Ik ben voor beide. Het i.m.o met de kwaliteit van het leven te maken. En dat wordt weer bepaald door degene waar het over gaat of in het geval van een foetus dus door de moeder / ouders.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Juul schreef:daNiielle_ schreef:Morning afterpil, overtijdbehandeling Volgens mij bedoelt voor weblijvende menstruatie maar heb ook eens meegekregen dat iemand zo het vruchtje mee liet wegzuigen...
Zolang dat alles nog niet werkt, ja dán lijkt het me logisch dat je een abortus doet toch?
Mensen die tegen abortus zijn, wat zouden jullie dan doen? Het gaat een keer fout, je raakt zwanger, en je wéét dat er voor zowel het kind als je eigen geen fatsoenlijke toekomst meer inzit, denken jullie dan nog steeds zo over abortus?
En dan bedoel ik mensen met een jonge leeftijd, die nog studeren en zelfs niet aan een kind toe zijn, er alles aan hebben gedaan om het veilig te doen, maar het tóch verkeerd is gegaan.
Dat zou ik eerlijk gezegt niet weten (ik ben 18 en studeer nog)... Ik zou me kapot schrikken maar er toch alles aan doen om het te kunnen houden (denk ik). Ik zou het eerlijk waar niet over m'n hart kunnen verkrijgen om het weg te laten halen. En ik denk als ik zo vrij mag zijn m'n huidige vriend ook niet.
Nanne schreef:had gekund maar ik vroeg het me gewoon af.Euthanasie ben ik voor.
Dat heb ik van dichtbij mee gemaakt en vind dat het een goede zaak is dat wij dat in Nederland hebben.
Maar ik vind dat je een abortus absoluut niet euthanasie kan vergelijken.
Met abortus beslis jij, om het even krom te zeggen, over het leven van een ander. Met euthanasie beslis jij over je eigen leven.
De persoon bij wie ik het heb mee gemaakt, was het voor hem de enige manier om met nog een klein beetje waardigheid te kunnen sterven. En waarom je leven onnodig rekken als je er zelf alleen maar aan kapot gaat?
Maar ik vind dat toch echt een hele andere discussie. Miss een idee om een topic op te openen sflj?
lifaya schreef:@ Tallie_Ho - Juist dat bedoel ik, je kan een kind met zoveel of zo'n grote handicap niet de kans geven om te leven omdat ze geen egt leven hebben! Het is daarbij ook erg zwaar voor de ouder, ik kan daar over mee praten, want ik heb een zwaar gehandicapt broertje (voornamelijk geestelijk, maar ook motorisch) en als we hadden geweten dat hij zo ernstige beschadeging zou oplopen bij de geboorte, hadden we het mischien wel voorkomen...
claudia_lady schreef:Ik vind abortus plegen eigenlijk net zo iets als de morning after pil , al klinkt dit hart ... er is namelijk nog helemaal geen sprake van leven bij zo'n 'kindje' . Er is gewoon nog geen kloppend hartje in de tijd dat je abortus mag plegen ( daarom is die regel er ook ) . En als sommige mensen het dan wel zo zielig vinden , dan moet je je man er ookop wijzen zich niet meer te t****** want daar had ook een kindje van kunnen komen ....
Misschien leg ik het een beetje raar uit , maar zo voel ik dat ..
LDRD schreef:claudia_lady schreef:er is namelijk nog helemaal geen sprake van leven bij zo'n 'kindje' . Er is gewoon nog geen kloppend hartje in de tijd dat je abortus mag plegen ( daarom is die regel er ook ) .
Daar zou je je toch iets meer in moeten verdiepen voordat je zoiets roept.
Nanne schreef:@ Charlene, ik heb wel een klein vermoeden wat er moet staan..
Maar dan snap ik alsnog niet wat er bedoelt word met dat stukje in de post..
Nanne schreef:claudia_lady schreef:Ik vind abortus plegen eigenlijk net zo iets als de morning after pil , al klinkt dit hart ... er is namelijk nog helemaal geen sprake van leven bij zo'n 'kindje' . Er is gewoon nog geen kloppend hartje in de tijd dat je abortus mag plegen ( daarom is die regel er ook ) . En als sommige mensen het dan wel zo zielig vinden , dan moet je je man er ookop wijzen zich niet meer te t****** want daar had ook een kindje van kunnen komen ....
Misschien leg ik het een beetje raar uit , maar zo voel ik dat ..
Het kan aan mij liggen hoor.. Maar ik snap het dikgedrukte gedeelte van jouw post niet helemaal.
C_arola schreef:Nanne schreef:@ Charlene, ik heb wel een klein vermoeden wat er moet staan..
Maar dan snap ik alsnog niet wat er bedoelt word met dat stukje in de post..
Als een man zijn zaad verspilt door ontspanning te zoeken zonder seksueel contact, raak je ook mogelijke kindjes kwijt die door bevruchting geboren hadden kunnen worden. En als mensen het dan zielig doen dat moet de man dit niet doen want dat zou dan net zo zielig zijn.
Ik denk dat ze dat bedoelt.