Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:39

nps schreef:
Waarom denk je meteen aan extreem linkse activisten?

Extreem linkse terroristen (zoals antifa) is een betere beschrijving. En waarom? Omdat die in Trump een "nieuwe" bedreiging zien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:47

Dat kunnen zoveel mensen zijn geweest.. Misschien wel iemand die een geliefde is verloren door corona, die vindt dat Trump daar verantwoordelijk voor is, en inderdaad het leven moe is..

Een terrorist gaat niet zijn wapen laten zien aan een beveiliger lijkt me.. Waarom die extreem links zou moeten zijn ontgaat me even. De halve wereld heeft een hekel aan Amerika.

Berdien

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:25

Laten we ook niet vergeten dat het op dit moment onmogelijk is om dichtbij het Witte Huis te komen, doordat de straat ervoor is afgezet en Trump extra hekken heeft laten plaatsen. Dus als de man bij een beveiliger bij de buitenste 'schil' is geweest dan is Trump geen seconde in gevaar geweest. Hij ging ook niet bepaald rap mee met de SS, en was na een paar minuten al weer terug.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:26

Volkomen voorbarige conclusie Enzino.

Op CNN Politics staat een zeer interessant artikel van Ronald Brownstein over hoe het Amerikaanse kiesstelsel in toenemende mate in het voordeel werkt van de Republikeinse partij:
'Can majority rule survive America's widening political divide?'
Helaas is het niet te delen via een link dus wie het wil lezen moet zelf kijken op CNN Politics. Het is vrij lang maar zeer de moeite waard.

Volgend citaat uit het artikel, afkomstig van Lee Drutman (van denktank New America) vind ik bijvoorbeeld de kern van het probleem goed weergeven:
"The legitimacy of elections is under tremendous fire," says Drutman. "The amount of litigation, of challenges, the attempts to game electoral laws, is through the roof. At a certain point, if the greatest enemy is the other party and nothing is seen as legitimate unless your side wins, you don't have that shared sense of fairness that democracy depends on."

Het artikel sterkt mijn vermoeden dat we straks een herhaling van 2016 gaan zien: de popular vote voor Biden, en niettemin Trump opnieuw president door het binnenhalen van de meeste staten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:27

enzino schreef:
nps schreef:
Waarom denk je meteen aan extreem linkse activisten?

Extreem linkse terroristen (zoals antifa) is een betere beschrijving. En waarom? Omdat die in Trump een "nieuwe" bedreiging zien.

Waarom meteen die conclusie? Er is nog niks bekend.

Ik denk dat dit je eigen bevooroordeling is Enzino, dat nu er een dreiging naar Trump is geweest, dan moeten het wel linkse terroristen zijn?

Zoals ik al plaatste is dit lang niet de eerste keer dat er een of andere gek met een geweer loopt te zwaaien bij het Witte Huis. Laten we de feiten afwachten en dus niet meteen conclusies doen dat het wel linkse activisten/linkse terroristen zijn geweest. Kan op dit moment net zo goed een republikein zijn die idd iemand aan Corona heeft verloren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:32

IMANDRA schreef:

Askja schreef:

Welke conclusie zien jullie precies?
Ik trek nergens een conclusie, ik spreek alleen de hoop uit dat het hier bij blijft en speculeer dat als het een aanslag zou zijn het mogelijk uit een bepaalde hoek kan komen. Nergens geen conclusies volgens mij.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:41

enzino schreef:
IMANDRA schreef:

Askja schreef:

Welke conclusie zien jullie precies?
Ik trek nergens een conclusie, ik spreek alleen de hoop uit dat het hier bij blijft en speculeer dat als het een aanslag zou zijn het mogelijk uit een bepaalde hoek kan komen. Nergens geen conclusies volgens mij.

Klopt, dus correctie: conclusie = 'denken aan' dan.

Maar waarom meteen linkse activisten/terroristen noemen, ook al is het vanuit een hoop, als daar nog totaal geen aanleiding toe is?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:00

Hardop 'denken aan' is wat mij betreft insinueren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:05

Insinueren op basis van geen enkel bewijs en zonder verdere onderbouwing... wat mij betreft is dat meer gewoon "denken aan".

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:17

enzino schreef:
Insinueren op basis van geen enkel bewijs en zonder verdere onderbouwing... wat mij betreft is dat meer gewoon "denken aan".

Maar dan nog: waarom spring je meteen naar het linkse extremisme?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:40

Ik denk eigenlijk dat het een 2A terrorist was, die boos is op Trump omdat er geen munitie meer te vinden is en daar Trump de schuld van geeft, omdat hij denkt dat de overheid alles opkoopt :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:45

Maar Enzino, je ziet zelf toch ook dat het best bijzonder is om, wanneer je een nieuwsbericht brengt, meteen te gaan speculeren? Want dat is het in mijn ogen wel, speculeren en binnen die speculatie dan maar 1 optie noemen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:56

enzino schreef:

Nee, dat is gewoon insinueren. Door linkse extremisten in dezelfde zin te noemen koppel je deze onbewust automatisch aan de gebeurtenis, of het ze er nou mee te maken hebben of niet. Daardoor wordt het verband, vast niet geheel onbewust, alvast een beetje gelegd. Niet de vermoorde onschuld uithangen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:59

enzino schreef:

Maak er maar weer een word game van. Je begrijpt ons punt echt wel.
Ik bedoel, prima als het volgens jou 'denken aan' is, maar dan graag ook even aangeven waar dat 'denken aan' precies op gebaseerd is. Anders is het wel degelijk speculeren, en laad je de verdenking op je nogal bevooroordeeld te zijn inzake het gevaar van 'links terrorisme'.
Zijn er bijvoorbeeld recente precedenten? Zijn er concrete aanwijzingen van serieuze bedreigingen uit die hoek?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:33

enzino schreef:
Dat moet je het iets anders verwoorden denk ik :)

Enne, ik kan het niet laten: Stel nu het ging hier niet om Trump maar Biden, dan riep je waarschijnlijk gelijk dat het afkomstig is van een extreem rechts denkend persoon, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:25

nps schreef:
Niet de vermoorde onschuld uithangen.

Okay...

Eerder maakte ik een post over 2 belangrijke ontwikkelingen: aanhoudende rellen in Portland en de FBI die het senaat voorgelogen lijkt te hebben om onderzoek te kunnen doen naar Trump. Daarop kwam, welgeteld, 1 reactie (met slechts wat suggestieve bedenkingen hoe het alsnog de schuld van Trump kan zijn).

En ik maakte een post over de 404-pagina van Trumps website: iets totaal onbelangrijks dat gewoon een grapje is en je van kan vinden wat je wilt. Daar kwamen 17 reacties op!

Dus vandaar dat ik bij een redelijk schokkende ontwikkeling, het neerschieten van een gewapende persoon voor het Witte Huis, een regeltje toevoeg zodat er tenminste reactie op komt. De eerste reaguurder zou dat af kunnen doen met een "er is nog niets bekend over de reden, dus laten we dat afwachten voor we gaan gissen" en dan was het ook klaar geweest. Maar blijkbaar is mijn opmerking dat ik hoop dat het geen linkse extremist was het nieuws van de dag op dit moment...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:42

Maar denk je niet dat dat te maken heeft met dat Portland o.a. toch al vaker besproken is?
Het liegen van de FBI heb ik toen even snel gegoogled, maar kon zo snel geen niet-pro-trump bron vinden die de andere kant wellicht zou belichten zodat ik het van beide kanten kon bekijken. Had geen tijd om er toen dieper in te duiken, en daarna heb ik er inderdaad niet meer aan gedacht om het nog op te zoeken. Nu trouwens ook niet, dus wellicht einde van de dag :).

Maar ben je het niet eens dat het meteen verdenken van een linkse extremist een bevooroordeelde reactie is? Ongeacht met welke reden je die regel toevoegt? En de reacties hierop komen natuurlijk ook omdat je zelf anderen er ook van beschuldigd bevooroordeeld te zijn, dus vind het niet gek dat mensen je er nu op 'terug pakken' als het ware.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:14

Maar ik ben toch ook bevooroordeeld? Om een eerdere post van mezelf te quoten:

enzino schreef:
Binnen dit topic zijn jij en ik de personificaties van die polarisatie: in mijn ogen kan Trump niets verkeerd doen en in jouw ogen (...)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:18

Enzino: je zit hier dus specifiek alleen om pro-trump-propaganda te voeren, snap ik dat zo goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:20

Nee, dat snap je zo niet goed. En verder hoef ik mijn aanwezigheid hier niet te verantwoorden geloof ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:23

Niks moet, maar je zou het natuurlijk uit kunnen leggen, als vorm van respect naar je discussiegenoten. Want ik snap dus niet dat je het zo ok vindt om vooroordelen het topic in te stoppen, en dan te zeggen 'jamaar ik ben ook echt bevooroordeeld, daarom doe ik het!' Waarom maakt dat het voor jou ok om ongefundeerd dingen te insinueren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:26

Volgens mij hebben meerdere mensen aangegeven dat jij extreem anti-trump bent tot het niveau dat je volledig verblind bent. Ga jij dan nu ook, uit respect voor je discussiegenoten, uitleggen wat je hier doet behalve propaganda spuien?

Bovendien heb jij ook bewust dingen lopen insinueren waar ik je vervolgens op aan sprak en toen gaf je opeens geen thuis. Mag het dan alleen als jij het doet?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:48

Kan de sfeer weer wat leuker en inhoudelijk, ipv persoonlijk?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:49

Enzino en Shadow, jullie vertegenwoordigen hier naar mijn indruk allebei een uiterste qua standpunt, maar ik heb niet de indruk dat jullie extremisten zijn die er alleen maar op uit zijn propaganda te maken vóór of tegen Trump. Wel is het goed om je af en toe te realiseren dat je in het verdedigen van je punt overtuigender overkomt als je daarbij inhoudelijk blijft en de vraag om onderbouwing door andersdenkenden serieus neemt.
Soms kan iemand met een totaal andere politieke visie en voorkeur je juist de ogen openen en ervoor zorgen dat je je eigen standpunt wat meer gaat nuanceren. Zo heb ik in verschillende opzichten echt een grondige hekel aan Trump, maar houden de reacties van (m.n.) Enzino mij alert op te veel door te schieten. Ondanks het feit dat ik er soms keihard tegenin ga.

Tot zover mijn preek ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:09

Ik ben erachter. Volgens mij was het een mijnwerker uit de kolenindustrie, die erachter kwam dat Trump gelogen had en dat zijn werkgelegenheid door veranderde omstandigheden gewoon weg is en nooit meer terugkomt.