Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:12

verootjoo schreef:
Volkert van der G loopt sinds vorig jaar weer los. Niet echt een lange tijd.

Wat is je definitie van los? Hij heeft namelijk al een paar jaar tegenover mijn schoonouders gewoond. En dat is ook een gewoon huis en geen gevangenis of iets dergelijks.
Hij mag sinds niet al te lang wel weer naar het buitenland etc volgens mij

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:20

IMJ schreef:
verootjoo schreef:

Nou.. kort hè.
De gedachte dat iemand nooit meer tot zoiets in staat is te doen vind ik lastig..

Ik ook. Maar ik geloof ook dat er omstandigheden kunnen zijn die je tot waanzin drijven, en ik geloof ook dat iedereen onder bepaalde omstandigheden in staat is tot moord.
Wie na z’n straf wel een risico is tot herhaling en wie niet, dat mogen de mensen uitvinden die daarvoor gestudeerd hebben.
Blijkbaar achten die het risico zeer klein tot recidief.

De echte criminelen, die van die drugsbendes etc, daar heb ik veel meer moeite mee om te kunnen geloven dat die ooit nog op het rechte pad terecht zullen komen.
Niobe schreef:
verootjoo schreef:

Wat is je definitie van los? Hij heeft namelijk al een paar jaar tegenover mijn schoonouders gewoond. En dat is ook een gewoon huis en geen gevangenis of iets dergelijks.
Hij mag sinds niet al te lang wel weer naar het buitenland etc volgens mij

Vrij van z’n straf is mijn definitie van los. Dat is hij volgens de media sinds mei 2020.

Niobe

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:24

Ja oké, nu is hij los los

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:31

verootjoo schreef:
Ik ook. Maar ik geloof ook dat er omstandigheden kunnen zijn die je tot waanzin drijven, en ik geloof ook dat iedereen onder bepaalde omstandigheden in staat is tot moord.
Wie na z’n straf wel een risico is tot herhaling en wie niet, dat mogen de mensen uitvinden die daarvoor gestudeerd hebben.
Blijkbaar achten die het risico zeer klein tot recidief.

De echte criminelen, die van die drugsbendes etc, daar heb ik veel meer moeite mee om te kunnen geloven dat die ooit nog op het rechte pad terecht komen

Ben ik met je eens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 03:41

Alja schreef:
Ik zou de woorden van taghi zowiezo niet serieus nemen, als iemand zoveel doden of aanslagen of what else op z’n naam heeft staan draait hij z’n hand vast niet om voor 1 meer of minder...

Dit idd. Plus dat ik niet denk dat dit iemand is die je op zijn blauwe ogen kunt geloven..

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:04

Áls die Ridouan Jakkie al werkelijk meende wat hij schreef dan zal dat heel snel omgeslagen zijn zodra Peter de kroongetuige ging bijstaan. Zal hij misschien als extra provocatie gezien hebben in de trant van ik geef je zwart op wit dat je veilig bent voor me en ik je respecteer en dan flik je me dit.
Of bij wilde Peter een vals gevoel van veiligheid geven met de bedoeling dat Peter minder oplettend zou zijn en daardoor een makkelijker doelwit. Maar zo'n koekwaus kan door elk klein ding getriggerd worden en omslaan als een blad aan de boom.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:09

Ik denk ook dat dit voornamelijk komt vanuit zijn rol voor de kroongetuige, niet vanuit zijn rol als journalist.
Maar idd ze geven niet om een leven meer of minder. En dan te bedenken dat Taghi bij mij op school heeft gezeten, naar hetzelfde winkelcentrum ging en hier jaren in de buurt gewoond heeft. Je snapt niet hoe zo’n jongen zo kon ontsporen. Heb er weleens een stuk over gelezen, schijnt dat het echt begonnen is toen hij een ‘hash-lijn’ erfde. Schijnbaar zat het dus al wel in de familie.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:12

Zijn opa had een hasjlijn die hij overgenomen heeft en hij heeft er een coke of heroinelijn van gemaakt.
Dit was ik alweer vergeten, werd ook in De jacht op de mocro maffia besproken inderdaad.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:14

Suzanne F. schreef:
Ik denk ook dat dit voornamelijk komt vanuit zijn rol voor de kroongetuige, niet vanuit zijn rol als journalist.
Maar idd ze geven niet om een leven meer of minder. En dan te bedenken dat Taghi bij mij op school heeft gezeten, naar hetzelfde winkelcentrum ging en hier jaren in de buurt gewoond heeft. Je snapt niet hoe zo’n jongen zo kon ontsporen. Heb er weleens een stuk over gelezen, schijnt dat het echt begonnen is toen hij een ‘hash-lijn’ erfde. Schijnbaar zat het dus al wel in de familie.

Hoe was hij dan op school?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:23

Bambi1995 schreef:
Suzanne F. schreef:

Hoe was hij dan op school?

Hij zat op het VWO en ik op de HAVO. ik kende hem ook niet persoonlijk. Maar wat ik las schijnt hij een goede slimme leerling te zijn geweest. Hij is in de 5e van school gegaan. Ach voor wat hij ging doen had hij dat diploma toch niet nodig. Hij verdient zijn geld nu toch wel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:25

“Verdienen” niet. Opstrijken wel :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:43

Hij woonde een tijd vlakbij familie van ons, groette altijd heel beleefd 'dag mevrouw', als hij ze op straat tegenkwam.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:54

Cayenne schreef:
Alja schreef:
Ik zou de woorden van taghi zowiezo niet serieus nemen, als iemand zoveel doden of aanslagen of what else op z’n naam heeft staan draait hij z’n hand vast niet om voor 1 meer of minder...

Dit idd. Plus dat ik niet denk dat dit iemand is die je op zijn blauwe ogen kunt geloven..

Zijn z’n ogen zowiezo geen andere kleur?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:03

Ik denk als je aan de leiding staat van zo'n grote criminele organisatie dat je echt wel hersens hebt. In tegenstelling tot de loopjongens.
Alleen zo jammer dat ze de hersens op deze manier gebruiken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:27

Denk dat als je aan de top van zo een grote organisatie zit je ook wel slim moet zijn!
Degene die de smerige klussen uitvoeren zijn vaak mínder slim en makkelijk inwisselbaar.

Ik denk ook dat het vooral te maken heeft met zijn rol voor de kroongetuige. Zeker nu er laatst beslist beslist was, waar tege de Staat weer in beroep is gegaan, dat hij de kroongetuige mocht op zoeken in de gevangenis zonder toezicht en afluisterapparatuur. Risico werd misschien te groot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:01

Ik hoop ook dat de kroongetuige hele goede bescherming krijgt. Tegen zichzelf ook.
Naast dat hij natuurlijk vroeger destijds zelf de keuze heeft gemaakt, is er nu een derde liquidatie in zijn directe omgeving. Ik hoop dat hij het trekt om te blijven getuigen en andere zaken aan het licht te brengen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:13

Ik hoop dat wat de kroongetuige kan verklaren al die opgeofferde levens waard is..
Hij heeft natuurlijk ooit bedacht er op deze manier beter uit te komen maar berouw heeft hij, uit wat ik lees, niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:28

Hij was bang omdat de verkeerde geliquideerd was dat ze hem zouden pakken dus als ze de goede hadden gepakt was hij nog steeds bezig hoor!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:29

Als je ziet hoeveel mensen er om zo’n kroongetuige heen vermoord worden, moet je eens voorstellen hoeveel druk zo’n Taghi op je kan zetten..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:35

Zijn broer die een gewone baan had is op zijn werk geliquideerd.
Ze ontzien niets en niemand en dat is het enge van zo’n groep.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:44

sureido schreef:
Als je ziet hoeveel mensen er om zo’n kroongetuige heen vermoord worden, moet je eens voorstellen hoeveel druk zo’n Taghi op je kan zetten..

Gaat natuurlijk niet alleen om Taghi, het is een heel netwerk. De regel is natuurlijk dat je niet praat.. Doe je dat wel ben jij en iedereen die wat voor je betekend, of doet, de klos..
Ook om een voorbeeld te stellen aan de andere. Een mensenleven is belangrijker dan hun zaak.
De schutter zal dus ook echt niet gaan praten..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:05

Taghi heeft zelf via de rechter een aanklacht ingediend vanwege de onmenselijk zware omstandigheden in vught.
Ja jammer joh, had je moeten bedenken voordat je een crimineel werd

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:12

Rivendell schreef:
Taghi heeft zelf via de rechter een aanklacht ingediend vanwege de onmenselijk zware omstandigheden in vught.
Ja jammer joh, had je moeten bedenken voordat je een crimineel werd

Blijkt in ieder geval dat hij de gevangenis wel als een straf ziet. In tegenstelling tot sommige mensen hier!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:32

Ja zo'n ventje is gewend dat iedereen voor hem rent en doen wat hij beveelt. Nee dat doen ze in de bak niet. Ook op normale tijden op staan en weer de lamp uit s'avonds. Dus dat zo'n ventje het streng vind geloof ik wel.
Merendeel van de gewone bevolking is gewend om een normaal werk ritme te hebben. Opdrachten uit te voeren dat werk heet. Daarna nog thuis verplichtingen te hebben.
Die zouden niet zo snel klagen dat het streng is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:41

verootjoo schreef:

Zo als ik het lees op wikipedia is hij in 2014 met voorwaarden al in voorlopige vrijheid gesteld en de gevangenis heeft verlaten.