Pedofielensite voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 01:44

Kanelly, ik had er wel op geantwoord, maar zie nergens een reactie.

En Yamcha, ik denk ook dat je niet helemaal weet waar je het over hebt ;) . Als je verkracht bent heb je niet zomaar weer dat vertrouwen terug, hoor. Om maar een voorbeeldje te noemen. Het beschadigt je voor de rest van je leven. Natuurlijk kun je het weer zo voor elkaar krijgen, dat je weer aardig functioneert voor de buitenwereld, maar niemand ziet de beschadigingen binnenin je.

Laat staan als een jong kind zoiets traumatisch overkomt. Hoeveel mensen krijgen hierdoor geen persoonlijksheidsstoornissen e.d. Die hebben voor de rest van hun leven problemen. Hoe hard ze er ook tegen vechten.... Vind het ietwat makkelijk gezegd, zoals jij het stelt.

Een website is geen oplossing voor die griezels, nee. Er lopen er altijd nog veel meer rond. Het gaat mij er meer om dat die gasten met naam en toenaam zoveel mogelijk bekend gemaakt mogen worden. Lijkt mij dat je daar niet blij van wordt, maar dan had je maar met je poten van kinderen af moeten blijven.

Overigens zijn het allemaal echt creeps, als je die foto's bekijkt. Ik zou bijna zeggen 'het straalt er gewoon van af'. *-:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 02:20

Twiggy2008 schreef:
Overigens zijn het allemaal echt creeps, als je die foto's bekijkt. Ik zou bijna zeggen 'het straalt er gewoon van af'. *-:)

dat was ook mijn gedachet hierover....Krijg al de rillingen als ik sommigen zie op die foto's.
En idd hoe meer geruchtbaarheid des te beter, al is er maar één kind, één leven mee gered!

Anoniem

Re: Pedofielensite voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:56

Mistral, het ging mij er niet om wat je zou doen als het jou kind zou overkomen. Ik denk dat iedere ouder dan woest zou zijn ( logisch )
Het ging mij erom, wat zou je doen als jou kind die pedo blijkt te zijn? En tuurlijk weet je niet wat je dan zou doen...
Maar m.b.t. tot die site, die 'creeps' die er op staan, zijn ook iemands zoon / broer....
Ouders willen bij hun kind op visite, zien de blikken, het gefluister, de bedreigingen ( want ja ook dat komt voor ) etc. etc.
Dus, je 'pakt' niet alleen de pedo met die site, maar ook hun familie en dat moet toch niet de bedoeling zijn lijkt me?
De familie heeft er ook niet voor gekozen...

En dat veroordeelden weer voor een klas komen te staan e.d. is natuurlijk ook van de zotten. Dat moet echt niet meer kunnen. Net als dat ze er niet met een straf in een PI af moeten kunnen komen. Niet 'niet meer doen hè' en verder niets, nee langdurige behandeling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:57

silvana schreef:
Yamcha schreef:
Als kind niet idd. Als volwassene op den duur wel.......

Vertrouwen is te herstellen, genieten is te leren, je kunt zoveel van je leven nog maken als je het maar probéért.......

Níemand kan je leven kapotmaken, als je het zelf niet toestaat. En ook dat is te leren.

Ik vind dat jij er erg gemakkelijk over denkt.Ben innerlijk nu woest op je eigenlijk.Je doet nu net als de justitie ,de dader in de slachtofferrol zetten.Wat als je broer ,zus ,partner ,kind vermoord is .Waar zit die 2e kans dan?Je moet je dan maar bij één pakken en door gaan met leven.
Het komt er op neer dat misbruik en verkrachting niet erg is,trek een smile op je gezicht en ga verder.
Als het zo makkelijk was allemaal

Ik haal het slachtoffer úit de slachtofferrol, dat is wat anders.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:07

ik heb niet heel het topic gelezen.. een stukje ervan..

ik vind zelf dat je pedofielen niet zomaar op een site moet zetten.. het is echt verschrikkelijk erg wat ze hebben gedaan.. en er is/ zijn ook levens door verpest.. ze hadden dit zeker ook niet mogen doen..
ik vind wel dat pedofielen bekend moeten worden gemaakt bij gemeentes/ instanties die de pedofiel kunnen helpen/in de gaten kunnen houden..
laat die mensen bijvoorbeeld niet in een kinderrijke buurt wonen en zorg dat ze een baan hebben waar ze weinig met kinderen om hoeven te gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:09

Haal die mensen gewoon helemaal uit de maatschappij.

Ze hebben imo geen recht meer om in een maatschappij te leven waar ook kwetsbare kinderen zijn...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:14

Kanelly schreef:
Ik had de vraag al eerder gesteld, maar weinig reacties gehad...
Wat nou als blijkt dat jouw zoon of dochter die 'vieze hufter' is?

Wat moet je doen als blijkt dat jouw kind zo is dan? Een hekel aan je eigen kind krijgen kan je volgens mij niet, dus ik begrijp niet zo goed wat je met deze vraag wilt.

Verder vind ik zo'n site niet per definitie slecht. Dat een pedofiel niets kan doen aan zijn gevoelens, daar kan ik nog een keer inkomen. Zodra hij zich vergrijpt aan kinderen, is het mijn begrip afgelopen en mogen ze wat mij betreft openlijk aan de schandpaal genageld worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:20

Kanelly schreef:
Mistral, het ging mij er niet om wat je zou doen als het jou kind zou overkomen. Ik denk dat iedere ouder dan woest zou zijn ( logisch )
Het ging mij erom, wat zou je doen als jou kind die pedo blijkt te zijn? En tuurlijk weet je niet wat je dan zou doen...
Maar m.b.t. tot die site, die 'creeps' die er op staan, zijn ook iemands zoon / broer....
Ouders willen bij hun kind op visite, zien de blikken, het gefluister, de bedreigingen ( want ja ook dat komt voor ) etc. etc.
Dus, je 'pakt' niet alleen de pedo met die site, maar ook hun familie en dat moet toch niet de bedoeling zijn lijkt me?
De familie heeft er ook niet voor gekozen...

En dat veroordeelden weer voor een klas komen te staan e.d. is natuurlijk ook van de zotten. Dat moet echt niet meer kunnen. Net als dat ze er niet met een straf in een PI af moeten kunnen komen. Niet 'niet meer doen hè' en verder niets, nee langdurige behandeling...

Maar je pakt ook een hele familie van het slachtoffer daar word ook niet over nagedacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:26

Ja nu wordt het een 'maar' gebeuren.
Het feit dat je de familie van het slachtoffer pakt, rechtvaardigd dat dan dat je ook maar de familie van de pedo mag 'pakken'? Die hebben er evenmin om gevraagd en worden door zo'n site ook mede 'veroordeeld'.

Diablo, het ging mij er een beetje om dat er hier continue gesmeten wordt met 'hufters, creeps, monsters' e.d. Ik keur de daden absoluut af en wil niks bagatelliseren, maar dat wil niet zeggen dat ik de persoon afkeur en vind dat je maar met termens als 'monsters' moet gaan smijten.
Want ja, het kan ook jou kind zijn die op kinderen blijkt te vallen... en zoals je zelf zegt 'een hekel aan je eigen kind krijgen kan volgens mij niet'. Dus blijkbaar kan je als het je eigen is, nog wel een stukje 'menselijkheid' zien ( niet helemaal juist beschreven misschien ) waarom kan dat dan niet bij het kind van een ander?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:30

het komt een beetje over als water naar de zee dragen want de meeste pedofielen leven gewoon ín de maatschappij, en leven een gewoon leven, je ziet het er niet vanaf, we doen allemaal aardig tegen ze, houden van ze want het zijn gewóón mensen met een afwijkende sekuele voorkeur.

dus hoe schijnheilig zijn we door diegenen die veroordeeld zijn te schandpalen door ze voor altijd openbaar te maken?

het meest produktieve ligt 'em bij de opvoeding van de ouders. léér je kind al vroeg waar zijn of haar grenzen liggen op het zoeken van contact van volwassenen. en doe dit zo zuiver mogelijk, zonder angst of welk emotie dan ook. dan kan je kind tegen jou, de ouder, zeggen wanneer iemand iets deed wat niet zuiver is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:34

Pellie schreef:
dus hoe schijnheilig zijn we door diegenen die veroordeeld zijn te schandpalen door ze voor altijd openbaar te maken?

Ik geloof niet dat ik schijnheilig ben. Ik zeg dat ik het kan begrijpen dat mensen een afwijkende seksuele voorkeur heb, daar zal ik weinig van zeggen. Volgens mij gaat het daar ook niet om op deze site. Daar gaat het om pedo's die de fout zijn ingegaan. En dan houdt ook inderdaad mijn begrip op, dan mag dat wat mij betreft bekend gemaakt worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:35

Kanelly schreef:
Diablo, het ging mij er een beetje om dat er hier continue gesmeten wordt met 'hufters, creeps, monsters' e.d. Ik keur de daden absoluut af en wil niks bagatelliseren, maar dat wil niet zeggen dat ik de persoon afkeur en vind dat je maar met termens als 'monsters' moet gaan smijten.
Want ja, het kan ook jou kind zijn die op kinderen blijkt te vallen... en zoals je zelf zegt 'een hekel aan je eigen kind krijgen kan volgens mij niet'. Dus blijkbaar kan je als het je eigen is, nog wel een stukje 'menselijkheid' zien ( niet helemaal juist beschreven misschien ) waarom kan dat dan niet bij het kind van een ander?

Ik zou het vreselijk vinden als mijn kind zo zou blijken te zijn, maar als mijjn kind de fout in zou gaan, zou ik heel goed kunnen begrijpen dat andere mensen hem/haar een monster vinden. Dat zou ik zelf ook vinden wanneer iemand aan mijn kinderen komt!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:43

Kanelly schreef:
Ja nu wordt het een 'maar' gebeuren.
Het feit dat je de familie van het slachtoffer pakt, rechtvaardigd dat dan dat je ook maar de familie van de pedo mag 'pakken'? Die hebben er evenmin om gevraagd en worden door zo'n site ook mede 'veroordeeld'.

Dat doe jij toch ook? Het ja maar? Ik vind het gewoon idioot dat daders uiteindelijk het slachtoffer worden. Voor de daders staat zo'n beetje een leger aan hulpverleners klaar. Maar als slachtoffer zijnde moet je het maar uitzoeken en schreeuwen om hulp...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:51

Diablo schreef:
Pellie schreef:

Ik geloof niet dat ik schijnheilig ben. Ik zeg dat ik het kan begrijpen dat mensen een afwijkende seksuele voorkeur heb, daar zal ik weinig van zeggen. Volgens mij gaat het daar ook niet om op deze site. Daar gaat het om pedo's die de fout zijn ingegaan. En dan houdt ook inderdaad mijn begrip op, dan mag dat wat mij betreft bekend gemaakt worden.

nee het gaat om diegenen die veroordeeld zijn, het gros wat de fout in gaat worden niet aangegeven.

je moet bij de bron beginnen denk ik, leer jij je kinderen hoe ze met seksuele toenaderingen van volwassenen om moeten gaan?

het is te gemakkelijk om de daders te veroordelen maar laat je als opvoeder geen steken vallen door je kinderen hierover niet iets te leren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:02

Mistral, ik ben het met je eens dat het er flink aan schort binnen de ambulante hulpverlening. Dat mensen die om hulp vragen, maanden of langer op een wachtlijst moeten staan tot er eens wat aangeboden kan worden.

Waar het mij om ging, is dat het een, het ander toch niet rechtvaardigd? Dat de familie van de pedo ook ongevraagd 'veroordeeld' wordt door zo'n site, moet dat maar mogen omdat de pedo ook de familie van het slachtoffer verwoest?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:47

Ik blijf idd voorstander, heel vervelend wat een ander doet maar als het voorkomen kan worden door zo'n site dat zulke mensen nog meer levens verwoesten dan is dat maar zo...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:53

Pellie schreef:
het is te gemakkelijk om de daders te veroordelen maar laat je als opvoeder geen steken vallen door je kinderen hierover niet iets te leren?

Ja, ik denk zeker dat je je kinderen hier alles over moet leren wat er te leren valt. Maar ik denk ook dat een pedofiel die zijn handen niet thuis kan houden, dit niet doet doordat er iets aan de opvoeding geschort heeft. Je kunt ook helemaal niet zeggen hoe de opvoeding van zo iemand is geweest. Misschien heeft die persoon wel hele goede normen en waarden meegekregen, maar heeft hij die niet kunnnen handhaven door zijn gevoelens. Zo kun je ook alle moordenaars wel verdedigen door te zeggen dat ze vroeger niet geleerd hebben dat je geen mensen mag doden.
Ik vind dat een pedofiel verantwoordelijk is voor zijnn eigen daden en ja, ik veroordeel het dus ook zeker, wat voor opvoeding diegene ook gehad heeft.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:54

MISTRAL94 schreef:
Ik blijf idd voorstander, heel vervelend wat een ander doet maar als het voorkomen kan worden door zo'n site dat zulke mensen nog meer levens verwoesten dan is dat maar zo...

Ja dat vind ik ook. Ik vind het heel naar voor de familie van de dader, maar ik vind het nog veel erger voor het slachtoffer en diens familie en die gaan in deze voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:16

Yamcha schreef:
Ik haal het slachtoffer úit de slachtofferrol, dat is wat anders.

Ik vidn niet dat je altijd maar over een slachtofferrol kan spreken je heb ook mensen die echt alles geprobeerd hebben, een normale baan hebben, vrienden maar wel voor hun leven lang getekend zijn en een handicap hebben waar ze het liever niet over hebben.

MISTRAL94 schreef:

Presies, en bovendien zal iemand met gezond verstand er heus wel boven staan en mss wel opgelucht zijn als hun familielid op een site komt te staan en daardoor een kind redden kan.

Bovendien vidn ik het vrij primitief als mensen wraak zullen nemen op de familie, dat gaat natuurlijk nergens meer over zij staan er los van.

Ja dat vind ik ook. Ik vind het heel naar voor de familie van de dader, maar ik vind het nog veel erger voor het slachtoffer en diens familie en die gaan in deze voor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:18

Ik ken iemand die vroeger in mijn straat woonde en die schijnt er op te staan,hij geeft toe ernooit mee te kunnen en willen stoppen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:20

marleen_usar schreef:
Ik ken iemand die vroeger in mijn straat woonde en die schijnt er op te staan,hij geeft toe ernooit mee te kunnen en willen stoppen.

Nou lekker en dan zou je die idioten moeten beschermen door middel van privacy. Omgekeerde wereld vind ik dat :Y)

Vind je dat geen gek idee Marleen? Dat je bij zo iemand in de straat gewoond hebt?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:55

Diablo schreef:
Pellie schreef:

Ja, ik denk zeker dat je je kinderen hier alles over moet leren wat er te leren valt. Maar ik denk ook dat een pedofiel die zijn handen niet thuis kan houden, dit niet doet doordat er iets aan de opvoeding geschort heeft. Je kunt ook helemaal niet zeggen hoe de opvoeding van zo iemand is geweest. Misschien heeft die persoon wel hele goede normen en waarden meegekregen, maar heeft hij die niet kunnnen handhaven door zijn gevoelens. Zo kun je ook alle moordenaars wel verdedigen door te zeggen dat ze vroeger niet geleerd hebben dat je geen mensen mag doden.
Ik vind dat een pedofiel verantwoordelijk is voor zijnn eigen daden en ja, ik veroordeel het dus ook zeker, wat voor opvoeding diegene ook gehad heeft.

dat hangt er vanaf. je hebt de kernpedofiel, die idd de voorliefde heeft en er nooit mee zal kunnen/willen stoppen. En dan degeen die uit verstoorde innerlijke processen kinderen gaan misbruiken (machtserhoudingen) of de normen en waarden niet goed hebben aangeleerd.

kernpedofielen kun je het ook niet 'afleren' de anderen redelijk tot goed. oleren mzetten van hun seksuele voorkeuren of omgaan met die spanningen kost heel veel tijd. :j
mensen doden heeft een andere bron, oorzaak en zit in een ander gedeelte van de hersenen. dat kun je niet met elkaar vergelijken. en iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, ben ik het absoluut met je eens :j

maar ik denk dat je zeker met seksualiteit al heel veel kan ondervangen in de opvoeding van kinderen. :j

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:00

Yamcha ik ben slachtoffer,zie mezelf niet meer zou.
Heb een baan,2 kids een man en een leuk leven maar toch sluimert het mee op de achtergrond.
Ik sta er heus niet constant bij stil maar er zijn van die momenten......
Er zou ook veel meer over gesproken moeten worden en ik vind dat daders van pedofilie praktijken /incestplegers en verkrachters bekend gemaakt moeten worden.
En een 2e kans waarvoor?Heb ik ook nooit gekregen........

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:51

Chiqa schreef:
Twiggy2008 schreef:

dat was ook mijn gedachet hierover....Krijg al de rillingen als ik sommigen zie op die foto's.
En idd hoe meer geruchtbaarheid des te beter, al is er maar één kind, één leven mee gered!

Ik vind het juist het tegendeel. Je gaat de foto's al bekijken met een groot vooroordeel. Je walgt al van te voren. maar het kunnen echt gewoon de foto's zijn van de buurman op de BBQ van vorig jaar bv. Je ziet niet aan de buitenkant of iemand pedofiel is. (helaas) Ik heb grote twijfels bij zo een site, niet om de veiligheid van praktiserende pedofielen, dat interresseert me geen hol. Wel om de maatschappelijke onrust die je creeert.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:49

IK ben tegen ik denk niet dat het bekent maken van de identiteit en woonplaats slachtoffers voorkomt. Bovendien loop je altijd hetrisico dat er een heksenjacht word geopend op een onschuldig persoon.
Als een pedofiel echt wil en het buurmeisje word angstvallig weggehouden loopt hij wel naar de speeltuin in de volgende wijk. Ik denk dat het voor een pedofiel juist moeilijker word om zijn handen thuis te houdenals hij geen normaal leven kan leiden.
Bovendien, je gaat me niet vertellen dat er nooit iemand onterecht veroordeeld word in nl. De laatse jaren zijn er een paar gevallen geweest waarindit jaren na de veroordeling nog aan het licht kwam. Ik vond de mensen op de site er juist heel normaal uit zien trouwens. Ik schrok er wel een beetje van, hetkan echt gewoon je buurman zijn. (hoewel je dat wel weet natuurlijk, het is degene van wie je het het minst verwacht, maar ja als je ze dan ziet ze zijn zo normaal)