Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en dat zonder campagne en goede standpunten. Miepmiept schreef:De tweede keer in kieswijzer heb ik kernenergie extra laten meewegen omdat ze hier zo'n megacentrale willen bouwen en dan blijft er niet zo veel over. Denk, PvdD, SP en Groenlinks/Pvda.
Het gaat denk ik Groenlinks/Pvda worden.
anjali schreef:In mijn studententijd had ik een vriend die rechten studeerde. Zijn afstudeerproject ging over kerncentrales. Hij zei dat ondanks dat de dodelijke gevaren van kerncentrales bekend zijn, sommige landen ze toch willen omdat het daarmee mogelijk wordt om kernbommen te maken. Dat zou de reden zijn . En dat probeerde hij met juridische argumenten tegen te gaan.
BigOne schreef:Het kost inderdaad veel om kinderopvang gratis te maken, echter denk ik dat de voordelen wel opwegen tegen de nadelen. Mensen kunnen zich ontplooien, eventueel meer werken, arbeidstekorten worden minder.
Hoe meer er werken hoe meer er aan belasting binnenkomt en hoger /meer inkomen hoe minder toeslagen.
Maar dan vind ik wel dat de kinderopvang van zeer goede kwaliteit moet zijn, met goed opgeleid personeel en voldoende aanwezig . Onze kleinkids gaan naar gastouder , echt fantastisch, ook door nood nu vier keer naar regulier geweest maar vergeten eten te geven, snot over halve gezicht, luier niet verschoond ! Excuus, ja wisseling van de wacht. Ik heb de andere dagen maar voor mijn rekening genomen want de oudste was na vier keer weer onzindelijk en nogal gestresst wanneer ze heen moest.7th Zo hoort dat niet te zijn.

juval schreef:maar ja, niemand wil ook een windmolen in de achtertuin. Wij wilden wel meedoen met een project voor een windmolen op onze grond, maar de weerstand vanuit de buurt is enorm. De sfeer is er niet gezelliger op geworden. Nimby's
Veronica2 schreef:anjali schreef:In mijn studententijd had ik een vriend die rechten studeerde. Zijn afstudeerproject ging over kerncentrales. Hij zei dat ondanks dat de dodelijke gevaren van kerncentrales bekend zijn, sommige landen ze toch willen omdat het daarmee mogelijk wordt om kernbommen te maken. Dat zou de reden zijn . En dat probeerde hij met juridische argumenten tegen te gaan.
Wanneer was dit precies, want door de ontwikkelingen van de laatste decennia zou dit inmiddels heel anders kunnen zijn.
anjali schreef:Als in een oorlog (of natuurramp zoals Fukushima) zo'n kernreactor beschadigd wordt dan wordt een enorm grote oppervlakte land (en zee) radioactief en ongeschikt voor alles. Die kerncentrale in Zaporitzja in Oekraine ligt ook voortdurend onder vuur en in de gevarenzone. Als daar iets mis mee gaat (is volgens mij al omdat de stroom eraf is waardoor de beveiliging en koeling niet meer werkt) dan wordt die hele omgeving en stukken van Europa (ligt eraan welke kant de wind dan opstaat) onbewoonbaar.
BigOne schreef:We hebben met Chernobyl gezien wat er gebeurde, blijkbaar zijn er Russische soldaten daar gaan graven in de buurt, meesten zijn nu dood.
juval schreef:maar ja, niemand wil ook een windmolen in de achtertuin. Wij wilden wel meedoen met een project voor een windmolen op onze grond, maar de weerstand vanuit de buurt is enorm. De sfeer is er niet gezelliger op geworden. Nimby's