Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Mogelijk wijk in Marokkaanse stijl in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:29

Punt is wel dat je een FEIT best mag erkennen... daar is niets mis mee.
Het probleem zit er meer in welke boodschap je aan dat FEIT hangt.

Dus FEIT: er is een groep Marokkaanse jongeren die volledig dreigen te ontsporen.
Boodschap die nu heerst: 'Marokkanen passen zich niet aan, het is een eigenschap van de Marokkaanse bevolking om slecht en doortrapt te zijn, we kunnen niet naast elkaar leven'.

Die boodschap is dus enger..... Dus wanneer het feit bekeken wordt, en je gooit er eens een ander licht op.... dan kun je naar oplossingen. Dan handel je vanuit een ander gevoel.
Constant die 'racistische' onliners herhalen maakt men blind voor oplossingen voor een probleem dat er inderdaad is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:30

russel schreef:
Hoezo verdiepen? We weten onderhand heus wel hoe die cultuur in elkaar steekt. Maar er zijn dingen die gewoon niet in onze cultuur passen en wie moet er dan zwichten?

Worden de moslimvrouwen door een groepje brugklassers uitgescholden? Of worden de hollandse vrouwen in hun minirokjes uitgescholden? Er zijn gewoon verschillen en verdiepen heeft geen zin, zolang het Moslim geloof ook vele aanhangers heeft die predikt wat slecht is en dat de ongelovingen slecht zijn, dan zal er in de Kerk nu ook zo gepredikt moeten worden, dan is er dus een gelijkheid in cultuur. Wat gaan we dan krijgen??

Ons wordt gemaand rustig te blijven, te incasseren en redelijk te blijven, maar duidelijk verbieden en uitzetten zou moeten gebeuren, maar dat mag weer niet.

En wat is dan het wezenlijke verschil tussen streng gereformeerd en streng islamitisch?

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:31

Mando schreef:
Nuage schreef:
Mensen lees nou eens gewoon....
Geen marokkaanse wijk, een wijk met huizen gebouwd volgens marokkaanse architectuur!

Citaat:
waar waarschijnlijk alleen maar marokanen zullen gaan wonen, want die voelen zich daar helemaal thuis

Nee want dan zal de huur te duur zijn dus die blijven lekker in crooswijk, oude Noorden en op Zuid wonen in huisjes met huren van 200 euro ofzo.

Joh maak dat gelijk klein Curacao/Aruba/Antalya/Istanbul na... gezellig.. Rotterdam de multiculturele stad van Nederland.

Als ik dit dan weer lees ben ik zooooo blij dat we naar het Noorden zijn verhuisd.

Je loopt echt onzin te vertellen met je de huur zal te duur zijn.. Ken je ze allemaal Per gezin ofso...? Denk het niet he;)

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:31

vind het alleen wel typisch dat als die huize niet gekocht kunnen worden door de marokanen zelf omdat ze te duur zouden zijn, waarom rijden dan 80 van de 100 marokanen van tussen de 18 en 25 jaar in de nieuwste en vetste BMW's, mercedessen en noem maar op......
zal wel geen legaal geld wezen, maar dat maakt voor zo'n huis ook niet uit.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:32

Ninx schreef:
Punt is wel dat je een FEIT best mag erkennen... daar is niets mis mee.
Het probleem zit er meer in welke boodschap je aan dat FEIT hangt.

Dus FEIT: er is een groep Marokkaanse jongeren die volledig dreigen te ontsporen.
Boodschap die nu heerst: 'Marokkanen passen zich niet aan, het is een eigenschap van de Marokkaanse bevolking om slecht en doortrapt te zijn, we kunnen niet naast elkaar leven'.

Die boodschap is dus enger..... Dus wanneer het feit bekeken wordt, en je gooit er eens een ander licht op.... dan kun je naar oplossingen. Dan handel je vanuit een ander gevoel.
Constant die 'racistische' onliners herhalen maakt men blind voor oplossingen voor een probleem dat er inderdaad is.

Mijn moeder wil altijd alle raddraaiers met de schop aan het spitten hebben. Daar worden ze mooi moe van en hebben ze 's avonds geen puf meer om nog rottigheid uit te halen.

Ik stel mijn tuin als eerste beschikbaar. Clown

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:33

russel schreef:
Hoezo verdiepen? We weten onderhand heus wel hoe die cultuur in elkaar steekt. Maar er zijn dingen die gewoon niet in onze cultuur passen en wie moet er dan zwichten?

Worden de moslimvrouwen door een groepje brugklassers uitgescholden? Of worden de hollandse vrouwen in hun minirokjes uitgescholden? Er zijn gewoon verschillen en verdiepen heeft geen zin, zolang het Moslim geloof ook vele aanhangers heeft die predikt wat slecht is en dat de ongelovingen slecht zijn, dan zal er in de Kerk nu ook zo gepredikt moeten worden, dan is er dus een gelijkheid in cultuur. Wat gaan we dan krijgen??

Ons wordt gemaand rustig te blijven, te incasseren en redelijk te blijven, maar duidelijk verbieden en uitzetten zou moeten gebeuren, maar dat mag weer niet.

En wat weet je dan? Waarschijnlijk (sorry als ik het mis heb) alleen van de negatieve berichten uit het nieuws? Een Marokkaan is trouwens niet altijd een Moslim!! Geloof staat los van het land waar je woont! En ook moet je hierin niet iedereen over 1 kam scheren!! Clown

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:33

KellyG schreef:
vind het alleen wel typisch dat als die huize niet gekocht kunnen worden door de marokanen zelf omdat ze te duur zouden zijn, waarom rijden dan 80 van de 100 marokanen van tussen de 18 en 25 jaar in de nieuwste en vetste BMW's, mercedessen en noem maar op......

hoe de hell weet jij dat het geen legaal geld was? misschien werken ze wel gewoon hard of hebben ze het ergens geleend, dus je moet niet zo dom praten met je het zal geen legaal geld zijn

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:34

Wij hebben Marokkaanse overburen,die heel aardig zijn.Een van hun dochters was mijn juf op de peuterspeelzaal!
Maar helaas,een paar straten verder in de buurt van de flats is weer iemand neergestoken door een Marokkaan.
Het verschilt zo dat ik gewoon niet weet wat ik er van moet denken.Maar inderdaad,het gaat maar om de stijl,het is geen 'wijk voor marokkanen'.
Al vind ik het wel oneerlijk,hier hebben ze een eigen moskee en wat-al-niet-meer,en in Marokko...oei we zouden daar eens een Nederlandse/christen/katholieke enz kerk moeten bouwen,dan zou die gelijk gebombardeerd worden.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:34

KellyG schreef:

Kun je je beweringen onderbouwen?
Shego: er staan heeeeel veel kerken in Nederland, meestal zijn ze akelig leeg. Er zullen dus niet snel nieuwe nodig zijn denk ik.
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 17-12-08 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:35

Anne_GTI schreef:
Mijn moeder wil altijd alle raddraaiers met de schop aan het spitten hebben. Daar worden ze mooi moe van en hebben ze 's avonds geen puf meer om nog rottigheid uit te halen.

Mogen we alle nederlanders, duitsers, belgen en marokkanen die rottigheid uithalen dan bij je moeder droppen? Knipoog Haha!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:35

hoe ik dat weet? omdat ik overal met mn neus bovenop gestaan heb... daarom weet ik dat.
Als jongeren van die leeftijd voltijd op school zitten, hebben ze ten eerste niet de tijd dat geld bij elkaar te werken, ten tweede krijgen ze ook geen lening, en als de lening via ma of pa verloopt, verdienen ze dus ook genoeg om eventueel zo'n woning te kopen anders krijg je de lening niet hoor.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:37

KellyG schreef:

Heb je inzage in hun bankrekening? Je veronderstelt dingen op basis van aannames. Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die niet op legale manier aan hun geld komen maar dat weet je dus niet als je niet alle feiten kent. Misschien wonen ze bij pappie en mammie thuis en brengen ze al hun geld naar lenen.nl.

Rodo_

Ik Ben Turk...me moeder draagt geen hoofddoek wij bidden niet..we mogen ook alles eten.. en ik heb nooit van mijn leven een stap in de moskee gezet..Niet iedereen is het zelfde als hoe de meeste mensen denken.

Anne_GTI

Ninx schreef:
Anne_GTI schreef:

Mogen we alle nederlanders, duitsers, belgen en marokkanen die rottigheid uithalen dan bij je moeder droppen? Knipoog Haha!

Haha! Maisland genoeg in de buurt.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:38

Anne_GTI schreef:
KellyG schreef:

Heb je inzage in hun bankrekening? Je veronderstelt dingen op basis van aannames. Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die niet op legale manier aan hun geld komen maar dat weet je dus niet als je niet alle feiten kent. Misschien wonen ze bij pappie en mammie thuis en brengen ze al hun geld naar lenen.nl.

het ging erom of ze zo'n huis zouden kunnen kopen of niet. De meeste sugeren dat ze te duur zouden wezen, maar dat vind ik dus klinklare onzin

Ninx

Shego schreef:
Wij hebben Marokkaanse overburen,die heel aardig zijn.Een van hun dochters was mijn juf op de peuterspeelzaal!
Maar helaas,een paar straten verder in de buurt van de flats is weer iemand neergestoken door een Marokkaan.
Het verschilt zo dat ik gewoon niet weet wat ik er van moet denken.Maar inderdaad,het gaat maar om de stijl,het is geen 'wijk voor marokkanen'.
Al vind ik het wel oneerlijk,hier hebben ze een eigen moskee en wat-al-niet-meer,en in Marokko...oei we zouden daar eens een Nederlandse/christen/katholieke enz kerk moeten bouwen,dan zou die gelijk gebombardeerd worden.

Kijk, dit is een mooie eerlijke post.... die twijfel, dat hebben veel mensen. Zelfs ik ben er niet altijd van gevrijwaard, ben ook wel eens door een hele groep lastig gevallen... Ik was echt bang, en daar zat ik dan met mijn mooie, lieve, linkse hippiegedachten... tuurlijk is dat verwarrend.

Het laatste dat je noemt tekent echter voor NL, dat is niet oneerlijk... maar prachtig van ons dat we zo open zijn dat we op deze manier mensen verwelkomen. Wat er vervolgens gebeurt is weer wat anders...

Alet74

Maar een auto of een huis kopen dat is toch wel een wereld van verschil hoor! En tegenwoordig (nou ja, tot de crisis) kon je vrij gemakkelijk een lening krijgen (denk maar aan die vreselijke tv reclames) en sommige mensen kunnen nu eenmaal goed sparen!
En nogmaals het is wijk in Marokkaanse stijl. Iedereen kan daar gaan wonen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:39

roodje schreef:
Ik Ben Turk...me moeder draagt geen hoofddoek wij bidden niet..we mogen ook alles eten.. en ik heb nooit van mijn leven een stap in de moskee gezet..Niet iedereen is het zelfde als hoe de meeste mensen denken.

Precies. Daarom vind ik ook dat je mensen niet over een kam mag scheren maar als individue moet benaderen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:39

KellyG schreef:

80 van de 100?
Gooi er nog wat ongefundamenteerde getallen tegenaan Haha!

Er zijn ook zat jongens van andere culturen, inclusief de Nederlandse, die dit gedrag vertonen. Dat heet crimineel. En dan zal ik je een geheim verklappen: criminelen kunnen in Nederland vrijwel onmogelijk een huis kopen van zwart geld. Die auto kan je namelijk op iemand anders' zijn naam zetten, maar met dat huis wordt het al moeilijker. Dan komt de fiscus namelijk op bezoek want die wil weten hoe jij dat huis kon betalen zo zonder hypotheek. Want een hypotheek krijg je niet zonder baan. En een eventuele uitkering wordt ook stop gezet als je opeens een huis kunt kopen.

Het is zo jammer dat veel mensen hier lijden aan tunnelvisie. Je wilt het maar op 1 bepaalde manier zien, en geen andere. Argumenten worden dus ook niet gelezen of omgedraaid, zodat ze alsnog in je straatje passen.

Ik kijk uit naar de toekomst. Als Nederland niet meer bestaat uit " zij" en " wij" . Want dat verdwijnt vanzelf. De een roept dan dat de Nederlandse cultuur verdwijnt. De ander noemt het natuurlijke ontwikkeling. De Nederlandse cultuur die wij kennen is zo oud niet hoor, en ook niet erg bijzonder. Alles verandert nou eenmaal.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:40

roodje schreef:

Hahaha! Zo, die zit!
Daar zit het grootste gevaar.... al die aannames en veronderstellingen.

Is iedere Nederlander ook zuinig, niet gastvrij, hebben nooit iets extra's te eten over voor een gast???? Nee toch?! Onzin....

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:40

@nuage: tuurlijk zitten daar ook nederlanders tussen, maar das niet wat ik gezien heb. Heb het erover hoe ik mn jeugd ervaren heb, en dat was zoals ik hier beschreven heb

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:41

Anne_GTI schreef:
roodje schreef:

Precies. Daarom vind ik ook dat je mensen niet over een kam mag scheren maar als individue moet benaderen.

Ja idd Lachen ik heb gewoon een nette famillie en ben ook netjes opgevoed...
maar toch worden de turken en marokanen als slechte mensen gezien ( niet door iederen, Maar wel door de meeste)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:42

Nuage schreef:
De een roept dan dat de Nederlandse cultuur verdwijnt. De ander noemt het natuurlijke ontwikkeling. De Nederlandse cultuur die wij kennen is zo oud niet hoor, en ook niet erg bijzonder. Alles verandert nou eenmaal.

Dat is een knullig kapstokje waar alles aan opgehangen wordt. Maar hoeveel van die zgn aanhangers van de NL cultuur spreken en schrijven vlekkeloos ABN, weten alles van de NL kunstgeschiedenis, weten van onze onstaansgeschiedenis, de verwerving van ons kapitaal, etc...?
Meestal weet men noppes nada, maar roept iets aardigs dat Wilders ooit eens uitgekraamd heeft!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:43

KellyG schreef:
@nuage: tuurlijk zitten daar ook nederlanders tussen, maar das niet wat ik gezien heb. Heb het erover hoe ik mn jeugd ervaren heb, en dat was zoals ik hier beschreven heb

Ik ben ook opgegroeid in Spijkenisse. Dus dat hebben we gemeen. Ik heb mijn jeugd anders beleefd. Misschien heeft dat meer te maken met algemene ontwikkeling en hoeveel verdraagzaamheid je van huis uit meekrijgt dan met je leefomgeving.

Daarnaast moet je verder kijken dan je eigen ervaringen. De wereld is groter dan die van jou alleen. Zolang iedereen alleen vanuit zichzelf blijft denken komen we niet verder.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:43

wat is dat nou weer voor iets raars, nederland was toch voor de multiculturele samenleving waar bij iedereen elkaar begrijpt? Geen kleine landjes binnen in nederland...