Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:25

Ik sprak anders vandaag nog een vrouw op de trein. Zij vroeg of wij gecontroleerd zijn geweest (in Halle). Natuurlijk niet. Zij vertelde ons dat ze haar helemaal hebben gefouilleerd, zak leeg gemaakt, ... Duurde een halfuur voor ze verder kon naar haar trein. Dit was dus in station Brussel.

Ik voerde achteraf dan de discussie waarom ze wel mensen die uit Brussel komen fouilleren en controleren, maar reizigers richting Brussel niet? (Enfin, tenzij men toch nog gecontroleerd wordt bij aankomst ginder, maar dat weet ik niet)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:26

ja, maar dat zijn toch niet gewone militairen maar ontmijningsexperten. Ze hebben zelf (kleine) explosieven gebruikt om de bestelwagen op te blazen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:29

Eh Dovo hoort bij het leger? Logisch dat die rechtstreeks in contact met elkaar staan lijkt mij wel.

Zoe_97

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:30

het ljkt me gewoon erg ongeloofwardig dat ene militair die info zou gaan verspreiden als overal al bevestigd is dat het om loos alarm ging

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:57

Ik vind het ook maar normaal dat het leven verder gaat. Ik werk vandaag ook van thuis uit, maar dat is eigenlijk omdat al de rest van mijn collega's ook van thuis uit werkt en ik het nogal nutteloos vind om een uur te rijden om op een leeg kantoor te gaan zitten. Maar morgen zit ik ook gewoon weer de hele dag aan mijn bureau in hartje Molenbeek.

Jackytje schreef:
Ik sprak anders vandaag nog een vrouw op de trein. Zij vroeg of wij gecontroleerd zijn geweest (in Halle). Natuurlijk niet. Zij vertelde ons dat ze haar helemaal hebben gefouilleerd, zak leeg gemaakt, ... Duurde een halfuur voor ze verder kon naar haar trein. Dit was dus in station Brussel.

Ik voerde achteraf dan de discussie waarom ze wel mensen die uit Brussel komen fouilleren en controleren, maar reizigers richting Brussel niet? (Enfin, tenzij men toch nog gecontroleerd wordt bij aankomst ginder, maar dat weet ik niet)

Volgens mij zag ik op het nieuws wel dat agenten ook alle reizigers die aankwamen in Brussel fouilleerden. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:59

Net wel heel veel politie op HS gezien

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:16

Khalid El Bakraoui op lijst Interpol
Khalid El Bakraoui, een van de daders van de aanslagen in Brussel van dinsdag, stond op een lijst van Interpol. De internationale politieorganisatie vaardigde een zogenaamd "red notice" uit tegen de dader. Dat meldt The New York Times woensdag.

Een dergelijke "red notice" vraagt om het lokaliseren en arresteren van gezochte personen met het oog op uitlevering, maar is geen internationaal arrestatiebevel en lidstaten zijn niet verplicht steun te leveren.
bron: vtm nieuws

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:18

Die familienaam El Bakraoui klonk me gisteren al bekend in de oren, maar ik weet niet waarom. Was er bij de aanslagen in Parijs niet iemand die ook zo heette of iets wat er op leek? of is dat een veel voorkomende naam, zoals De Smedt en Janssens?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:24

Volgens mij komen al de jongens die weg zijn en die zich aangesloten hebben bij IS op die lijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:28

Volgens HLN heeft Ibrahim een testament nagelaten, waarin hij aangaf "zich opgejaagd en onveilig te voelen".

Straks klopt mijn natte vinger theorie nog dat ze gewoon mensen uitkiezen die zichzelf moeten opblazen en voor de zekerheid eentje van hogerhand meesturen die ook een bom of gordel bij heeft. Als de andere terugkrabbelen hebben ze dan die nog die ze alsnog (met zichzelf) meeneemt in de ellende.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:30

volgens mij slaat dat eerder terug op dat de politie hem op de hielen zat. Want er zou ook in het bestand gestaan hebben dat ie niet opgesloten wilde worden of zoiets

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:32

Toch wel weer spijtig dat zelfs een minuut stilte verstoord moest worden....Als dat zelfs al niet meer mogelijk is, waar gaat de wereld naartoe.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:32

chanel1985 schreef:
Toch wel weer spijtig dat zelfs een minuut stilte verstoord moest worden....Als dat zelfs al niet meer mogelijk is, waar gaat de wereld naartoe.

waar dat dan ?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:33

Ondermeer in Anderlecht

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:33

zelfs aan de beurs...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:37

De bestuurder die gisteren met de ontplofte metro reed is vandaag alweer aan het werk. Petje af voor die man.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:45

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:45

Varekaj schreef:
De bestuurder die gisteren met de ontplofte metro reed is vandaag alweer aan het werk. Petje af voor die man.

Dit vind ik wel erg gevaarlijk.
Voor hemzelf en inzittenden het lijkt mij dat hij getraumatiseerd is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:50

Zoe_97 schreef:
zelfs aan de beurs...

Gelukkig brak daar geen paniek uit, was live op de NOS... De man zat vlak achter de verslaggever

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:53

Ik heb vroeger een stage gedaan bij de MIVB en ik meen me te herinneren van een rondleiding bij het opleidingscentrum van de metro dat die mannen getraind worden op hoe en wat in noodgevallen.
Het is ook in overleg en met goedkeuring van de maatschappij gegaan. Hij zal vast goede ondersteuning krijgen van daaruit en als dit zijn manier is om door te gaan met het leven, dan mag dat toch?
Als je een auto-ongeluk meemaakt raden ze toch ook aan om zo snel mogelijk weer zelf te rijden...

Ivm de vermiste familieleden: Het kan prima dat de gsm's van deze personen stuk of kwijt zijn. Wie weet leven ze nog, maar ergens in coma in een ziekenhuis. Hen identificeren is dan al 1 ding, familie opsporen is een 2e.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:05

Zaandam is de McDonald's ontruimd ivm bommelding. Twee verdachten aangehouden en waarschuwingsschoten gelost.
Compleet verkeersinfarct net boven Amsterdam

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:13

Bron?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:14

Rtv noord Holland
Dichtbij

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:15

Keet, hoorde ik ook ja. M'n broertje werkt bij de hornbach daarnaast had ie het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:15

het zal toch niet... -O-

Op Fb gaat een bericht rond dat vraagt aan de mensen om 19u een kaarsje in je deuropening of raam te zetten. Hiermee willen ze een slinger van licht en liefde maken doorheen zo veel mogelijk gemeentes.