Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Hoezo verdiepen? We weten onderhand heus wel hoe die cultuur in elkaar steekt. Maar er zijn dingen die gewoon niet in onze cultuur passen en wie moet er dan zwichten?
Worden de moslimvrouwen door een groepje brugklassers uitgescholden? Of worden de hollandse vrouwen in hun minirokjes uitgescholden? Er zijn gewoon verschillen en verdiepen heeft geen zin, zolang het Moslim geloof ook vele aanhangers heeft die predikt wat slecht is en dat de ongelovingen slecht zijn, dan zal er in de Kerk nu ook zo gepredikt moeten worden, dan is er dus een gelijkheid in cultuur. Wat gaan we dan krijgen??
Ons wordt gemaand rustig te blijven, te incasseren en redelijk te blijven, maar duidelijk verbieden en uitzetten zou moeten gebeuren, maar dat mag weer niet.
Mando schreef:Nuage schreef:Mensen lees nou eens gewoon....
Geen marokkaanse wijk, een wijk met huizen gebouwd volgens marokkaanse architectuur!Citaat:waar waarschijnlijk alleen maar marokanen zullen gaan wonen, want die voelen zich daar helemaal thuis
Nee want dan zal de huur te duur zijn dus die blijven lekker in crooswijk, oude Noorden en op Zuid wonen in huisjes met huren van 200 euro ofzo.
Joh maak dat gelijk klein Curacao/Aruba/Antalya/Istanbul na... gezellig.. Rotterdam de multiculturele stad van Nederland.
Als ik dit dan weer lees ben ik zooooo blij dat we naar het Noorden zijn verhuisd.
Ninx schreef:Punt is wel dat je een FEIT best mag erkennen... daar is niets mis mee.
Het probleem zit er meer in welke boodschap je aan dat FEIT hangt.
Dus FEIT: er is een groep Marokkaanse jongeren die volledig dreigen te ontsporen.
Boodschap die nu heerst: 'Marokkanen passen zich niet aan, het is een eigenschap van de Marokkaanse bevolking om slecht en doortrapt te zijn, we kunnen niet naast elkaar leven'.
Die boodschap is dus enger..... Dus wanneer het feit bekeken wordt, en je gooit er eens een ander licht op.... dan kun je naar oplossingen. Dan handel je vanuit een ander gevoel.
Constant die 'racistische' onliners herhalen maakt men blind voor oplossingen voor een probleem dat er inderdaad is.
russel schreef:Hoezo verdiepen? We weten onderhand heus wel hoe die cultuur in elkaar steekt. Maar er zijn dingen die gewoon niet in onze cultuur passen en wie moet er dan zwichten?
Worden de moslimvrouwen door een groepje brugklassers uitgescholden? Of worden de hollandse vrouwen in hun minirokjes uitgescholden? Er zijn gewoon verschillen en verdiepen heeft geen zin, zolang het Moslim geloof ook vele aanhangers heeft die predikt wat slecht is en dat de ongelovingen slecht zijn, dan zal er in de Kerk nu ook zo gepredikt moeten worden, dan is er dus een gelijkheid in cultuur. Wat gaan we dan krijgen??
Ons wordt gemaand rustig te blijven, te incasseren en redelijk te blijven, maar duidelijk verbieden en uitzetten zou moeten gebeuren, maar dat mag weer niet.
KellyG schreef:vind het alleen wel typisch dat als die huize niet gekocht kunnen worden door de marokanen zelf omdat ze te duur zouden zijn, waarom rijden dan 80 van de 100 marokanen van tussen de 18 en 25 jaar in de nieuwste en vetste BMW's, mercedessen en noem maar op......
zal wel geen legaal geld wezen, maar dat maakt voor zo'n huis ook niet uit.
KellyG schreef:vind het alleen wel typisch dat als die huize niet gekocht kunnen worden door de marokanen zelf omdat ze te duur zouden zijn, waarom rijden dan 80 van de 100 marokanen van tussen de 18 en 25 jaar in de nieuwste en vetste BMW's, mercedessen en noem maar op......
Anne_GTI schreef:Mijn moeder wil altijd alle raddraaiers met de schop aan het spitten hebben. Daar worden ze mooi moe van en hebben ze 's avonds geen puf meer om nog rottigheid uit te halen.
Ik stel mijn tuin als eerste beschikbaar.
Ninx schreef:Anne_GTI schreef:Mijn moeder wil altijd alle raddraaiers met de schop aan het spitten hebben. Daar worden ze mooi moe van en hebben ze 's avonds geen puf meer om nog rottigheid uit te halen.
Ik stel mijn tuin als eerste beschikbaar.
Mogen we alle nederlanders, duitsers, belgen en marokkanen die rottigheid uithalen dan bij je moeder droppen?![]()
Anne_GTI schreef:KellyG schreef:vind het alleen wel typisch dat als die huize niet gekocht kunnen worden door de marokanen zelf omdat ze te duur zouden zijn, waarom rijden dan 80 van de 100 marokanen van tussen de 18 en 25 jaar in de nieuwste en vetste BMW's, mercedessen en noem maar op......
Heb je inzage in hun bankrekening? Je veronderstelt dingen op basis van aannames. Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die niet op legale manier aan hun geld komen maar dat weet je dus niet als je niet alle feiten kent. Misschien wonen ze bij pappie en mammie thuis en brengen ze al hun geld naar lenen.nl.
Shego schreef:Wij hebben Marokkaanse overburen,die heel aardig zijn.Een van hun dochters was mijn juf op de peuterspeelzaal!
Maar helaas,een paar straten verder in de buurt van de flats is weer iemand neergestoken door een Marokkaan.
Het verschilt zo dat ik gewoon niet weet wat ik er van moet denken.Maar inderdaad,het gaat maar om de stijl,het is geen 'wijk voor marokkanen'.
Al vind ik het wel oneerlijk,hier hebben ze een eigen moskee en wat-al-niet-meer,en in Marokko...oei we zouden daar eens een Nederlandse/christen/katholieke enz kerk moeten bouwen,dan zou die gelijk gebombardeerd worden.
roodje schreef:Ik Ben Turk...me moeder draagt geen hoofddoek wij bidden niet..we mogen ook alles eten.. en ik heb nooit van mijn leven een stap in de moskee gezet..Niet iedereen is het zelfde als hoe de meeste mensen denken.
roodje schreef:Ik Ben Turk...me moeder draagt geen hoofddoek wij bidden niet..we mogen ook alles eten.. en ik heb nooit van mijn leven een stap in de moskee gezet..Niet iedereen is het zelfde als hoe de meeste mensen denken.
Anne_GTI schreef:roodje schreef:Ik Ben Turk...me moeder draagt geen hoofddoek wij bidden niet..we mogen ook alles eten.. en ik heb nooit van mijn leven een stap in de moskee gezet..Niet iedereen is het zelfde als hoe de meeste mensen denken.
Precies. Daarom vind ik ook dat je mensen niet over een kam mag scheren maar als individue moet benaderen.
Nuage schreef:De een roept dan dat de Nederlandse cultuur verdwijnt. De ander noemt het natuurlijke ontwikkeling. De Nederlandse cultuur die wij kennen is zo oud niet hoor, en ook niet erg bijzonder. Alles verandert nou eenmaal.
KellyG schreef:@nuage: tuurlijk zitten daar ook nederlanders tussen, maar das niet wat ik gezien heb. Heb het erover hoe ik mn jeugd ervaren heb, en dat was zoals ik hier beschreven heb