over het algemeen nogal de neiging vooral heel hard te roepen dat Wilders tenminste zegt waar het op staat. PVDA/CDA-stemmers hoor je over 't algemeen niet. Hoge bomen vangen veel wind... En die bomen (zowel Wilders als PVV-stemmers) kiezen daar zelf voor.

Wat daarbij hoorde was dus het onterecht en ongefundeerd doen voorkomen alsof elke PVV stemmer dom is en zich nergens in verdiept, terwijl datzelfde voor die PVDA en CDA stemmers geldt.

Anoniem

Re: Bos en de PVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:55

Misschien Lyonesse, maar CDA/PVDA-stemmers hoor je meestal niet ongefundeerd schreeuwen over hoe goed Bos en Balkenende wel niet zijn. Óf ze weten waar ze 't over hebben, óf ze houden gewoon hun mond.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:59

Maar WIE zegt dat de PVV stemmers dat niet weten? :?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:05

Nouks, en jij wil beweren dat alles andere stemmers zich niet baseren op media en tvspotjes?
Oftewel pvv stemmers zijn onwetende,mediagevoelige,privé lezende idioten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:05

Dan lees je dus niet Wildgirl... Ik ga hier niet eens op in, lees m'n post op de vorige pagina eerst nog maar eens 10 keer goed :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:37

Lyonesse schreef:

TNS/NIPO bijvoorbeeld.

Consort, ik heb wel de tour gehad die jij beschrijft, incluis de geheime route naar de andere kant waarmee je zogenaamd niet meer terug zou kunnen, tenzij je natuurlijk gewoon door dat witte deurtje gaat :D. Geluncht in die zaak om de hoek, waar veel journalisten zitten. Ik zou graag Jack de Vries weer eens een hand geven, ik ken hem van zijn vorige baan.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:40

Ik heb dat onderzoek nog steeds niet gevonden :n
Edit: en ja, ik heb echt wel gezocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 00:03

Jammer Lyonesse, toch maar beter het nieuws volgen in het vervolg :).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 00:11

Nouks schreef:
Misschien Lyonesse, maar CDA/PVDA-stemmers hoor je meestal niet ongefundeerd schreeuwen over hoe goed Bos en Balkenende wel niet zijn. Óf ze weten waar ze 't over hebben, óf ze houden gewoon hun mond.

Er zijn zelfs mensen die op die partijen stemmen ondanks Bos en Balkenende, maar die kiezen voor datgene waar de partij voor staat.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 07:28

Haha, ja, ondanks alles stem ik toch op een andere partij! En dat doe ik niet op basis van hun uitingen in de pers, maar op grond van hun programma (en met behulp van de stemwijzer - zit nl. niet op grond van de keuze van mijn ouders aan een bepaalde partij vast (nu zijn die ook niet zo partijvast trouwens), ik kies zelf.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:24

Lovely schreef:
Lyonesse schreef:

TNS/NIPO bijvoorbeeld.

Consort, ik heb wel de tour gehad die jij beschrijft, incluis de geheime route naar de andere kant waarmee je zogenaamd niet meer terug zou kunnen, tenzij je natuurlijk gewoon door dat witte deurtje gaat :D. Geluncht in die zaak om de hoek, waar veel journalisten zitten. Ik zou graag Jack de Vries weer eens een hand geven, ik ken hem van zijn vorige baan.

Nou, dan weet jij de plekjes wel inderdaad! Jack ken ik ook vrij goed. Hij was voorlichter bij de fractie toen ik daar begon. Ken jij hem van B&C dan misschien? Als je wilt kan ik je wel weer met hem in contact brengen, maar dan even via PB.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:28

Nouks schreef:
SecretLIN schreef:
Ik ben een fanatieke PVV stemmer en vind het erg jammer dat veel mensen erg negatief of Wilders reageren want hij heeft ook hele goede standpunten.

die spotjes van de pvv komen mij erg goed over ik was eerst niet van plan te stemmen maar na het zien van een spotje van de pvv op de tv ga ik dus zeker wel stemmen!

En met jou bepaalt half Nederland op basis van gezichten, praatjes en tv-spotjes waar ze op stemmen. Het wordt tijd dat Nederland zich 'ns verdiept in programma's in plaats van op oneliners en tv-spotjes.

haha en dat maak jij er dan weer van dat ik me er niet in verdiept heb enz
Ik steun Geert Wilders graag met een financiele bijdrage en ben lid van de nieuwsbrief en heb al tig keren erheen gemailt, denk eerst eens na voordat je zoiets zegt jij weet niet waar wij ons wel en niet in verdiept hebben en gaat er maar vanuit dat het helemaal niet gebeurt
bovendien denk ik niet dat alle cda of pvda stemmers of wat dan ook zich verdiepen in hetgeen waar zij op stemmen die nemen ook klakkeloos vanalles over

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:34

Lyonesse schreef:
Dan nog, waarom alleen kritiek hebben op die kiezers en niet op de mensen die PVDA of CDA stemmen omdat ze dat altijd gedaan hebben omdat hun ouders dat deden?

Heel simpel: Wilders is een herrieschopper en PVV-aanhangers hebben over het algemeen nogal de neiging vooral heel hard te roepen dat Wilders tenminste zegt waar het op staat. PVDA/CDA-stemmers hoor je over 't algemeen niet. Hoge bomen vangen veel wind... En die bomen (zowel Wilders als PVV-stemmers) kiezen daar zelf voor.[/quote]
Wat daarbij hoorde was dus het onterecht en ongefundeerd doen voorkomen alsof elke PVV stemmer dom is en zich nergens in verdiept, terwijl datzelfde voor die PVDA en CDA stemmers geldt.[/quote]

Trouwens ;)
Wilders wordt net als Pim Fortuyn in kwaad daglicht gesteld door balkenende enz het gaat net zoals bij Fortuyn en weet wat die zij als mij iets overkomt weet ik wie er verandwoordelijk is! en nou daar had hij gelijk in door die zwartmakerij

lees zelf eens goed wat wilders wil voordat je alleen zijn (voor jullie) negatieve dingen opnoemt

Hij wil heel veel minder geld naar ontwikkelingshulp geven nou daar kan ik me in vinden kijk hier eens hoe de oude mensen (die jaren lang hard gewerkt hebben voor ons) zitten weg te kwijnen omdat er zogenaamd niet genoeg geld is, en moet je eens zien hoeveel geld er naar het buitenland gaat (en wat in de meeste gevallen nog eens verkeerd terrecht komt ook)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:37

Afbeelding
Gewoon even om het compleet te maken :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 14:05

SecretLIN schreef:
bovendien denk ik niet dat alle cda of pvda stemmers of wat dan ook zich verdiepen in hetgeen waar zij op stemmen die nemen ook klakkeloos vanalles over

Vooral dat ook is tekenent. Daarmee ga je ervan uit dat mensen die bewust voor een partij kiezen net zulke oppervlakkige redenen hebben als jij aangeeft te hebben.

Ik stem voor een partij omdat ze uitdragen waar ik me in kan vinden over een brede linie. Ik zou er niet aan denken om die keuze te onderstrepen met het portret van de nu zittende leider van die partij, dat doet nogal persoonaanbidderig aan.
Ook dat geklaag dat Wilders zoveel kritiek krijgt, ......als iemand die zich op die manier uit, en het normaal vindt om met scheldwoorden zijn collega's te overschreeuwen, inplaats van met argumenten, dan lijkt me niet dat hij wat te klagen heeft.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 14:10

Dat is niet waar de discussie nu over gaat. Of je het nu met de keuze van PVV stemmers eens bent of niet, of wat je wel of niet van de partij denkt, dat geeft nog niet het recht om zo neerbuigend te doen over mensen die wel op de PVV stemmen. Dát is het hele punt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 14:28

sarabande schreef:
SecretLIN schreef:

Vooral dat ook is tekenent. Daarmee ga je ervan uit dat mensen die bewust voor een partij kiezen net zulke oppervlakkige redenen hebben als jij aangeeft te hebben.

en daar heb je het weer :+ Hoe weet jij in hemelsnaam wat mijn redenen allemaal zijn om op Wilders te stemmen? ik zeg na het zien van het tv spotje zoiezo maar anders had ik ook op Wilders gestemd
dus de reden waarom ik anders ook op Wilders had gestemd had ik je nog helemaal niet gegeven

ik wordt er een beetje flauw van dat jij denkt mij dingen op te kunnen leggen wat helemaal niet zo is

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 14:42

Ik quote mezelf nog maar even: "Het kan aan mij liggen, maar ik vind het altijd zo'n dooddoener om te roepen dat Balkenende en co. er een puinhoop van maken. Wat is er nu dan precies mis waar zij iets op voorhand aan hadden kunnen doen?"
Graag zou ik hier nog een antwoord op hebben! :+

Ben het eigenlijk wel met Sarabande eens, als Wilders niet zoveel kritiek zou krijgen, werd er vast niet veel op hem gestemd. Negatieve aandacht is ook aandacht, het trekt mensen. Mensen die zich (soms ook wel terecht in zekere zin) aangesproken voelen, laten zich hierdoor leiden.
Ik vraag me af of de mensen die nu op hem gaan stemmen omdat ze via de media van hem horen ook heb gestemd hadden als hij verder weinig tot niet in het nieuws zou komen en je via stemlijsten en verkiezingsprogramma's hem op had moeten speuren.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 14:46

Ik kan niet vanuit mezelf spreken, want ik ga niet op hem stemmen. :+ Maar mijn moeder wel, en die verdiept zich weldegelijk in de programma's van de partijen. Voldoet verder ook absoluut niet aan de standaardomschrijving van "de pvv-stemmer". Heeft een goede baan, is op 6 verschillende vlakken universitair afgestudeerd, is vrouw (volgens het onderzoek zijn het vooral mannen) heeft een prima sociaal leven en woont niet in NL.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:50

Nouks schreef:
Dan lees je dus niet Wildgirl... Ik ga hier niet eens op in, lees m'n post op de vorige pagina eerst nog maar eens 10 keer goed :roll:

Ik lees een post van iemand die haar hoofd in het zand steekt en koste wat kost geert wilders,de pvv en al zijn stemmers zonder pardon over één kam wil scheren.
Dat dat op een onrespectvolle manier gebeurt nog even buiten beschouwing gelaten.
Het feit dat je op een denigrerende manier vervolgens een reactie geeft op een vraag van mij, ookal vind je hem nog zo dom, zegt genoeg over jou Nouks, ik ben blij dat ik niet zo ben.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:11

Gelijk geef ik je Wildgirl je moet hier schijnbaar op de cda of pvd stemmen anders ben je dom achterlijk en een herrieschopper als je op de pvv stemt of het eens bent met de standpunten van Wilders

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:14

Alet74 schreef:
Ben het eigenlijk wel met Sarabande eens, als Wilders niet zoveel kritiek zou krijgen, werd er vast niet veel op hem gestemd. Negatieve aandacht is ook aandacht, het trekt mensen. Mensen die zich (soms ook wel terecht in zekere zin) aangesproken voelen, laten zich hierdoor leiden.
Ik vraag me af of de mensen die nu op hem gaan stemmen omdat ze via de media van hem horen ook heb gestemd hadden als hij verder weinig tot niet in het nieuws zou komen en je via stemlijsten en verkiezingsprogramma's hem op had moeten speuren.

Ja, ook dan had ik op Wilders gestemt omdat de ideeen van hun partij mij het meest trekken er mag nu weleens iets goed veranderen in Nederland..

Alsnog zou jij dan ook zonder enige nieuws over de cda of vvd of pvda stemmen? beetje dom waarom zouden alleen de pvv stemmers dan niet gaan stemmen op de pvv? weer een vooroordeel de mensen die het niet eens zijn met de pvv vinden het schijnbaar nodig om de mensen die het wel met Wilders en zijn partij eens zijn af te kraken en neer te zetten als herrieschoppers met deze opmerkingen heb je het wel over een heel groot deel van de bevolking! wat een achterlijke nederlanders dan ook he :+ pff kan er echt moe van worden hoor.

Kijk eens goed wat die balkenende allemaal voor goeds heeft gebracht? :o nou presies niet veel

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:03

Het is altijd heel gemakkelijk om een zittende regering af te kraken. Als je beslissingen neemt, moet je nou eenmaal er rekening mee houden dat je het niet iedereen naar de zin kan maken, daarvoor zijn de ideeën over de inrichting in ons land nou eenmaal te verschillend. Daarnaast heb je ook nog eens een beperkte hoeveelheid geld ter beschikking en moeten er dus keuzes gemaakt worden waar je het geld wel en dus ook niet voor gebruikt. Je kan ervoor kiezen om je geld aan cellen uit te blijven geven en elk jochie dat belletje trekt in de gevangenis gooien of je kan ervoor kiezen om het huidige detentiebeleid te blijven volgen en minder geld in het gevangeniswezen steken, waardoor je het ergens anders voor kan gebruiken.

Nog niet zolang geleden heb ik in een ander topic een onderzoek naar de nederlandse bevolking aangehaald. Uit dat onderzoek bleek dat in het algemeen genomen een PVV-stemmer sneller geneigd was geweld te gebruiken, minder problemen met liegen had en er minder problemen mee had om misbruik van iemand anders te maken. Natuurlijk zegt dit niks over een individuele PVV-stemmer, maar het zegt wel iets over de groep in het algemeen die door de PVV aangetrokken worden. Dit waren trouwens uitkomsten op basis van wat deze mensen zelf in hadden gevuld.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:12

Karl66 schreef:
Het is altijd heel gemakkelijk om een zittende regering af te kraken. Als je beslissingen neemt, moet je nou eenmaal er rekening mee houden dat je het niet iedereen naar de zin kan maken, daarvoor zijn de ideeën over de inrichting in ons land nou eenmaal te verschillend. Daarnaast heb je ook nog eens een beperkte hoeveelheid geld ter beschikking en moeten er dus keuzes gemaakt worden waar je het geld wel en dus ook niet voor gebruikt. Je kan ervoor kiezen om je geld aan cellen uit te blijven geven en elk jochie dat belletje trekt in de gevangenis gooien of je kan ervoor kiezen om het huidige detentiebeleid te blijven volgen en minder geld in het gevangeniswezen steken, waardoor je het ergens anders voor kan gebruiken.

Nog niet zolang geleden heb ik in een ander topic een onderzoek naar de nederlandse bevolking aangehaald. Uit dat onderzoek bleek dat in het algemeen genomen een PVV-stemmer sneller geneigd was geweld te gebruiken, minder problemen met liegen had en er minder problemen mee had om misbruik van iemand anders te maken. Natuurlijk zegt dit niks over een individuele PVV-stemmer, maar het zegt wel iets over de groep in het algemeen die door de PVV aangetrokken worden. Dit waren trouwens uitkomsten op basis van wat deze mensen zelf in hadden gevuld.

Dat onderzoek heb ik hier ook geplaats. Het was niet zo alsof de pvv stemmer massaal meer mensen in elkaar beukte ofzo. er zat geloof ik nog geen 10% verschil in.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:39

Ergens kan ik me wel in dat feit vinden Karl66, ik denk namelijk dat er heel veel racistische mensen op Wilders stemmen. Maar er zijn ook mensen, zoals secretLIN en ikzelf die ook om totaal andere redenen op Wilders willen stemmen.

Het is alleen zo jammer, dat je in deze discussie blijkbaar niet voor de PVV mág zijn. (Niet iedereen hoeft zich aangesproken te voelen)Want wij stemmen blijkbaar alleen voor Wilders omdat hij zoveel negatieve aandacht krijgt, en wij alleen maar uitgaan van de media, en wij ons niet verdiepen in de 'brede linie' van zijn partijprogramma.

Oja: en wat eigenlijk best grappig is, Wilders denkt over heel veel dingen hetzelfde als PVDA, CDA en SP?