Nuage schreef:Dit verbod is niet verzonnen om de verkeersveiligheid te bevorderen. Daar geloof ik niks van.
In dat geval zou het namelijk ook verboden moeten worden om in de auto te eten, drinken, aan de radio te zitten, je make-up op te doen, haar te kammen, handen incremen, praten met passagier, etc, etc.
Misschien moeten ze ook gewoon verbieden om in het verkeer in de auto andere dingen te doen dan autorijden, wanneer deze de aandacht sterk afleiden van het verkeer.
Nuage schreef:MAAR, dit is een VRIJ land en mensen mogen zelf weten wat ze willen doen in de privacy van hun eigen auto en/of huis.
Natuurlijk is een auto net als een huis je eigen stukje privé-wereld waarin je vrij wilt bepalen wat je doet, maar als dit stukje privé-wereld zich met 120km/h door het verkeer beweegt (tussen stukjes privé-wereld van andere mensen die ook allemaal bewegen), dan heeft de maatschappij het recht om grenzen te stellen aan die vrijheid.
Ik rijd zelf regelmatig 's avonds over een vrijwel lege snelweg, maar als ik een andere cd op wil zetten, dan zoek ik daar een parkeerplaats voor op.
Noem het overdreven, maar ik weet van mezelf dat ik niet tegelijkertijd een cd uit de speler kan halen, deze op kan bergen, een nieuwe cd kan zoeken, deze in het apparaat kan stoppen én daarbij volledig geconcentreerd kan zijn op het verkeer. Misschien dat vrouwen beter kunnen 'multitasken', maar ook zij zullen daarbij onnodig afgeleid zijn.