Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Sonja_vR schreef:Ik kan het niet ... stemmen op basis van positieve discriminatie![]()
Als ik op een persoon stem, is dat omdat die persoon me aanspreekt
Geslacht doet er voor mij totaal niet toe en daarom kijk ik er dus ook echt niet naar Of er wat onder hangt of niet
Ik begrijp je punt heel goed. Toch ga ik er een andere draai aan geven... Want hoe kan een persoon jou inspireren om op hem of haar te stemmen? De campagnes staan volledig in het teken van de lijsttrekkers die bij slechts 2 partijen vrouwelijk zijn. Hoe kunnen al die andere vrouwen jou inspireren? De meeste mensen stemmen op de lijsttrekker, hoe wordt bepaald wie de anderen zijn die in de kamer komen?
Ik vind dat de kamer een afspiegeling moet zijn van de samenleving. Ik vind niet dat er een quotum moet komen, maar misschien dat we wel een teken kunnen afgeven aan de hoge heren dat we meer vrouwen willen zien. Wellicht dat zij het oppakken en ook meer investeren in de vrouwen in hun partij.
verootjoo schreef:Shenavallie schreef:
Wat ik alleen bijzonder vind is dat er in het land zoveel klachten over Rutte zijn, maar dat ze schijnbaar nog steeds heel veel stemmen krijgen.Ik had gehoopt dat die heel erg zou kelderen in de peilingen, maar dat was een beetje naïef gedacht ben ik bang.
Ze verliezen 10 zetels volgens het laatste bericht... vind ik toch heel wat
Magrathea schreef:Rotterdam is nog niet bekend toch? Niet op de site iig.
In Delft is de VVD het grootst, vind ik raar gezien het grote aantal studenten hier. Ik dacht dat studenten hier alleen op D66 en GL stemden
Shenavallie schreef:Magrathea schreef:Rotterdam is nog niet bekend toch? Niet op de site iig.
In Delft is de VVD het grootst, vind ik raar gezien het grote aantal studenten hier. Ik dacht dat studenten hier alleen op D66 en GL stemden
Ik denk dat dat komt omdat D66 en GL voorstander van het studie-leenstelsel zijn. SP wilde hier juist vanaf.
Jildau schreef:Magrathea schreef:Rotterdam is nog niet bekend toch? Niet op de site iig.
Allemaal studenten met ouders die de gehele studie in 1 keer kunnen aftikken.
Shenavallie schreef:Shenavallie schreef:
Ik denk dat dat komt omdat D66 en GL voorstander van het studie-leenstelsel zijn. SP wilde hier juist vanaf.
Ik heb geen VVD gestemd, maar juist SP. Of begrijp ik de vraag niet goed?
LadyMadonna schreef:
Electra63 schreef:phormicola schreef:We zullen het zien. Stiekem ben ik allang blij dat Buma wrs geen MP gaat worden en dat de pvv niet zo groot is als gedacht werd
Hier ben ik ook blij ommaar ik schaam me voor Rotterdam, dat PVV hier de grootste is geworden.
Marjoow schreef:Sonja_vR schreef:Ik kan het niet ... stemmen op basis van positieve discriminatie![]()
Als ik op een persoon stem, is dat omdat die persoon me aanspreekt
Geslacht doet er voor mij totaal niet toe en daarom kijk ik er dus ook echt niet naar Of er wat onder hangt of niet
Ik begrijp je punt heel goed. Toch ga ik er een andere draai aan geven... Want hoe kan een persoon jou inspireren om op hem of haar te stemmen? De campagnes staan volledig in het teken van de lijsttrekkers die bij slechts 2 partijen vrouwelijk zijn. Hoe kunnen al die andere vrouwen jou inspireren? De meeste mensen stemmen op de lijsttrekker, hoe wordt bepaald wie de anderen zijn die in de kamer komen?
Ik vind dat de kamer een afspiegeling moet zijn van de samenleving. Ik vind niet dat er een quotum moet komen, maar misschien dat we wel een teken kunnen afgeven aan de hoge heren dat we meer vrouwen willen zien. Wellicht dat zij het oppakken en ook meer investeren in de vrouwen in hun partij.
phormicola schreef:Mij lijkt VVD, CDA, D66 en GL het meest logisch en is wmb ideaal met hoe Nederland er nu voor staat.
Persoonlijk zou ik graag nog de SP er bij zien en CDA weg, maar dat gaat vrijwel zeker niet gebeuren.
En ik hoop echt dat Rutte niet dmv cu en SGP om GL heen gaat rommelen. Maar die kans acht ik wel reëel.
Jildau schreef:Shenavallie schreef:
Ik heb geen VVD gestemd, maar juist SP. Of begrijp ik de vraag niet goed?
Zij zegt dat de VVD in Delft het grootst is geworden en dat dat opvallend is door het aantal studenten. Jij zegt dat je denkt dat het met het leenstelsel te maken heeft en SP daar juist vanaf wilde.
Dat verklaart niet waarom er daar massaal VVD gestemd wordt toch? Volgens mij hebben die niks gemeen met de SP.
Met 'je' bedoel ik niet jou maar al die studenten in Delft.
Shenavallie schreef:Jildau schreef:
Zij zegt dat de VVD in Delft het grootst is geworden en dat dat opvallend is door het aantal studenten. Jij zegt dat je denkt dat het met het leenstelsel te maken heeft en SP daar juist vanaf wilde.
Dat verklaart niet waarom er daar massaal VVD gestemd wordt toch? Volgens mij hebben die niks gemeen met de SP.
Met 'je' bedoel ik niet jou maar al die studenten in Delft.
Daar ging het mis: 'je' in plaats van 'ze'. Nadeel van digitaal communiceren... Sorry, verkeerd begrepen!
Aanvulling op je vraag: omdat die stemmers waarschijnlijk een dikkere portomonnee hebben en de studiekosten zelf kunnen betalen (of laten betalen door pa en ma).