Mysterieuze zelfbewegende grafsteen in Friesland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:20

Wateraders zijn een natuurlijk verschijnsel. Weet niet in hoeverre je er wat van kent, maar wateraders zijn enkel ondergrondse rivieren ;) Alles straalt, dus aardstralen ook. Zelfs de mens heeft een bepaalde straling :roll:

Ze hebben nog niet kunnen verklaren waarom ze bestaan, dus ze bestaan wel? :+ anders zoekt de wetenschap nl niet naar een "hoe en waarom" :+

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:47

Misschien discussiëren we hier over iets taalkundigs, dus ik ga voor de zekerheid twee termen onderscheiden.

1) Straling: sub-atomaire straling, ioniserende straling, niet-ioniserende straling (elektromagnetische straling, licht, thermische straling). Deze vormen van straling zijn erkend door de wetenschap en te meten met wetenschappelijke apparatuur. De aarde zendt deze vormen van straling uit en ik stel voor om dit voor de duidelijkheid 'straling van de aarde' te noemen.
2) Aardstralen: Een krachtenveld dat niet erkend is door de wetenschap en niet te meten is met wetenschappelijke apparatuur. Aardstralen kunnen (naar verluid) gemeten worden met wichelroedes. Sommige mensen brengen aardstralen in verband met tellurgische stroom, maar dit is nooit bewezen.
Laatst bijgewerkt door Snader op 22-02-09 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:49

wederom geen reactie op wateraders die ook effecten kunnen hebben op onze wereld ;)

Aardstralen zullen ook nooit wetenschappelijk worden daar wetenschap zulke dingen niet wil accepteren ;) Toch apart dat oa dieren er om bekend staan om dergelijke dingen op te zoeken of net te mijden. Het gaat er IMO ook niet over of het al dan niet wetenschappelijk bewezen is, het gaat er om of het zou kúnnen. :)

De discussie van bovennatuurlijk vs wetenschap is al talloze keren gevoerd zonder enige uitkomst... :)

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:00

Wateraders zouden de oorzaak zijn van aardstraling, dus in die context vallen ze m.i. onder dezelfde noemer. Natuurlijk zou je ze op zichzelf kunnen zien als ondergrondse rivieren, maar dat lijkt me niet interessant voor dit topic. Verbeter me als ik het fout heb. :)

Het bestaan van aardstralen zal je mij niet horen ontkennen, zeker niet. :) Het zou dus de oorzaak kúnnen zijn van dit fenomeen. Wat mij 'stoorde' is dat het werd afgeschilderd als een natuurlijk verschijnsel, terwijl het niet wetenschappelijk geaccepteerd is.

Ayasha
Blogger

Re: Mysterieuze zelfbewegende grafsteen in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:13

wateraders zíjn ondergrondse rivieren, niet meer niet minder, en die hebben effect op aarde, waterstralen en aardstralen zijn twee totaal verschillende dingen ;)

En waterstralen zijn natuurlijk :+ niks natuurlijker dan ondergrondswater.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:36

Daar ben ik het mee eens, zoals eerder gezegd. Waar het mij om gaat is hoe deze wateraders effect hebben op de aarde. ;) Kan je mij concrete (aantoonbare) voorbeelden hiervan geven en een mogelijk verband leggen naar het bewegen van deze grafsteen?

Misschien val jij niet onder deze categorie, maar de meeste mensen beginnen nu over de vele (nooit bewezen) theorieën van Curry en Hartmann, waaronder aardstralen.
Laatst bijgewerkt door Snader op 23-02-09 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:39

Ken geen van beide :')

Waterstrallen zenden een bepaalde energie uit (ik zeg niet dat ik dit geloof, ik zeg wat mij verteld is) waardoor ze bv mensen uit hun slaap kunnen houden. (mensen die niet kunnen slapen, bed verplaatsen, en ineens wel kunnen slapen) of zelfs mensen ziek maken. Ook paarden worden naar het schijnt onrustig als hun stal op een waterader gebouwd is. Dus die dingen stralen energie uit. Ik zou niet weten waarom diezelfde energie die dergelijke effecten heeft op mensen en dieren geen effect kunnen hebben op steen (wat uit aarde kómt en dus waarschijnlijk ook anders reageert). Zou het niet kunnen dat steen en de energie van waterstralen op elkaar reageert net zoals bv twee magneten elkaar af kunnen stoten?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:44

joh misschien heb die steen wel pootjes

of zijn er kaboutertjes

hou het leuk

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:46

Het bovenstaande verhaal gaat naar mijn weten over aardstralen, een vorm van straling (energie) die in verband wordt gebracht met wateraders en niet wetenschappelijk wordt erkend. :) Je kunt dat dus niet zomaar een natuurlijk verschijnsel noemen.

Wateraders zijn wél een natuurlijk verschijnsel, maar het gaat hier om het effect dat ze uitoefenen.

ecyoj schreef:
hou het leuk

Bij deze mijn excuses, maar ik kan er slecht tegen als onbewezen theorieën worden voorgedaan als harde feiten. Dat zie ik als een vorm van onrecht. :)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:06

[quote="Zoezi"]He, jammer dat mensen het weer verpesten met een normale verklaring........laat ons toch eens fantaseren! :P
quote]
Hier ben ik t helemaal mee eens.

Harde feiten?

Die onbewezen therorieen zijn enkel maar grapjes

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:08

Wat leuk dit. :)

Ik las ergens dat geesten dit niet zouden kunnen doen. Maar het is een begraafplaats, en daar bevinden zich vaak een hoop entiteiten, en de kracht van 1 entiteit is misschien niet zo groot maar meerdere entiteiten die hun energie gebruiken voor hetzelfde zouden dit dan eventueel toch wel kunnen. :o En ja ik geloof zelf in geesten.

Overigens vind ik de zwerfkei uitleg de meest aannemelijke. :')

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:30

laat die geesten dan is ff lekker ophouden

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:40

ecyoj schreef:
laat die geesten dan is ff lekker ophouden

Bang dat ze zo je huis ook gaan verschuiven Joyce?! :P

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:55

ja
wie weet gaan ze ook van die begraafplaatsen af

en kan ik de hele tijd me huis op orde maken omdat hun alles lopen te verschuiven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:37

lekker dichtbij :+

ken het dorp verder niet maar het zal maar gebeuren :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:37

Snader schreef:
Het bovenstaande verhaal gaat naar mijn weten over aardstralen, een vorm van straling (energie) die in verband wordt gebracht met wateraders en niet wetenschappelijk wordt erkend. :) Je kunt dat dus niet zomaar een natuurlijk verschijnsel noemen.

Wateraders zijn wél een natuurlijk verschijnsel, maar het gaat hier om het effect dat ze uitoefenen.

ecyoj schreef:
hou het leuk

Bij deze mijn excuses, maar ik kan er slecht tegen als onbewezen theorieën worden voorgedaan als harde feiten. Dat zie ik als een vorm van onrecht. :)

en ik probeer al heel de tijd te vertellen dat wateraders gelijkaardige effecten hebben maar dat lees je kennelijk niet. En dat jij kennelijk niet kan lezen is mijn probleem dan weer niet, maar ga me geen woorden in de mond leggen ;)

Candyqueen ik geloof ook in geesten maar dit soort dingen doen ze niet ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:41

Wt een gewéldig nieuws dit! :')
ben benieuwd hoe die nuchtere Friezen dit beleven.. :(:)

Maar de vraag is idd wát de verschuiving veroorzaakt.

Een mega gespierde mol of rat? 450 kg?..
Pffff... _O-

Misschien is het wel iets bovennatuurlijks. 8-)

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:42

Pharagirlke
Ik was mijn fantasie beetje teveel aan het late werke. :o Niet echt op letten hoor. :P

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:43

Snader schreef:
Wateraders zouden de oorzaak zijn van aardstraling, dus in die context vallen ze m.i. onder dezelfde noemer. Natuurlijk zou je ze op zichzelf kunnen zien als ondergrondse rivieren, maar dat lijkt me niet interessant voor dit topic. Verbeter me als ik het fout heb. :)

Het bestaan van aardstralen zal je mij niet horen ontkennen, zeker niet. :) Het zou dus de oorzaak kúnnen zijn van dit fenomeen. Wat mij 'stoorde' is dat het werd afgeschilderd als een natuurlijk verschijnsel, terwijl het niet wetenschappelijk geaccepteerd is.

Offtopic, maar wateraders, magnetische velden zijn er gewoon, sterker nog, ik kan ze voelen en ze kunnen gemeten worden. :+
het is imo niet interessant wat dan wél of niet bewezen is, dit is gewoon een waarheid als een koe. 8-)

Alleen heb ik er never van gehoord dat ze beweging in gang kunnen zetten. :o

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:45

Ik eis dat de kabouters t doen.

En zullen we t bij de steen houden ipv wateraders of wat dan ook

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:46

Ze kunnen mensen beïnvloeden dus ja := heel veel weet ik er ook niet over maar kan me er wel wat bij voorstellen, zal eens iemand PB'en of die hier meer uitleg wil komen geven :+ Ik weet iig dat oa wateraders er voor kunnen zorgen dat mensen ziek worden of niet goed slapen enz... Maar of ze écht dingen kunnen bewegen, ik nam ze maar als voorbeeld over wat in aarde zat dat effect heeft op dingen die boven op aarde leven :+

ecyoj sterke kabouters :j

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:48

Is het echte onderzoek eigenlijk al afgerond?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:04

pharagirlke schreef:
Ze kunnen mensen beïnvloeden dus ja := heel veel weet ik er ook niet over maar kan me er wel wat bij voorstellen, zal eens iemand PB'en of die hier meer uitleg wil komen geven :+ Ik weet iig dat oa wateraders er voor kunnen zorgen dat mensen ziek worden of niet goed slapen enz... Maar of ze écht dingen kunnen bewegen, ik nam ze maar als voorbeeld over wat in aarde zat dat effect heeft op dingen die boven op aarde leven :+

ecyoj sterke kabouters :j

Dat klopt, PG, zelf heb ik bv wel eens dieren geholpen die in een stal boven zo'n ader stonden en waarvan hun immuunsysteem afbrak.. :(:)

kabouters? Zouden ze dan tóch bestaan? :D

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:35

Dat lees ik ook, zoals je ziet, want ik reageer ook op de berichten over wateraders. :) Waar jij misschien over valt is het feit dat ik aardstralen en de straling van wateraders onder dezelfde noemer stop. Deze twee termen zijn m.i. redelijk uitwisselbaar. Reden hiervoor is dat ze beiden voortkomen uit de theorieën van Hartmann en Curry en beiden draaien om zgn. Hartmann stralen, Curry stralen, et cetera. Al deze vormen van straling zijn, zover ik weet, niet erkend en meetbaar binnen de wetenschap. Ze zijn daarmee gebaseerd op geloof/gevoel (de kracht van geloof is sterk) en metingen van wichelroedes, daar is helemaal niks mis mee.

Nogmaals, ik doe deze vormen van straling dan ook niet af als onzin, maar je kan het m.i. niet 'natuurlijk' noemen als we het bestaan ervan niet kunnen bewijzen. Als het bestaan en het effect ervan wel bewezen is, dan ben ik oprecht benieuwd naar deze onderzoeken! :) Dan trek ik alles terug.

Het is jammer dat we de discussie even uit de hand hebben laten lopen. ;) Hopelijk zie je dat ik een gematigde wetenschapper ben en alleen de waarheid (welke dat ook moge zijn) boven tafel probeer te krijgen.

Laat ik niet meer verder afdwalen. Het zal me benieuwen wat er uit het onderzoek komt. Het is niet bepaald de eerste oorzaak waar ik aan zou denken, maar van mij part zijn het geesten. Als ze bestaan dan zou ik niet weten waarom ze dit niet zouden kunnen doen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:27

Tsja, de waarheid is er gewoon, Snader! verder maakt het mij niet uit onder welke noemer jij ze plaatst. ;)

Maar dit hoop ik uiteraard ook mbt die steen, dat het niet verzonnen is.. :\

Ik ga er maar vanuit dat de nuchtere Friezen dit niet doen; als het een Amerikaans verhaal was geweest had ik meer getwijfeld.. :D