Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonnielau

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:06

merrietje schreef:
bonnielau schreef:
Zweden...ook geen fijn volk hoor, vraag maar aan de finnen (die waren trouwens ook niet al te blij met de russen) of de noren.

(ben trouwens wel gek op zweden...dus laten we de zweden maar niet verbieden..mooie mannen daar Knipoog )

Nieuwe grondwet:

Men mag niet discrimineren op huidsakleur, ras, uiterlijk, geslacht etc etc behalve als de persoon in kwestie crocs of een broekrok draagt óf Zweeds óf Italiaans is

Clown

toch vind ik dat iemand wel zweeds mag zijn...het is anders zo zonde van die mannen...

Ow en toevoeging als iemand stinkt mag je ook discrimineren (tenzij diegene er medisch gezien niks aan kan doen)

Anya

Karl66 schreef:
Anya, wij zijn blijkbaar de echte ervaringsdeskundigen Haha!

Nagelbijten / Gniffelen

Karl66

darkmoona schreef:
hahah ik denk dat ze staphorster klederdracht alleen dragen in staphorst hoor :p

Maar ze komen hun dorpsgrens over, misschien moeten we dat dan ook tegelijk verbieden met de grondswetwijziging van merrietje Tong uitsteken

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:07

bonnielau schreef:
Daphnezz schreef:
Tuurlijk zijn er extremisten, maar die heb je overal. Chinezen, die zijn geen moslims kijk wat ze met de tibetanen doen, en met hun eigen volk...geen mensen rechten. Nederlanders, kijk wat ze gedaan hebben. Ze hebben negers van Afrika gehaald en op vee transport naar amerika gezet.. de helft overleefde het niet!! nog veel extremer dan een vliegtuig het WTC in vliegen.

chinezen (chineze regering) zijn inderdaad niet al te fijn.
Maar de negers uit afrika (lees de slaven) die zijn door hun eigen stamhoofden verkocht, en de nederlanders gebruikten daarin hun handelsgeest.

Maar het komt er dus eigenlijk op neer dat geen enkele bevolkingsgroep/ cultuur/ geloof helemaal perfect is, in elke vind je het goede en in elke vind je het kwade.

You get it OK dan!

merrietje

Karl66 schreef:
darkmoona schreef:
hahah ik denk dat ze staphorster klederdracht alleen dragen in staphorst hoor :p

Maar ze komen hun dorpsgrens over, misschien moeten we dat dan ook tegelijk verbieden met de grondswetwijziging van merrietje Tong uitsteken

preices Vork

Lyonesse

Anya schreef:
Mystica schreef:
Hoe vaak zie je die voorbij komen dan Karl? Scheve mond

Ik zie heel wat vaker staphorster klederdracht dan een boerka. Die laatste heb ik maar één keer gezien, terwijl je in Zwolle nog wel regelmatig een persoon in klederdracht ziet langskomen,

Ik vraag me trouwens af: mogen nonnenhabijten dan nog wel? Die zie ik ook redelijk vaak.

Ik zie nooit een Burka, én nooit staphorsterklederdracht. ( behalve in het openlucht museum Clown )

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:08

Anya schreef:
En iedereen die niet kan bewijzen direct afkomstig te zijn van het veenmeisje (dna-test) wordt bij Lopik weer op een vlot gezet richting voormalig eh.. Batavierenland Knipoog Mét Crocs Ja

Ik ben een saks, woon in Saksenland en dans rond de moerbeiboom, mag ik dan blijven?

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:08

Vond het een mooie discussie mensen (heb echt ook hardop gelachen om onze nieuwe grondwet Haha! ) maar ga nu lekker slapen, morgen een clinic werken aan de lange lijnen, dus ik zal ook een keer moeten lopen.... Nagelbijten / Gniffelen

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:09

Karl66 schreef:
Anya schreef:
En iedereen die niet kan bewijzen direct afkomstig te zijn van het veenmeisje (dna-test) wordt bij Lopik weer op een vlot gezet richting voormalig eh.. Batavierenland Knipoog Mét Crocs Ja

Ik ben een saks, woon in Saksenland en dans rond de moerbeiboom, mag ik dan blijven?

hmmmm, daar zulllen we een procedure over moeten beginnen Ja

Over 10 jaar zul je het misschien wel weten Knipoog

Clown

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:11

Ik ga ook maar slapen Doei!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:12

Zoals Sarabande al zei: Wilders is blijkbaar niet interessant meer Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:12

ja mag blijven als je je aanpast karl... dus dat gedans rond de Moerbeiboom moet afgelopen zijn Knipoog Het moet niet gekker worden Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:14

Ik bedenk dat ik wel wegmoet.. ik ben pas 6e generatie of zo. Ik stam af van de Hugenoten Knipoog

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:16

Anya schreef:

Help! Ik ben Belgische, én Nederlandse en heb een Zwitserse achternaam... Zal ik dan maar direct weer naar Afrika (eerste mens) verhuizen? Clown

Ik ben zeer nieuwsgierig naar de film, maar ik wil het niet hebben dat Wilders dan trosts zegt 'In twee dagen is de film al zoveel miljoen keer bekeken, dus was er wel nood aan' mede dankzij mij!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:16

Mystica, dat is hij nooit geweest Ach gut Het is alleen jammer dat zoveel mensen hem nalopen.

Anya, dat is een oudsaksisch gebruik wat door Bonifatius is gejat en veranderd is in koorknapengezang Huilen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:18

Woehaha
ik lig hier helemaal dubbel.. moerbeidans wordt koorknapenzang Haha! Haha! Haha! ROFL ROFL

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:19

Kyle je kunt altijd nog met een van onze prinsen trouwen.. dan mag je nog mee naar Duitsland Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:22

Anya schreef:
Woehaha
ik lig hier helemaal dubbel.. moerbeidans wordt koorknapenzang Haha! Haha! Haha! ROFL ROFL

Lach jij maar, mijn culturele erfgoed is wel even te grabbel gegooid Huilen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:26

Zullen we dan ook maar meteen mensen met eenzelfde kapsel als dat van onze geliefde Geert verbieden in de Grondwet? Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:32

Waarom rennen we niet met zijn allen van een hoog berg af, zo de zee in, net als lemmingen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:33

Omdat je van de Holterberg niet zo makkelijk af kunt vallen Mystica. En omdat mensen dus eerst kijken en nadenken voor ze achter een kapsel met een preek aanspringen Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:35

Karl Vriendjes zijn? Vriendjes zijn?

gewoon om de boom blijven dansen hoor Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:37

Anya schreef:
Omdat je van de Holterberg niet zo makkelijk af kunt vallen Mystica. En omdat mensen dus eerst kijken en nadenken voor ze achter een kapsel met een preek aanspringen Knipoog

Wat maakt het uit was voor kapsel hij heeft, vind eigenlijk niet nodig om zo een uitspraken te doen. Vind dat mensen daar ook best een over mogen nadenken. Beoordelen op iemand uiterlijk is al even verkeerd als iemand kleur, en dat eerste is hier al veel gedaan.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:44

Anya schreef:

Als iedereen toch afgeschaft moet worden, kunnen we dat net goed meteen doen he? Haha!
En misschien is de himalaya een beter idee?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:20

Citaat:
Fitna na dreigementen van Liveleak verwijderd

RIJSWIJK - De film Fitna van Geert Wilders is vrijdagavond van de internetsite Liveleak.com verwijderd.

Dat staat in een verklaring op de website te lezen. Volgens de verklaring zouden medewerkers van de site zijn bedreigd. Het zou gaan om ernstige bedreigingen.

„Dit is een droevige dag voor de vrijheid van meningsuiting”, stellen medewerkers van de website. „Maar we stellen de veiligheid van ons personeel voorop. We willen alle duizenden mensen van veel verschillende achtergronden en religies bedanken voor de steun die ze ons hebben gegeven. Zij begrepen dat Liveleak.com een plek is waar talloze meningen gehoord kunnen worden. Maar de prijs die we nu moeten betalen, is te hoog.”

Wilders betreurt het dat Fitna van Liveleak.com is verwijderd. De PVV-leider noemt het „vreselijk dat bedreigingen de vrijheid van meningsuiting een zware klap toebrengen”. Hij beraadt zich op de consequenties van de verwijdering, maar zegt dat de veiligheid van het personeel van Liveleak.com boven alles gaat.

Over de precieze aard van de dreigementen laat de verklaring van de provider zich niet uit. De website was sinds donderdagavond de plek waar honderdduizenden mensen Fitna hebben bekeken. Op videosite Youtube.com was de film vrijdagavond om 21.30 uur nog wel te zien.

Het kabinet toonde zich vrijdag blij met de eerste bemoedigende reacties van moslims op de nu breed verspreide film van Wilders. Desondanks waarschuwt het dat nog moet blijken of het rustig blijft.

„Soms is er pas na maanden zicht op de werkelijke consequenties”, zei premier Jan Peter Balkenende vrijdag na afloop van de ministerraad. Enkele weken geleden sprak hij nog over een „crisissituatie”. Of die nu voorbij is, zal volgens hem nog moeten blijken.

Balkenende wees kritiek van de hand als zou het kabinet de mogelijke gevolgen van de film hebben overdreven. „Het is juist goed dat we buitengewoon alert zijn geweest.” Het kabinet heeft in binnen- en buitenland steeds nadrukkelijk uitgedragen dat de mening van Wilders niet het standpunt van Nederland is. Daarnaast waarschuwde Balkenende op de mogelijkheid dat de film tot geweld van moslimextremisten zou kunnen leiden.

Volgens Wilders zou Balkenende zich „dood moeten schamen” over alles wat hij de afgelopen tijd heeft gezegd over de film. Moslims stellen zich in zijn ogen een stuk verantwoordelijker op dan de premier. „Wat dat betreft hulde aan de moslims.” Balkenende kaatste daarop terug dat dit compliment van Wilders een „ontkrachting van zijn eigen film” is.

Een dag na publicatie van de film via internet bleken vrijwel alle CDA-bewindslieden om verschillende redenen Fitna nog niet te hebben bekeken. Ministers van PvdA en ChristenUnie hadden dat wel allemaal gedaan.

Fouad Sidali, voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen in Nederland, noemde het overleg „een van de positieve uitwerkingen van Fitna”, omdat de mensen die écht met elkaar willen samenleven, elkaar in deze tijd heel snel zouden weten te vinden. De Vereniging van Imams zei het vrijdaggebed te gebruiken om moskeegangers aan te geven de rust te bewaren.

Het Landelijk Beraad Marokkanen in Nederland overweegt juridische stappen tegen Wilders „De boodschap van Wilders is dat de islam erop uit is om de westerse beschaving te vernietigen. En dat wij als moslims erop uit zijn de Nederlandse samenleving te vernietigen. Zijn boodschap is niet alleen angstwekkend, maar ook haatzaaiend”, zei voorzitter Mohammed Rabbae.

In een kort geding vroeg de Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) vrijdag aan de voorzieningenrechter in Rotterdam om de uitspraken van Wilders aan banden te leggen. De uitspraak is over anderhalve week.

Kabinetsleden toonden zich tevreden over de gematigde reacties van moslims in Nederland. Balkenende sprak over een „waardige“ manier. Het kabinet is volgens hem „trots” op mensen die op deze manier inspelen op de film.

De eerste 24 uur na publicatie van de film verliepen in ons land zonder incidenten. Ook bij de Nederlandse militairen in de Afghaanse provincie Uruzgan is het vooralsnog rustig.

De Tweede Kamer debatteert dinsdag met Balkenende over de verklaring die hij donderdag kort na verschijning van de film aflegde. Coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie willen het debat omdat er volgens hen, gezien de ervaringen met de Deense cartooncrisis, alle reden is om maximaal alert te blijven. Ook willen ze dan met Wilders in debat.

De Telegraaf