Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:49

mvdende schreef:
Shae schreef:
Vliegtuigen kan je herbouwen. Het is pas écht erg dat er mensen doodgaan, doodsangsten uitstaan en niet weten of hun geliefden of hun huis er nog is.

Maar dit vliegtuig komt nooit meer terug en deze was behoorlijk speciaal!

Nee, de mensenlevens komen ook niet terug. Het is maar materiaal en de angsten en trauma’s zijn next level.. is een vliegtuig niets bij

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:50

mvdende schreef:
Shae schreef:
Vliegtuigen kan je herbouwen. Het is pas écht erg dat er mensen doodgaan, doodsangsten uitstaan en niet weten of hun geliefden of hun huis er nog is.

Maar dit vliegtuig komt nooit meer terug en deze was behoorlijk speciaal!

Ik weet niet of het aan m'n huidige humeur ligt, maar ik weet niet of ik moet huilen of lachen als ik dit lees.

Exitium

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:52

pien_2010 schreef:
Kookaburra schreef:
Even iets anders. Defensie is uiteraard ook druk bezig met de situatie Rusland-Oekraïne. Ik kwam deze tegen op een facebookpagina mbt luchtvaart:
[ [url=m/TAZcSk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mochten jullie iets horen wat betreft militaire bewegingen of acties, een straaljager zien met bewapening etc. Houdt die informatie voor jezelf.

Dan gaan we weer massaal lieve poesjes plaatsen!

Afbeelding

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:53

Je mag het als vliegtuigliefhebber toch wel jammer vinden?

Natuurlijk gaan er mensen dood en is dat het belangrijkste en enorm triest.

Maar ik heb net lekker gemopperd op de hond en ik voel mij daar echt niet schuldig om. Er is altijd iets dat erger is in de wereld.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:55

pien_2010 schreef:
Kookaburra schreef:
Even iets anders. Defensie is uiteraard ook druk bezig met de situatie Rusland-Oekraïne. Ik kwam deze tegen op een facebookpagina mbt luchtvaart:
[ [url=m/TAZcSk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mochten jullie iets horen wat betreft militaire bewegingen of acties, een straaljager zien met bewapening etc. Houdt die informatie voor jezelf.

Dan gaan we weer massaal lieve poesjes plaatsen!

Ik heb een trauma aan 'poezenplaatjes' door een heel lief nichtje die op de computer van mijn man zat te zoeken naar poesjes.

Thuis hebben ze blijkbaar een filter voor kinderen, wij niet. :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:56

Oh dat heb ik vroeger als kind ook wel eens ondervonden ja, toen ik zocht op plaatjes van poesjes kwam ik niet uit op schattige katten.. _O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:58

Exitium schreef:
Loretta schreef:
Deze Engelsman is een dag voor de invasie nog even helemaal van de Poolse kant tot aam de Russische kant gereisd.

https://youtu.be/f2rBUvWKSZw

Kon 'ie de dag erna halsoverkop hetzelfde stuk terug :')

Nou, heel gewaagd en ook behoorlijk gestoord. Liviv was al gewaagd genoeg. Om daar dan ook nog een nachttrein na het oosten te pakken was toch wel echt gestoord.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:11

Smee__ schreef:
Oh dat heb ik vroeger als kind ook wel eens ondervonden ja, toen ik zocht op plaatjes van poesjes kwam ik niet uit op schattige katten.. _O-

En dan denken dat poesjes.nl een kindervriendelijke website zou zijn met allemaal leuke en lieve poesjes :') :')

Ik hoop dat de onderhandelingen iets teweeg brengen en dat het geen afleidingsmanoeuvre is van Rusland. Belarus kan zoveel zeggen, maar ik vertrouw dat Russisch stuk venijn toch niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:16

Brr die toespraak over nucleaire wapens van poetin krijg ik een heel naar voorgevoel van...

Het is vooral dat ik zelf heel bang ben voor de dood. En het voelt nu net alsof dat heel dichtbij gaat komen -O-

Sorry voor het doemdenken

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:17

Zebrastreep schreef:
Brr die toespraak over nucleaire wapens van poetin krijg ik een heel naar voorgevoel van...

Het is vooral dat ik zelf heel bang ben voor de dood. En het voelt nu net alsof dat heel dichtbij gaat komen -O-

Wees nooit bang voor de dood.
De enige gebeurtenis die iedereen gemeen heeft. Praat er dan ook gewoon over zodat je het meer gaat accepteren

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:20

Ik vertrouw dat russisch gespuis ook niet.
En als die gek echt ziek moest zijn ( ik las iets over Parkinson ofzo ) dan heeft hij zelf niks meer te verliezen.

Hoorde net een speech van Ursula von der Leyen op de radio. Het is de eerste keer in de geschiedenis dat de EU gezamenlijk wapens levert en financiert voor een land in oorlog.
Ik word er niet geruster op zullen we maar zeggen :x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:20

Zebrastreep schreef:

Doodsangst is naar. Sterkte. Vooral genieten van wat nu wel goed gaat in je leven. Op het niveau van oorlog hebben wij er toch geen invloed op. Dat voel ik heel sterk.
Sterkte!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:21

Zebrastreep schreef:

De atoomwapen dreiging is niet nieuw. Hebben mensen decennia lang last van gehad.

https://youtu.be/Jw9i0bu7PyQ

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:22

Daks schreef:
Zebrastreep schreef:

Wees nooit bang voor de dood.
De enige gebeurtenis die iedereen gemeen heeft. Praat er dan ook gewoon over zodat je het meer gaat accepteren

Makkelijker gezegd dan gedaan helaas :') Nou ja heb net een artikel gelezen wat mij iets geruststeld dat ze Rusland ook net zo goed helemaal plat kunnen bombarderen. Maar dan voel ik mij ook weer schuldig om zo te denken over onwetende Russische bevolking. Die zouden ook niet mogen sterven door zo'n idioot aan het stuur.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:22

Ik ben niet bang voor de dood maar wel de manier waarop

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:26

Loretta schreef:
Zebrastreep schreef:

De atoomwapen dreiging is niet nieuw. Hebben mensen decennia lang last van gehad.

https://youtu.be/Jw9i0bu7PyQ

Juist. Ik was daar als kind heel bang voor herinner ik mij deze dagen weer.
Wist ik veel wat atoomwapens waren, maar er was veel om te doen en het leek iets heel afschrikwekkend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:29

Volgens onbevestigde bronnen zijn de onderhandelingen met de delegaties al bezig. Was op het journaal.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:29

@ Pandora:
Ja, ik ook. Mijn vader werkte als Oostblok-medewerker eerst op het hoofdkwartier en later bij BuZa. En hoewel hij nooit paniek zaaide: kleine potjes hebben grote oren..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:30

Mijn moeder vond het als kind zijnde ook al heel spannend allemaal wat ze heel bang voor. Komt nu allemaal weer beetje boven.

En mijn ouders mij maar altijd een zenuwpees vinden nu weet ik waar het wegkomt :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:36

VS heeft ook eens kernwapens ingezet. Hoeft dus niet het einde van de mensheid te betekenen.

Al spookt het ook serieus door mijn hoofd. 'Wat als'.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:39

Het leeft in ons gezin ook wel. Mijn man en ik praten er over en onze kinderen (11 en 14jr) krijgen er veel van mee via vriendjes, sociale media etc.
Ze vinden het ook wel spannend, stellen veel vragen. We zaaien geen paniek maar ze zullen heus merken dat het een spannende situatie is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:39

Kookaburra schreef:
VS heeft ook eens kernwapens ingezet. Hoeft dus niet het einde van de mensheid te betekenen.

De kernwapens daarna zijn vele malen zwaarder geworden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:41

mysa schreef:
@ Pandora:
Ja, ik ook. Mijn vader werkte als Oostblok-medewerker eerst op het hoofdkwartier en later bij BuZa. En hoewel hij nooit paniek zaaide: kleine potjes hebben grote oren..

Ben opgegroeid binnen "fall-out" afstand van een belangrijk NATO-communicatiecentrum, dus we gingen er vanuit dat als het mis zou lopen we zeker wel 1 kernbom op onze kop zouden krijgen.

Jaren later ontdekt dat dit niet helemaal waar was. Het was er niet 1......het waren er 8. Het NATO-communicatiecentrum was klaarblijkelijk belangrijker dan wij altijd gedacht hadden. :+

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:42

Loretta schreef:
Kookaburra schreef:

De kernwapens daarna zijn vele malen zwaarder geworden.

Psst, dat had ik er bewust niet bij gezet ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:42

Een cliënt van mij begon er ook over maar volgens haar waren er overstromingen in Oekraïne gelukkig snappen ze het niet wat er verder gebeurd. Soms is het ook maar beter om het niet te weten.