'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: 'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:12

Ik zeg ook niet dat ik blij ben met deze uitspraak van de paus (ben niet eens katholiek, wel christen). Maar ik vind wel dat mensen moeten nadenken voor ze een oordeel vellen over een geloof, terwijl er een uitspraak is gedaan door 1 persoon.

Zo. En nou stop ik met deze discussie want ik heb weinig zin om mijn avond erdoor te laten verpesten Vork
Fijne jaarwisseling allemaal!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:12

Nou niet omdat 'maar' 1 persoon dit zegt...
Het is toch wel de 'opperherder' van de katholieke kerk, niet bepaald een no-no dus.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:15

groot gelijk blue-eyes
jij ook een fijne jaarwisseling

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:16

en de herder hoedt zijn schaapjes, die allemaal braaf volgen....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:19

Raja schreef:

Dat is toch meestal wel de bedoeling Knipoog

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:21

en dat geldt niet alleen voor de paus Knipoog

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:24

Ik zag net de kop op de voorpagina.
Wat is dit nou weer.Welke ..................doet nu weer zo`n uitspraak.
ik ben zo heidens als de pest,maar waar blijft het gezegde ,''Heb uw naasten lief,gelijk Uzelve''.
Volgens mij stond dat ook in de bijbel.
Maar nee,pastoor/dominee die geven er weer een andere draai aan.
Voor mij moet iedereen doen wat hij zelf wil,als hij er een ander maar geen schade mee toebrengt.

Of ben ik nou gek ?!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:44

manie schreef:
Raja schreef:

Dat is toch meestal wel de bedoeling Knipoog

precies.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:44

Raja schreef:
En het komt nog voor in de natuur ook!
Hoeveel dieren zijn er niet homosexueel??
Genoeg hoor!!!

Precies, laatst nog, 2 pinguins in artis. Al valt daar te betwisten hoe natuurlijk het is Knipoog

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:48

weetje.... de paus mogen ze van mij "afschieten", ja sorry hoor dit is toch de grootste flauwekul!

gelukkig maar voor de paus dat er binne de katholieke kerk geen homo's voor komen, hoe noem je dat daar? heb uw naasten lief? maar niet te lief dan dus hettoch wat jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:31

Blue_Eyes, de kerk is geen democratisch instituut en de paus is degene die het woord van de kerk moet uitdragen. Zodra de paus dit soort dingen naar buiten brengt, dan kan dat beschouwd worden als de visie van de kerk. Dat er individuen zijn die er anders over denken, dat is een hele andere zaak. Dat de katholieke kerk homosexualiteit afkeurt en veroordeelt, staat als een paal boven water, dat kun je welke homo vragen die met die kerk is opgevoed. Het is voor mij ook zo klaar als een klontje dat deze zienswijze schadelijk is voor de mensen die ermee te maken hebben en dat is al erg genoeg.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 04:47

Misschien offtopic, maar ik dacht dat homo's tegenwoordig konden trouwen?
Dan slaat het dus hélemaal nergens op.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 05:53

Moderatoropmerking:
Ik denk dat het goed is om in gedachten te houden dat de paus namens één kerkgenootschap spreekt, namelijk de rooms katholieke kerk. Er zijn heel veel christenen en kerkgenootschappen, die vanuit hun geloof op een hele andere manier met homosexualiteit omgaan. Het lijkt me dus ook verstandig om in dit topic je bij de feiten te houden en niet alle christenen en het geloof over één kam te scheren. Door dat wel te doen, doe je naar deze mensen (en ook bokkers) hetzelfde als wat de Paus verweten wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:16

Exact Karl Lachen

Lovely: wat de paus zegt is idd de officiële visie van de kerk. Maar al die mensen die zeggen dat je mensen in hun waarde moet laten, waarom hoeft dat opeens niet met de kerk dan? Ik heb hier echt uitspraken gehoord waar ik misselijk van word.....
De hele kerk, de Bijbel, en alles waar ik in geloof mag maar door het slijk gehaald worden, daar mogen de meest misselijke dingen over gezegd worden, an als ik daar eens een opmerking over maak, overdrijf ik, en moet ik mensen in hun waarde laten?

Ik ben net als Blue_Eyes geen katholiek, wel christen. En ik ben ook niet bepaald blij met deze uitspraak. En dat is ook omdat het weer wordt aangegrepen om alles, waar sommigen onder ons veel waarde aan hechten, weer eens te belasteren........

De paus wordt verweten kortzichtig en in consequent te zijn, nou er zijn er veel, die bepaald niet voor hem onder doen......

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:22

Yamcha, de Bijbel is niet gefaxt vanuit de hemel Knipoog . Hij is geschreven door mensen en dus door gekleurde meningen en ervaringen, en heel veel van wat geschreven is is niet in de Bijbel opgenomen dat moge ondertussen bekend zijn. Wat mij als Heiden ook heel erg tegen de borst stuit, is dat de uitspraken van de Paus door hele volksstammen als waarheid worden opgevat/opgevat moeten worden vanuit de lijn van hun geloof.

Op die manier zet hij de gedachtengang van die mensen (die volgens zijn geloof zondig zijn geboren, en door naar de letter van de Bijbel en hun geloof te leven naar de Hemel mogen na hun dood) een paar eeuwen terug. Hij heeft ook al een paar zeer opmerkelijke uitspraken gedaan over andere geloven waardoor het mij persoonlijk over komt alsof hij liever teruggaat naar de Middeleeuwen, met vrouwlief aan de ketting in de keuken, alles wat niet zijn geloof heeft de brandstapel opgooit...

Het is een wisselwerking uiteraard, als de Paus genuanceerdere uitspraken zou doen dan zouden de reacties ook genuanceerder zijn. Dit is zo'n heftige uitspraak die duidelijk, willens en wetens is gericht tegen bevolkingsgroepen die ook in hun waarde gelaten zouden moeten worden, JUIST door iemand van wie je verwacht dat hij naastenliefde zou prediken, JUIST door iemand van wie je wijsheid verwacht en dieper begrip van Bijbel en geloof ipv dit soort hetze's te beginnen.

Dus nee, hij kan niet op mijn respect rekenen, en ik kan hem geen enkele waarde toedichten net zoals hij mij, mijn geloof en de holebi's geen respect betuigt of in onze waarde laat zolang hij dit soort uitspraken als zijnde waarheid verkondigd.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:25

Mooi gezegd breghje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:52

Yamcha, ik wil je geloof en de kerk niet door het slijk halen, maar ik kan er vanuit mijn eigen oogpunt niet bij dat een paus (als vertegenwoordiger van de katholieke kerk) een bepaalde groep mensen als minderwaardig, afwijkend, ziek en verkeerd wil afschilderen op basis van iets waar men niet voor kan kiezen. Volgens de katholieke kerk zijn ongelovigen en homo's het slijk niet waardig, ìs dat dan respect voor de mens?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:55

Lovely schreef:
Yamcha, ik wil je geloof en de kerk niet door het slijk halen, maar ik kan er vanuit mijn eigen oogpunt niet bij dat een paus (als vertegenwoordiger van de katholieke kerk) een bepaalde groep mensen als minderwaardig, afwijkend, ziek en verkeerd wil afschilderen op basis van iets waar men niet voor kan kiezen. Volgens de katholieke kerk zijn ongelovigen en homo's het slijk niet waardig, ìs dat dan respect voor de mens?

Wat mij vooral verbaast is, dat als er zo een uitspraken komen (het is ook niet de eerste keer) dat er nooit is echt een kleine opstand komt. Nu bedoel ik geen rel ofzo maar net zoals die 19 brieven van priesters, zijn maar 19 maar dat is al meer dan niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:57

Je bedoelt een gezellige homodemonstratie met veel sympathisanten, voor elke kerkdienst op een aantal zater- en zondagen achter elkaar? Mag dat met een vrolijke optocht?????
Lachen

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:58

als dat gaat gebeuren, komen we weer terug in de geschiedenis en zullen er weer oorlogen gaan ontstaan door het geloof.
Zoals die elders op de wereld ook niog steeds bezig zijn.
gelukkig zijn de meeste mensen er zichn nu wel van bewust dat dat zinloos is, ant het heeft toen ook niks opgeleverd'.
Ja, een hoop onnodige doden, maar that's it..

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:58

Lovely schreef:
Je bedoelt een gezellige homodemonstratie met veel sympathisanten, voor elke kerkdienst op een aantal zater- en zondagen achter elkaar? Mag dat met een vrolijke optocht?????
Lachen

Nagelbijten / Gniffelen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:02

Lovely schreef:
Lachen

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:03

Van een leuke optocht met muziek en veel veren gaat niemand dood hoor Lachen. Een van de grote pluspunten van de homo's onder de mensen is dat er nauwelijks agressie is onderling en naar buiten.
In dit topic heb ik een paar vage opmerkingen gezien over de gaypride e.d., maar ik denk dat veel mensen de verbindende factor niet snappen en ook niet zien hoe zulk een evenement een stukje (tijdelijke) vrijheid geeft aan mensen die thuis niet vrij kunnen zijn met zichzelf omdat ze bijvoorbeeld de pech hebben gehad geboren te worden in een gelovige omgeving. Elke minuut van de dag jezelf verloochenen vanwege wie je bent, is een zwaar leven hoor en het is toch erg dat een of andere paus miljoenen mensen daartoe dwingt?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:05

Lovely schreef:
Van een leuke optocht met muziek en veel veren gaat niemand dood hoor Lachen. Een van de grote pluspunten van de homo's onder de mensen is dat er nauwelijks agressie is onderling en naar buiten.
In dit topic heb ik een paar vage opmerkingen gezien over de gaypride e.d., maar ik denk dat veel mensen de verbindende factor niet snappen en ook niet zien hoe zulk een evenement een stukje (tijdelijke) vrijheid geeft aan mensen die thuis niet vrij kunnen zijn met zichzelf omdat ze bijvoorbeeld de pech hebben gehad geboren te worden in een gelovige omgeving. Elke minuut van de dag jezelf verloochenen vanwege wie je bent, is een zwaar leven hoor en het is toch erg dat een of andere paus miljoenen mensen daartoe dwingt?

Precies. Wat het carnaval is voor veel mensen om even lekker los te gaan, is de Gaypride voor homo's die elke dag in een keurslijf moeten hobbelen dat niet het hunne is, en opgedrongen door iemand die in een totaal andere denkwereld leeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:11

Het gaat niet eens om het losgaan, het gaat om het gewoon jezelf kunnen zijn voor een paar dagen, zonder dat je door je familie verstoten wordt, van school getrapt, ontslagen, uit de kerk gezet, mishandeld, gearresteerd wordt, of een geweer op je hoofd krijgt. Want ook dat laatste bereikt de kerk met haar anti-homo standpunten, in sommige culturen mag en kan je erom gevangen gezet of doodgeschoten worden. Toffe kerk OK dan!.