Peetjuh schreef:Zijn er van jullie nog die vannacht wakker blijven om het allemaal te volgen?
Misschien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peetjuh schreef:Zijn er van jullie nog die vannacht wakker blijven om het allemaal te volgen?
Mystica schreef:Je weet dat Obama meteen meer militairen naar Afghanistan wil sturen?
Elja schreef:Het gaat vooral om het inzicht in het presidentsschap.
Wat boeit het nou dat je aardappel niet kan spellen.
Daarvoor zou je niet moeten worden afgeschreven..
kehdra schreef:ik sta er wel een uur of 3 eerder voor op denk ik toch
rockwitch schreef:Ik ga er niet voor wakker blijven, want ik moet gewoon werken morgen, maar ik ben wel om 6 uur wakker, dus ga dan gelijk even het nieuws aanzetten om te kijken.
Maar is het morgen dan al duidelijk wie de president wordt? Of hoe zit dat ook alweer precies met die kiesmannen?
Ik zou zelf Obama stemmen. Maar ik maak me wel zorgen over hoe het gaat als hij president wordt. Ik heb gewoon een voorgevoel dat hij binnen no time vermoord wordt. Net als met de Kennedy's toen. Dus ik hoop echt dat hij de kans krijgt om te bewijzen dat hij het echt kan en dat er wat veranderingen in positieve zin komen.
Trouwens over dat hij tegen homohuwelijk is, er zijn in NL ook wel van die Christelijke partijen die ertegen zijn volgens mij.
En nou hopen dat er in de toekomst een dikke, zwarte, lesbische vrouw president wordt in Amerika :p
Kaka schreef:Wat betreft de gelden die besteed worden aan de campagnes. Alle presidentskandidaten krijgen een bedrag van hun partij, dit is publiek geld. Daarnaast mogen de kandidaten private financiers werven. Echter, hadden Obama en McCain in eerste instantie afgesproken dat ze alleen publieke financieringsbronnen zouden gebruiken. Obama heeft deze afspraak verbroken door ook private gelden aan te nemen. En wat voor gelden *gaat nu opzoeken hoeveel het ook alweer is* in ieder geval belachelijk veel.
Elja schreef:Niniane schreef:Ik denk niet dat die mensen een directe afkeur hebben voor zwarte maar toch liever een blanke president hebben. Met de nadruk op toch.
En die mensen heb je er tussen zitten. Daar waren ook 3 mannen bijeengekomen die ook al jaren in de politiek zitten daar en die zeiden dat dus. En ik vind het echt niet gek. Amerikanen zijn best racistisch of is dat nu weer een vooroordeel?
et gaat over Amerika, niet over Nederland he! Nederland is wat nuchterder in dat opzicht.
Kaka schreef:Grappig trouwens dat Lante McCain vergelijkt met het prototype plantagebezitter zoals wij die zien, terwijl juist het democratische gedachtegoed onder plantage-eigenaren in het zuiden ontstaan is.
foxy80 schreef:Elja schreef:Het gaat vooral om het inzicht in het presidentsschap.
Wat boeit het nou dat je aardappel niet kan spellen.
Daarvoor zou je niet moeten worden afgeschreven..
Hun vorige president Clinton hebben ze anders afgezet voor het feit dat hij een verhouding had gehad.
In Europa hebben 10-tallen staatsleiders relaties bij de vleet, geen kat die dan gaat zeggen: je bent niet geschikt voor je functie (denk maar aan Chirac, koning Albert, Sarkozy etc)
Voor de Europeanen kan het hun niet schelen wat hun staatsleider in zijn vrije tijd doet, al danst Balkende elke weekend in een roze tutu in een homoclub... (tenzij hij er belastinggeld aan spendeert, dan wordt iedereen wel weer boos)