Zo. En nou stop ik met deze discussie want ik heb weinig zin om mijn avond erdoor te laten verpesten

Fijne jaarwisseling allemaal!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Raja schreef:en de herder hoedt zijn schaapjes, die allemaal braaf volgen....
manie schreef:Raja schreef:en de herder hoedt zijn schaapjes, die allemaal braaf volgen....
Dat is toch meestal wel de bedoeling
Raja schreef:En het komt nog voor in de natuur ook!
Hoeveel dieren zijn er niet homosexueel??
Genoeg hoor!!!
Lovely schreef:Yamcha, ik wil je geloof en de kerk niet door het slijk halen, maar ik kan er vanuit mijn eigen oogpunt niet bij dat een paus (als vertegenwoordiger van de katholieke kerk) een bepaalde groep mensen als minderwaardig, afwijkend, ziek en verkeerd wil afschilderen op basis van iets waar men niet voor kan kiezen. Volgens de katholieke kerk zijn ongelovigen en homo's het slijk niet waardig, ìs dat dan respect voor de mens?
Lovely schreef:Je bedoelt een gezellige homodemonstratie met veel sympathisanten, voor elke kerkdienst op een aantal zater- en zondagen achter elkaar? Mag dat met een vrolijke optocht?????
Lovely schreef:Je bedoelt een gezellige homodemonstratie met veel sympathisanten, voor elke kerkdienst op een aantal zater- en zondagen achter elkaar? Mag dat met een vrolijke optocht?????
Lovely schreef:Van een leuke optocht met muziek en veel veren gaat niemand dood hoor. Een van de grote pluspunten van de homo's onder de mensen is dat er nauwelijks agressie is onderling en naar buiten.
In dit topic heb ik een paar vage opmerkingen gezien over de gaypride e.d., maar ik denk dat veel mensen de verbindende factor niet snappen en ook niet zien hoe zulk een evenement een stukje (tijdelijke) vrijheid geeft aan mensen die thuis niet vrij kunnen zijn met zichzelf omdat ze bijvoorbeeld de pech hebben gehad geboren te worden in een gelovige omgeving. Elke minuut van de dag jezelf verloochenen vanwege wie je bent, is een zwaar leven hoor en het is toch erg dat een of andere paus miljoenen mensen daartoe dwingt?