Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjali schreef:
anjali schreef:Natuurlijk is het niet de fout van de vrouw. Maar, zoals ik al zei, je wordt hier niet uitgehuwelijkt. Je gaat toch vrijwillig een relatie aan. Het zou ontzettend goed zijn als vrouwen geen relaties meer zouden aangaan of voortzetten met mannen die blijken agressief te zijn tegen vrouwen. Anders leren ze het nooit af. Al vraag ik me af of sommige psychopaten wel leervermogen hebben. In elk geval kun je veel beter geen man hebben dan een dergelijk exemplaar.
anjali schreef:Benzz schreef:Probleem is dat je foute mannen niet aan hun neus herkent, en ze vaak op een bepaalde manier te werk gaan. Die red flags zijn vorig jaar heel duidelijk bekent gemaakt voor de vrouwen en waarbij de signalen duidelijk zijn wanneer je er een treft. Echter ben je vaak dan er al zo ingezogen dat opstappen niet zo makkelijk is en al helemaal niet veilig.
Echt het is niet zo eenvoudig. Merk ook dat ik van de laatste aantal opmerkingen een beetje pissig wordt. Ook jullie geven nu de vrouwen de schuld.
Het is niet de fout van de vrouw!!
Natuurlijk is het niet de fout van de vrouw. Maar, zoals ik al zei, je wordt hier niet uitgehuwelijkt. Je gaat toch vrijwillig een relatie aan. Het zou ontzettend goed zijn als vrouwen geen relaties meer zouden aangaan of voortzetten met mannen die blijken agressief te zijn tegen vrouwen. Anders leren ze het nooit af. Al vraag ik me af of sommige psychopaten wel leervermogen hebben. In elk geval kun je veel beter geen man hebben dan een dergelijk exemplaar.
Elisa2 schreef:Sowieso mag er van mij ook wel meer aandacht komen voor de emotionele ontwikkeling bij mannen. Heb het idee dat dit bij sommigen nog wel wat achterloopt.
Hoe om te gaan met emoties/ frustraties etc. zonder dit om te zetten in agressiviteit bijvoorbeeld.

en ik snap dat het super lastig is om uit te komen 
friezenfan2 schreef:Er is op dit moment bij de npo deze serie te zien Fase 8 : femicide.
Ik begin net aan aflevering 3, in aflevering 2 worden de verschillende fases uitgelegd. Tot nu toe interessant.
https://npo.nl/start/serie/fase-8-femicide/afleveringen
haffiefreak schreef:[
Deel 3 heb ik ook net gekeken.
Nu weet ik niet meer of het deel 1 of 3 was met die donkere man. Die een pistool had gekocht.
Die zei als een man een vrouw wat aandoet is het vaak de schuld van de vrouw.