Mogen mensen met een lager IQ geen kinderen krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Mogen mensen met een lager IQ geen kinderen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:09

Pff lastig... IQ zegt mij overigens vrij weinig... maar de mate van zelfredzaamheid des te meer.
Als mensen heel erg veel hulp van buitenaf nodig hebben om een kind te moeten opvoeden, dan zie ik liever geen kind. Ik vind dat ouders toch zelf in staat moeten zijn om hun kind te kunnen helpen en te kunnen laten ontwikkelen. Als het kind op jonge leeftijd verder ontwikkeld is dan zijn ouders, lijkt mij dat niet echt een gezonde situatie....
Want als kind wil je toch dat je ouders jou helpen en niet andersom?

Het gaat niet alleen om IQ, maar ook hoe die mensen op situaties reageren. Vaak zijn ze niet heel erg stressbestendig omdat ze situaties niet goed kunnen overzien (daarom werken ze vaak bij de sociale werkplaats: lage druk en kleine porties werk. Niet omdat hun IQ laag is, want er werken ook hoogbegaafden bij de sociale werkplaats! Maar omdat ze de stress en druk van het 'gewone' werk niet goed aankunnen: ze missen een goed overzicht)

Maar eerlijk is eerlijk... ik zie liever dat die mensen kinderen krijgen (omdat ze vaak goede hulp krijgen) dan dat ik het verhaal las van een man die 7 kids heeft maar om de haverklap weer in de bak zat en nu zat hij vast voor moord... Dat is nou een 'fijn' rolmodel voor kinderen...

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:10

Het maakt niet uit wie het heeft gedaan. Je kan niet zeggen dat je kind later komt en vervolgens bellen dat hij helemaal niet komt (als dit natuurlijk de manier is waarop het is gegaan).

En natuurlijk moet er eerst goed onderzocht worden of deze mensen wel geschikt zijn. Maar dat kun je niet even in het ziekenhuis doen. Dat zouden ze in de thuissituatie moeten doen, waar ze dus uiteindelijk geen kans voor hebben gekregen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:20

Definieer eens instanties...Kinderopvang schaar ik ook onder instanties.
Ik begrijp wel wat je bedoelt.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:20

Ik neem aan dat we (mede door het zwijgplicht wat de betrokkken instanties hebben) niet het hele verhaal te horen krijgen.

Overigens vraag ik me af of de ouders zich wel realiseren dat een kindje hebben geen fulltime job is, maar veel meer. 't Is niet van 9 tot 5 af en toe een flesje d'r in stoppen, luier verschonen en heel veel liefde erin proppen. Babies zijn kwetsbaar en hebben 's nachts ook zorg nodig, ze kunnen de oren van je kop af krijsen en d'r zijn al mensen die niet zwakbegaafd zijn die daar moeite mee hebben. Ik krijg 't idee dat er prima over na is gedacht door de instanties, maar dat we niet alles te horen krijgen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:22

Verhaal heeft inderdaad meerdere kanten maar in de media wordt daar nooit bericht over gedaan, alleen die kant die de meeste reacties zal uitlokken...

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:04

Er zit wel een verschil tussen Nova en bijv. RTL boulevard.
Ik krijg het idee dat omdat het AMK de laatste tijd erg veel negatief in het nieuws is geweest waardoor ze nu extra snel kinderen uit huis plaatsen. (misschien een beetje te snel)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:07

Maar ik denk dat het ook zeer moeilijk is om te beslissen wanneer je wel of niet een kind uit huis plaatst in zulke gevallen... en sinds savannah denken ze ook minder snel: wij wachten het even af...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:14

moeilijk...waar moet je de grens leggen,wat i.q betreft?
De een kan het wel aan de ander niet,jammergenoeg kom je daar pas achter als het zover is.
Als er een baby is,kun je eigenlijk pas zien of de ouders het redden of niet,ik geloof niet dat je daar aan de hand van i.q vanuit kunt gaan dat het zeker mis gaat...
Mijn super intelligente vriendin ,gymnasium gedaan...maakt er dus een potje van,een vervelend verwend kind maakt ze van haar dochtertje....dus i.q zegt niet alles..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:15

Ik denk ook dat de term 'zwakbegaafd' meer omvangt dan alleen IQ.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:22

Robyn schreef:
(misschien een beetje te snel)

Liever te snel of te laat?

Te snel is rot, maar te laat houdt in dat er ook kinderen kunnen sterven, en da's nogal onomkeerbaar. Knipoog Ze komen sowieso wel in slecht daglicht te staan, er zullen altijd mensen zijn die het niet terecht vinden dat hun kind(eren) afgenomen is/zijn. Sterker nog ik denk dat de meesten vinden dat ze 't prima doen!

Als 't over 't welzijn van kinderen gaat mag 't wat mij betreft wel wat te snel zijn, liever dan de voordeel van de twijfel gunnen en 't alsnog mis laten gaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:35

detour schreef:
Dan zou Bonnie St.Claire ook geen kinderen mogen hebben (gehad). Je kan er gewoon geen grens aan stellen...

Haha!

En omdat zij het wel mag, mag de rest ook even proberen?
Sorry hoor, maar met zoveel kans dat het fout kan gaan, is even proberen imo veelste gevaarlijk.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:40

Authentic schreef:
Robyn schreef:
(misschien een beetje te snel)

Liever te snel of te laat?

Te snel kan ook hele grote gevolgen voor ouder en kind hebben hoor. Natuurlijk is er niks zo erg als een overleden kind, maar daartussen zit nog een heel groot gebied natuurlijk.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:43

superwoman schreef:
detour schreef:
Dan zou Bonnie St.Claire ook geen kinderen mogen hebben (gehad). Je kan er gewoon geen grens aan stellen...

Haha!

En omdat zij het wel mag, mag de rest ook even proberen?
Sorry hoor, maar met zoveel kans dat het fout kan gaan, is even proberen imo veelste gevaarlijk.

Er wordt hier een conclusie getrokken waar ik niks mee kan. Clown

Vond de link naar Bonnie oprecht origineel. Cool
het lijkt me een schat van een mens, trouwens. Knipoog

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:44

Nu staan ze gelijk met de snuffert vooraan maar als er een kind wordt afgetuigt bij "normale" ouders doen ze net of ze van niks weten.

Als deze mensn goed zijn voor hun kindje laat ze dan lekker.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:46

Midasje schreef:
Nu staan ze gelijk met de snuffert vooraan maar als er een kind wordt afgetuigt bij "normale" ouders doen ze net of ze van niks weten.

Als deze mensn goed zijn voor hun kindje laat ze dan lekker.

En daarom zouden ze die kans moeten krijgen, dat vind ik ook. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:48

Heeft Bonnie een laag IQ? Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:55

Robyn schreef:
Te snel kan ook hele grote gevolgen voor ouder en kind hebben hoor. Natuurlijk is er niks zo erg als een overleden kind, maar daartussen zit nog een heel groot gebied natuurlijk.

Te is nooit goed, maar in de eerste kwetsbare periode van een mensenleven is gokken nemen niet goed. Zo'n baby droogt snel uit, als een baby 's nachts ziek wordt moet je je nachtrust wel opgeven. Ik heb het idee dat een baby heel romantisch klonk voor deze ouders, de basisverzorging (voedsel, luiers, wassen) hebben ze misschien leuk in orde maar hoe zit 't ermee als de baby in 't midden van de nacht op een krijsen zet? Hebben ze er dan nog zin in? Dat sociale vangnet is leuk maar ik geloof nooit dat er 24/7 iemand aanwezig is

We weten helemaal niks over deze mensen, enkel dat ze beide zwakbegaafd zijn. Ik ben ervan overtuigd dat er veel meer aan de hand is wat we nooit zullen weten. Zo'n beslissing gaat niet over een nacht ijs, de betreffende instanties hebben een kind ook liever bij z'n ouders.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:57

russel schreef:

Volgens de nationale IQ test 57, Russel! Knipoog

Ze was zo dom zich te verlenen voor dat panel, dat getuigt imo ook niet echt van intelligentie, ze is zwaar voor l*l gezet. Ach gut

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:01

Authentic schreef:
We weten helemaal niks over deze mensen, enkel dat ze beide zwakbegaafd zijn. Ik ben ervan overtuigd dat er veel meer aan de hand is wat we nooit zullen weten. Zo'n beslissing gaat niet over een nacht ijs, de betreffende instanties hebben een kind ook liever bij z'n ouders.

Voor hetzelfde geld hebben de ouders toen ze vroegen om opvang gevraagd naar een plek voor 6 dagen zodat ze allebei weer konden werken en op zaterdag ook nog gewoon hun standaardingetjes konden doen zonder een kind er bij Clown

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:09

superwoman schreef:
superpony schreef:
Dus een intelligente ouder doet het goed, zonder liefde, of erger misschien? Lijkt me ook niet........

Het gaat niet om de 'foute' intelligente mensen... Frusty
Het gaat erom om een kind te beschermen.
(en misschien ook wel de ouders.. Hoe zullen zij zich voelen als het kind door hun schuld dood is gegaan etc. )
Het risico dat het fout gaat is gewoon veel groter - dat probeerd men te voorkomen.

Sorry, maar lees eerst ook de rest wat ik allemaal al heb gezegd. Nogmaals ja, het kind moet ten alle tijden worden beschermd!! Elk kind wat mij betreft. Als er namelijk iets gebeurd, wat dan ook, ben je toch altijd te laat en heeft een kind hoe dan ook schade helaas...........

De discussie is hier of mensen met een laag IQ per definitie dan geen kind mogen hebben. Dit geval ken ik niet, maar dat zegt niks over anderen met een laag IQ. Daar zijn er namelijk zoveel van met kids.

Er werd gezegd dat het kind dan niet genoeg kan ontwikkelen bijv en dat vind ik onzin. Uit liefde doe je heel veel. Niemand weet alles, maar je kan altijd de moeite nemen om voor te lezen, wel musea te bezoeken etc etc. Hoef je niet zo slim voor te zijn.

Ook zeg ik gewoon dat meer dingen belangrijk zijn dan IQ, veel belangrijker zelfs.

En zeker wel dat veel intelligente mensen veel fouten maken. Ten eerste zelf meegemaakt op een goede school in t Gooi waar rijke kindjes op zaten van ouders met zeer goede banen. Nou, daar gaat het niet zo mooi als het aan de buitenkant lijkt, echt niet. Mijn simpele ouders dachten dat ik daar veilig zat van invloeden. NOT!!

Ten tweede op de creche is me dat verteld toen ik aangaf te weten van mishandeling. Niet alleen die slonzige moeder, maar ook die man in pak mishandeld vaker dan je denkt.........

Ik begrijp dat ze nu sneller ingrijpen, heb ik al gezegd. Natuurlijk nemen ze geen risico's meer. En ik hoop echt dat ze nu al zo snel zeer goede redenen hadden, dat dit ook wel zo snel kon, aangezien anderen er hard op zitten te wachten!

En vergis je nooit dat een kind zijn ouders wil kennen en 200% loyaal is. Net zoals ik toen aangifte wilde doen van mishandeling, werd me geadviseerd er goed over na te denken, aangezien hun al vaak hulp is aangeboden wat ook weer vaak is afgeslagen. EN het jongetje toch liever bij zijn moeder is dan elders. Ja, dan sta je. Geen goede reden om niet te bellen, maar aan de andere kant een zeer goede reden om wel te bellen.....

Nogmaals, cijfers zeggen niet alles, want veel komt niet eens naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:11

detour schreef:
russel schreef:

Volgens de nationale IQ test 57, Russel! Knipoog

Ze was zo dom zich te verlenen voor dat panel, dat getuigt imo ook niet echt van intelligentie, ze is zwaar voor l*l gezet. Ach gut

Kwam dat niet door die grote pet? Zie je zo weinig door en wellicht een beetje Korsakov?? Clown

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:20

superpony schreef:
En vergis je nooit dat een kind zijn ouders wil kennen en 200% loyaal is. Net zoals ik toen aangifte wilde doen van mishandeling, werd me geadviseerd er goed over na te denken, aangezien hun al vaak hulp is aangeboden wat ook weer vaak is afgeslagen. EN het jongetje toch liever bij zijn moeder is dan elders. Ja, dan sta je. Geen goede reden om niet te bellen, maar aan de andere kant een zeer goede reden om wel te bellen.....

Nogmaals, cijfers zeggen niet alles, want veel komt niet eens naar buiten.

Maarja, in hoeverre in een klein jongetje verantwoordelijk genoeg om daar goede beslissingen over te nemen Knipoog

En bij bonnie deden de knopjes van het stemkastje het toch niet? Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:22

Russel,
Zou idd goed kunnen en bij Korsakov sterven de hersencellen versneld af, zal weinig toevoegen aan je IQ. Knipoog Haha!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:24

Wat een gelul! Sorry hoor, maar IEDEREEN heeft recht om DEZELFDE dingen omdat we allemaal MENSEN zijn, kláár! Dan hou je maar overzicht over hun gezin, check je ze maandelijks. Maar ze hebben wel degelijk bewezen goede ouders te zijn hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:24

Maar buitenspelen doet ze nog steeds en dat is wel leuk als je kinderen hebt. Clown