Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie_Ho schreef:essiedepessie schreef:Nou van mij mag hij hem voor eeuwig achter de broek blijven zitten, dat jong moet vast!
je had vast anders gepiept als het jouw dochter was geweest!
Nounou, beetje rustiger mag ook wel, nergens voor nodig om zo persoonlijk te worden
Ik zeg ook niet dat hij niet vastgezet hoef te worden, ik zeg alleen dat ik Peter obsessief vind, mag ik best zeggen, toch?
Iemand die stout is, moet achter de tralies. Je kunt het echter ook doen zonder het hele mediacircus
katiavl schreef:Thailand komt toch regelmatig in de media voor corruptheid van de regering. Dus dat makkelijk betwijfel ik, hangt af van wie je bent en hoeveel geld en vriendjes je hebt.
Citaat:In de gesprekken met zijn vermeende zakenpartner op Thailand, laat Joran ten slotte nog weten dat hij een Thai op De Vries af zal sturen, zodat dit probleem opgelost wordt. "En het kan me niet schelen wat het kost", laat hij ten slotte weten.
Cayenne schreef:Citaat:In de gesprekken met zijn vermeende zakenpartner op Thailand, laat Joran ten slotte nog weten dat hij een Thai op De Vries af zal sturen, zodat dit probleem opgelost wordt. "En het kan me niet schelen wat het kost", laat hij ten slotte weten.nog een moord beramen ook.
Wie weet wat dat ventje nog meer op z'n kerfstok heeft staan
Sim0ne schreef:Wat een voer voor psychologen (zoals ik), zo jong en dan al zo'n anitsociale, narcistische psychopaat...
Ben heel benieuwd naar de uitzending.
Mariska_28 schreef:Dat vroeg ik mij ook al af.. Zou hij niet gewoon in een TBS kliniek thuishoren omdat hij geestelijk niet helemaal 100% is? Zijn er afwijkingen die zo`n beeld geven als dat van Joran? Aangeboren dan wel door zijn opvoeding/jeugd?
Shauni schreef:ik ben even serieus
Shauni schreef:Ik weet 1OO % zeker dat ze nog leeft, .
Sim0ne schreef:Ik vraag me af hoeveel dit met privacy te maken heeft, hij vertelt vrijwillig aan deze mensen hoe het zit, hij laat ze zelf toe / binnen zeg maar. Als hij niks wil vertellen hoeft hij dat ook niet te doen, maar hij wil het dus wel kwijt...
ArlandoO schreef:Van Peter zouden er meer moeten zijn, er zijn zoveel onopgeloste zaken!
Ik vind het goed dat hij zich hier mee bezig houd, en blijft doen!
Sim0ne schreef:Mariska_28 schreef:Dat vroeg ik mij ook al af.. Zou hij niet gewoon in een TBS kliniek thuishoren omdat hij geestelijk niet helemaal 100% is? Zijn er afwijkingen die zo`n beeld geven als dat van Joran? Aangeboren dan wel door zijn opvoeding/jeugd?
Dit is zeker een psychologische stoornis. Helaas is een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis erg moeilijk te behandelen. Hij heeft nu eenmaal geen empathie / medeleven en dergelijke. Alleen hijzelf is belangrijk in zijn hoofd. Ernstig, maar in mijn ogen weinig aan te doen (behalve goed in de gaten houden en ingrijpen als hij wat fout doet).
Een gedwongen opname is echter heel moeilijk in NL, dus moet er eerst bewijsmateriaal zijn voordat hij TBS kan krijgen.
Mariska_28 schreef:Bedankt voor je antwoord. Is dit te vergelijken met bodemloos zijn? Want dat komt door verwaarlosing/mishandeling in de jeugd. Ik bedoel te zeggen, is hij zo geboren, of zo gemaakt? Wat denk jij?
Sim0ne schreef:Bodemloos is een term die ik ken uit de wereld van de pleegkinderen (daar zitten mijn ouders in). Kinderen die teveel ellende gehad hebben (om het maar even kort te stellen) worden bodemloos.. Ze hechten zich aan niemand, willen aandacht en maakt ze niet uit of het goed of kwaadschiks verkregen wordt (schelden, dingen vernielen etc.). Deze kinderen komen eigenlijk altijd terecht in een tehuis, omdat ze niet kunnen functioneren in een gezinssituatie. Deze kinderen/mensen kunnen zich dan ook niet inleven in anderen, en doen alleen wat goed voor henzelf is. Nou zal Joran het dan in mindere mate hebben, maar het zelfgerichte en niet inleven in andere komt wel overeen..Mariska_28 schreef:Bedankt voor je antwoord. Is dit te vergelijken met bodemloos zijn? Want dat komt door verwaarlosing/mishandeling in de jeugd. Ik bedoel te zeggen, is hij zo geboren, of zo gemaakt? Wat denk jij?
Ik weet niet wat je bedoelt met bodemloos zijn? Ik denk persoonlijk dat dit bij hem wel aangeboren is. Maar daar is de psychologie nog niet helemaal uit, welke dingen nou aangeboren zijn en wat door de opvoeding komt, en in welke verhoudingen. Bij hem lijkt het echter vrij diep te zitten en kan hij dit juist blijkbaar bij mensen die dichtbij hem staan verbergen door zijn opvoeding (hij weet ergens wel 'hoe het hoort').
Shauni schreef:heeft hij een stoornis? oke mischien ben ik dan wel heel heel erg dom maar dat verklaart toch een hoop.
maar dat neemt niet weg dat ik denk dat ze dr nog is!.
VivaLaVida schreef:Shauni schreef:@ Djinnie
nouja dat kan allemaal wel, ik geloof het gewoon niet dat ze dood is.
en dan zou ze niet allang wat hebben laten horen.
en losgeld zou ook geen optie zijndaar is het te lang geleden voor ..