Lyonesse schreef:Karst is een duitse naam. Tates is ook niet echt oerhollands.
Tja, mijn eigen naam is ook niet bepaald Nederlands, maar ik ben toch echt een oer-Hollandse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lyonesse schreef:Karst is een duitse naam. Tates is ook niet echt oerhollands.
joostvangestel schreef:Kijken mensen raar op als ik ineens een heel exotische taal tegen mijn zoontje spreek om daarna met een brabantse tongval tegen anderen te praten? Jazeker. Heb ik daar een boodschap aan? Helemaal niet. Ik heb een privé conversatie met mijn zoon en door een andere taal te spreken dan mijn omstanders kan ik die ook privé houden. Ik hebeen gruwelijke hekel aan omstanders die zo graag maar meelisteren naar wat ik te zeggen heb. Niet dat ik iets te verbergen zou hebben, maar ik heb gewoon geen zin in bemoeizuchtigen om me heen, een van de allerslechtste eigenschappen van de autochtone Nederlander.
joostvangestel schreef:chiqa: je bent een echt wereldburger, merk ik.
Chiqa schreef:joostvangestel schreef:Kijken mensen raar op als ik ineens een heel exotische taal tegen mijn zoontje spreek om daarna met een brabantse tongval tegen anderen te praten? Jazeker. Heb ik daar een boodschap aan? Helemaal niet. Ik heb een privé conversatie met mijn zoon en door een andere taal te spreken dan mijn omstanders kan ik die ook privé houden. Ik hebeen gruwelijke hekel aan omstanders die zo graag maar meelisteren naar wat ik te zeggen heb. Niet dat ik iets te verbergen zou hebben, maar ik heb gewoon geen zin in bemoeizuchtigen om me heen, een van de allerslechtste eigenschappen van de autochtone Nederlander.
Dus dát is de reden waarom buitenlanders hun eigen taal spreken met elkaar?
Sorrie maar ik vind het vrij achterbaks overkomen, sta je een klant te helpen in de winkel, gaat zijn mobiel (Neemt ie nog op ook terwijl ik met hem bezig ben!!) en gaat keihard in zijn eigen taal lopen brullen.
Hij zal niet de eerste zijn waar ik vriendelijk voor bedank, en weiger hem verder te helpen.
A geen fatsoen om even te zeggen dat hij bezig is en B in zijn eigen taal waar wij geen bal van verstaan en alleen als vloeken overkomt omdat er zo hard geschreeuwd wordt.
Vinden ze het gek dat Nederlanders hiervoor bedanken? Nee niet echt, als je wil integreren doe dat dan.
Wel zo netjes naar je medemens toe.
Sander_ schreef:Mij lijkt het beleefder om dan jezelf even te excuseren of gewoon te zeggen dat je privé wilt praten, want als je zomaar op een andere taal overschakelt kon je het net zo goed over de persoon in kwestie hebben. Komt een beetje over alsof je achter zijn/haar rug om 'roddelt'. Dat zou ik denken als het me overkwam iig.
Sander_ schreef:Mij lijkt het beleefder om dan jezelf even te excuseren of gewoon te zeggen dat je privé wilt praten, want als je zomaar op een andere taal overschakelt kon je het net zo goed over de persoon in kwestie hebben. Komt een beetje over alsof je achter zijn/haar rug om 'roddelt'. Dat zou ik denken als het me overkwam iig.
Chiqa schreef:Ik ben met deze klant bezig, een lastig uitzoekklusje, en vervolgens gaat meneer utigebreid staan ouwehoeren aan de telefoon. Ik weet niet of dit puur buitenlands is??????
yousra schreef:Hoezo achterbaks? Als mijn moeder iets tegen mij wilt vertellen wat niemand mag horen, zegt ze dat ook in een andere taal. Ik vind het erg kinderachtig als je daar boos om kunt maken. Dat aan de kassa telefoneren kan natuurlijk niet, dat is erg associaal. Maar verder mag iedereen zelf bepalen in welke taal hij of zij praat.
yousra schreef:Hoezo achterbaks? Als mijn moeder iets tegen mij wilt vertellen wat niemand mag horen, zegt ze dat ook in een andere taal. Ik vind het erg kinderachtig als je daar boos om kunt maken. Dat aan de kassa telefoneren kan natuurlijk niet, dat is erg associaal. Maar verder mag iedereen zelf bepalen in welke taal hij of zij praat.
juline schreef:yousra schreef:Hoezo achterbaks? Als mijn moeder iets tegen mij wilt vertellen wat niemand mag horen, zegt ze dat ook in een andere taal. Ik vind het erg kinderachtig als je daar boos om kunt maken. Dat aan de kassa telefoneren kan natuurlijk niet, dat is erg associaal. Maar verder mag iedereen zelf bepalen in welke taal hij of zij praat.
ik als nederlander kan toch ook niet in een andere taal iets tegen mijn omgeving vertellen?
dus jullie als buitenlanders moeten dat wel mogen?
nee sorry hoor in nederland praat je nederlands sorry hoor