Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damned schreef:Zien jullie het ergens anders beter? Misschien dan de scandinavische landen nog minstens even goed zijn, maar voor de rest?
We kunnen wonen, we kunnen naar school, we hebben een lage werkeloosheid en armoede, ... we kunnen best een beetje tevreden zijn hoor
misterA schreef:Stel dat alle donkere Amerikanen heel tevreden waren over zijn beleid ,dan waren ze toch gaan stemmen, en op Hillary?
Janneke2 schreef:bruintje123 schreef:Niet werkende mensen hebben wel toeslagen enz, waar de werkende altijd buiten valt.
Accoord, ik verdien te veel, maar het is inkomens afhankelijk, klopt dus weer eens niet.Citaat:Ook al werken ze voor geen dik salaris.
Accoord, ik werk ook met mijn hart en wellicht is dat het verschil tussen ons.
Ik krijg geen ministersalaris, maar geniet van mijn werk en sta positief in het leven (al heb ik momenteel de smoor in over DT).
Dus so what, dat ik hard werk en toch geen toeslagen krijg?
Ik heb dat niet nodig.
...en gun het iedereen die het welnodig heeft.
En ja, je spreekt wel over mensen die ziek zijn!
Citaat:Ja een hoop afbraak.
Geld overal naar toe behalve naar de Nederlandse zorg en onderwijs.
Geld overal naartoe bij die niet willen werken, ipv de werkende jan modaal een hand uitreiken en belonen.
De werkende die omdat hij te "oud" is in zijn sop gaar laten koken, die met een eigen huis maar helemaal de klos, maar wel miljoenen naar die hier binnen huppelen en nooit bijdragen.
connie64 schreef:ondanks alles is en blijft het een democratie dus alle plannen en veranderingen van donald gaan echt over heel veel schijven,een president heeft echt niet het alleenrecht.
Ik denk eigenlijk dat t allemaal wel mee zal vallen.
c_alsemgeest schreef:En de "rijken" wat is rijk? Vermogensbelasting e.d. is hetzelfde gebleven. Ook wordt belastbaarheid ingeschat op basis van sec inkomsten... niet uitgaven (dat is natuurlijk deels eigen keuze) maar het algeheel rendement kan voor een persoon met een klein salaris hetzelfde blijven als met een groot salaris.
Janneke2 schreef:Kapitaal wordt belast, naar mijn mening terecht
HorseTimeXL schreef:connie64 schreef:ondanks alles is en blijft het een democratie dus alle plannen en veranderingen van donald gaan echt over heel veel schijven,een president heeft echt niet het alleenrecht.
precies
https://speld.nl/2016/11/09/kiezersbedr ... de-speech/
Wilde toch dit artikel van speld delen haha. Best scherp. Kortom het zal heus wel meevallen.
Cer schreef:Janneke2 schreef:Kapitaal wordt belast, naar mijn mening terecht
Even tussendoor... eh, waarom precies is dit terecht?
En dan bedoel ik belasting op kapitaal uit erfenis (waar al belasting over betaald is, nl inkomstenbelasting) , spaargeld (waar al belasting over betaald is, voordat het spaargeld werd) etc..
maar ik kan het verkeerd begrijpen natuurlijk.
HorseTimeXL schreef:Ja weet dat het nep is, daarom vind ik deze zo scherp als je kijkt naar z'n laatste speech. Omdat mij opviel dat zijn speech van vanochtend toen die opeens president was, totaal anders wat dan zijn voorgaande speeches waarbij hij kiezers wilde trekken. Dit lijkt bijna mild. Eerst wil die mexicanen, moslims etc afhouden en nu geeft die opeens in z'n speech aan dat die een verbinden mens voor iedereen wil zijn.
connie64 schreef:ondanks alles is en blijft het een democratie dus alle plannen en veranderingen van donald gaan echt over heel veel schijven,een president heeft echt niet het alleenrecht.
Janneke2 schreef:...ik bedoelde belasting op kapitaal.
Gewoon economisch feit: geld fokt veel harder geld dan arbeid.
Rente is een systeem dat de rijken rijker maakt en de armen arm houdt.
Citaat:Aangezien ik liever in een min of meer egalitaire maatschappij leef, heeft belasting op kapitaal zin. De rijke eet er geen boterham minder om en arbeid wordt er lonender van.
Citaat:Kapitaal is ruimer dan een erfenis. Vastgoed bijvoorbeeld (het huis waar jij zelf in woont heeft andere regels dan huizen die je bezit)
aandelen (...dan ben je nog mededrager van het ondernemersrisico - tamelijk eerlijk spul dus...)
en obligaties en spaarrekeningen.
Amandavd schreef:Marjoow schreef:Ik lees net een heel positief punt van Trump... hij is tegen TTIP. EN dat vind ik een goed ding
What is TTIP?