Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:23

Piera schreef:
Geert Wilders stelt het allemaal zo gemakkelijk en het merendeel van de Nederlanders trapt daar blijkbaar zomaar in, dat zegt mij genoeg over de gemiddelde Nederlander. Verder kijken dan je neus lang is, en je verdiepen in zaken, dat zouden mensen eens moeten proberen!

Dit lijkt mij echt het moraal van heel dit topic :)

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:35

Heino schreef:
Piera schreef:
Geert Wilders stelt het allemaal zo gemakkelijk en het merendeel van de Nederlanders trapt daar blijkbaar zomaar in, dat zegt mij genoeg over de gemiddelde Nederlander. Verder kijken dan je neus lang is, en je verdiepen in zaken, dat zouden mensen eens moeten proberen!

Dit lijkt mij echt het moraal van heel dit topic :)

De moraal van dit soort populistische leiders helaas.
Ik heb me ontzettend gefrustreerd aan de peilingen de laatste tijd, omdat GW maar bleef stijgen en ik maar daar niks bij voor kon stellen. Inmiddels heb ik me er bij neergelegd, als GW in het kabinet komt, dan wil ik nog wel eens zien wat hij nou echt terecht gaat brengen. LPF is ook geflopt en ik denk dat deze partijen wel te vergelijken zijn. Nederland knapt snel genoeg op hem af, want het is echt niet zo gemakkelijk als hij het stelt. Hopelijk behoedt dat mensen op stemmen op de volgende Geert Wilders of Pim Fortuyn die een poging doet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:11

Piera schreef:
En trouwens, voor iemand die het zo hoog opheeft met Nederlanders, misschien even naar je eigen taalbeheersing kijken? 'Hun willen' bestaat niet, het is 'zij willen'; volgens mij is dat eerste klas basisschool.

heel flauw dit... :+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:12

noekje schreef:
Vind je dit niet een erg egoistisch antwoord? Maakt iedereen niet wel eens een fout? Vind het dan toch een flinke straf, weet niet of dat wel menselijk is. Denk toch dat iedereen wel eens de wet heeft overtreden ;)

En daarbij is Wilders punt hierover nog geen wet.

@Wildgirl
Misschien niet voor zo'n licht misdrijf, maar weet je dat zeker? Diefstal wordt wel als misdrijf gezien, niet als overtreding. Heeft Wilders ergens toegelicht wanneer hij wel of niet wordt teruggestuurd?
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd.
M

je hebt misdrijf en een kleine vergrijp..
verschil tussen een snoepje jatten en iemand vermoorden is heel groot hoor

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:14

LimaMambo schreef:
Piera schreef:
En trouwens, voor iemand die het zo hoog opheeft met Nederlanders, misschien even naar je eigen taalbeheersing kijken? 'Hun willen' bestaat niet, het is 'zij willen'; volgens mij is dat eerste klas basisschool.

heel flauw dit... :+

Tja, iedereen gelijk, als je van allochtonen verwacht dat ze de Nederlandse taal goed beheersen, moet je die regels ook op jezelf toepassen, niets flauws aan.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:28

@Limamambo; Natuurlijk is daar een groot verschil tussen, maar diefstal en moord zijn allebei een misdrijf. Dit geeft dus aan hoe makkelijk je kunt roepen; Buitenlanders die een misdrijf plegen moeten het land uit. Maar a: wat is een buitenlander? Een zoveelste generatie Marokkaan? Een asielzoeker zonder status? Een vluchteling met status? En b: Bij welk soort misdrijf? Diefstal van een snoepje, van een fiets, van geld? Enz. Enz.
Kortom; Wilders roept veel waarvan je in eerste instantie meteen zegt; Goed, dat moet gebeuren. Maar als je wat verder door gaat denken loop je tegen zo veel bezwaren aan, dat je al snel ontdekt dat zijn ideeen populistisch en onuitvoerbaar zijn in een rechtstaat als Nederland.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:25

Piera schreef:
Tja, iedereen gelijk, als je van allochtonen verwacht dat ze de Nederlandse taal goed beheersen, moet je die regels ook op jezelf toepassen, niets flauws aan.

heel flauw om iemand op een typfout af te rekenen.. :+
als dat jouw manier van discusieren is.. laat maar zitten dan

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:27

Consort schreef:
@Limamambo; Natuurlijk is daar een groot verschil tussen, maar diefstal en moord zijn allebei een misdrijf. Dit geeft dus aan hoe makkelijk je kunt roepen; Buitenlanders die een misdrijf plegen moeten het land uit. Maar a: wat is een buitenlander? Een zoveelste generatie Marokkaan? Een asielzoeker zonder status? Een vluchteling met status? En b: Bij welk soort misdrijf? Diefstal van een snoepje, van een fiets, van geld? Enz. Enz.
Kortom; Wilders roept veel waarvan je in eerste instantie meteen zegt; Goed, dat moet gebeuren. Maar als je wat verder door gaat denken loop je tegen zo veel bezwaren aan, dat je al snel ontdekt dat zijn ideeen populistisch en onuitvoerbaar zijn in een rechtstaat als Nederland.

je moet ergens een grens trekken en waar die grens ligt, dat is aan hogere piefjes te bepalen.. niet aan mij

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:30

LimaMambo schreef:
Piera schreef:

heel flauw om iemand op een typfout af te rekenen.. :+
als dat jouw manier van discusieren is.. laat maar zitten dan

Ik geef hiermee gewoon aan dat het allemaal net wat minder gemakkelijk ligt dan iedereen denkt. De Nederlandse taal is nou eenmaal niet de makkelijkste, zelfs hogeropgeleiden maken nog regelmatig fouten. Rechtlijnig denken in deze wereld brengt je niet ver. Ik snap dat dit een vervelend voorbeeld was, maar misschien snap je mijn redenatie?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:37

Piera schreef:
Ik geef hiermee gewoon aan dat het allemaal net wat minder gemakkelijk ligt dan iedereen denkt. De Nederlandse taal is nou eenmaal niet de makkelijkste, zelfs hogeropgeleiden maken nog regelmatig fouten. Rechtlijnig denken in deze wereld brengt je niet ver. Ik snap dat dit een vervelend voorbeeld was, maar misschien snap je mijn redenatie?

nee ik snap je redenatie niet.. althans de denkwijze erachter

ik heb hier never nooit gezegd dat ik vind dat buitenlanders vloeiend nederlands moeten kunnen.. lezen of schrijven.. maar ze moeten het wel proberen!
een vriendin van me is met een turkse man getrouwd.. hij heeft erg veel moeite met de nederlandse taal maar hij probeerd het wel en hij wil ook echt absoluut hebben dat wij nederlands tegen hem praten.. en daar heb ik respect voor

minder respect heb ik voor de mensen die nog niet eens de moeite willen doen..
ik werk in een telecomwinkel.. en maak bijna dagelijks mee dat kinderen van een jaar of 8 moeten gaan uitleggen aan hun ouders dat ze hun rekening moeten betalen omdat er anders een deurwaarder aan de deur komt.. dat is toch te gek voor woorden?? een kind van 8 die de financiele oliebol moeten regelen van zijn/haar ouders

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:51

Moeten we het hier nu weer over Wilders hebben?
:(
Dat gezaag over die buitenlanders!
Weet je, ik moet ze niet als ze zo buitenlands blijven, tenzij ze zich aanpassen. KLAAR!
Als je Wilders niet moet, ga dan lekker op een andere partij stemmen ipv hele discussies te voeren. Een mening blijft een mening en de mijne verander je echt niet de 1 op andere dag.
Sorry, word er gewoon moe van.........
Laten we eens wat socialer worden.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:58

Als de allochtonen het nederlands al zo goed beheerste als in dit topic, ondanks de vele spel en grammatica fouten (ook bij mij) dan had niemand het over geen goede taal beheersing.
Iedereen kan begrijpen wat er bedoeld wordt. Als je turks hoort is dat toch anders :)

Voor mij maakt het niet uit welke kleur iemand heeft, mij maakt het wel uit welke daden iemand doet.
Het is helaas zo dat er meer mensen zijn met een kleurtje die zware vergrijpen doen dan een blanke of iemand met een aziatisch uiterlijk.
Dat kun je disrimineren noemen, dat kun je ook gewoon naar de feiten kijken noemen.

Dan wordt er al snel gezegd, ja maar, hun ouders, ze kunnen er zelf niets aan doen.
Iedereen kan er zelf wat aan doen. Iedereen weet wat goed en fout is.
Maar de keuze voor fout is op het moment te makkelijk gemaakt. Ouders zeggen er niets van, op school komen ze meer niet dan wel, ondanks dat het voor hen net zo toegangkelijk is als voor Piet, en voor de vrienden is het stoer. En wat als je gepakt wordt? Dan ga je een maand naar het Hilton. Daar zeten nog meer leuke vrienden die de weg ook weten en je komt er veel leerzamer uit. En gaat weer verder waarmee je bezig was.

Pak dat aan.
Ouders die krijg je niet veranderd.
Scholing is er al voor iedereen. Wat moet daar dan anders?
Van mij mag de dicipline daar terug. Geen Hey Henk, maar meester.
Geen jij, maar u. Van mij mag zelfs eens chool uniform terug, geen getrut over hoe rijk iemand thuis is.
Spijbelen daar mogen voor mij banen voor uitgetrokken worden voor controleurs.
Wordt je gepakt op spijbelen (achtergrond maakt niet uit) dan ga je een maand naar een opvoedkamp.
Waar op tijd opstaan, naar school gaan en respect tonen voor de leerkrachten normaal is.
Geen hangen 's avonds, als op het terrein zelf.

Maar wedden dat dit ook weer niet mag. Zoiets zou eens ingevoerd worden wat er dan voor kabaal zou komen van uit veel mensen.
Te streng.
Maar waar liggen dan de veranderingen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:11

kazary schreef:
Voor mij maakt het niet uit welke kleur iemand heeft, mij maakt het wel uit welke daden iemand doet.
Het is helaas zo dat er meer mensen zijn met een kleurtje die zware vergrijpen doen dan een blanke of iemand met een aziatisch uiterlijk.
Dat kun je disrimineren noemen, dat kun je ook gewoon naar de feiten kijken noemen.

Statistisch gezien zijn allochtonen idd crimineler dan autochtonen. Maar, waarom moet je de een zwaarder straffen bij een vergrijp dan de ander? Dát snap ik niet. Ik noem naar de feiten kijken geen discriminatie, niemand in dit topic doet dat bij mijn weten.

Zoezi, wat leuk dat je je meldt. Je bent een schoolvoorbeeld voor waar dit hele topic zo'n beetje om draait. Niet met elkaar in gesprek gaan en elkaar leren kennen, maar kop in de grond steken en negeren/discrimineren die hap.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:16

Naar thuisland sturen vind ik geen zwaar vergrijp.
Dat doe je ook niet bij het stelen van een pakje boter maar bij meerdere vergrijpen of bij 1 ernstig delict, zoals een gewapende overval, moord, dat soort dingen.
En als dat in de wet komt te staan, dan weet je zelf of je dat risico wilt aanvaarden.

Een nederlander die dan hetzelfde vergrijp doet, die mag ook meer krijgen dan een beetje straf wat er nu is.
Moord is voor mij levenslang, echte levenslang. (met alcohol op iemand doodrijden bijvoorbeeld ook)
Familie van het slachtoffer heeft dat ook.
Overval dat mag van mij wel een jaar of 15/20 zijn. Geeft namelijk ook een enorme impact op mensen.

Dus vind je dan nog dat de verhoudingen scheef zijn in de straf maat?

RoodZonnetje

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:19

Maar levenslang opsluiten, dát kost ook bakken met geld. Dan kan je denk ik beter de kans op recidive verkleinen zodat men in elk geval nog enigszins nuttig is in de maatschappij. Of werken vanuit de cel, kan ook nog natuurlijk.

Met iemand het land uitzetten, verplaats je het probleem alleen. En dat vind ik niet fair. Wat dan een beter alternatief is, lijkt mij, is om criminelen allochtonen hun straf uit te laten zitten in land van herkomst, mits dat daar mogelijk is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:20

En hoe stel je je het voor met het straffen van criminele ontoerekingsvatbare allochtonen (wat een begrip :P)? Typisch genoeg hebben mensen met een allochtone afkomst een grotere kans op schizofrenie/psychosen dan een gemiddelde Nederlander :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:22

Het kost ook geld.
Maar liever daar geld heen dan dat er meer slachtoffers komen.
Wat geld minder weg gooien met vliegtuigjes kijken en je kunt heel Nederland levenslang vasthouden als het zou moeten :P

Ik geloof niet zo vaak in ontoerekingsvatbaar dan dat er nu voorkomt.
Het is een mooie uitvlucht om je straf te ontlopen. Zeggen dat je niets meer wist of niet bij zinnen was.
En helaas, ook die mogen van straat gehouden worden. Die zijn als ze zulke enstige dingen doen een gevaar voor de rest.
Een van de weinige dingen wanneer ik het geloof, is bijvoorbeeld als iemand je dochter heeft verkracht, jusitie weer eens niets doet en je het heft in eigen handen neemt.
Maar als jusitie eens minder laks was, kwamen die dingen ook minder voor. Je voelt dan tenminste wat gerechtigdheid.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:28

En wat dan met valse beschuldigingen? Je hoort nog weleens dat mensen onterecht gevangen gezet zijn en later weer vrijgepleit worden. Eerst naar thuisland, dan weer terug als het bewijs dat zegt?

Ik geloof ook wel dat vrij veel mensen zijn die het proberen te gooien op ontoerekingsvatbaarheid. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat de psychologen/psychiaters het kaf van het koren wel kunnen scheiden (maar dat komt misschien omdat ik zelf psychologie studeer :P)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:30

En ja, helaas heb ik dat vertrouwen dan weer niet :)

Ja, dan kunnen ze terug.
Als je onschuldig hier in Nederland in de bak zit heb je het probleem ook dat je onterecht straf hebt gehad. Dat voorkom je nooit voor 100%.
Maar hoeveel % zou er echt onschuldig vast zitten? Niet veel denk ik. Het zijn toch vaak mensen met meer dan 1 ding op hun kerfstok die ernstige dingen uitspoken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:35

Heino schreef:
En wat dan met valse beschuldigingen? Je hoort nog weleens dat mensen onterecht gevangen gezet zijn en later weer vrijgepleit worden. Eerst naar thuisland, dan weer terug als het bewijs dat zegt?

Ik geloof ook wel dat vrij veel mensen zijn die het proberen te gooien op ontoerekingsvatbaarheid. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat de psychologen/psychiaters het kaf van het koren wel kunnen scheiden (maar dat komt misschien omdat ik zelf psychologie studeer :P)

Dan kan ik je bij deze al meedelen dat je hierin bedrogen uitkomt, ik heb net als slachtoffer vorige maand een verkrachting en mishandelingszaak gehad dus ik weet inmiddels na alle onderzoeken,advocaten en psychologen wel een beetje waar ik over praat.
Het is tegenwoordig vrij makkelijk om je ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren(uiteraard in verschillende gradaties) net zoals dat het heel makkelijk is een arbo arts of uwv medewerker op te lichten.
Je ziet dit bijvoorbeeld erg veel bij verslaafden die pathologisch liegen tot een sport hebben gemaakt, die kletsen zich zonder moeite een persoonlijkheidsstoornis aan waardoor ze 1/3 minder straf krijgen.

Ben je illegaal in Nederland en besluit je hier iemand te verkrachten,mishandelen of vermoorden?
Hoppa, op het vliegtuig en nooit meer terugkomen.
Levenslang vindt ik onzin, zeker als je kijkt naar de NL gevangenissen, ik ben voor de doodstraf.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:43

Heino schreef:
Wildgirl schreef:
Je dient je te gedragen waar je ook bent, en als een nederlander een strafbaar feit pleegt dan wordt hij daarvoor gestraft. Gelijkwaardigheid betekent imo dat ook een allochtoon gestraft wordt bij het plegen van iets strafbaars.
dat dat dan betekent dat hij of zij terug moet naar zijn of haar geboorteland is algemeen bekend en had vantevoren bedacht kunnen worden.

En ik vind een goed begin de "kraan dichtdraaien", en niet gaan "dweilen".

Dit kan je toch geen gelijkwaardigheid noemen?????? De een mag blijven, de ander moet oprotten??

Ik zeg overigens nergens dat alles met praten op te lossen is. Dat jij dat wel denkt, bewijst wederom dat je geen idee hebt wat preventie precies is. Verdiep je nou toch eens, voor je gaat "discussiëren".

Dat probleem is heel makkelijk op te lossen. Laat ze er gewoon niet meer in, dan hoeven ze ook niet terug. Maare, dan zul je ook die ene politicus uit armenië, die opkomt voor het volk, en daarom op de moordlijst staat buiten nmoeten laten staan. Dát zou pas écht jammer zijn.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:45

Consort schreef:

Deze optie bestaat gewoon in de nederlandse wet, dus blijkbaar is het héél goed uitvoerbaar.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:36

@Lyonesse: Waar dan?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:08

Veel buitenlanders komen volgens mij naar Nederland voor een beter leven. Deze mensen krijgen hier kansen om een beter leven te krijgen. Als ze dit verpesten door meerdere (zware) misdrijven te plegen dan mogen ze van mij ophoepelen. Als ze zo graag misdrijven willen plegen dan doen ze dat maar lekker in hun land van herkomst.
Een buitenlander is voor mij iemand die een 2e paspoort heeft en/ of niet in Nederland is geboren. Ik vind iemand die in Nederland is geboren en geen binding met zijn ouders moederland heeft (paspoort), moeilijk kunt gaan terugsturen.

Ik vind dat hier wel erg denigrerend over de Wilders-aanhang wordt gesproken. Deze aanhang wordt door sommige afgeschilderd als een stelletjes nono's die te dom zijn om voor zichzelf na te denken en met de eerste de beste brulaap meelopen. Dan denk ik, mensen vraag je dan ook eens af waarom deze brulaap vooral met zijn belangrijkste standpunt zoveel aanhang krijgt, blijkbaar zijn de problemen op dit vlak zo ontzettend groot dat sommige standpunten van Wilders minder belangrijk bevonden worden. En misschien krijgt hij zoveel aanhangers, omdat de gehele politiek zijn kop in het zand steekt als het om integratie gaat en veel mensen in dit land dat gewoon zo ontzettend spuugzat zijn.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:13

@ Flosje: Wat hierboven aanhaalt is al zo op dit moment. Allochtonen zonder Nederlands paspoort (dus illegalen of mensen met een verblijfsvergunning) worden al uitgezet als ze een zwaar misdrijf plegen.