Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 19:27

nps schreef:
Qua stilte - probeer maar eens door deze zee van gekte heen te breken.. “gewoon” nieuws wordt denk ik wat ondergrsneeuwd en is minder sensatie.

Alles wat rationeel onderbouwd is, is al snel „saai“ in verhouding tot populisme.
Op dit moment hebt je al goedwillende tegenstem gewoon geen receptie. Het wordt accuut overschreeuwd.

BigOne

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:03

Berny Sanders en AOC doen heel goed hun best met rallys in diverse staten, zelfs in overwegend rode staten steeds uitverkocht huis.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:10

Cer schreef:
Ohhh ja nee helder :')

Vraagje: is het nou ja helder of nee helder? :+ :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:54

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 21:27

Ik kan het niet lezen

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 21:29

Afbeelding
Afbeelding

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 22:43

Time heeft een 100 dagen interview gedaan met Trump. Het transcript is hier te lezen:

https://time.com/7280114/donald-trump-2 ... ranscript/

Een enorm chaotisch interview, waarin trump onder meer zegt dat hij 200 deals heeft gemaakt met landen, miljarden aan heffingen binnenhaalt van anderen landen en dat Xi hem gebeld heeft. Ook herhaalt hij dat Garcia Ms13 op z'n knokkels getatoeëerd zou hebben en dat hij voornemens is om Amerikaanse burgers ook in het buitenland op te sluiten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 00:05

Niet chaotisch, gewoon leugen op leugen. Hij beweert nu ook dat ze hem niet verteld hebben dat het hoge gerechtshof met 9-0 tegen de uitzetting van García was.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 09:05

De eerste rechter is al gearresteerd. (Ondertussen weer vrij)
Citaat:
De FBI arresteert rechter Hannah Dugan, omdat ze volgens hen een man helpt te ontsnappen aan immigratieagenten. Dit komt volgens de FBI neer op het bewust misleiden van federale agenten in haar rechtbank.
Bron:Reportersonline

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 10:33

Holy moly wat een zooitje is dat interview :')

Many criminals—they emptied their prisons, many countries, almost every country, but not a complete emptying, but some countries a complete emptying of their prison system.
:=

En „we hebben eerlijke mensen nodig, zoals ik“…. Wow…..

Nieuwe definitie van eerlijk denk ik.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 10:59

Als het beleid van deze man en zijn team niet zulke ernstige gevolgen zou hebben, zou het bijna lachwekkend zijn. Maar de situatie (wereldwijd) is best verontrustend te noemen imo. Vraag me al een tijdje af wanneer het té ver gaat en er serieuze opstand komt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 12:13

Ann het gaat al geruime tijd te ver alleen komt er geen actie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 12:15

Het moet eerst de blanke min of meer heterosexuele mannen treffen vrees ik.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 12:23

Wat ik vooral zo eng vind is de steun die er is onder blanke, hoog opgeleide vrouwen. Echt ala Serena Joy in de Handmaids Tale. Hoe kan je nou een toekomstbeeld supporteren waarin blanke mannen met het meeste geld de wereld gaan bepalen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 13:04

pien_2010 schreef:

Helemaal mee eens.
Ik vroeg me af wanneer het voor de Amerikanen te ver gaat. Misschien krijgen wij het anders/ meer mee via de media, maar vanuit de VS zelf had ik al eerder weerstand verwacht.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 13:05

Er wordt wel geprotesteerd, maar ik denk ook dat veel mensen denken dat ze niks kunnen doen.
En eigenlijk hebben ze misschien wel een beetje gelijk, want ik denk niet dat Trump zich laat stoppen erdoor. :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 13:07

Ann schreef:
pien_2010 schreef:

Helemaal mee eens.
Ik vroeg me af wanneer het voor de Amerikanen te ver gaat. Misschien krijgen wij het anders/ meer mee via de media, maar vanuit de VS zelf had ik al eerder weerstand verwacht.
Dat had ik ook verwacht.

Polar zou kunnen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 13:46

De protesten worden wel groter en groter. Op een gegeven moment kan Trump daar niet meer omheen..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 13:54

Klopt, ik ben ook echt een voorstander van de protesten.
Maar als hij de uitspraken van rechters al zo aan zijn laars lapt, dan denk ik niet dat hij zich iets van de protesten aantrekt.
Alleen het zendt natuurlijk wel een hele sterke boodschap uit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 14:16

Het is wat een man zei voor de camera:" ik heb nog nooit gedemonstreerd, maar mijn voorouders hebben zo gevochten voor hun rechten dat ik het nu niet kan mak n om niets te doen en het allemaal weer terug te laten draaien. Want er zijn zoveel groepen waarvan de rechten worden terug gedraaid waaronder die van de zwarte bevolking".
Dus eens met de laatste zin van Polar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 14:31

Sintara schreef:
De protesten worden wel groter en groter. Op een gegeven moment kan Trump daar niet meer omheen..

Of hij zet brute kracht in.
Dat hoeft geen geweld te zijn. Zorgen dat de protestanten hun werk of verblijfsstatus verliezen is voldoende. De rest laat het dan wel uit hun hoofd.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 14:32

Ik ben nu de Ongelofelijke Podcast aan het luisteren, die een podcast heeft over de denkers en de ideologie achter Trump. Want ik wil het ook heel graag begrijpen. Het ding lijkt een beetje te zijn - een relatief groot gedeelte van Amerika is christelijk. Voor heb heeft Trump eerder wel geleverd - zij willen oprecht strengere regels rondom abortus, zijn voorstander van het traditionele gezin met man / vrouw etc en meer van deze conservatieve waarden. Of Trump aardig is en wat hij verder doet - dat boeit niet zo, hij heeft geleverd wat voor hen belangrijk is en doet dat weer. Er zijn nu al best wat protesten aan de gang, maar men gaat pas écht massaal protesteren als het hen economisch raakt denk ik...

ik ben vooral benieuwd naar waneer kamp Republikeinen in eens een ruggengraat en een moraal blijken te hebben en dat dit beleid intern wordt afgeschaft. Harvard is goed bezig en gaat in verzet, maar er zijn zóveel bedrijven die zwichten voor de politieke druk. Ik zou verwachten dat er bedijfsmatig véél meer verzet zou komen tegen de huidige verregaande politieke inmenging. Maarja, aan de andere kant - wie nee zegt, wordt ontslagen of verwijderd...

Pete Hegseth over de lekken: https://www.youtube.com/watch?v=SP_1-l_mz4Q het is allemaal de schuld van de fake news en lefties. De man is helemaal koekiewaus gestoord. Kijk die kinderen ook sip kijken. En dit is dus zijn reactie op het feit dat hij in 2 (!) app groepen belangrijke info heeft gedeeld, oa met zijn vrouw. Competentie is niet belangrijk, alleen loyaliteit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 14:37

Scherp bericht nps en ik ben het 100% met je hele bericht eens. Maar echt goed en scherp verwoord.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 15:03

Maar het riskante economisch gedoe heeft wel duidelijke gevolgen namelijk BNR komt met een artikel waaruit blijkt dat de economie van America onder druk staat, te zien op de beurs, huizenmarkt en andere en dat China aan de winnende hand blijkt te zijn.

https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politi ... geld-opzij

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 17:17

Uiteindelijk is het zo dat het vertrouwen in Amerika zeer ernstig geschaad is, Amerika een zeer hoge economische prijs betaald ( kijk naar de wisselkoersen), de midden en onderkant het gelag betalen. China hoeft alleen maar te wachten. De rijken moeten blijkbaar nog veel rijker worden.