Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:28

anjali schreef:
Janine1990 schreef:
Mijn ouders gaan naar de kerk, zijn absoluut gelovig. Maar zijn niet tegen abortus of euthanasie.
Zoals ik zei, er zijn meerdere ethische bezwaren. Ik denk dat je in de tweede kamer niet aan hoeft te komen met: "Want het mag niet van God." Terwijl er letterlijk (volgens mij) niets over in de bijbel staat. :P

Gij zult niet doden, een van de Tien Geboden.

Hangt er dus vanaf hoe je abortus en euthanasie definieert... Voor mij zijn beide geen moord... En ik geloof niet dat onze lieve heer daar iets over heeft gezegd.

Maar ja, wat PlantsTho zegt... Lees je wat verder dan de tien geboden kom je diverse verhalen tegen over hoe je in verschillende situaties dient te straffen. Als ik me niet vergis worden er vrij gruwelijke doodsstraffen op na gehouden :P Steniging is daar één van... Als vergelding voor een vrouw die haar man ontrouw was geweest.

En dan mag het ineens wel _O-

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:37

Ailill schreef:
Yunomi schreef:
Bedankt voor je medeleven, niet nodig hoor, ben tevreden met de uitslag. :)
Was een grapje, dacht dat we beide een tikkeltje sarcastisch waren ;)

Ik zie alles altijd veel te serieus, dat blijkt wel weer :')

M_i_R

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:52

Thierry Baudet wat mij betreft dan inderdaad een voorbeeld voor de stelling dat niet alle hoog opgeleiden geschikt zijn voor de politiek....

Zonder voldoende analytisch denk- en werkvermogen denk ik dat een politicus niet in staat is de verschillende onderwerpen de doorgronden en er goed en weloverwogen over na te denken. Dat opleidingsniveau niet altijd wat zegt lijkt em juist maar het geeft wel een goede indicatie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:19

PlantsTho schreef:
Grappig dat de SGP dan voor de doodstraf is

Dat is dan inderdaad tegen het Bijbelse verbod te doden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:22

HorseTimeXL schreef:
Nah ik vind wel degelijk spelen wat voor opleidingsniveau je hebt om een land te kunnen besturen maar t hoeft geen universitair niveau vind ik maar wel een degelijk niveau. Daarnaast is natuurlijk ervaring ook belangrijk. Emile Roomer was geloof ik meester?

Dat spelfoutje 'Roemer' zien we even door de vingers. ;)
Punt van algemene ontwikkeling: om 2e Kamerlid te worden kan het idd zinnig zijn om een x aantal zaken mbt economie, recht, bestuurskunde te weten.
Met name de SP is zeer actief mbt scholingsmogelijkheden binnen de partij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:32

Resistance schreef:
Vinden de FvD stemmers vast leuk om te lezen:

http://www.joop.nl/opinies/thierry-baud ... aapskleren

Wát een engert.

Inderdaad maar wat ze in het stukje schrijven, geen probleem laten Wilders en Baudet elkaar de tent maar uitvechten, prima, worden ze geen van beide beter van. En die Baudet is een heel vreemd figuur met nog vreemdere uitspraken maar hij is, net als Wilders, niet dom alleen erg extreem.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:35

anjali schreef:
Nies_ schreef:
Natuurlijk willen zij dat. Ze zijn vanuit hun geloof tegen bijvoorbeeld euthanasie en willen daarom dat het niet mogelijk moet zijn. Hiermee beperk je mensen die er anders over denk. Wanneer euthanasie wel mogelijk is kunnen mensen die dat willen er gebruik van maken, terwijl degene die het vanuit zijn/haar geloof op tegen is daar gewoon voor zichzelf voor kan kiezen.

Ik hoop inderdaad ook dat cer gelijk heeft. Dat Rutte doet wat hij zegt en dat de amdere partijen hier ook naar luisteren.

Mijn ouders gaan naar de kerk, zijn absoluut gelovig. Maar zijn niet tegen abortus of euthanasie.
Zoals ik zei, er zijn meerdere ethische bezwaren. Ik denk dat je in de tweede kamer niet aan hoeft te komen met: "Want het mag niet van God." Terwijl er letterlijk (volgens mij) niets over in de bijbel staat. :P

Gij zult niet doden, een van de Tien Geboden.[/quote]

Officieel is het doodslaan

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:40

-
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 25-04-25 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:41

Janinevv schreef:
anjali schreef:

Gij zult niet doden, een van de Tien Geboden.

Officieel is het doodslaan

Of: "moorden".
Dat moord niet mag is net niet hetzelfde als dat de doodstraf niet mag.
(Al ben ik tegen beide: zowel moord als doodstraf.)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:42

Ik lees graag boeken van Tess Gerritsen.
Maar nu ik hier die link zie dringt het ineens tot me door. Tess is een vreselijke moordenaar die het liefst haar meerdere slachtoffers de nek door snijdt.
Waar kunnen we haar aan gaan geven?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:55

Tytonidae schreef:
Resistance schreef:
Vinden de FvD stemmers vast leuk om te lezen:

http://www.joop.nl/opinies/thierry-baud ... aapskleren

Wát een engert.

'
Leuke totaal niet bevooroordeelde bron joh, kom eens met eens nieuws. :+
Ik heb geen grijntje spijt van mijn FvD stem. :)

Een quote uit een fictief boek nog wel. Als je iemand zwart wil maken, doe het dan ten minste goed.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:00

...eh - de link spreekt keurig over 'een boek/roman', geschreven door Baudet.
Het boek is niet 'fictief', het boek bestaat en is volledig reeel.

Baudet heeft daar wel hoogst twijfelachtige dingen in neergezet.

....over 'doe het dan goed' gesproken!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 16-03-17 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:02

Ik heb zo her en der wat Posts meegelezen. Maar er zijn mensen op internet die beweren dat er gefraudeerd zou zijn :')

Ik geloof er niet zoveel van, maar deze link werd gepost, waar ook een foto in staat van onze bokt peilingen. In ieder geval mooi gephotoshopt :')

https://www.detheorist.nl/post/vergelijk-de-peilingen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:03

Ik vind het maar niks dat DENK zetels heeft gekregen, ben ik hier de enige in?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:14

Janneke2 schreef:
...eh - de links spreekt keurig over 'een boek/roman', geschreven door Baudet.
Het boek is niet 'fictief', het boek bestaat en is volledig reeel.

....over 'doe het dan goed' gesproken!

Nou nou een lettertje te veel. Het is verschrikkelijk. Dat het er nog bij staat vermeld maakt het er niet mooier op. Als je Thierry Baudet zwart wil maken hoef je niet eens heel veel moeite te doen om hier uitspraken voor te vinden die niet verzonnen zijn voor in een roman. Ik vind het dus eigenlijk nogal een zwak artikel.
Janinevv schreef:
Ik vind het maar niks dat DENK zetels heeft gekregen, ben ik hier de enige in?

Nee, zeker niet. Hopelijk maken ze er een bende van en zijn ze de volgende verkiezingen hun zetels kwijt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:15

Ik hoop echt dat ze niet meer krijgen, en verliezen.. vind het maar een enge beweging binnen de politiek..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:16

Ik hoop dat DENK gauw DACHT is :')

Misschien hebben zij de fraude wel gepleegd en alle stemmen voor de PVV aan zichzelf gegeven :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:18

verootjoo schreef:

Misschien hebben zij de fraude wel gepleegd en alle stemmen voor de PVV aan zichzelf gegeven :+

Is er fraude gepleegd dan?
Het zijn ook allemaal moslims die er op stemmen nou als hun ooit komen te regeren kunnen wij de koffers wel pakken.

Hopelijk word er optijd ingegrepen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:19

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:

Het zijn ook allemaal moslims die er op stemmen nou als hun ooit komen te regeren kunnen wij de koffers wel pakken.

Haha, nee joh. Geen echte fraude. Dat zei de PVV aanhangers omdat ze niet de grootste waren :')

Je klinkt overigens wel erg dramatisch. Als al alle moslims erop zouden stemmen is dat maar 5%, dus nooit genoeg om Nederland te gaan regeren :+
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-03-17 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:20

milatje schreef:
Ik heb zo her en der wat Posts meegelezen. Maar er zijn mensen op internet die beweren dat er gefraudeerd zou zijn :')

Ik geloof er niet zoveel van, maar deze link werd gepost, waar ook een foto in staat van onze bokt peilingen. In ieder geval mooi gephotoshopt :')

https://www.detheorist.nl/post/vergelijk-de-peilingen

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:20

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:

Echt, meis, ik vraag me soms af waar jij je informatie vandaan haalt.

Ik ben het niet eens met de partijpunten van DENK maar als een partij als de SGP een bestaansrecht heeft, dan heeft DENK dat ook.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:23

Precies, in mijn optiek PVV vertegenwoordigt mooi de boze 'Nederlander' en Denk de boze 'migrant' :).

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:23

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:

Echt, meis, ik vraag me soms af waar jij je informatie vandaan haalt.

Ik ben het niet eens met de partijpunten van DENK maar als een partij als de SGP een bestaansrecht heeft, dan heeft DENK dat ook.[/quote]

Ja maar kerken sluiten christendom word steeds minder, in deze tijden komen er meer mensen met religie Koran. Als er dan partij zoals Denk er nog is vind ik het wel eng, ik heb het niet over nu of over 2/3 jaar maar over langer termijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:25

Christendom doet het anders nog prima in NL als je naar de grootte van bv het CDA kijkt? De religie Koran bestaat ook niet, maar de islam is in Nederland ook helemaal niet zo in opkomst hoor. 5% van de Nederlanders is islamitisch en 2% van de Nederlanders heeft op DENK gestemd. Chill een beetje, ze zullen heus niet over 4 jaar een absolute meerderheid binnenharken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:26

Wereldwijd groeit net christendom wel dus je kan altijd nog emigreren naar christenland *D