Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:46

Voor iedereen wiens partij zetels gewonnen heeft. Gefeliciteerd! voor iedereen wiens partij zetels verloren heeft jammer.

We gaan nu de komende tijd zien welke coalities ze willen vormen.

In het beleid zal vast niet veel veranderen. De huidige winnende partijen zaten immers nu ook al in de regering.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:48

Hier vvd gestemd miss heel dom.
Maar als ik kijk naar de lijsttrekkers van de partijen zie ik ook geen ander premier worden van ons land.
Tlijk die man heeft fouten gemaakt maar zijn dat allemaal privé keuzes van hem geweest of zijn de keuzes voor hem gemaakt en is hij alleen de boodschapper?
En laten we niet vergeten dat hij ook veel goede dingen heeft gedaan.

Laten we allemaal vertrouwen hebben in de toekomst!

juval

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:51

dubbel gevoel. Blij om de winst voor BBB en het verlies voor links..

maar ook angst voor de toekomst met D66 steviger aan de macht. Dit is verdrietig.

afwachten maar weer.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:38

Kop op Juval, je gaat heus niet direct failliet als boer omdat D66 nu meer te zeggen krijgt. Wedden?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:52

Askja schreef:
Kop op Juval, je gaat heus niet direct failliet als boer omdat D66 nu meer te zeggen krijgt. Wedden?

waar wed je om ? }:0

als ik de helft van mijn koeien moet inleveren.. dan ga ik failliet ja, en met mij heel veel boeren. dus ja, zo rooskleurig ziet de toekomst er voor ons niet uit.
Emigreren begint een serieuze optie te worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:54

VVD doet toch ook nog steeds mee, zijn die ook voornemens om boeren te halveren?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:57

Cer schreef:
VVD doet toch ook nog steeds mee, zijn die ook voornemens om boeren te halveren?

vooralsnog niet, maar hoe betrouwbaar zijn zij??
Als bijvoorbeeld een Tjeerd de Groot minister van Landbouw zou worden, dan vrees ik het ergste. Ik neem aan dat CU niet meer meedoet en we van Carola Schouten af zijn. van de drup in de regen zegmaar.

maar goed. Blij dat BBB een zetel heeft! *\o/*

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:37

Ze gaan toch niet zomaar de helft van je koeien wegnemen en je verder laten stikken :D Dat gaat tezamen met een hele hoop subsidies voor groei naar andere gebieden en de kwaliteit omhoog gooien van het leven en de productie van je overgebleven dieren, waar je dan ook meer aan zou verdienen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:06

juval schreef:
Als bijvoorbeeld een Tjeerd de Groot minister van Landbouw zou worden, dan vrees ik het ergste. Ik neem aan dat CU niet meer meedoet en we van Carola Schouten af zijn. van de drup in de regen zegmaar.

Het is niet zo dat wie er ook minister wordt zomaar kan doen en laten wat 'ie wil. Ministers hebben zich te houden aan het regeerakkoord e.d., die kunnen nooit alleen besluiten de halve veestapel op te doeken.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:03

juval schreef:
Askja schreef:

waar wed je om ? }:0

als ik de helft van mijn koeien moet inleveren.. dan ga ik failliet ja, en met mij heel veel boeren. dus ja, zo rooskleurig ziet de toekomst er voor ons niet uit.
Emigreren begint een serieuze optie te worden.

Voor mij ook omdat er hier bijna geen dag voorbij gaat dat wij een lucht hebben alsof we in een open riool leven, met in een straal van 2 km 45000 varkens, 15000 kippen en een mestverwerkingsfabriek. Daarnaast kampt de halve straat met longproblemen bij bepaalde windrichting.

Ik heb nog geen boer gehoord die daar iets om geeft. Dus vertel mij eens waarom zou ik iets om die boer zou moeten geven?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:16

www.future-farm.nl. zo kan het ook, innoveren en lef hebben en denken in mogelijkheden(niet dat veel boeren dat niet doen) misschien kan er dan toch een goede boterham in zitten en voel je je dan niet genoodzaakt om te stoppen of te emigreren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:24

Citaat:
Thierry Baudet van Forum voor Democratie verwacht dat hij "met open armen wordt ontvangen" bij de formatie van een nieuw kabinet. "Wij zijn met zes zetels winst de grote winnaar. Het is gebruikelijk dat de grootste winnaar het initiatief neemt bij de onderhandelingen. Dat wordt spannend", zei hij bij aankomst in de Tweede Kamer.

De meeste andere grote partijen hebben Forum uitgesloten als coalitiepartner, maar dat waren volgens Baudet valse verkiezingsbeloftes. "Die zijn na de verkiezingen meestal niets meer waard."

Bron: nos

Ik dacht even dat ik de speld las :oo

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:26

Ik blijf me verbazen over de arrogantie van die mafkees.

Ten opzichte van de 1e kamerverkiezingen in 2019 (?) heeft hij dik verlies.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:03

Arrogantie ? Grootheidswaanzin komt eerder.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:56

Als je als partij inhoudelijk niet relevant bent voor de kiezers, moet je ze met dit soort onzin aan je gebonden houden. Zonder dit soort fantasieën, die ook bij zijn aanhangers gretig aftrek vinden, heeft hij natuurlijk weinig toe te voegen. Nou kan hij hier weer mooi zijn achterban op activeren.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:19

Ik krijg hier zo'n ontzettend Trump-gevoel bij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:48

Tja, schreeuwen dat je de grootste winnaar bent en ondertussen 200.000 minder stemmen hebt gekregen dan in 2019 hoort daar ook bij.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 18:53

bigone schreef:
Tja, schreeuwen dat je de grootste winnaar bent en ondertussen 200.000 minder stemmen hebt gekregen dan in 2019 hoort daar ook bij.

Hij heeft gewoon 76 zetels, wat hij tekort komt is gestolen :)*

:roll:

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:35

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:36

irmaz schreef:
Voor mij ook omdat er hier bijna geen dag voorbij gaat dat wij een lucht hebben alsof we in een open riool leven, met in een straal van 2 km 45000 varkens, 15000 kippen en een mestverwerkingsfabriek. Daarnaast kampt de halve straat met longproblemen bij bepaalde windrichting.

Ik heb nog geen boer gehoord die daar iets om geeft. Dus vertel mij eens waarom zou ik iets om die boer zou moeten geven?

oei, dan woon je niet fijn inderdaad :(:) sterkte daarmee. Ik begrijp je haat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:50

Karl66 schreef:
ik hoorde al de analyse dat heel veel linkse stemmers voor D66 hebben gekozen, om zo meer invloed te kunnen uitoefenen dan via de linkse partijen. Maar D66 is cultureel misschien wel heel liberaal, maar tegelijkertijd ook economische gewoon een rechtse partij. Maar goed, mijn mening over D66 is wel bekend :D

Juist en die mening vind IK niet kloppen en hoe je jouw mening hebt gecommuniceerd in dit topic tegenover mij, vond ik niet OK en ik heb daarom dit topic verlaten als het om reageren gaat maar ben blijven lezen.

D66 is GEEN rechtse partij. Het is eerder een links midden partij. Veel mensen die op D66 hebben gekozen vertelden dit tijdens interviews en precies zo heb ik het beleefd.

GL heeft zwakke campagne gevoerd, heeft zwak oppositie gevoerd de laatste 4 jaren en heeft gekozen om 4 jr geleden NIET mee te gaan regeren.
Ik heb de partij mijn ongenoegen daarover laten weten en daarover een duidelijke uitleg gehad waarom hiervoor gekozen is en daar was ik het niet mee eens. Tevens laten weten dat ik daarom oa een andere partij ga zoeken om op te stemmen.

We zullen zien hoe en wat de komende 4 jaar. Mijn stem is nu, denk ik (hoop ik), niet verloren, zoals 4 jaar geleden. We zullen het zien.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:19

Ik denk dat er betrekkelijk veel GL stemmers richting D66 zijn gegaan. Of naar volt, zoals ik. Daar ken ik er ook wel een stel van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:20

Femke_Tweety schreef:
Ik denk dat er betrekkelijk veel GL stemmers richting D66 zijn gegaan. Of naar volt, zoals ik. Daar ken ik er ook wel een stel van.

Dat denk ik ook Femke.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:04

Het is jammer dat de winst van D66 ten koste is gegaan van links.
Ik had gehoopt op een linkse bondgenoot als PvdA in het kabinet (dat zou nog kunnen) of een sterke linkse oppositie.

Ik vind het vooral erg dat (extreem) conservatief rechts rond de 28 zetels heeft gehaald.
Waar is het progressieve, tolerante Nederland gebleven?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:07

Ik denk dat een hele groep daarvan tenonder is gegaan aan corona. Ik heb het idee dat die mensen niet per se rechts hebben gestemd, maar vooral anti-maatregelen.