IMANDRA schreef:Als mensen woorden als ‘roverheid’ gebruiken verliezen ze voor mij echt alle respect.
Wouw dit vind ik heel heftig. Groningen wordt zo vreselijk in de kou gelaten door de overheid.
Enorm schaamtevol vind ik dat. In dit verband gebruikt Germie "roverheid". En terecht! Schande wat daar gebeurt en ik vind het eigenlijk schande Imandra dat jij nu je respect verliest voor Germie nav onderstaande gequote opmerking. Hoe vaak manlief en ik niet hebben gezegd, wat een hoopjes problemen de mensen hebben in Groningen en wij als wij in Groningen zouden hebben gewoond, dusnooit nu met zoveel plezier en geluk in Frankrijk zouden wonen, daar onze woning onverkoopbaar zou zijn. Dat doet zoveel met individueel levensgeluk. Ik schrik heel erg Imandra van jouw veroordeling!
germie schreef:En de woning verkopen lukt ook al niet door die roverheid, ik zit in het aardbevingsgebied.
juval schreef:We willen er niet de auto voor laten staan, of de vakanties, of de huisdieren/hobby, eetgewoontes etc.
Helaas klopt dit voor de meeste mensen. Te vaak voel ik me een zotte idealist als ik zie hoeveel "schijt" de mensen hebben aan aangepast leven om wille van het milieu. Het is zo'n gewoonte bij ons geworden.
Wij laten namelijk wel onze vliegvakanties staan en passen enorm aan in alle facetten van ons leven en vanmiddag bij verbazing van nieuwe Franse vrouwen die in onze gîte gaan poetsen (ze zagen alle groene producten waarmee we gaan poetsen, de bio eten dat ik had
etc) heb ik het grapje gemaakt dat ik misschien wel "groen bloed" heb. Die wisten echt van toeten op milieu gebied en lieten gerust de verwarming loeien met de openslaande deuren wagenwijd open. Ik heb die deuren wel (met vriendelijke opmerking iedere keer) wel 6x gesloten. Na de 6de keer zag ik één vrouw uit haar zelf de deur dicht doen
Dus ik ben wederom jonge mensen aan het opvoeden
in voor ons zo normale zaken (zucht hoor af en toe).
Ook daar (onbewust gedrag) is nog zo'n hoop te halen. Heel veel mensen, zo zag ik ook op de autoshow onlangs op TV, willen er niets voor laten en rijden gewoon super dure auto's die 1 op 3 rijden
. "na mij de zondvloed".
Janneke2 schreef:En zo zijn er gelukkig meer ontwikkelingen.
Klopt, maar er is een grote logge groep die echt "schijt" heeft aan iets doen voor het milieu. Ik vind dat heel ontmoedigend en iedere keer weer zet ik daar nog een actie tegenover om iets meer zelf te doen voor het milieu. De laatste keer met die autoshow en opmerkingen van die mensen zei mijn man heel nadrukkelijk: "Pien, wij gaan echt niet nog meer doen daar zij schijt hebben aan alles, want wij doen echt al heel erg veel. Het moet wel leefbaar blijven". Om die schrik van ml moest ik zo om lachen
En natuurlijk kan het altijd nog beter, ook bij ons, maar manlief heeft zeker ook een punt. Wij doen hier al heel erg veel.