Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:47

Ik ben alleen maar heel blij dat ik geen kinderen wil. Het getuigt van veel optimisme als je er nu aan begint denk ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:52

Idd poes.

Dit was wat ik tegen kwam en had het niet eens zo enorm voorgesteld.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:56

Oh nou dan kan ik voor de rest doen wat ik wil _O-

Grapje uiteraard :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:57

Probleem met die uitstoot is volgens mij ook dat het overal gewoon heel erg verschilt want kan en niet kan. En wat de mogelijkheden zijn in sommige landen om het anders aan te pakken.

De 7 grootste olieproducenten nemen best een aanzienlijk deel van de totale uitstoot voor hun rekening en hoeven niet te voldoen aan strenge milieunormen.
Vliegmaatschappijen hoeven geen halve eurocent taks op hun kerosine te betalen.
In oostbloklanden wordt nog duchtig met steenkool en bruinkool gestookt.
Ook in Australië openen de dag van vandaag nog steeds nieuwe steenkoolmijnen.
Landen als Bangladesh hebben gewoon open vuren als afvalverwerking. 24/7 jaar in, jaar uit.
Daartegenover staat de boskap en het continue verwoesten van duizenden hectaren bos ten gunste van o.a. de palmolie-industrie.

Dat dit misbruik op grote schaal niet ongestraft ging blijven, is logisch.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:00

DuoPenotti schreef:
Idd poes.

Dit was wat ik tegen kwam en had het niet eens zo enorm voorgesteld.

[ [url=m/cFCBsT.png]Afbeelding[/url] ]

:wow:
Ik scoor best wel goed moet ik zeggen. Me happy :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:02

Ik kan ze binnenkort allemaal min of meer afstrepen :') Op het moment alleen de auto nog niet.
Maar inderdaad, geen kinderen doet enorm veel. Al ligt het er ook aan hoe die kinderen leven natuurlijk. Je kan een kind krijgen dat luxe leeft en zich geen moment bekommerd om het milieu, of eentje dat met een moestuin in een hutje op de hei woont, of misschien wel eentje die de wetenschap in gaat en de perfecte 100% groene energiebron ontdekt :+ Maar hoe dan ook zou ik geen kind op deze wereld willen zetten, alleen al voor de natuurrampen die hij/zij waarschijnlijk gaat meemaken in de toekomst.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:23

Dat auto-verhaal is bij mij ook een dikke 0 :')

Maar over die groene energie twijfel ik wel een beetje eerlijk gezegd.
Ik bedoel, ik heb wel een contract 100% groene stroom, maar de stroom die ik in huis trek, is lang niet volledig groen want de buurman tapt uit dezelfde kast en die heeft een niet-groene-stroom-contract.
Dus daar snap ik het nog niet helemaal zolang er niet-groene aanbieders op de markt aanwezig blijven.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:27

vroeger, oertijd met mammoets, was alles zowat ijs, nu ook niet meer... ijs is al miljoenen jaren aan het smelten, ook toen er nog niet eens industrie, koeien, auto's en bevolking was. Verandering is dus normaal, en wie wat zich daar niet aan aan kan passen sterft dus uit....

Dus als wij als mensen hier hogere temp. gaan krijgen dan wat al eeuwen gebruikelijk is, kunnen we wel mondjes maat de koeien verbannen en de auto's, maar als we ons daar niet op instellen, gaan we het alleen maar moeilijker krijgen. Terug draaien is onmogelijk, ozonlaag zou al verbeterd zijn, maar we merken daar in het grote proces niets van...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:28

Maar het gaat niet om het smelten het gaat om de snelheid waarmee het nu gaat.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:30

Pandora2 schreef:
Dat auto-verhaal is bij mij ook een dikke 0 :')

Maar over die groene energie twijfel ik wel een beetje eerlijk gezegd.
Ik bedoel, ik heb wel een contract 100% groene stroom, maar de stroom die ik in huis trek, is lang niet volledig groen want de buurman tapt uit dezelfde kast en die heeft een niet-groene-stroom-contract.
Dus daar snap ik het nog niet helemaal zolang er niet-groene aanbieders op de markt aanwezig blijven.

tuurlijk, wij betalen nu meer voor onze "groene" stroom omdat het groen genoemd wordt, maar deze groen opgewekte stroom is niet genoeg om ook de industrie te bevoorraden en hoe denk je dat die hun stroom gaan krijgen??? juist door de kerncentrales en kolencentrales, want daar is genoeg van of kan bijgebouwd worden (van onze extra betalingen voor die groene stroom) dus indirect financieren wij dus mee om de industrie van stroom te blijven voorzien door die kerncentrales te bouwen, wat ook weer werk oplevert (vies werk, want het heet vieze stroom)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:36

Maar vervolgens wek je dan groene stroom op met je panelen (maar even de kinderarbeid voor grondstoffen delven niet meegenomen en wat dat plaatselijk met de aarde doet) en zit het net vol kun je niet leveren.
Hier op het dak past nog veel meer, dus we kunnen best meer groen maken.
Maar dat kost ons geld, ja dat gaan we dan ook weer niet doen.
Vervolgens zet hier wel een grote maatschappij 4 van die vogels moordende molens neer aan de rand van een natuurpark wat bekend staat om de vele vogels, staan de helft van de tijd stil, want het net zit vol.
Dan denk ik echt.... :n -O-
Mar hey mijn auto, die is wel slecht :j Daar word ik op gestraft.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:55

Jep. Het is de gewone man in de straat die het gelag betaalt. Zoals altijd.
De grote industrie en de big business worden er alleen maar rijker door en vervuilen het meest.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:04

DuoPenotti schreef:
Maar vervolgens wek je dan groene stroom op met je panelen (maar even de kinderarbeid voor grondstoffen delven niet meegenomen en wat dat plaatselijk met de aarde doet) en zit het net vol kun je niet leveren.
Hier op het dak past nog veel meer, dus we kunnen best meer groen maken.
Maar dat kost ons geld, ja dat gaan we dan ook weer niet doen.
Vervolgens zet hier wel een grote maatschappij 4 van die vogels moordende molens neer aan de rand van een natuurpark wat bekend staat om de vele vogels, staan de helft van de tijd stil, want het net zit vol.
Dan denk ik echt.... :n -O-
Mar hey mijn auto, die is wel slecht :j Daar word ik op gestraft.

Oh die lelijke units ja. Verschrikkelijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:13

De grote industrie zou wat mij betreft ook harder aangepakt mogen worden.
Ik heb niks tegen windmolens, maar het is natuurlijk belachelijk als ze daar in ons dichtbevolkte landje grote datacentrums mee gaan aandrijven..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:19

DuoPenotti schreef:
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... ~b4e3433c/

ook een nadenkertje over groen... maar dit word niet zo vaak genoemd als het er over gaat.

Op het einde van de rit komt het eigenlijk gewoon allemaal op hetzelfde neer als met de olieboringen.
Waar olie in de grond zit, worden mensen van hun land verdreven. Onteigend noemt dat in de westerse wereld denk ik :+
Krijg je uitbuiting van arme arbeiders en wordt de top en de aandeelhouder alsmaar rijker.
Met de ontginning van die metalen op grote schaal lijkt mij dat zo ongeveer hetzelfde verhaaltje.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:22

Eens, de rijke tegen de armen.
Wij gepeupel er tussen in die zo ongeveer gedwongen worden er aan mee te doen.
En een aarde die links als rechtsom kapot gaat.
Of dat door de mensen extra regen geeft, om even ontopic te blijven, weet ik niet.
Maar de extra beton enz geeft weer geen voordeel.
Dat wij mensen alles vernielen is me wel al lang duidelijk.
En ja daar doe ik ook aan mee want leef hier immers ook.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:37

Klopt. We doen er, in meerdere of mindere mate, allemaal aan mee omdat we hier nu eenmaal op de aardkloot gezet zijn. Ooit. Lang geleden in mijn geval :')
Maar voor sommige dingen hou ik toch echt mijn poot stijf zodat de natuur ook weer een kans(je) krijgt.
Vaak tot grote ergernis van de buren, maar dat boeit me niet. Worden ze helemaal slechtgezind van :))

En nu had ik gehoopt dat mijn gemeente toch ook een fatsoenlijke actie op touw ging zetten voor de mensen in Wallonië, zie ik net dat ze een sommetje gestort hebben voor het Rode Kruis en that's it.
Bummer :+

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:10

Mensen, let op, maak geen geld over naar particuliere acties die geld inzamelen (zou ik zelf toch al niet doen, tenzij ik die mensen persoonlijk al kende vantevoren), er word voor een R.Q uit Heerlen gewaarschuwd, is schijnbaar ook al aangifte tegen gedaan.
Bekend uit het tv programma een huis vol.

Betrapt via screenshots dat ie de boel aan het oplichten is, mensen die zich bij hem melden zou hij terugbetalen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:21

:x Hoe sommige mensen toch geen enkele schaamte kennen.

In Wallonië patrouilleren elke nacht 80 agenten tegen plunderingen.
Er zijn nu ondertussen ook blijkbaar mensen die gaan aankloppen bij de bewoners die wel nog in hun huizen wonen om geld af te troggelen. Zogezegd om de daklozen te helpen. _-:(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:22

Kielhalen dat moet je zulk uitschot...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:35

Cer schreef:
Ik ben het eens hoor..
maar je zegt dat ze het 40 jaar geleden al zagen... hoe lang is 'de mens' al bezig met vervuilen, wanneer is de industriele revolutie begonnen.. en kan je dan zomaar op de spreekwoordelijke rem trappen...? (dat dit zou moeten staat buiten kijf, maar kan het?)

Overigens heb ik het niet over 'een hete zomer', want die zijn er vaker geweest... maar over de tijd van het bestaan van de aarde zijn er toch ook wisselingen geweest? (ik weet dat dat vloeken in de kerk van de klimaatmensen is, maar ik dacht echt dat het wel vaker wisselvallig geweest is, over de afgelopen honderdduizend jaar?)

In 1970 liepen mensen nog een mars tegen de afkoeling van de aarde. :j
Toen wist men zeker dat er een koude periode aankwam..

Verder kunnen we meer overstromingen verwachten in bepaalde werelddelen komende tijd, maar dat heeft met de invloed de maan te maken.
Dat is ook het moeilijke aan de klimaatopwarming. Je kunt alles ophangen aan de klimaatverandering, want de gewone mens weet gewoon niets van deze onderwerpen en kun je alles wijsmaken.
Dat zeestromingen, vulkanisme, de maan, de andere planeten en de rest van het stelsel veel grotere invloeden hebben is men niet zo in geinteresseerd. Dan verkopen je 'groene' producten weer minder. ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:51

Sansevieria schreef:
Mensen, let op, maak geen geld over naar particuliere acties die geld inzamelen (zou ik zelf toch al niet doen, tenzij ik die mensen persoonlijk al kende vantevoren), er word voor een R.Q uit Heerlen gewaarschuwd, is schijnbaar ook al aangifte tegen gedaan.
Bekend uit het tv programma een huis vol.

Betrapt via screenshots dat ie de boel aan het oplichten is, mensen die zich bij hem melden zou hij terugbetalen.

Vreselijk zoiets! Dit soort mensen maken je idd gelijk wantrouwig!

Ik ben als particulier ook een oproep doneer actie gestart bv, maar hierbij maken de mensen zelf het geld over naar de rekening van de dierenambulance bv. met te naam stelling ed en wordt een link naar de doneer pagina van de website gezet. Dat gaat dus niet naar of via mijn rekening of whatever. Ik roep ze alleen op om te delen en te doneren voor wie wat kan missen. De ambulance zelfde deelde m’n oproep ook - ik ben een oud medewerkster - dus dat zal wantrouwige mensen ook al gerust stellen gok ik haha.

Kreeg vandaag het mooie nieuws te horen dat er bv. In de afgelopen week al een kleine €5000 was gedoneerd *\o/* kan daar zo blij van worden! Ze kunnen het hard gebruiken. As vrijdag ga ik ingezamelde spullen langs brengen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:03

kiki1976 schreef:
Ik las bij iemand op facebook die in België naar het ramp gebied was gegaan met spullen dat daar een grote vraag was naar oa:
Water (is schaars inwoners krijgen het beperkt mee)
Pampers heel dringend!!!
Babyvoeding ( fruitpap, melkpoeder)
Baby-en kinderkledij
Babygerief ( papflessen, tutjes, doekjes)
Speelgoed
Knuffels
Knutsel-en schoolgerief
Lakens, dekens, kussens
Eten dat lang houdbaar is ( tonijn, bonen in tomatensaus, fruit in blik , enz...)
Snoepjes, chips, koeken
Drinken ( cola, limonade, drinken voor de kindjes, enz...)
Handdoeken, washandjes
Zeep, shampoo
Kuisproducten
Maandverbanden
Plastiek bestek, bordjes

Is er een algemene verzamelplaats waar je het heen kunt sturen of kunt afgeven?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:05

Cayenne schreef:
kiki1976 schreef:
Ik las bij iemand op facebook die in België naar het ramp gebied was gegaan met spullen dat daar een grote vraag was naar oa:
Water (is schaars inwoners krijgen het beperkt mee)
Pampers heel dringend!!!
Babyvoeding ( fruitpap, melkpoeder)
Baby-en kinderkledij
Babygerief ( papflessen, tutjes, doekjes)
Speelgoed
Knuffels
Knutsel-en schoolgerief
Lakens, dekens, kussens
Eten dat lang houdbaar is ( tonijn, bonen in tomatensaus, fruit in blik , enz...)
Snoepjes, chips, koeken
Drinken ( cola, limonade, drinken voor de kindjes, enz...)
Handdoeken, washandjes
Zeep, shampoo
Kuisproducten
Maandverbanden
Plastiek bestek, bordjes

Is er een algemene verzamelplaats waar je het heen kunt sturen of kunt afgeven?

Ik weet dat vanuit het inzamelpunt in Heerlen, bij mij onder aan de straat, ook dagelijks naar Luik gereden wordt op het moment. In BE zelf weet ik even zo 1,2,3 niet waar er iets zit.