Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Dat auto-verhaal is bij mij ook een dikke 0![]()
Maar over die groene energie twijfel ik wel een beetje eerlijk gezegd.
Ik bedoel, ik heb wel een contract 100% groene stroom, maar de stroom die ik in huis trek, is lang niet volledig groen want de buurman tapt uit dezelfde kast en die heeft een niet-groene-stroom-contract.
Dus daar snap ik het nog niet helemaal zolang er niet-groene aanbieders op de markt aanwezig blijven.
DuoPenotti schreef:Maar vervolgens wek je dan groene stroom op met je panelen (maar even de kinderarbeid voor grondstoffen delven niet meegenomen en wat dat plaatselijk met de aarde doet) en zit het net vol kun je niet leveren.
Hier op het dak past nog veel meer, dus we kunnen best meer groen maken.
Maar dat kost ons geld, ja dat gaan we dan ook weer niet doen.
Vervolgens zet hier wel een grote maatschappij 4 van die vogels moordende molens neer aan de rand van een natuurpark wat bekend staat om de vele vogels, staan de helft van de tijd stil, want het net zit vol.
Dan denk ik echt....![]()
![]()
Mar hey mijn auto, die is wel slechtDaar word ik op gestraft.
DuoPenotti schreef:https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... ~b4e3433c/
ook een nadenkertje over groen... maar dit word niet zo vaak genoemd als het er over gaat.
Cer schreef:Ik ben het eens hoor..
maar je zegt dat ze het 40 jaar geleden al zagen... hoe lang is 'de mens' al bezig met vervuilen, wanneer is de industriele revolutie begonnen.. en kan je dan zomaar op de spreekwoordelijke rem trappen...? (dat dit zou moeten staat buiten kijf, maar kan het?)
Overigens heb ik het niet over 'een hete zomer', want die zijn er vaker geweest... maar over de tijd van het bestaan van de aarde zijn er toch ook wisselingen geweest? (ik weet dat dat vloeken in de kerk van de klimaatmensen is, maar ik dacht echt dat het wel vaker wisselvallig geweest is, over de afgelopen honderdduizend jaar?)
Sansevieria schreef:Mensen, let op, maak geen geld over naar particuliere acties die geld inzamelen (zou ik zelf toch al niet doen, tenzij ik die mensen persoonlijk al kende vantevoren), er word voor een R.Q uit Heerlen gewaarschuwd, is schijnbaar ook al aangifte tegen gedaan.
Bekend uit het tv programma een huis vol.
Betrapt via screenshots dat ie de boel aan het oplichten is, mensen die zich bij hem melden zou hij terugbetalen.
kiki1976 schreef:Ik las bij iemand op facebook die in België naar het ramp gebied was gegaan met spullen dat daar een grote vraag was naar oa:
Water (is schaars inwoners krijgen het beperkt mee)
Pampers heel dringend!!!
Babyvoeding ( fruitpap, melkpoeder)
Baby-en kinderkledij
Babygerief ( papflessen, tutjes, doekjes)
Speelgoed
Knuffels
Knutsel-en schoolgerief
Lakens, dekens, kussens
Eten dat lang houdbaar is ( tonijn, bonen in tomatensaus, fruit in blik , enz...)
Snoepjes, chips, koeken
Drinken ( cola, limonade, drinken voor de kindjes, enz...)
Handdoeken, washandjes
Zeep, shampoo
Kuisproducten
Maandverbanden
Plastiek bestek, bordjes
Cayenne schreef:kiki1976 schreef:Ik las bij iemand op facebook die in België naar het ramp gebied was gegaan met spullen dat daar een grote vraag was naar oa:
Water (is schaars inwoners krijgen het beperkt mee)
Pampers heel dringend!!!
Babyvoeding ( fruitpap, melkpoeder)
Baby-en kinderkledij
Babygerief ( papflessen, tutjes, doekjes)
Speelgoed
Knuffels
Knutsel-en schoolgerief
Lakens, dekens, kussens
Eten dat lang houdbaar is ( tonijn, bonen in tomatensaus, fruit in blik , enz...)
Snoepjes, chips, koeken
Drinken ( cola, limonade, drinken voor de kindjes, enz...)
Handdoeken, washandjes
Zeep, shampoo
Kuisproducten
Maandverbanden
Plastiek bestek, bordjes
Is er een algemene verzamelplaats waar je het heen kunt sturen of kunt afgeven?