Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:58

Ik denk dat een dierenarts een dier wat er gezond uitziet niet zal willen inslapen. En als je zelf weet dat je dier zwaar ongelukkig is, dan doe je er wat aan.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:59

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat een dierenarts een dier wat er gezond uitziet niet zal willen inslapen. En als je zelf weet dat je dier zwaar ongelukkig is, dan doe je er wat aan.

Hoe kan je nou weten of je kat depressief is?

Of ben ik de enige die mijn katten niet verstaat?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:00

Ik vind het heel mooi wat ze doet! Veel mensen zullen dit ziek vinden, maar als ik zelf mee maak op de kinderboerderij dat kinderen konijntjes cavia's en kuikens doodknuffelen ONDER HET TOEZIEND oog van ouders/opa/oma en ik dan de mededeling "ach je hebt er toch genoeg"naar mijn hoofd geslingerd krijg... dan moeten we toch eens gaan bedenken wat zieker is! (bij het hok staat duidelijke plaatjes/info hoe er met de dieren omgegaan moet worden, mensen zien dit wel maar doen er niks mee)

De dieren die ze gebruikt zijn vast al overleden, en ze zal van de eigenaar echt wel toestemming krijgen om ze te gebruiken in haar tentoonstelling.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:01

Nou ja... Ik denk dat je wel aan een dier kan merken dat het zich anders gedraagd. Aan je paard merk je het ook, ze gaan ander gedrag vertonen, zijn niet enthousiast meer...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:01

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:05

Nanne schreef:
Vjestagirl schreef:

Hoe kan je nou weten of je kat depressief is?

Of ben ik de enige die mijn katten niet verstaat?

:)) _O-

Hahahahaha, nee hoor Nansje!! :))

En ik vind dat als je weet dat je dier iets mankeert, je net zo lang moet blijven zoeken naar een dierenarts die het WEL doet.. Niet de nek omdraaien.. Vind het daarintegen wel knap dat deze mevrouw dat kon! Ik kan nog niet eens een half dood vogeltje de nek omdraaien nadat de kat hem te pakken heeft gehad..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:09

Vjestagirl schreef:
Nou ja... Ik denk dat je wel aan een dier kan merken dat het zich anders gedraagd. Aan je paard merk je het ook, ze gaan ander gedrag vertonen, zijn niet enthousiast meer...

Ik heb jaren een paard gehad dat in de winter een depressie kreeg, maar daar hing ik dan ook niet om haar nek om haar eens even naar een andere wereld te helpen hoor..

En als mijn kat depressief zou zijn, ik blijf het lachwekkend vinden, zou ik eerst eens uitzoeken wat mijn kat ongelukkig maakt ipv het dier dan maar even eigenhandig naar de andere zijde te helpen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:09

Vjestagirl schreef:

Oh,ik zal het onthouden.
Dus als jij niet meer zo enthousiast bent,mogen we jou de nek omdraaien??

Beetje een argument van niks hé...
'Ik wil zo graag een tas van een dode kat maken! had ik maar een kat!
Oh wacht,ik héb een kat,alleen even 'wachten' tot ie dood gaat...'

Als ik die kat was,was ik depri geworden van een baasje dat je dood zit te kijken :\

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:10

Mitxa schreef:
Ik heb al vaker van haar gehoord, zou ze die dieren er echt voor doden?

Nee dit is ooit eens op tv geweest.
Zij gaat dierenasiels af of dierenarts en dan vraag ze over overleden dieren zijn.
En die koopt ze dan van ze over.
En daar maakt ze dan dat speel goed van.
Ik heb zelf een lange tijd op een dieren asiel vrijwillers werk gedaan.
En heb wel een paar keer mee gemaakt.
Zat ze gewoon gezonden dieren lieten inslapen omdat die dieren vals waren.
Of dieren die niet plaatsbaar zijn.

Zelf hoe ik z'n ding echt niet te hebben.
Heb er al moeite mee als ik een opgezet die zie.
Laat staan dat er dan speel goed van gemaakt word.
Maar goed zo heeft iedreen zijn mening en hobby.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:12

_Tivoli_ schreef:
Vjestagirl schreef:

Oh,ik zal het onthouden.

Als ik die kat was,was ik depri geworden van een baasje dat je dood zit te kijken :\

Het verschil is een beetje dat ik kan vertellen wat er aan de hand is, en dat er voor mij dingen bestaan als therapie, medicijnen enz. Terwijl een dier, och ja, wat boeit het nou, die kan nog wel een tijdje doorlopen, want lichamelijk mankeert hij niets...

de redenatie kan ook zijn: ik hou zoveel van mijn kat, ik kan niet meer aanzien dattie zo ongelukkig is en niemand hem wil helpen. Ik help hem zelf. Maar ik hou van hem, ik wil niet dat hij weg gaat, gaat rotten... Ik wil hem altijd bij me houden...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:13

_Tivoli_ schreef:
Vjestagirl schreef:

Oh,ik zal het onthouden.

Huppekee, jou draaien we de nek om omdat je sjago kijkt, hoppekee, jij hebt last van chronische PMS, kom maar hier met je nekkie.. Jij hebt last van je menstruatiekrampen en kijkt boos, hatsikidee..

Een kat kan je NIET vertellen dat hij depri is.. Net als een paard, geit, kikker of wat mij betreft een strontvlieg.. Deze mevrouw heeft doelbewust de kat de nek omgedraaid voor haar kunst, daarin is ze gewoon echt heel, heel raar!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:14

Maar Vjesta, HOE weet die mevrouw dat de kat depri is?? Tenzij ze doolittle is kan ze het nooit voor 100% zeker hebben geweten!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:16

Nanne schreef:
En als mijn kat depressief zou zijn, ik blijf het lachwekkend vinden, zou ik eerst eens uitzoeken wat mijn kat ongelukkig maakt ipv het dier dan maar even eigenhandig naar de andere zijde te helpen.

En dat lijkt mij ook de meest logische manier!

Daarbij draai je zelf z'n nek niet om, maar gaat naar de D.A om ervoor te zorgen dat je alles heb gedaan voor het dier, voordat je hem 'op geeft' en in laat slapen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:17

Geloof je dat echt zelf VG?
Ik zie het echt als zwak excuus,sorry.
Als je al de wijsheid in pacht hebt om te constateren dat je kat zo depressief is dat hij niet meer hoeft te leven(wie bepaald dat?)
Dan vind ik dat je ook op zoek kan naar de middelen om hem te helpen.Zoals je zelf zegt,een dier kan het niet zelf zeggen,dus jij kan wel dénken dat die kat depri is,maar dat weet je nooit zeker.

Bovendien,en dier dat niet meer wil leven,stopt met eten,en gaat in een hoekje liggen om te sterven. ( bij twee van onze katten meegemaakt )
Vind het nogal wat om zomaar te bepalen om je beest af te maken omdat jij hem niet meer zo vrolijk vind.
(zoek dat eerst eens bij jezelf,hij heeft vast een rede om ongelukkig te zijn bij jou)
En dan vind ik het nét iets te toevallig dat die vrouw al met de gedachte speelde hoe het zou zijn een kat als speelgoed beest te gebruiken....

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:21

Dit is echt walgelijk!! Hoe komt zo iemand op het idee?

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:21

getver,die mensen zijn echt ziek!!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 14:22

Kom nou zeg, een depressieve kat. Ik heb veel dieren gezien en veel over dieren gelezen, maar ik heb nog nooit van een depressief dier gehoord. Depressie is iets menselijks, geen diagnose die aan dieren toegekend kan worden. Een kat kan doodongelukkig zijn, dat geloof ik best. Maar dat ligt dan niet aan de kat, maar zijn leefomstandigheden.

Als er iemand op bokt een topic opent met: 'Mijn paard doet al twee jaar ongelukkig', is toch ook het eerste wat je aanraadt: Komt hij wel genoeg buiten? Heeft hij genoeg sociaal contact? Is hij ziek? Krijgt hij het goede voer? Heeft hij ergens pijn?
En zal toch ook je advies niet zijn: 'Laat maar inslapen, dit is een duidelijk geval van depressiviteit' :?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:23

Myukii schreef:
Jij bedoelt de zogenaamde 'bonsai kittens' Joycieej. Waar ik toendertijd helemaal in paniek over was. Maar wat research deed mij uitvinden dat het allemaal photoshop was en dus niet echt. :) Dat was dus een zieke grap..

Inderdaad! Zo heette dat ja!
Pfffffffffff gelukkig maar! Ik weet nog goed dat dat toen overal op het nieuws was e.d. maar waarom in godsnaam zou iemand daar een grap overmaken? wat is daar nu de meerwaarde van, vraag ik me dan altijd af....

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:23

ik vind het walgelijk , meer kan ik er niet van maken.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:24

iel..
dit is echt te ranzig voor woorden!!
dit is eigenlijk (vind ik) pure dierenmishandeling!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:32

Vjestagirl schreef:
Het verschil is een beetje dat ik kan vertellen wat er aan de hand is, en dat er voor mij dingen bestaan als therapie, medicijnen enz. Terwijl een dier, och ja, wat boeit het nou, die kan nog wel een tijdje doorlopen, want lichamelijk mankeert hij niets...

de redenatie kan ook zijn: ik hou zoveel van mijn kat, ik kan niet meer aanzien dattie zo ongelukkig is en niemand hem wil helpen. Ik help hem zelf. Maar ik hou van hem, ik wil niet dat hij weg gaat, gaat rotten... Ik wil hem altijd bij me houden...

Nou wat een redenatie zeg..

Oh.. Mijn kat lijkt wel ongelukkig te zijn en ik heb altijd al een kattentas willen hebben..

Zal ik met hem naar de DA gaan? Of niet?

Weet je wat? Ik draai hem zn nek gewoon om. Hij blij, ik blij.

Nou ik weet wel dat ik haar uit de buurt van mijn dieren houdt. Straks denkt ze nog dat ik depressieve dieren heb en verdwijnen ze steeds..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:36

ik heb haar een keer in de wereld draait door gezien....raar mens....ik zou van haar huid wel een paar schoenen willen hebben...wie doet er mee?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 14:37

Nee, tegen de kunstenares heb ik niks... Wel tegen haar kunst, haar ideeën en gedachtes. Díé vind ik ziekelijk..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:38

Ohja,en voor ons bestaan er therapieën en medicatie's ... ?
Neem weer even Afrika als voorbeeld,die mensen hebben helemaal geen therapie,laat staan medicatie...
Moeten we ze maar allemaal laten hemelen dan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:39

We doen toch allemaal altijd waarvan we denken dat het beste is voor ons dier? Voor de een houdt dat in dat we hem zo lang mogelijk in leven houden, voor de ander houdt dat in dat we hem in laten slapen, weer een ander zet zijn paard 24 uur per dag op stal, de volgende gooit hem een modderweiland in, we scheren ze, doen hondjes kleertjes aan of juist niet. We houden een kat binnen, of we sturen hem naar buiten toe. We rijden een dag niet omdat hij duidelijk in een slecht humeur is, we halen een dierenarts, een orthopeed, een tandarts, een fysiotherapeut, een homeopatisch genezer enz enz enz erbij als hij niet lekker loopt of bepaald gedrag vertoont.

Blijkbaar heeft zij op dat moment besloten dat het dier zo beter af was, dat dat het beste was voor dat dier...