Jongen kondigt eigen euthanasie aan op radio bij Giel Beelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jongen kondigt eigen euthanasie aan op radio bij Giel Beelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:21

JoyCiej007 schreef:
het lijkt mij héel sterk als dit waar zou zijn........ en sorry maar ik ga dan ook echt niet dramatisch 'otto, rust in vrede' hiero roepen, want dat is pas naief.... niemand weet op dit moment of het wel waar is, en niemand hier kent die hele jongen.
en dan massaal 'rust in vrede' en dat soort dingen roepen, tsja als 't een grap is dan zou hij zich nu vast letterlijk DOODlachen...........

Sorry hoor, maar als het wel waar is, heb je dan enig idee hoe jouw reactie overkomt? Dan liever ernaast zitten en uitgelachen worden... dan zo'n respectloze reactie te geven
Ik kan me heel erg goed vinden in wat Suze_ al zei:

suze_ schreef:
ik zit dan liever verkeerd met mijn goede fatsoen als het niet waar is, dan dat ik deze jongen zijn leed niet serieus neem en het wel waar blijkt te zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:22

Ja, dat zei ik dus ook een paar pagina's geleden:

Karin schreef:
BarbaLala schreef:
Vrjdagavond was Simon de film ook op tv, wat verschrikkelijk Ach gut

Vandaar dat er op FOK.nl zo aan het verhaal van Otto wordt getwijfeld.

Maar nogmaals, van mij krijgt hij vooralsnog het voordeel van de twijfel.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:39

Van mij krijgt hij ook het voordeel van de twijfel, maar die twijfel begon al vrij snel.
"ik ben hier met veel vrienden". "Laat ze eens horen dan", (ff eigen vertaling) , maar Otto wilde alleen maar een plaatje aanvragen...

Mja... Nors opkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:41

MarvanTom schreef:
Van mij krijgt hij ook het voordeel van de twijfel, maar die twijfel begon al vrij snel.
"ik ben hier met veel vrienden". "Laat ze eens horen dan", (ff eigen vertaling) , maar Otto wilde alleen maar een plaatje aanvragen...

Mja... Nors opkijken

En als het echt zo is dat je nog maar 10 uur te leven hebt, een radioprogramma opbelt en in eerste instantie niet serieus genomen wordt en er wordt gevraagd of je vrienden vrolijk willen gillen op de achtergrond... zou jij dat dan aan je vrienden vragen? Hoe stel je je dat precies voor? "Hee jongens, willen jullie je even laten HOOOREN daar? Whoeeee! Ik heb nog maar 10 uur te leven, whooeee!" Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:42

Ik vertrouw er eigenlijk nog steeds wel in dat dit waar is.. Misschien omdat ik me amper kan voorstellen dat iemand zo'n ziekelijke grap zou uithalen.

Maar stel, het is een grap, heeft die jongen volgens mij wel écht zijn zin gekregen.
Echt overal word over hem gepraat, en er is (vrijwel) niemand die er met zekerheid iets over kan zeggen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:49

Ik zeg er hier niks over of het wel of niet waar is, maar feit is dat je rare types in de media hebt.
Bijvoorbeeld die kerel die bij Pauw en Witteman beweerde miljonair te zijn en de behandeling van een anorexia-patiënte in Zweden wilde betalen.
Dat bleek een grote fantast...
http://nl.youtube.com/watch?v=kK4sWMGeeEU

Wat mij betreft eerst meer bewijs en dan pas geloven Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:52

Maar het is ook niet eerlijk om iedereen dan gelijk met elkaar te vergelijken. Dat er helaas meer fantasten op deze wereld zijn, wil niet zeggen dat deze jongen het verzonnen heeft.

Ik zie niet in waarom er bewezen moet worden dat deze jongen ernstig ziek was? Is dat niet nog pijnlijker/respectloos tegenover de nabestaanden?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:54

Cayenne schreef:
Maar het is ook niet eerlijk om iedereen dan gelijk met elkaar te vergelijken. Dat er helaas meer fantasten op deze wereld zijn, wil niet zeggen dat deze jongen het verzonnen heeft.

Ik zie niet in waarom er bewezen moet worden dat deze jongen ernstig ziek was? Is dat niet nog pijnlijker/respectloos tegenover de nabestaanden?

Ben het helemaal met je eens!
Sommige reacties hier vind ik ook respectloos

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:57

Cayenne schreef:

Er zitten meerdere op z'n minst merkwaardige passages in dat fragment.
Direct in het begin bijvoorbeeld.
Hij beweert dat hij daar met veel vrienden zit, maar kan/wil dat niet laten horen.
Als er zoveel om te doen is, dan zouden deze 'vrienden' toch ook ergens kunnen bevestigen dat dit wel waar is.
Bij mijn weten is dit nog niet gebeurd.

Dus voorals nog zie ik liever bewijzen dat het wel zo is.
Pijnlijk of respectloos??, kan best, maar ik geloof nou eenmaal niet alles Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:59

manie schreef:
Hij beweert dat hij daar met veel vrienden zit, maar kan/wil dat niet laten horen.

Ik vind dit nog steeds een vreemd argument, dat is toch helemaal niet raar (edit: dat hij z'n vrienden niet wil laten 'horen', dus doorgaans juichen/schreeuwen)

Citaat:
En als het echt zo is dat je nog maar 10 uur te leven hebt, een radioprogramma opbelt en in eerste instantie niet serieus genomen wordt en er wordt gevraagd of je vrienden vrolijk willen gillen op de achtergrond... zou jij dat dan aan je vrienden vragen? Hoe stel je je dat precies voor? "Hee jongens, willen jullie je even laten HOOOREN daar? Whoeeee! Ik heb nog maar 10 uur te leven, whoohoee!" Verward
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-10-08 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:00

dingen niet geloven is tot daar aan toe maar waarom moet men dan respectloos worden? Is toch nergens voor nodig?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 21:01

Maar het fragment dat er wordt gevraagd of zijn vrienden zich willen horen is niet bedoelt om te checken of het wel waar is. Dat is ook niet in de uitzending gezegd.
Ik kan me ook voorstellen dat hij geen gejuich van vrienden op de achtergrond wil horen. Zoiets doe je ook niet op zo'n trieste avond lijkt mij. Het ging hem om een nummer te laten draaien, en niet om een feestje te bouwen.

Ik denk dat de bevestigingen vanzelf wel komen. Als dit waar is (wat ik dus wel geloof) dan zullen ze op dit moment wel wat anders aan hun hoofd hebben dan aan iedereen te moeten bewijzen dat Otto ook echt overleden is.

Edit: @ WildWings, dat bedoel ik dus ook.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:03

MISTRAL94 schreef:
dingen niet geloven is tot daar aan toe maar waarom moet men dan respectloos worden? Is toch nergens voor nodig?

Ik geloof niet dat ik respectloos ben.
Geef alleen aan dat ik er niet veel van geloof en dat lijkt me niet zo vreemd...
Het komt immers niet dagelijks voor dat iemand z'n dood op de radio aankondigt.
Of mag een mens dat ook al niet merkwaardig vinden Verward

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:09

Ik vind het wel logisch dat er aan dit verhaal getwijfeld word, zoiets hoor je niet iedere dag! Maar ik geloof het zelf wel. Die jongen klinkt niet als iemand die even een grapje wilde uithalen zodat z'n vrienden konden lachen.

Echt een ontzettend heftig verhaal iig..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:12

Iemand zei dat het niet logisch is om in je laatste 10 uur nog te experimenteren met drank en drugs.. Waarom niet?

Ik zou JUIST een supergaaf feestje willen bezoeken, en misschien ook wel een snoepje eten. Ik zou iig niet een boekje gaan lezen ofzo Knipoog

@Karin: van mij krijgt Otto voorlopig ook het voordeel van de twijfel Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:13

Manie, vandaar ook dat het in het nieuws is Knipoog , omdat dit soort dingen niet dagelijks op de radio gebeuren. Knipoog

Als het wel waar is, kunnen de bokkers die het niet geloven hun ogen uit hun kop schamen. Als het niet waar is, dan vind ik het een hele zieke grap en kan ik me altijd nog verontwaardigd voelen. Feit is dat Giel en Gerard nog steeds behoorlijk onder de indruk zijn van afgelopen nacht. En zolang we niet weten wie het is geweest, blijft het gissen. Nou, dan gis ik liever op een respectvolle manier. Want om over zoiets heftigs een grap te maken (moet wel zeggen dat het dan een goeie acteur was!!), nee, dan ben je niet echt lekker. Gestoord

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:17

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:18

Twiggy2008 schreef:
Manie, vandaar ook dat het in het nieuws is Knipoog , omdat dit soort dingen niet dagelijks op de radio gebeuren. Knipoog

Als het wel waar is, kunnen de bokkers die het niet geloven hun ogen uit hun kop schamen. Als het niet waar is, dan vind ik het een hele zieke grap en kan ik me altijd nog verontwaardigd voelen. Feit is dat Giel en Gerard nog steeds behoorlijk onder de indruk zijn van afgelopen nacht. En zolang we niet weten wie het is geweest, blijft het gissen. Nou, dan gis ik liever op een respectvolle manier. Want om over zoiets heftigs een grap te maken (moet wel zeggen dat het dan een goeie acteur was!!), nee, dan ben je niet echt lekker. Gestoord

Nou ik zou echt m'n ogen niet uit m'n kop schamen als het wel waar is
Het blijft een merkwaardige actie waar of niet waar.
En dat een mens de waarheid van dit verhaal in twijfel trekt lijkt me niet iets om me voor te schamen.
Feit is wel dat wanneer dit verhaal klopt, deze jongen zich min of meer een beetje onsterfelijk heeft gemaakt met deze actie.

edit: typevaud
Laatst bijgewerkt door manie op 05-10-08 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:24

Tja of dit waar is, ik weet het niet.
Het lijkt mij niet echt een "grap" om even over de radio te vertellen.
Ik vond het er best "echt" klinken, je kon gewoon zijn gevoelens wel voelen.
Wanneer dit een grote "grap" is, dan is deze jongen idd echt ziek, alleen dan op een andere manier.
Maar nogmaals deze ziekte vind ik niet echt iets om grappen over te maken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:25

Manie, moet jij weten, ik heb het ook niet specifiek over jou, hoor. Knipoog
De tijd zal ons vertellen wie die jongen was. Ben overtuigd dat het verhaal nog wel een staartje gaat krijgen.......

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:26

Ik had hier ook al gezegd dat ik twijfelde, maar zoiets maakt iemand niet direct respectloos tenslotte lopen er genoeg malloten rond die bv hun eigen overlijdens advertenties in een krant laten plaatsen terwijl ze toch echt springlevend gezond en wel rondlopen, en neem aan dat jullie ook niet alle verhalen geloven, denk dat iedereen wel iemand kent die kan liegen alsof het gedrukt staat.
en in dit topic kan je je mening neerzetten en is nu gewoon afwachten of het idd blijkt te kloppen ja of nee, en ga dus ook eens een beetje respectvol met iemands mening, tis nu gewoon afwachten Knipoog

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:28

ervanuitgaande dat niemand zo'n zieke grap maakt, heel veel sterkte aan de familie en vriendin van otto.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 21:33

Een nichtje van Otto heeft inmiddels al gereageerd.

Citaat:
Even voor allemaal Dit is geen grapje. Otto is mijn neefje. En hij wilde dit heel graag.
Sorry mannen van 3 FM dat het zo koud op jullie dak kwam.

Er wordt ondertussen nog druk gezocht naar meer reacties.

Weet je, eigenlijk is de discussie waar/niet waar niet van toepassing. Er zijn dagelijks mensen voor wie deze situatie harde realiteit is.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:36

Cayenne schreef:
Een nichtje van Otto heeft inmiddels al gereageerd.

Citaat:
Even voor allemaal Dit is geen grapje. Otto is mijn neefje. En hij wilde dit heel graag.
Sorry mannen van 3 FM dat het zo koud op jullie dak kwam.

Er wordt ondertussen nog druk gezocht naar meer reacties.

Weet je, eigenlijk is de discussie waar/niet waar niet van toepassing. Er zijn dagelijks mensen voor wie deze situatie harde realiteit is.

Klopt, maar stel dat dit een wel een 'grap' is..
Dát is pas pijnlijk voor alle mensen waar het realiteit voor is!!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:40

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt