Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:20

Sammie schreef:
Het werd groot in het nieuws gebracht dat gelovige kinderen niet werden ingeënt en daar sprak men schande van en werd zelfs ter discussie gebracht dat dat verplicht moest worden voor kinderdagverblijven. Toen enkele weken later naar buiten kwam dat het merendeel van de niet-enters dit helemaal niet vanwege hun of überhaupt een geloof doen maar vanwege andere motieven moest je dat met een vergrootglas in de krant lezen. Toen was het wel opeens een stukje stiller in deze discussie..

Even uit nieuwsgierigheid: weet je nog wat die 'andere motieven' waren?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:34

Cowboy55 schreef:
Sammie schreef:
Het werd groot in het nieuws gebracht dat gelovige kinderen niet werden ingeënt en daar sprak men schande van en werd zelfs ter discussie gebracht dat dat verplicht moest worden voor kinderdagverblijven. Toen enkele weken later naar buiten kwam dat het merendeel van de niet-enters dit helemaal niet vanwege hun of überhaupt een geloof doen maar vanwege andere motieven moest je dat met een vergrootglas in de krant lezen. Toen was het wel opeens een stukje stiller in deze discussie..

Even uit nieuwsgierigheid: weet je nog wat die 'andere motieven' waren?

Er wordt vooral in de alternatieve kring vermoed dat er een verband bestaat tussen vaccineren en aandoeningen als ADHD, autisme en allerlei autoimum ziekten.
Dat is een reden om niet te enten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:36

Het is al weer even geleden (even terug gezocht 2013 alweer). 1 op 5 doet het vanuit geloofsovertuiging niet. De rest dus om andere redenen.

Hier iig een van de personen die aangeeft waarom hij niet vaccineert: http://www.ahealthylife.nl/medisch-sche ... accineren/

Staat mij ook nog iets bij dat er destijds een discussie was of inenten bepaalde vormen van autisme etc. kon veroorzaken. En ook iets met dat kinderen er juist ziek of kwestbaarder voor bep. ziektes van kunnen worden.

Cowboy55

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:34

Oh ja, dat verhaal. Staat me nog iets van bij. Was pas ook (weer) met de griepvaccinaties......die kunnen (zouden kunnen?) epilepsie veroorzaken o.i.d....... Dank aan beiden!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:09

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:58

ravellie schreef:
Electra63 schreef:

Maar conclusie: ze deden niets.
Ik hou ook niet van gouden tanden en petjes, maar ik noem ze geen tuig omdat ze op straat hangen.
Tuig noem ik mensen die anderen beroven of bedreigen of geweld gebruiken.
De huidskleur of kleding van iemand maakt hem of haar geen tuig, (onacceptabel) gedrag wel.

Ja, wat?
Had ik eerst afgetuigd moeten worden?.
Taalgebruik ( ook al is het misschien macho) kan ook als heel onprettig ervaren worden hoor.
En geeft al helemaal geen gevoel van veiligheid.
Ik was in iedergeval blij weer thuis te zijn in 'onze slaapwijk'.

Maar onveilig voelen betekent dus niet automatisch dat het onveilig is.

BTW: jouw slaapwijk:
het in mijn wijk altijd de allochtonen die zorgen voor politie in de straat, geluidsoverlast, schreeuwende kinderen, keihard praten als je 1 minuut je mond moet houden i.vm.dodenherdenking, gebrek aan respect voor vrouwen, kinderen fatsoenlijk opvoeden)
unquote

Is het nu een slaapwijk of heb je inderdaad zoveel last zie mijn quote ;) , of zeur je gewoon om alles?

Jouw berichten staan echt vol vooroordelen, zonder dat je het zelf merkt :D. Ik woon in een gemêleerde wijk, de Nederlandse kinderen schreeuwen net zo hard als de kinderen van allochtonen op het voetbalpleintje. Bij de Nederlandse buurman van mijn zus is laatst een inval geweest omdat zij met chemicaliën (XTC) aan het rotzooien waren en de 3 kinderen staan (helaas) onder toezicht. Tijdens dodenherdenking zie en hoor ik veel (jonge) mensen door praten/rijden, het leeft minder. Helaas worden Nederlandse kinderen ook niet allemaal goed opgevoed, voorbeelden genoeg. :D
Misschien heb je daarom wel zo vaak "slechte ervaringen" met "allochtonen", je straalt het uit ;)

Ik vind dat "je onveilig voelen door mannen op straat met gouden tanden (kort samengevat)" totaal niets te maken heeft met de vluchtelingenproblematiek. Zoals Cowboy al eerder aangaf, die mannen met gouden tanden zijn meestal mede-Nederlanders van onze eilanden en geen vluchtelingen. Zij zijn ook geen voorstander van burka en hoofddoek ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:47

quote:Misschien heb je daarom wel zo vaak "slechte ervaringen" met "allochtonen", je straalt het uit ;)

Dat kan echt hoor, ik straal blijkbaar iets uit,waardoor ik totaal geen last heb van lastige mensen [alle soorten]. Zijn altijd vriendelijk enzo,heel raar eigenlijk.
Maar het kan idd. aan je uitstraling liggen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:06

Ik ken mensen (voornameljk vrouwen) die vaak/veel lastig worden gevallen door mannen en zij zijn niet eens heel knap/mooi/sexy. Maar ze stralen angst of naïviteit uit. Het zijn meestal vrouwen/meisjes uit de kleinere dorpen/gemeenten. Ik behandel iedereen hetzelfde. Ik doe beleefd/aardig, maar ik laat het kaas niet van mijn brood eten (bijv. voordringen in een winkel) of mij onbeschoft behandelen. Maar ik heb verder ook niet echt last van anderen, zoals ik ook geen last veroorzaak (neem ik aan). Behalve de gewone dingen, waar iedereen last van heeft in een grote stad of drukke gemeenschap, zoals straatvuil, hondenpoep, onverzorgde huizen/straten/tuinen, parkeerproblemen enz. Maar als je daar niet tegen kan, moet je letterlijk op de hei gaan wonen.

Het verbaasd mij (ook in mijn kennissenkring) dat inwoners van kleine dorpen/platteland, meer moeite hebben met allochtonen en veel vooroordelen hebben. Waarschijnlijk omdat zij geen directe (positieve) ervaringen hebben en alleen maar negatieve zaken zien op het nieuws en internet.
Ik heb donkere vrienden en vriendinnen, moslimcollega's, ik sport op een sportschool met allerlei nationaliteiten en ik heb een schoonfamilie van buitenlandse afkomst. Die werken allemaal, de meesten hebben huisje, boompje, beestje en zijn niet crimineel enz. Mijn persoonlijke ervaringen zijn dus helemaal niet overwegend negatief, terwijl ik woon en werk in de stad.

Het valt mij op, dat mensen met negatieve ervaringen met allochtonen (met name moslims) ook veel negatiever zijn over vluchtelingenhulp. Zelfs de Zwarte Piets-discussie wordt er bij gehaald. :D

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:33

gohya schreef:
Ik zie 2 groepen vluchtelingen, de echte Oorlogs vluchtelingen en de Gelukszoekers.
Ik vind het heel erg dat de oorlogs vluchtelingen moeten lijden onder de gelukszoekers.

Dat is ook heel triest. Er liften heel veel gelukszoekers uit andere landen zoals irak nu mee. Maar het is ook wel een beetje de schuld van de overheid. De vluchtelingenstroom is niet iets nieuws en al tijden aan de gang. En nu pas moeten ze met spoed van alles regelen en moeten er discussies gevoerd worden. Met als gevolg heel veel weerstand bij de bevolking.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:42

damian23 schreef:
gohya schreef:
Ik zie 2 groepen vluchtelingen, de echte Oorlogs vluchtelingen en de Gelukszoekers.
Ik vind het heel erg dat de oorlogs vluchtelingen moeten lijden onder de gelukszoekers.

Dat is ook heel triest. Er liften heel veel gelukszoekers uit andere landen zoals irak nu mee. Maar het is ook wel een beetje de schuld van de overheid. De vluchtelingenstroom is niet iets nieuws en al tijden aan de gang. En nu pas moeten ze met spoed van alles regelen en moeten er discussies gevoerd worden. Met als gevolg heel veel weerstand bij de bevolking.

Irak is misschien niet het goede voorbeeld: daar gaan nog dagelijks dingen <BOEM> en 20 doden per dag is niet ongewoon. Maar bijvoorbeeld de Albanezen en Kosovaren die nu weer een gooi naar een vluchtelingenstatus doen, tja......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:53

Je hebt natuurlijk gelijk Cowboy. Irak is nog steeds geen veilig land.
de Aĺbanezen, Kosovaren (de een na grootste groep, na de Syriers) zijn ïnderdaad geen vluchtelingen, net als de Gambanezen en Senagalezen. In die landen heerst wel grote armoede, maar er is geen oorlog.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:39

Maar die liften nu in grote getallen wel mee. Ik vind dat de echte vluchtelingen uit Syrië nu wel de dupe hiervan worden. Ik denk ook dat dit een totaal ander slag mensen zijn. De overheid had hier veel eerder over moeten nadenken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:52

damian23 schreef:
Maar die liften nu in grote getallen wel mee. Ik vind dat de echte vluchtelingen uit Syrië nu wel de dupe hiervan worden. Ik denk ook dat dit een totaal ander slag mensen zijn. De overheid had hier veel eerder over moeten nadenken.

Niet om de overheid te verdedigen, maar ze lopen waarschijnlijk LETTERLIJK mee met de rest.

Het enige wat je dan nu kunt doen is ze eruit zoeken, een postzegel op de kont te plakken en terug naar huis te sturen......op het risico af dat ze sneller terug zijn dan dat je :" Probleem opgelost" kunt zeggen.....wat weer niet wil zeggen dat je het dan maar niet moet proberen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:53

Tja.... het lijkt mij niet gemakkelijk om als overheid een oplossing te vinden voor dit grote probleem. Zij moeten een aantal vluchtelingen opvangen, maar nergens zijn ze welkom.
Hek om Nederland klinkt leuk, maar is natuurlijk helemaal niet mogelijk.
Daarbij vind ik, dat wij als beschaafd land de plicht hebben om vluchtelingen (tijdelijk) fatsoenlijk op te vangen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:00

Maar tot welke prijs? Want ja.. het heeft een prijs. Nederland zit op de ca. 1 miljaard. Duitsland zat al over de paar miljard? Had ik dat nou goed gehoord? Daar gaan ze richting de 1 miljoen mensen. Waar gaan wij die laten? Wij doen al moeilijk over een 'paar' duizend man, die van naar her gesleept moeten worden. Achter de hekken staan er nog een 'paar' duizend en in Turkije zitten er nog een paar duizend. Enz. Enz. Ze zitten eerst hier 6 maanden en daarna volgt eventueel die postzegel..

Ook beschaafde landen kunnen op een gegeven moment niet meer. Niet fatsoenlijk iig. Waar gaan we 1 miljoen mensen plus hun gezinnen laten in Nederland?

Nu hoorde ik wel weer het idee dat op de Balkantop (ja ja) het idee besproken gaat worden om daar ter plekke al mensen te weigeren die onterecht meereizen. Op papier klinkt het leuk.. in de praktijk proberen die mensen het gewoon de dag daarna gewoon weer :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:07

Er komen geen miljoen mensen naar Nederland.
ik weet de oplossing niet, ik ben ook geen politicus.
Het mooiste is natuurlijk direct de "namaak"vluchtelingen aan de grens er uit te halen, maar ook dat is niet haalbaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:11

Dat middelste geeft ook niet. Ik weet het ook niet. Ik zou het echt niet weten. Ze laten staan en aan hun lot overlaten klinkt wat cru. De boel goed zeven sowieso.. Maar dat er hier geen miljoen mensen gaan komen zou ik niet te hard willen roepen. Geloof dat ze dat in Duitsland Merkel ook een beetje op haar neus heeft gekeken aangaande de aantallen. :) Want op dit moment houdt de stroom nog niet op en zwelt alleen maar aan. En dan zit er in Turkije (waar smokkelaars nog steeds goede zaken doen) nog een hele berg aan mensen. En met gezinshereniging kun je gemiddeld het aantal dat hier al is in ieder geval x 1 doen en als daar nog 2 kinderen bij horen verviervoudigd alles al snel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:14

Sammie schreef:
Maar tot welke prijs? Want ja.. het heeft een prijs. Nederland zit op de ca. 1 miljaard. Duitsland zat al over de paar miljard? Had ik dat nou goed gehoord? Daar gaan ze richting de 1 miljoen mensen. Waar gaan wij die laten? Wij doen al moeilijk over een 'paar' duizend man, die van naar her gesleept moeten worden. Achter de hekken staan er nog een 'paar' duizend en in Turkije zitten er nog een paar duizend. Enz. Enz. Ze zitten eerst hier 6 maanden en daarna volgt eventueel die postzegel..

Ook beschaafde landen kunnen op een gegeven moment niet meer. Niet fatsoenlijk iig. Waar gaan we 1 miljoen mensen plus hun gezinnen laten in Nederland?

Nu hoorde ik wel weer het idee dat op de Balkantop (ja ja) het idee besproken gaat worden om daar ter plekke al mensen te weigeren die onterecht meereizen. Op papier klinkt het leuk.. in de praktijk proberen die mensen het gewoon de dag daarna gewoon weer :+

Dat laatste krijg je hoe-dan-ook ja. En dan kun je miljoenen, nee miljarden in grensbewaking stoppen dan blijft het nog steeds een bijna onmogelijke taak. Om je een idee te geven: de Verenigde Staten betalen $18.000.000.000 (18 MILJARD!) dollar PER JAAR om de grens met Mexico dicht te houden. (Bron: The Economist, 2013) Ze falen nog steeds ondanks al dat geld en de meest moderne middelen money can buy......

EDIT: de grens tussen de VS en Mexico is 3.326 kilometer. De LANDGRENS van Nederland is alleen al 1.027 km lang (+451 watergrens). En dan hebben we het dus alleen over Nederland. De buitengrenzen van Europa zijn (komt ie): 53.000 kilometer! Kortom: niet te doen......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:32

http://www.vluchtelingenwerk.nl/feiten- ... ing-europa

quote="Sammie"]
Dat middelste geeft ook niet. Ik weet het ook niet. Ik zou het echt niet weten. Ze laten staan en aan hun lot overlaten klinkt wat cru. De boel goed zeven sowieso.. Maar dat er hier geen miljoen mensen gaan komen zou ik niet te hard willen roepen. Geloof dat ze dat in Duitsland Merkel ook een beetje op haar neus heeft gekeken aangaande de aantallen. :) Want op dit moment houdt de stroom nog niet op en zwelt alleen maar aan. En dan zit er in Turkije (waar smokkelaars nog steeds goede zaken doen) nog een hele berg aan mensen. En met gezinshereniging kun je gemiddeld het aantal dat hier al is in ieder geval x 1 doen en als daar nog 2 kinderen bij horen verviervoudigd alles al snel.[/quote]

Sorry, zit op mijn telefoon, quoten mislukt

Bovenstaande cijfers zijn over de 1e helft van 2015, daarna is de stroom vluchtelingen wel toegenomen.

Cijfers zijn moeilijk in te schatten. Normaal zou de toename van vluchtelingen nu moeten afnemen, omdat het weer slechter wordt.

De toestroom naar Griekenland is big business in Turkije. Daar zouden al maatregelen genomen moeten worden. Alleen Erdogan ziet zijn kans schoon om dit als wisselgeld te gebruiken voor toetreding tot de EU.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:38

Electra63 schreef:
Het verbaasd mij (ook in mijn kennissenkring) dat inwoners van kleine dorpen/platteland, meer moeite hebben met allochtonen en veel vooroordelen hebben. Waarschijnlijk omdat zij geen directe (positieve) ervaringen hebben en alleen maar negatieve zaken zien op het nieuws en internet.
Ik heb donkere vrienden en vriendinnen, moslimcollega's, ik sport op een sportschool met allerlei nationaliteiten en ik heb een schoonfamilie van buitenlandse afkomst. Die werken allemaal, de meesten hebben huisje, boompje, beestje en zijn niet crimineel enz. Mijn persoonlijke ervaringen zijn dus helemaal niet overwegend negatief, terwijl ik woon en werk in de stad.

Op dit stukje zou ik toch graag even willen reageren als bewoonster van een klein dorpje/ platteland, waar al sinds WW2 al veel mensen van buitenlandse afkomst of personage non grata's onderdak hebben gevonden. De afgelopen weken is in mijn dorp in samenwerking met kleine naburige gemeentes noodopvang gestart. Tot vrijdag verblijven 123 vooral Syrische gezinnen bij ons en daarna gaan zij naar een naburig dorp. Deze mensen zijn bij ons net zo opgenomen als Joden, Molukkers, Irakesen, Irakesen , Afghanen, joegoslaven die hier volop in de samenleving mee doen. Ja, we hebben een paar die er wat hersenloze/ fb-achtige gedachtes op na hielden maar het grootste deel van de inwoners heeft zich zonder nukken voor deze 123 mensen ingezet. Er is van alles georganiseerd, vooral voor de kinderen, zoals voetbalwedstrijden op de voetbalclub, pony rijden en bakwedstrijden. Er zijn zoveel spullen gebracht qua kleding, kinderwagens, speelgoed dat de gemeente op heeft geroepen geen spullen meer langs te brengen. Waar ik op TV beelden zie dat mensen niet willen dat er vluchtelingen komen, wil men hier juist dat deze groep blijft en niet heen en weer gezeuld wordt.
Misschien dat de dorpen hier een uitzondering op de regel vormen maar moeite met allochtonen hebben we hier absoluut niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:49

Sammie schreef:
De toestroom naar Griekenland is big business in Turkije. Daar zouden al maatregelen genomen moeten worden. Alleen Erdogan ziet zijn kans schoon om dit als wisselgeld te gebruiken voor toetreding tot de EU.

Tja, het Turkije verhaal is wel grappig. Niet per se 'hahaha' grappig trouwens.

We zitten als (West) Europa al tientallen jaren deelname van Turkije aan de EU af te houden. Grotendeels met terechte argumenten.

Maar los van die valide argumenten: er is in West Europa toch geen politicus te vinden die zijn naam durft te verbinden aan deelname van Turkije aan de EU en (dus) een massale migratiegolf van onze mede-EU vrienden uit Turkije?!

Maar na tientallen jaren proberen heeft Turkije nu toch een machtsmiddel gevonden lijkt het........

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:00

Fehu schreef:
Electra63 schreef:

Op dit stukje zou ik toch graag even willen reageren als bewoonster van een klein dorpje/ platteland, waar al sinds WW2 al veel mensen van buitenlandse afkomst of personage non grata's onderdak hebben gevonden. De afgelopen weken is in mijn dorp in samenwerking met kleine naburige gemeentes noodopvang gestart. Tot vrijdag verblijven 123 vooral Syrische gezinnen bij ons en daarna gaan zij naar een naburig dorp. Deze mensen zijn bij ons net zo opgenomen als Joden, Molukkers, Irakesen, Irakesen , Afghanen, joegoslaven die hier volop in de samenleving mee doen. Ja, we hebben een paar die er wat hersenloze/ fb-achtige gedachtes op na hielden maar het grootste deel van de inwoners heeft zich zonder nukken voor deze 123 mensen ingezet. Er is van alles georganiseerd, vooral voor de kinderen, zoals voetbalwedstrijden op de voetbalclub, pony rijden en bakwedstrijden. Er zijn zoveel spullen gebracht qua kleding, kinderwagens, speelgoed dat de gemeente op heeft geroepen geen spullen meer langs te brengen. Waar ik op TV beelden zie dat mensen niet willen dat er vluchtelingen komen, wil men hier juist dat deze groep blijft en niet heen en weer gezeuld wordt.
Misschien dat de dorpen hier een uitzondering op de regel vormen maar moeite met allochtonen hebben we hier absoluut niet.

Dat komt denk ik omdat het om gezinnen gaat.
Gunfactor is dan volgens mij veel groter dan die enorme groep jonge mannen... deels ook wel terecht vind ik.

Toch blijf ik er bij dat wanneer vluchtelingen/allochtonen zich inburgeren, zich aanpassen aan onze normen en waarden en zich fatsoenlijk gedragen, het geen probleem zou moeten zijn om ze op te vangen. Het is alleen zo dat heel Opsporing Verzocht gevuld is met getinte mannen en dat het momenteel mis gaat in allerlei AZC's. Dan moet het toch heel eenvoudig zijn om deze mensen geen verblijfsvergunning te verlenen? Of geef bij twijfel verblijfsvergunningen onder voorbehoud o.i.d. Misschien 2 jaar goed gedragen voordat je een definitieve verblijfsvergunning krijgt?

We horen van alle kanten dat het zo moeilijk is om de goede van slechte vluchtelingen te scheiden... Sja ik weet het niet hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:25

@fehu
Er zullen best uitzonderingen zijn, maar persoonlijk merk ik dat wel. PVV scoort erg hoog (al jaren, voor deze vluchtelingen toestroom) in witte gemeenten als bijv. Volendam.
Ik heb daar weleens een onderzoek naar gelezen, maar kan ik moeilijk vinden nu op mn telefoon. De conclusie was wel: onbekend maakt onbemind.
Chapeau voor jouw dorp +:)+ .

@Cowboy
Behalve dat Erdoğan niet acceptabel is (schending mensenrechten) is er ook al tientallen jaren de kwestie Cyprus. Turkije bezet grondgebied van een bondgenoot (kort samengevat).

En dan speelt nu ook nog de hulp van Rusland aan Assad.

En dan zijn er nog mensen die vinden dat de politiek niet genoeg doet. Nou ik weet zeker dat er achter de schermen al heel lang gepraat wordt, maar een gemakkelijke oplossing niet haalbaar is. Zeker niet, door de grote verdeeldheid in de maatschappij en in de Tweede Kamer. Door het succes in de peilingen van de PVV zitten sommige politici en partijen in een spagaat.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:38

Politiek doet wel wat, maar het duurt allemaal veel te lang. Daarbij waren deze problemen maanden terug al te voorspellen, en nu is het opeens pas een probleem. Dat geeft imo wel aan dat er iets mis gaat.

Het is misschien wat voorbarig, maar is de politiek niet wat vergelijkbaar met bijv. je plaatselijke stadhuis / ambtenaren? Dat is precies het zelfde verhaal...
Ik kan zo een paar voorbeelden verzinnen van dat dingen te lang duren en dat er simpelweg niet nagedacht wordt waardoor er (soms voorspelbare) problemen komen.

Ik vraag me af hoe zwaar 'de politiek' het momenteel daadwerkelijk heeft. Zullen 'zij' ook een nachtje doorwerken als dat nodig is?

Ik kan het mis hebben hoor, en wil het werk echt niet onderschatten, maar ik krijg soms de indruk dat het één grote hoop bureaucratie is wat alles alleen maar vertraagt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:48

Ik ben ervan overtuigd dat ministers en de leden van het parlement meer werken dan de gemiddelde arbeidsduur van de Nederlanders. Die werken echt niet van 9 tot 17 uur.

Zij moeten zich ook aan allerlei (internationale) wetten en afspraken houden. Dus zo even een hek om Nederland bouwen bijvoorbeeld gaat helemaal niet, al zou de regering dit willen.