Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:35

De heel rijken en bedrijven? ik vind het soms zo makkelijk gesteld...

Premies zijn voor bedrijven enkel gestegen. Beloofde belasting voordelen werden teniet gedaan door verhoging van verschillende verplichtte premies in de verschillende sectoren. De markt is aangetrokken... toch vallen nog veel bedrijven om. En niet alleen middel en klein bedrijven.

En de "rijken" wat is rijk? Vermogensbelasting e.d. is hetzelfde gebleven. Ook wordt belastbaarheid ingeschat op basis van sec inkomsten... niet uitgaven (dat is natuurlijk deels eigen keuze) maar het algeheel rendement kan voor een persoon met een klein salaris hetzelfde blijven als met een groot salaris.
Vergeet ook niet wat een moeite sommige mensen hebben gedaan om "rijk" te worden. Mensen die vroeger bijna op water en brood leefden en ondanks geen middelen maar wel een goed stel hersens en keiharde werk mentaliteit hun zaken hebben opgebouwd. Zo heeft mijn vader vroeger als arm 9 jarig jochie zich rot moeten werken om mee te helpen dat iedereen minimaal te eten had. School kon niet, want dat bracht geen brood op de plank.
Maar wel keihard geknokt, veel zaken voor gelaten en een prachtig bedrijf opgebouwd. Ook dit bedrijf heeft een gigantische klap gehad de afgelopen jaren. En het overlijden van mijn vader hielp ook niet mee... maar heeft zich staande weten te houden en draait nu weer goed onder mijn man en moeder.
Voor buitenstaanders ten zien als een bedrijf of "rijke" voor bekenden een symbool van keihard werken, bloed, zweet en tranen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:35

Damned schreef:
Zien jullie het ergens anders beter? Misschien dan de scandinavische landen nog minstens even goed zijn, maar voor de rest?
We kunnen wonen, we kunnen naar school, we hebben een lage werkeloosheid en armoede, ... we kunnen best een beetje tevreden zijn hoor :)

Dat hangt ook maar net af van wat je 'beter' noemt... wat wij beter vinden hoeven Amerikanen niet per sé beter te vinden.

Normen en waarden zijn zo persoonlijk en cultuurgebonden dat je niet kunt stellen dat die van ons 'beter' zijn omdat ze nu eenmaal van ons zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:36

misterA schreef:
Stel dat alle donkere Amerikanen heel tevreden waren over zijn beleid ,dan waren ze toch gaan stemmen, en op Hillary?

Kleine details.

Men neme de stad Austin, Techas.
De stad zelf zou bij evenredige vertegenwoording democratisch uitvallen.

In het districtenstelsel is Techas zo in taartpunten verdeeld, dat de stad Austin geen eigen district heeft.

Dus zelfs al lukt het 'register to vote'
(....soms wordt bijvoorbeeld een rijbewijs geeist om te kunnen registreren...)
dan nog is het erg lastig om je tevredenheid terug te zien in de uitslagen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:36

Janneke2 schreef:
bruintje123 schreef:
Niet werkende mensen hebben wel toeslagen enz, waar de werkende altijd buiten valt.

Accoord, ik verdien te veel, maar het is inkomens afhankelijk, klopt dus weer eens niet.

Citaat:
Ook al werken ze voor geen dik salaris.

Accoord, ik werk ook met mijn hart en wellicht is dat het verschil tussen ons.

Ik krijg geen ministersalaris, maar geniet van mijn werk en sta positief in het leven (al heb ik momenteel de smoor in over DT).

Dus so what, dat ik hard werk en toch geen toeslagen krijg?
Ik heb dat niet nodig.
...en gun het iedereen die het welnodig heeft.

En ja, je spreekt wel over mensen die ziek zijn!

Nee daar spreek ik niet over. Wel lezen aub. Ik schreef duidelijk niet willen. Dat is heel wat anders als die niet kunnen.
Citaat:
Ja een hoop afbraak.
Geld overal naar toe behalve naar de Nederlandse zorg en onderwijs.
Geld overal naartoe bij die niet willen werken, ipv de werkende jan modaal een hand uitreiken en belonen.
De werkende die omdat hij te "oud" is in zijn sop gaar laten koken, die met een eigen huis maar helemaal de klos, maar wel miljoenen naar die hier binnen huppelen en nooit bijdragen.

En ja ik gun het ook iedereen die het nodig heeft. Maar dat zijn niet alleen mensen in de bijstand.
Dat zijn ook mensen die na 30 jaar in de WW komen en uiteindelijk nergens recht meer op hebben.
De groep die wel Nederland altijd van centen heeft voorzien.

En nee ik werk niet met mijn hart, ik ben chronisch ziek en kan eigenlijk niet werken, maar UWV vind van wel.
Voor mij is het elke week weer zien te overleven. Dust dusver hoe goed het geregeld is in Nederland.
Dan wordt je vanzelf bitter als er een hoop binnen komt zetten die alles krijgen en er nooit een stap voor gedaan hebben en ook nooit gaan doen.
En dat kan jij offtopic vinden. Maar dat is wel waarom mensen aan Wilders denken om te stemmen.

Daarnaast zal jij als orthomoleculair arts heel wat meer verdienen als Jan Modaal.
Dus veel problematiek niet voelen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:37

connie64 schreef:
ondanks alles is en blijft het een democratie dus alle plannen en veranderingen van donald gaan echt over heel veel schijven,een president heeft echt niet het alleenrecht.

Ik denk eigenlijk dat t allemaal wel mee zal vallen.

precies

https://speld.nl/2016/11/09/kiezersbedr ... de-speech/
Wilde toch dit artikel van speld delen haha. Best scherp. Kortom het zal heus wel meevallen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:40

c_alsemgeest schreef:
En de "rijken" wat is rijk? Vermogensbelasting e.d. is hetzelfde gebleven. Ook wordt belastbaarheid ingeschat op basis van sec inkomsten... niet uitgaven (dat is natuurlijk deels eigen keuze) maar het algeheel rendement kan voor een persoon met een klein salaris hetzelfde blijven als met een groot salaris.

Mij ontgaat iets.
Kapitaal wordt belast, naar mijn mening terecht, en dat gaat niet op de daadwerkelijk ontvangen rente en dat soort ellende, maar de aanname dat het kapitaal het afgelopen jaar een groei van x heeft doorgemaakt.
Dit staat los van inkomsten belasting.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:44

Janneke2 schreef:
Kapitaal wordt belast, naar mijn mening terecht

Even tussendoor... eh, waarom precies is dit terecht?
En dan bedoel ik belasting op kapitaal uit erfenis (waar al belasting over betaald is, nl inkomstenbelasting) , spaargeld (waar al belasting over betaald is, voordat het spaargeld werd) etc..
maar ik kan het verkeerd begrijpen natuurlijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:45

HorseTimeXL schreef:
connie64 schreef:
ondanks alles is en blijft het een democratie dus alle plannen en veranderingen van donald gaan echt over heel veel schijven,een president heeft echt niet het alleenrecht.

precies

https://speld.nl/2016/11/09/kiezersbedr ... de-speech/
Wilde toch dit artikel van speld delen haha. Best scherp. Kortom het zal heus wel meevallen.

Je weet dat de speld nep is he?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:46

Cer schreef:
Janneke2 schreef:
Kapitaal wordt belast, naar mijn mening terecht

Even tussendoor... eh, waarom precies is dit terecht?
En dan bedoel ik belasting op kapitaal uit erfenis (waar al belasting over betaald is, nl inkomstenbelasting) , spaargeld (waar al belasting over betaald is, voordat het spaargeld werd) etc..
maar ik kan het verkeerd begrijpen natuurlijk.

Erfenis is inderdaad belachelijk. Sparen is slecht voor de economie dus belasting daarop is volledig terecht. Het i ook maar heel weinig en met een flinke drempel.

Maar best offtopic dit allemaal. :+

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:47

Ook al is de speld satire, ik kan me zo voorstellen dat een aantal Trumpsters dat ook echt roepen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:51

Ja weet dat het nep is, daarom vind ik deze zo scherp als je kijkt naar z'n laatste speech. Omdat mij opviel dat zijn speech van vanochtend toen die opeens president was, totaal anders wat dan zijn voorgaande speeches waarbij hij kiezers wilde trekken. Dit lijkt bijna mild. Eerst wil die mexicanen, moslims etc afhouden en nu geeft die opeens in z'n speech aan dat die een verbinden mens voor iedereen wil zijn.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:53

HorseTimeXL schreef:
Ja weet dat het nep is, daarom vind ik deze zo scherp als je kijkt naar z'n laatste speech. Omdat mij opviel dat zijn speech van vanochtend toen die opeens president was, totaal anders wat dan zijn voorgaande speeches waarbij hij kiezers wilde trekken. Dit lijkt bijna mild. Eerst wil die mexicanen, moslims etc afhouden en nu geeft die opeens in z'n speech aan dat die een verbinden mens voor iedereen wil zijn.

Mee eens.

Het zou zomaar kunnen dat inderdaad mensen die op Trump hebben gestemd om zijn politieke standpunten daadwerkelijk vinden dat zijn speech teleurstellend is.

Wat voor ons misschien weer een geruststelling is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:53

...ik bedoelde belasting op kapitaal.

Gewoon economisch feit: geld fokt veel harder geld dan arbeid.
Rente is een systeem dat de rijken rijker maakt en de armen arm houdt.

Aangezien ik liever in een min of meer egalitaire maatschappij leef, heeft belasting op kapitaal zin. De rijke eet er geen boterham minder om en arbeid wordt er lonender van.

Kapitaal is ruimer dan een erfenis. Vastgoed bijvoorbeeld (het huis waar jij zelf in woont heeft andere regels dan huizen die je bezit)
aandelen (...dan ben je nog mededrager van het ondernemersrisico - tamelijk eerlijk spul dus...)
en obligaties en spaarrekeningen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 09-11-16 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:55

Het is wel een beetje traditie daar dat de president elect zijn/haar toespraak zo doet, hoe hard ze ook met elkaar gevochten hebben. Als hij een typische Trump toespraak had gedaan was dat meteen een minpunt aan het begin van de carriere.
Maar ik kan me voorstellen dat vooral de hardcore "hij is tenminste niet politisch korrekt" kiezers hier anders over denken.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 09-11-16 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:56

ik denk dat zijn gedrag komende 2 maanden heel beslissend gaat zijn voor de beurs bv. en uiteraard voor onze gemoedsrust.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:56

SinneJ schreef:
ik denk dat zijn gedrag komende 2 maanden heel beslissend gaat zijn voor de beurs bv. en uiteraard voor onze gemoedsrust.

En ook voor onze eigen verkiezingen gok ik.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:59

connie64 schreef:

Schijven die allemaal in handen zijn van de republikeinen.....dus zeg maar dag tegen legale abortus, wapenwetten, nationale healthcare en hallo tegen een (wederom) conservatieve Supreme Court voor de komende 10 jaar, om maar wat te noemen.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:00

Hou wel in het achterhoofd dat er nu nog een transition period is, dus een tijd waarin Trump nog niet beedigd is als president en eerst zijn personeel zoekt of op de goede plaats zet en langzaam ingelezen word.
Tot nu toe is er nog geen president geweest die voor Januari alles al over genomen had, sommigen zelfs pas in Maart/April.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 09-11-16 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:00

Ja denk ik ook. Zoals meer aangeven. De daden voor Trump zullen uitwijzen hoe het zal gaan. Maar dat die zo milt is in zijn speech laat ook zien dat hij niet zo maar kan zeggen, dat die alle Mexicanen wil tegenhouden, wat dat kan die niet in zijn eentje. Daarnaast staat hij voor de Republikein. Dus alles wat hij zegt..

Ik lig er alleen niet zo wakker van, zoals een aantal. Een aantal vrienden van mij op Facebook beginnen al over het eind der tijden en het begin van het einde. Kom nou, t is Hitler niet en dat zou die ook nooit worden of überhaupt worden. Enkel is het spannend wat hij en Poetin gaan doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:01

Janneke2 schreef:
...ik bedoelde belasting op kapitaal.
Gewoon economisch feit: geld fokt veel harder geld dan arbeid.
Rente is een systeem dat de rijken rijker maakt en de armen arm houdt.

Nou de middenklasser wordt ook arm van belasting hoor, maar dat terzijde..

Citaat:
Aangezien ik liever in een min of meer egalitaire maatschappij leef, heeft belasting op kapitaal zin. De rijke eet er geen boterham minder om en arbeid wordt er lonender van.

Niet perse, want als je werkt en een middenklasser bent, val je overal net buiten (dat gaf iemand anders hier ook al aan denk ik). Als je niet werkt, kan je er beter vanaf komen dan iemand van die middenklasse.
(denk aan huren vs kopen bijv)

Citaat:
Kapitaal is ruimer dan een erfenis. Vastgoed bijvoorbeeld (het huis waar jij zelf in woont heeft andere regels dan huizen die je bezit)
aandelen (...dan ben je nog mededrager van het ondernemersrisico - tamelijk eerlijk spul dus...)
en obligaties en spaarrekeningen.

Kapitaal is wellicht ruimer dan een erfenis en spaargeld, maar dat valt er wel onder.. net zoals belasting op schenkingen.. Je mag gewoon simpelweg niet zelf bepalen wat je met je eigen geld doet waar je hard voor gewerkt hebt (die lonende arbeid van hierboven)...

maar dit heeft niets te maken met Trump / Clinton..
ik ben heel benieuwd wat de toekomst gaat brengen...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:40

Afbeelding

:+

We gaan zien hoe meneer invulling gaat geven aan zijn presidentschap.
Mn nichtje die inmiddels 10 jaar in de USA woont is niet echt gelukkig met de uitslag :+
Laatst bijgewerkt door xSannee op 09-11-16 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:40

Ik lees net een heel positief punt van Trump... hij is tegen TTIP. EN dat vind ik een goed ding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:41

Marjoow schreef:
Ik lees net een heel positief punt van Trump... hij is tegen TTIP. EN dat vind ik een goed ding

What is TTIP?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:42

Amandavd schreef:
Marjoow schreef:

What is TTIP?

Precies dit dus.

Een vrijhandelsverdrag tussen Europa en de USA wat de politiek ons door de strot douwt. Ik zal even een filmpje opzoeken waar heel duidelijk wordt uitgelegd hoe TTIP in elkaar steekt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:43

Amandavd schreef:
Marjoow schreef:

What is TTIP?