Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nanne schreef:Vjestagirl schreef:Ik denk dat een dierenarts een dier wat er gezond uitziet niet zal willen inslapen. En als je zelf weet dat je dier zwaar ongelukkig is, dan doe je er wat aan.
Hoe kan je nou weten of je kat depressief is?
Of ben ik de enige die mijn katten niet verstaat?
Vjestagirl schreef:Nou ja... Ik denk dat je wel aan een dier kan merken dat het zich anders gedraagd. Aan je paard merk je het ook, ze gaan ander gedrag vertonen, zijn niet enthousiast meer...
Vjestagirl schreef:Nou ja... Ik denk dat je wel aan een dier kan merken dat het zich anders gedraagd. Aan je paard merk je het ook, ze gaan ander gedrag vertonen, zijn niet enthousiast meer...
Mitxa schreef:Ik heb al vaker van haar gehoord, zou ze die dieren er echt voor doden?
_Tivoli_ schreef:Vjestagirl schreef:Nou ja... Ik denk dat je wel aan een dier kan merken dat het zich anders gedraagd. Aan je paard merk je het ook, ze gaan ander gedrag vertonen, zijn niet enthousiast meer...
Oh,ik zal het onthouden.
Dus als jij niet meer zo enthousiast bent,mogen we jou de nek omdraaien??
Beetje een argument van niks hé...
'Ik wil zo graag een tas van een dode kat maken! had ik maar een kat!
Oh wacht,ik héb een kat,alleen even 'wachten' tot ie dood gaat...'
Als ik die kat was,was ik depri geworden van een baasje dat je dood zit te kijken
_Tivoli_ schreef:Vjestagirl schreef:Nou ja... Ik denk dat je wel aan een dier kan merken dat het zich anders gedraagd. Aan je paard merk je het ook, ze gaan ander gedrag vertonen, zijn niet enthousiast meer...
Oh,ik zal het onthouden.
Dus als jij niet meer zo enthousiast bent,mogen we jou de nek omdraaien??
Beetje een argument van niks hé...
'Ik wil zo graag een tas van een dode kat maken! had ik maar een kat!
Oh wacht,ik héb een kat,alleen even 'wachten' tot ie dood gaat...'
Als ik die kat was,was ik depri geworden van een baasje dat je dood zit te kijken
Nanne schreef:En als mijn kat depressief zou zijn, ik blijf het lachwekkend vinden, zou ik eerst eens uitzoeken wat mijn kat ongelukkig maakt ipv het dier dan maar even eigenhandig naar de andere zijde te helpen.
Myukii schreef:Jij bedoelt de zogenaamde 'bonsai kittens' Joycieej. Waar ik toendertijd helemaal in paniek over was. Maar wat research deed mij uitvinden dat het allemaal photoshop was en dus niet echt.Dat was dus een zieke grap..
Vjestagirl schreef:Het verschil is een beetje dat ik kan vertellen wat er aan de hand is, en dat er voor mij dingen bestaan als therapie, medicijnen enz. Terwijl een dier, och ja, wat boeit het nou, die kan nog wel een tijdje doorlopen, want lichamelijk mankeert hij niets...
de redenatie kan ook zijn: ik hou zoveel van mijn kat, ik kan niet meer aanzien dattie zo ongelukkig is en niemand hem wil helpen. Ik help hem zelf. Maar ik hou van hem, ik wil niet dat hij weg gaat, gaat rotten... Ik wil hem altijd bij me houden...