Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:42

Hoe weet je dat, je volgt toch geen complotten?
Voor dat je er niet in gelooft, hou je er toch opvallend mee bezig[/quote]
Joh, ik volg al die idioten, hoe moet je anders proberen om ze te begrijpen. Tot nu toe nog niet gelukt.[/quote]

Waarom zou je dat willen begrijpen?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:45

BigOne schreef:
Nee dat klopt, idioten zijn het niet want ze weten veel betalende volgers te verzamelen.

:')
Maar dat is het altijd met populisten. Ik denk eigenlijk zelfs dat ze misschien zelfs wel weten dat wat ze zeggen niet pluis is. Maar ze kicken op de successen en weten dat dit de massa trekt.

Zelfs als met Thierry Baudet. In het begin was hij een stuk minder populistisch. Het is zo’n intelligente man. Ik denk dat hij een aantal debiele dingen roept omdat hij dondersgoed weet dat dit stemmers trekt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:47

OleJon schreef:
Hoe weet je dat, je volgt toch geen complotten?
Voor dat je er niet in gelooft, hou je er toch opvallend mee bezig

Joh, ik volg al die idioten, hoe moet je anders proberen om ze te begrijpen. Tot nu toe nog niet gelukt.[/quote]

Waarom zou je dat willen begrijpen?[/quote]
Omdat ik er soms niet bij kan hoe het menselijke brein in staat is om zo de verkeerde afslag te kiezen en zich voor het karretje van conspiracy verspreiders te laten spannen. Nou is Huzen nog tamelijk onschuldig, nu tenminste , er zijn in het verleden mensen die nogal een trauma aan hem hebben overgehouden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:50

Danique_G schreef:
BigOne schreef:
Nee dat klopt, idioten zijn het niet want ze weten veel betalende volgers te verzamelen.

:')
Maar dat is het altijd met populisten. Ik denk eigenlijk zelfs dat ze misschien zelfs wel weten dat wat ze zeggen niet pluis is. Maar ze kicken op de successen en weten dat dit de massa trekt.

Zelfs als met Thierry Baudet. In het begin was hij een stuk minder populistisch. Het is zo’n intelligente man. Ik denk dat hij een aantal debiele dingen roept omdat hij dondersgoed weet dat dit stemmers trekt

Baudet is echt totaal de weg kwijt , het valt nu zelfs in andere landen op. Hij is een bekende van Dugin, wiens dochter deze week werd opgeblazen . Dugin is ook iemand , net als laughland die zorgen voor mensen om het Russische fascistische gedachtengoed te verspreiden in het westen. Laughland is inmiddels directeur van FvD Europe.

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:05

Laatst bijgewerkt door Abby_Snow op 23-08-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:10

Abby_Snow schreef:
https://waldnet.nl/wn/nieuws/72108/Prot ... oning.html

Nou ze zijn hier net 2 dagen… en daar gaan we al :(

Dit zijn mensen die mogen blijven, ze willen werken en door met hun leven. Hoe langer je ze nutteloos laat zijn hoe minder snel ze een baan vinden. Dit zou toegejuicht moeten worden want wanneer ze werken dragen ze bij aan de bv Nederland ipv dat ze geld kosten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:28

Sansevieria

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:32

Werken en dus je eigen broek ophouden, bijdragen aan de samenleving, prima toch?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:34

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:38

In het NRC ook een interessant opiniestuk over polariseren, de juiste cijfers en hoe de asielproblematiek vooral zonder die juiste cijfers in de politiek wordt misbruikt:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/08/22/la ... t-a4139536

Vooral onderstaand stuk slaat de spijker wat mij betreft op zijn kop:
Citaat:
[..]Dat frame wordt grotendeels overgenomen door parlementariërs als Bente Becker (VVD), die het doen voorkomen alsof het ons over de schoenen loopt en daarom voor een tijdelijke ‘asielstop’ pleiten. Afgezien dat het zeer de vraag is of dit juridisch stand houdt, zou zo’n stop de huidige situatie alleen nog maar verergeren. Er is immers geen oorlogs- of vervolgingsstop en asielzoekers zullen blijven komen. Bovendien wijkt het aantal asielzoekers momenteel nauwelijks af van het gemiddelde van de afgelopen drie decennia (te weten zo’n 22.000) en is het een stuk lager dan in 2015. Verder ligt het aantal asielaanvragen per 100.000 inwoners in de afgelopen tien jaar met 1.250 onder het gemiddelde van de EU (1.500).

De opvangcrisis is dan ook een door de politiek zelf gecreëerd probleem. In plaats van een goede buffercapaciteit aan te houden, worden als er even wat minder asielzoekers komen tientallen azc’s gesloten. En als de aantallen weer stijgen, kan de staatssecretaris weer van vooraf aan beginnen met smeken bij gemeenten. Het beschamende gevolg van dit jojo-beleid kunnen we deze zomer dagelijks in de media aanschouwen. Dit paniekbeleid tast het draagvlak aan en lokt allerhande xenofobische en racistische reacties uit.

Vooral die xenofobische en racistische reacties, ik weet soms niet wat ik lees hier op Bokt. En ik vind het nog triester dat die reacties maar gewoon mogen blijven staan. Ik wil me eigenlijk niet eens daarin mengen, maar wil toch wel een tegengeluid laten horen/lezen.

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:38

Uitgelegd in ander bericht*
Laatst bijgewerkt door Abby_Snow op 23-08-22 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:44

:o
Amber_anne schreef:
Abby_Snow schreef:
https://waldnet.nl/wn/nieuws/72108/Prot ... oning.html

Nou ze zijn hier net 2 dagen… en daar gaan we al :(

Het is ook nooit goed volgens sommige. Klagen dat ze niet werken en dan klagen als ze willen werken naar niet kunnen

Sorry heb het even aangepast. Ik zie trouwens niet waar ik klaag over dat ze willen werken :o Ik vind het jammer dat onze gemeente heel graag wil helpen en dat dit dan na twee dagen van de opening van de crisis opvang gebeurd… Dat is gewoon jammer… natuurlijk moet dat proces sneller voor de mensen die erop zitten te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:39

Berdien schreef:
In het NRC ook een interessant opiniestuk over polariseren, de juiste cijfers en hoe de asielproblematiek vooral zonder die juiste cijfers in de politiek wordt misbruikt:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/08/22/la ... t-a4139536

Vooral onderstaand stuk slaat de spijker wat mij betreft op zijn kop:
Citaat:
[..]Dat frame wordt grotendeels overgenomen door parlementariërs als Bente Becker (VVD), die het doen voorkomen alsof het ons over de schoenen loopt en daarom voor een tijdelijke ‘asielstop’ pleiten. Afgezien dat het zeer de vraag is of dit juridisch stand houdt, zou zo’n stop de huidige situatie alleen nog maar verergeren. Er is immers geen oorlogs- of vervolgingsstop en asielzoekers zullen blijven komen. Bovendien wijkt het aantal asielzoekers momenteel nauwelijks af van het gemiddelde van de afgelopen drie decennia (te weten zo’n 22.000) en is het een stuk lager dan in 2015. Verder ligt het aantal asielaanvragen per 100.000 inwoners in de afgelopen tien jaar met 1.250 onder het gemiddelde van de EU (1.500).

De opvangcrisis is dan ook een door de politiek zelf gecreëerd probleem. In plaats van een goede buffercapaciteit aan te houden, worden als er even wat minder asielzoekers komen tientallen azc’s gesloten. En als de aantallen weer stijgen, kan de staatssecretaris weer van vooraf aan beginnen met smeken bij gemeenten. Het beschamende gevolg van dit jojo-beleid kunnen we deze zomer dagelijks in de media aanschouwen. Dit paniekbeleid tast het draagvlak aan en lokt allerhande xenofobische en racistische reacties uit.

Vooral die xenofobische en racistische reacties, ik weet soms niet wat ik lees hier op Bokt. En ik vind het nog triester dat die reacties maar gewoon mogen blijven staan. Ik wil me eigenlijk niet eens daarin mengen, maar wil toch wel een tegengeluid laten horen/lezen.

Nou meng je er vooral dan niet in zou ik zo zeggen. Mensen zien taferelen in Ter Apel, die zijn niet fraai, dus snap prima dat mensen bang zijn voor dat soort taferelen in hun dorp. Het grootste gros is jonge mannen, ook daar snap ik dat mensen dat niet prettig vinden. racisme, ik heb hier niemand gehoord over ras of huidskleur. Hou toch op gelijk die racisme kaart te trekken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:41

Wat is er mis met jonge mannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:46

Danique_G schreef:

Meid er is niets mis met jonge mannen, 300 op een kluitje is echter niet prettig, maar jij ziet daar helemaal geen probleem in? Prima hoor, ik snap het iig wel dat mensen dat niet prettig vinden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:51

Wel met Berdien eens. Sommige reacties hier neigen echt naar fascisme. Krijg echt kriebels hoe sommige hier vluchtelingen niet eens als mens lijken te zien. We zijn het allemaal mee eens dat vervolgingen zoals WOII niet meer mogen maar vervolgens wijzen we compleet een minderheidsgroepering als schuldige aan van veel problemen. Spreken we over hun “rotklusjes” te laten doen. Er werd zelfs geopperd speciaal vervoer voor ze te regelen zodat ze geen ruimte hebben onrust te creëren. Dat is 100% racisme. What’s next? Iets op hun kleding plakken om ze herkennen in de maatschappij als de tweederangsburgers wat ze zijn volgens sommige? Racisme is niet altijd huidskleur.

Ik vind situaties zoals ter Apel ook lastig en heb echt moeite met het beleid soms. Ik kan prima omgaan met een mening die anders is ook. Maar racisme en fascisme, absoluut niet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:52

Mindim schreef:
Danique_G schreef:

Meid er is niets mis met jonge mannen, 300 op een kluitje is echter niet prettig, maar jij ziet daar helemaal geen probleem in? Prima hoor, ik snap het iig wel dat mensen dat niet prettig vinden.

En wat is daar precies mis mee? Gemiddeld bouwbedrijf zitten ook veel mannen in 1 ruimte

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:55

Eens Danique! Vind het ook heel vreemd dat het gewoon mag blijven staan.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:59

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:02

sterregoud schreef:
Dannique, dat speciaal vervoer wordt waarschijnlijk geopperd omdat de buslijn bij ter Apel veel geweldsincidenten kent.

https://nos.nl/artikel/2407867-buschauf ... -situaties

Ja heel lastig. Vind dit echt een erge situatie voor de inwoners. Dit zijn situaties waarvan ik denk dat echt hard mag worden ingegrepen. Is speciaal vervoer de oplossing dan ook? Is meer symptoombestrijding. Pleur lekker de onruststokers dr uit. Want dat is het wel. 95% wil het beste ervan maken. Er zitten een paar rotte appels tussen. Moeten we echt speciaal vervoer creëren hierdoor?

Overigens, in dat bewuste bericht stond dat niet zo. Stond er individueel genoemd, zonder beschreven aanleiding. Ga het niet quoten, laat die persoon lekker anoniem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:02

Danique_G schreef:
sterregoud schreef:
Dannique, dat speciaal vervoer wordt waarschijnlijk geopperd omdat de buslijn bij ter Apel veel geweldsincidenten kent.

https://nos.nl/artikel/2407867-buschauf ... -situaties

Ja heel lastig. Vind dit echt een erge situatie voor de inwoners. Dit zijn situaties waarvan ik denk dat echt hard mag worden ingegrepen. Is speciaal vervoer de oplossing dan ook? Is meer symptoombestrijding. Pleur lekker de onruststokers dr uit. Want dat is het wel. 95% wil het beste ervan maken. Er zitten een paar rotte appels tussen. Moeten we echt speciaal vervoer creëren hierdoor?

Overigens, in dat bewuste bericht stond dat niet zo. Stond er individueel genoemd, zonder beschreven aanleiding. Ga het niet quoten, laat die persoon lekker anoniem.

Wat is jouw oplossing dan, daar ben ik wel benieuwd naar. Wie moet de onruststokers uit de bus pleuren volgens jou. Gewoon mee op de bus en dan lik op stuk? Krijgen de onruststokers dan wel een labeltje ala ww2? Terug sturen ? Ja de veilige landers zijn een probleem, maar dat mogen we van jou niet zeggen, dat is xenofobie, racisme of facisme toch?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:07

Heb je het artikel gelezen Mindim? Zijn de huidige problemen de schuld van de (zwaar overwegend legitieme!!) vluchtelingen of van het falend asielbeleid? Overigens faalt dat zeker niet alleen in Nederland, ook in België is het echt dramatisch. Slapen mensen buiten op een kartonnen plaat, soms dagenlang.

Wat Danique al zegt, de uitspraken die hier worden gedaan zijn echt stuitend. Ik ontken echt niet dat de situatie problematisch is, maar het zijn mensen hè, die afschuwelijke situaties zijn ontvlucht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:12

In Budel is een buslijn speciaal voor ze aangelegd, wat de bewoners van oudsher nooit voor elkaar gekregen hebben.
Voor wie is dat discriminatie?
Maar die dingen niet benoemen. Want dan kunnen we de kaart niet trekken.

Overigens is er dan wel weer dagelijks hommeles.

En mensen rot klusjes laten doen?
Dat zeggen mensen die nooit in de tuinbouw hebben gewerkt. Kantoor praat.
Uitbuiting van Polen. Ja dat wel.
Maar als je dat enkele jaren terug aangaf loog je. Want iedereen kreeg cao loon. Ondertussen beginnen mensen het wel te geloven. 20 jaar later.
Dat was de reden dat Nederlanders er niet meer mochten werken...

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:19

@ Danique, je hebt gelijk dat dat symptoombestrijding is. De onruststokers moeten eruit en aangepakt. Helemaal mee eens.
Het is ook erg voor de echte vluchtelingen die veel onrust en geweld om zich heen krijgen in dit traject.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:51

Ik weet niet wat de oplossingen zijn, sterregoud. Ik denk dat er meerdere problemen zijn in zowel het beleid als wat rotte appels. Ik denk dat dit eerst systematisch moet worden aangepakt. Maar ik denk dat ik niet de juiste persoon ben een oplossing te geven. Er zijn mensen die hier veel verstand van hebben en ik vind het onrecht doen naar hun kennis als ik als leek een oplossing geef. Mijn gevoel zegt me dat naast een oplossing vinden voor eerder genoemd dat de relatie tussen autochtoon/NLer en vluchteling misschien ook moet herdefinieert. Ik heb geen beeld voor me. Maar ik wil wel waken voor oplossingen als “een aparte buslijn”. Dit lijkt me een korte termijn oplossing, en ook gewoon überhaupt een gekke verhouding creëren tussen NLer en vluchteling. Dan vergroot je ook weer de afstand en dat is wat je niet wilt.

DP, hé, rotklusjes zijn niet mijn woorden. Ik weet niet precies welke sector er bedoeld mee werd. Maar wat ik vooral er mee wil aangeven is dat het wel gek is dat je vind dat een bepaalde groep de “rotklusjes” van de maatschappij mag doen. Alsof zij ondergeschikt zijn aan ons. Er zijn best wat gestudeerde vluchtelingen die een diploma hebben die niet erkend wordt in de EU namelijk. Zoveel kennis verspil je dan.

Edit: het waren ook niet jouw woorden die ik aanhaalde. Zijn maar een enkeling die echt heftige dingen plaatsen, gelukkig
Laatst bijgewerkt door Raineri op 23-08-22 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt