Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Raineri schreef:paasei wat een kippenhokdit is vermakelijker soms Dan the real housewives of Amsterdam
Jammer dat Omgzigt niet met pvdagl wilt. Die debatten tussen hen waren zo prettig! Hopelijk draait het nog bij.
Citaat:Ik vind sommige opmerkingen die jij vandaag over enkele partijleiders maakte ook helemaal niet constructief en tolerant klinken,
Raineri schreef:paasei wat een kippenhokdit is vermakelijker soms Dan the real housewives of Amsterdam
Jammer dat Omgzigt niet met pvdagl wilt. Die debatten tussen hen waren zo prettig! Hopelijk draait het nog bij.
pien_2010 schreef:Citaat:Ik vind sommige opmerkingen die jij vandaag over enkele partijleiders maakte ook helemaal niet constructief en tolerant klinken,
Ik discussieer scherp maar altijd op inhoud. Dat onderscheid is belangrijk om te maken.
Ik keur gedrag af. Ik keur verhalen af. Maar ik bash personen niet.
pien_2010 schreef:Citaat:Ik vind sommige opmerkingen die jij vandaag over enkele partijleiders maakte ook helemaal niet constructief en tolerant klinken,
Ik discussieer scherp maar altijd op inhoud. Dat onderscheid is belangrijk om te maken.
Ik vind ook dat we in de buurt kwamen van een normale discussie en dat is positief.
Wat ik trouwens wel wrang vind, dat is puur op inhoud, dat de stemmers van de PVV tegen klimaatmaatregelen zijn en zelfs vaak ontkennen dat daar een grote transitie gemaakt moet worden.
Ik denk dat bij vertraging vd transitie meer mensen vanwege de gevolgen van de klimaatopwarming niet meer in hun land kunnen blijven . Dat gaat een toestroom geven van vluchtelingen die wij echt niet willen.
Dat heeft iets dubbels vind ik als het om de PVV gaat.
En voor nu welterusten.
Janneke2 schreef:Ik constateer dat AS niet weet wat tolerantie is.
Dwz: zijzelf is verregaand intolerant.
En als ze geen gelijk krijgt, maar tegengas 'dan is dat niet tolerant'.
Je kunt 'politiek' invullen als 'hoe ga je om met macht'.
Nu, binnen bepaalde grenzen zijn de bijdragen van AS om te smullen
(hoe krijg ik aandacht, hoe trek ik een discussie naar mij toe)
... en in een aantal andere opzichten zei ik na een dag "dat het wel mooi geweest was".
Ik bedoel maar: Pien wegzetten (jawel) als iemand die niet tolerant en constructief is -
(Soms zegt een smiley meer dan 1000 woorden.)
IMANDRA schreef:Raineri schreef:paasei wat een kippenhokdit is vermakelijker soms Dan the real housewives of Amsterdam
Dat vind ik ook echt ontzettend jammer. Ik denk dat er daar nog echt wel een mooi kabinet mee te vormen zou zijn en er ook echt wel consessies te doen zijn vanuit beide partijen (even daargelaten dat ze daarvoor meer partijen nodig hebben).
Wellicht als GL/PvdA een gebaar maakt dat ze daartoe bereid zijn? Wie weet...
BigOne schreef:Het land is gered jongens, zoek niet verder. Thierry heeft een persconferentie gegeven waar hij zei gereed te staan om meeste regeren met pvv en bbb, kan die gast wel tellen , zetels bedoel ik dan want z’n centen kan hij prima zelf regelen.
Janneke2 schreef:Ik constateer dat AS niet weet wat tolerantie is.
Dwz: zijzelf is verregaand intolerant.
En als ze geen gelijk krijgt, maar tegengas 'dan is dat niet tolerant'.
Je kunt 'politiek' invullen als 'hoe ga je om met macht'.
Nu, binnen bepaalde grenzen zijn de bijdragen van AS om te smullen
(hoe krijg ik aandacht, hoe trek ik een discussie naar mij toe)
... en in een aantal andere opzichten zei ik na een dag "dat het wel mooi geweest was".
Ik bedoel maar: Pien wegzetten (jawel) als iemand die niet tolerant en constructief is -
(Soms zegt een smiley meer dan 1000 woorden.)
lies schreef:Thierry heeft 3 zetels? Bijna weg gelukkig, helaas nog niet helemaal.
JA21 wil trouwens ook wel meedoen, lees ik ze zeggen op twitter. En ze hebben maar liefst 1 zetel!
Ik bedenk me net dat ik door alle consternatie nog niet eens gevierd heb dat Wybren van Haga uit de tweede kamer gaat verdwijnen!
Dat verdient een borrel
@Pablo, zo praat Janneke altijd. Of het nu gaat over politiek of over de inrichting van je badkamer. Het is niet belerend bedoeld, denk ik.
Janneke2 schreef:... we hebben natuurlijk ook twaalf jaar lang een premier gehad waarbij ik niet precies wist wat hij eigenlijk deed.
Ik doel op het trieste grapje 'regeren is vooruitschuiven'.
De man wenste geen visie te hebben en vond dat 'de markt' het maar moest oplossen - wat je dan toch precies in het Torentje doet:...?
Endan krijg ik het vermoeden dat ze het gewoon niet weten, hoe zeer de zorg op instorten staat...
lies schreef:@Pablo, zo praat Janneke altijd. Of het nu gaat over politiek of over de inrichting van je badkamer. Het is niet belerend bedoeld, denk ik.
BigOne schreef:Gelukkig dat JA21 maar 1 zetel heeft anders hadden we Annabel Nanninga er ook nog bij gehad.
Avalanche schreef:pien_2010 schreef:
Zo ervaar ik jou ook. Scherpte mag. Bashen is niet ok, maar jij bent daarin veel beter dan ik.
BigOne schreef:Het maakt me niet uit wanneer hij hem gegeven heeft, FvD mag wat mij betreft snel uit de politiek. Een partijleider die zegt dat zijn kiezers niet tot de grootste lichten behoren , openlijk Poetin verheerlijkt , vindt dat vrouwen gewoon ja bedoelen wanneer ze nee zeggen. En dat wordt betaald van het belastinggeld.
En dat wat ik benoem is nog maar het topje van de ijsberg .
lies schreef:Thierry heeft 3 zetels? Bijna weg gelukkig, helaas nog niet helemaal.
JA21 wil trouwens ook wel meedoen, lees ik ze zeggen op twitter. En ze hebben maar liefst 1 zetel!
Ik bedenk me net dat ik door alle consternatie nog niet eens gevierd heb dat Wybren van Haga uit de tweede kamer gaat verdwijnen!
Dat verdient een borrel
@Pablo, zo praat Janneke altijd. Of het nu gaat over politiek of over de inrichting van je badkamer. Het is niet belerend bedoeld, denk ik.