Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:32

Daar zou ik de volgende keer dan nog maar eens goed over nadenken voor je zomaar de deur van het slot haalt!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:32

Ik vind de discussie hier een beetje ongepast, sorry. :o
Doe dat dan even in een ander topic. Dit gaat om de kindjes die vermoord zijn.. Zomaar.. Je laat je kind niksvermoedend achter bij de KDV om hem/haar 's avonds weer op te halen.. En dan is je kind er niet meer.. Vermoord door 1 of andere gestoorde ziel.. Er zijn hier geen woorden voor!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:33

Mayflower: helemaal met je eens. Er gebeurt iets gruwelijks en bokt gaat lopen zeuren dat iemand zijn werk niet gedaan heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:35

Feit blijft dat het onverantwoordelijk was. Het is zeer cru dat die onverantwoordelijkheid levens gekost heeft. Als ouder wordt het maar weer duidelijk dat je zeer kritisch moet zijn bij welk kdv je je kind achter laat. Je laat inderdaad je kind in goed vertrouwen achter, dat het veilig is.
Daarom kun je het niet maken zomaar de deur open te doen voor jan en alleman!

Daar hoef je je ogen echt niet voor te sluiten, daar moet je JUIST over nadenken als zoiets ergs gebeurd. Ik hoop ook dat dit er toe zal leiden dat er strengere regels komen bij kdv's.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:37

_rosita_ schreef:
faye schreef:
@poes
Je moet de verantwoordelijkheid over andermans kinderen serieus nemen. Hij moest niet voor niets aanbellen. JE doet de deur niet voor een vreemde open, de weg wijzen kan ook door de intercom :)*
Het zal je kind maar zijn dat doodgestoken is of zwaar verwond. Dan praat je wel anders.

Ik kots van die vent, maar ook zeker van dit soort opmerkingen zeg.
Doe ff normaal.... net of die meiden van het kdv die vent hebben uitgenodigd met een bakkie koffie.
De zorg voor andersmans kinderen is een heel grote zorg, ook een heel grote verantwoordelijkheid, maar niemand, maar dan ook NIEMAND! verwacht dat iemand die de weg vraagt even binnenkomt en op alles insteekt wat ie tegenkomt!
Bah! Is al erg genoeg voor iedereen in deze situatie, zou fijn zijn als ze dit soort opmerkingen ook irl naar hun hoofd geslingerd krijgen
( overigens is er bij onze kdv en bso, waar ik werkzaam ben, ook geendeurprotocol.. we hebben een intercom en that's it! Maar als de bezorger van de AH komt, doe ik ook open zonder te kijken of hij het wel echt is...)

Ik ben het met je eens Rosita!
Die mensen daar kunnen er niks aan doen. Als iemand aan belt om informatie, dan verwacht niemand dat hij als een gek om zich heen gaat staan zwaaien met een mes... :=

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:37

Faye, ik vind de discussie en jouw wijzende vingertje heel vervelend in dit topic. Het gaat hier verdikkeme over kinderen en een leidster die dood gestoken zijn door een malloot en jij komt met je wijzende vingertje die leidster de schuld geven! Bah! Heel ongepast en akelig dit soort reacties.
Open dan alsjeblieft een nieuw topic na aanleiding hiervan en ga daar doorzeveren over de leidsters en hun foute handelen....
Ik ga nu temmen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:38

Faye: Tuurlijk moet je daarover nadenken maar je kunt niet alles weten op voorhand. Scholen zijn veel makkelijker of wat dacht je van mensen die gewoon op straat lopen of sportclubs of maneges of het speelpleintje in de wijk of.... gaan we alles dan maar beveiligen?

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:38

Daarnet op de televisie werd gezegd dat het om een man van 20 ging die niet uit een psychiatrische inrichting kwam.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:39

Djeenie schreef:
Daarnet op de televisie werd gezegd dat het om een man van 20 ging die niet uit een psychiatrische inrichting kwam.

Ja las het ook net.....

Vraag me af of ze het wel zeker weten nu, en niet beter eventjes wachten tot een nieuwe conferentie.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:40

Die info is wat er op de persconferentie van de politie gezegd werd. Ze hebben hem de hele middag ondervraagd, maar ze hielden het heel beknopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:41

poes schreef:
Faye: Tuurlijk moet je daarover nadenken maar je kunt niet alles weten op voorhand. Scholen zijn veel makkelijker of wat dacht je van mensen die gewoon op straat lopen of sportclubs of maneges of het speelpleintje in de wijk of.... gaan we alles dan maar beveiligen?

Klopt, bij ons op school staat de deur gewoon open. Ik ben er niet blij mee. natuurlijk is de kans klein, maar het zal je maar gebeuren!
Op een kinderdagverblijf betaal je als ouder veel geld voor veilige opvang. Om die veiligheid te garanderen moet je dus niet zomaar voor iedereen open doen. Hoeveel van dit soort incidenten moeten er komen voordat men eens gaat nadenken?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:42

Zag net op Teletekst ook staan dat ie zijn identiteit bloot wilt geven en steeds andere namen en adressen opgeeft...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:43

Djeenie schreef:
Die info is wat er op de persconferentie van de politie gezegd werd. Ze hebben hem de hele middag ondervraagd, maar ze hielden het heel beknopt.

Ow ok, omdat de persoon al veel gedaantes heeft gehad. Daarom dacht ik weer eentje uit de pers...
Ben benieuwd naar verder verloop.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-01-09 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:43

_rosita_ schreef:
Faye, ik vind de discussie en jouw wijzende vingertje heel vervelend in dit topic. Het gaat hier verdikkeme over kinderen en een leidster die dood gestoken zijn door een malloot en jij komt met je wijzende vingertje die leidster de schuld geven! Bah! Heel ongepast en akelig dit soort reacties.
Open dan alsjeblieft een nieuw topic na aanleiding hiervan en ga daar doorzeveren over de leidsters en hun foute handelen....
Ik ga nu temmen!

DIt is een NM topic waar je mag discussieren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-09 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:44

Ik hoorde ook op tv, dat ze zo veel mogelijk doen om de Kinderdagverblijven te beveiligen. Maar ze kunnen er geen gevangennis van maken!

faye: Die man gebruikte als smoes om binnen tekomen, dat hij informatie kan halen, mag niemand informatie meer komen halen, om te kijken of daar zijn kind geplaatst kan worden... >;) Zeer onrespectvol! Hoe jij reageert in dit topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:45

En dan zie je een geschminkte man staan en doe je gewoon open? Of neem je niet de moeite eerst te kijken wat er voor de deur staat?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-09 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjapaz

Jongens, waarom in hemelsnaam moet men toch altijd anderen de schuld geven? Ik zou als mijn kind dit was overkomen noch het KDV, noch de begeleiders van die man aanklagen. kom op!! Er is hier maar 1 schuldige, en dat is de man zelf, die vent komt er zo lekker makkelijk van af als we nog eens gaan doen dat het iemand anders zijn schuld is, terwijl alleen die vent degene is geweest die die lieve baby's heeft vermoord, en de begeleidster die is gestorven toen ze juist probeerde om die idiote vent tegen te houden!

Ongelofelijk sneu, die arme baby's, ouders en de begeleidster, maar ook alle andere mensen die erbij betrokken waren, echt afschuwelijk :(:) ;(

poes

faye schreef:
Klopt, bij ons op school staat de deur gewoon open. Ik ben er niet blij mee. natuurlijk is de kans klein, maar het zal je maar gebeuren!
Op een kinderdagverblijf betaal je als ouder veel geld voor veilige opvang. Om die veiligheid te garanderen moet je dus niet zomaar voor iedereen open doen. Hoeveel van dit soort incidenten moeten er komen voordat men eens gaat nadenken?

Alsof het elke dag gebeurt???

je kunt gewoon niet alles voorkomen, triest maar waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:46

Je kan de moeite nemen om te kijken wie er naar binnen wil. Kleine moeite en dat had in dit geval een hoop leed voorkomen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:47

Jeetje wat afschuwelijk... heb er geen woorden voor.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:47

Inderdaad Poes, hoe hadden de begeleidsters in hemelsnaam kunnen weten dat er die dag een psychopaat zou opstaan die bij hun dood en verderf wilde komen zaaien. Die vrouw heeft in goed vertrouwen in de medemens de deur open gedaan, en haar best gedaan uiteindelijk om hem nog tegen te houden, maar het was zeker niet haar schuld.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:49

faye schreef:
En dan zie je een geschminkte man staan en doe je gewoon open? Of neem je niet de moeite eerst te kijken wat er voor de deur staat?

Hoe was die man presies gesminkt?
Had hij alleen zwart rond zijn ogen had, kon hij dat toch mooi vinden.. gewoon donke schaduw rond zijn ogen aan brengen!
En iemand buiten sluiten om uiterlijk is discrimitatie. ;)

En de volgende keer ga jij dat toch doen... ;) overal de deur open doen. eerst rustig bestuderen wie er staat. Wil jou wel is horen praten, als het jou overkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:51

Het is duidelijk dat de man er wereldvreemd uit zag. Dus als men de moeite had genomen te kijken wie er voor de deur stond mag ik hopen dat de deur niet geopend was! Maar die moeite is helaas niet genomen...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:52

evanescence schreef:
faye schreef:

Hoe was die man presies gesminkt?
Had hij alleen zwart rond zijn ogen had, kon hij dat toch mooi vinden.. gewoon donke schaduw rond zijn ogen aan brengen!
En iemand buiten sluiten om uiterlijk is discrimitatie. ;)

Buiten dat.... als iemand voor de intercom staat met de vraag dat hij graag wat meer informatie wilt over het plaatsen van zijn zoontje, doe je open...Tenminste ik durf wel te beweren 9 van de 10 mensen doen dan open. En dan ga je niet eerst naar de deur lopen om te checken of er niet een geschminkte malloot voor je deur staat die alles wilt steken wat ie tegenkomt...
Geef Faye gelijk dat er best wat mee rbij nagedacht mag worden of een bso of kdv niet te makkelijk toegankelijk is, maar in deze situatie zou je onderhand bewaking in de gang moeten hebben... komop.. laten we wel realistisch blijven aub

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:53

Nou faye jij woont wrs in een zwaar bewapend fort, kijkt 1000 x achterom als je ergens loopt etc?

Wat je zegt is ten eerste onvoldoende gebaseerd op feiten en erg kortzichtig imo.