De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:17

Eulogy schreef:
geerke schreef:
je hebt twee manieren om je begrotingstekort weg te werken.....alles duurder maken(btw/accijns omhoog)wat dus nu het beleid is,waardoor je de economie niet echt een boost geeft omdat niemand meer iets koopt......of eens flink gaan snijden in het overheidaparaat.Iets wat niet gebeurt.

En dit is dus precies waarom het wel handig is om kennis van zaken te hebben voordat je van alles begint te roepen.
Hetzelfde geldt voor Yentl, ik heb nog steeds niets concreets gehoord.

dat is iets wat je steeds schrijft....beetje een dooddoener eigelijk...
Alsof jij alle wijsheid in pacht hebt en de rest van de posters hier lichtelijk debiel zijn.

Weet je hoe Amerika handelt in tijden van crisis?Daar gaat de belasting juist naar beneden,om de mensen weer te laten kopen.
Maar dat is ook niet goed natuurlijk.... :Z

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:20

Urbiezira schreef:
Jouw dochter is niet meer 11, meen ik mij te herinneren. Overigens kan het ook zijn dat het meisje de speech op donderdag pas gehoord heeft he? Daar weet ik de details niet van. Bedtijd is daarbij een heel andere discussie.

Ik vind gewoon dat ieder die een kind zo bang kan maken, fout bezig is. Wilders of niet.

Anyway, zwakke ik dat ik dit topic nog een keer opzocht. Dat moet ik niet meer doen. Word ik alleen maar naar van. Er valt over dit onderwerp niet te discussiëren. Ik heb het idee dat beide partijen niet open staan en dan wordt het een nare discussie, nou ja, eigenlijk meer een welles-nietes spelletje. Het lijkt zowaar de politiek wel.

Ik zal het bijvoorbeeld ook nooit eens zijn met wat Wilders zegt zolang hij ook dit soort naar mijn mening nare en stigmatiserende dingen blijft zeggen. Ik vond het de moeite waard om even het verhaal van een andere kant te belichten, omdat ik er persoonlijk bij was, maar ik vind dat deze discussie vast zit en daar leg ik mij dan maar bij neer.

Ik ben het met je eens maar het valt wel op dat mensen als shadow en electra goed onderbouwde en genuanceerde posts schrijven, waarbij Yentl en Ceriadwen maar wat roepen zonder dat het ergens op gebaseerd is.

Russel, denk jij werkelijk dat ovj's -over het algemeen- mensen van de straat/praktijk zijn?
Dat zijn meestal mensen die rechtstreeks van de universiteit op het parket terecht komen, heel veel zaken op papier zien en in de rechtszitting, maar daarbij niet per definitie weten wat er op straat leeft en ook een dusdanig hoog salaris hebben dat ze meestal niet in een achterstandswijk wonen. Dus die achtergrond van Teeven daar zou ik maar niet zoveel van onder de indruk zijn.

Geerke: noem je nu echt Amerika als voorbeeld?
Het land van veel meer criminaliteit en een grote kloof tussen arm en rijk dan in Nederland.
En niet zo'n beste recente geschiedenis als het om racisme gaat.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-03-14 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:23

Ceriadwen schreef:
Ik denk dat als overheden gewoon gaan draaien zoals ondernemingen dat moeten, dat je dan alleen al miljarden bezuinigd

Alleen jammer dat de werkelijkheid niet is zoals je zou willen dat 'ie is. In werkelijkheid draaien ondernemingen helemaal niet beter of goedkoper.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:24

geerke schreef:
dat is iets wat je steeds schrijft....beetje een dooddoener eigelijk...
Alsof jij alle wijsheid in pacht hebt en de rest van de posters hier lichtelijk debiel zijn.

Weet je hoe Amerika handelt in tijden van crisis?Daar gaat de belasting juist naar beneden,om de mensen weer te laten kopen.

In Nederland wordt in principe ook een anticyclisch beleid gevoerd hoor, maar dat kun je niet blijven doen als er simpelweg geen geld voor is. Het beleid dat nu gevoerd wordt lijkt op zich te werken, of je het er mee eens bent of niet. Maar goed, daarmee wordt het redelijk offtopic :)

Edit: en zoals Nikass zegt, je kunt Nederland niet met Amerika vergelijken. Als je het nou wil hebben over 'bejaarden' (of (chronisch) zieken e.d.) die aan hun lot worden overgelaten...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:28

Ceriadwen schreef:
Ik denk dat als overheden gewoon gaan draaien zoals ondernemingen dat moeten, dat je dan alleen al miljarden bezuinigd

In ondernemingen word meestal eerst gruwelijk veel geld ingepompt. Niet als sparen maar gewoon als investering.

Met als risico dat een onderneming ook failliet kan gaan. Laten we wel wezen...zelfs een onderneming als ABN amro is ook bijna op de fles gegaan.

Ceriadwen

Eulogy schreef:
Ceriadwen schreef:

New Public Management? Daar kun je voor of tegen zijn, maar het beleid wordt daar in ieder geval niet socialer van.

Tja, dan moet er iemand op gaan zitten die ervoor gaat zorgen dat overheden adequaat gaan functioneren ipv incompetenties afschuiven op de burger wat er nu veel gaande is.

Ceriadwen

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:

Alleen jammer dat de werkelijkheid niet is zoals je zou willen dat 'ie is. In werkelijkheid draaien ondernemingen helemaal niet beter of goedkoper.

In iedergeval wel efficiënter.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:29

Nikass schreef:
Urbiezira schreef:
Jouw dochter is niet meer 11, meen ik mij te herinneren. Overigens kan het ook zijn dat het meisje de speech op donderdag pas gehoord heeft he? Daar weet ik de details niet van. Bedtijd is daarbij een heel andere discussie.

Ik vind gewoon dat ieder die een kind zo bang kan maken, fout bezig is. Wilders of niet.

Anyway, zwakke ik dat ik dit topic nog een keer opzocht. Dat moet ik niet meer doen. Word ik alleen maar naar van. Er valt over dit onderwerp niet te discussiëren. Ik heb het idee dat beide partijen niet open staan en dan wordt het een nare discussie, nou ja, eigenlijk meer een welles-nietes spelletje. Het lijkt zowaar de politiek wel.

Ik zal het bijvoorbeeld ook nooit eens zijn met wat Wilders zegt zolang hij ook dit soort naar mijn mening nare en stigmatiserende dingen blijft zeggen. Ik vond het de moeite waard om even het verhaal van een andere kant te belichten, omdat ik er persoonlijk bij was, maar ik vind dat deze discussie vast zit en daar leg ik mij dan maar bij neer.

Ik ben het met je eens maar het valt wel op dat mensen als shadow en electra goed onderbouwde en genuanceerde posts schrijven, waarbij Yentl en Ceriadwen maar wat roepen zonder dat het ergens op gebaseerd is.

Russel, denk jij werkelijk dat ovj's -over het algemeen- mensen van de straat/praktijk zijn?
Dat zijn meestal mensen die rechtstreeks van de universiteit op het parket terecht komen, heel veel zaken op papier zien en in de rechtszitting, maar daarbij niet per definitie weten wat er op straat leeft en ook een dusdanig hoog salaris hebben dat ze meestal niet in een achterstandswijk wonen. Dus die achtergrond van Teeven daar zou ik maar niet zoveel van onder de indruk zijn.

Geerke: noem je nu echt Amerika als voorbeeld?
Het land van veel meer criminaliteit en een grote kloof tussen arm en rijk dan in Nederland.
En niet zo'n beste recente geschiedenis als het om racisme gaat.

lekker onderbouwde geroeptoeter weer

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:32

geerke schreef:

Nou ja... er is inderdaad wel wat te zeggen over Amerika.

Zo was de gehele overheid enige tijd in shutdown. De economische schade daarvan was nogal flink. En al die mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt, geen huis meer hebben of van een normale fulltime baan niet kunnen leven, die merken daar wel wat van. Het verlagen van de belasting doet daar bovendien weinig aan.
Verder blijkt dat de criminaliteit daar gigantisch veel hoger is dan bij ons, en de zorg duurder, en het onderwijs steeds verder gemarginaliseerd wordt.

Het zou zeker niet het land zijn dat als economisc voorbeeld moet dienen. (Ook al niet omdat het vooral de VS en de City zijn die met alle creatieve financiele constructies de wereldeconomie op het spel hebben gezet.)

(Niet dat ik het verhogen van de accijnzen en btw zinnig beleid vind hoor... maar denk niet dat de 'oplossing' van de VS werkelijk zorgt voor een betere maatschappij en een weg uit de crisis.)

yentl2010

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:33

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:34

Ceriadwen schreef:
Shadow0 schreef:

Nee, ook niet efficienter. Wel lucratiever voor de grootaandeelhouders, maar dat is ongeveer het enige. En da's heel gek, maar dat vind ik dan weer geen goed idee, dat grootaandeelhouders betaald worden van ons belastinggeld. 1 koning is meer dan genoeg, daar hoeven niet nog wat inhalige CEO's bij.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:34

Beter is kijken naar Duitsland, daar doen ze het goed.

Amerika is wat mij betreft het land van de eencelligen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:36

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:39

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:

Nee, ook niet efficienter. Wel lucratiever voor de grootaandeelhouders, maar dat is ongeveer het enige. En da's heel gek, maar dat vind ik dan weer geen goed idee, dat grootaandeelhouders betaald worden van ons belastinggeld. 1 koning is meer dan genoeg, daar hoeven niet nog wat inhalige CEO's bij.

Zeker wel efficienter, als ik mijn bedrijf zo zou draaien zoals mijn gemeente (bijvoorbeeld) draait, dan denk ik dat ik binnen een paar maanden failliet ben.

Ik heb een aantal WOB verzoeken ingediend bijvoorbeeld. Daarvan gaat over 7 dagen de dwangsom termijn lopen. 3% is beantwoord, en van die 3% is er welgeteld 1 (EEN) die niet in bezwaar is omdat die correct behandeld en beantwoord is. Dan heb je het over een foutmarge van 99%. Dat is nogal wat vind je niet? De NS zou een torenhoge boete krijgen!
Wij ook als wij zo met onze belastingaangifte om zouden gaan, denk je niet?

Ze hebben aan het einde van de termijn 10 weken de tijd gehad (inclusief verdaging) om mijn wob verzoeken te beantwoorden, dat is ruim de tijd.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:40

Ontwetendheid is gevaarlijker dan slechtheid

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:46

Ceriadwen schreef:
Zeker wel efficienter, als ik mijn bedrijf zo zou draaien zoals mijn gemeente (bijvoorbeeld) draait, dan denk ik dat ik binnen een paar maanden failliet ben.

Ik heb een aantal WOB verzoeken ingediend bijvoorbeeld. Daarvan gaat over 7 dagen de dwangsom termijn lopen. 3% is beantwoord, en van die 3% is er welgeteld 1 (EEN) die niet in bezwaar is omdat die correct behandeld en beantwoord is. Dan heb je het over een foutmarge van 99%. Dat is nogal wat vind je niet? De NS zou een torenhoge boete krijgen!

Ze hebben aan het einde van de termijn 10 weken de tijd gehad (inclusief verdaging) om mijn wob verzoeken te beantwoorden, dat is ruim de tijd.

Je kijkt zeker geen TROS radar en Kan niet waar zijn?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:50

NatasjavE schreef:
Ceriadwen schreef:

Je kijkt zeker geen TROS radar en Kan niet waar zijn?

Het is echt Shocking hoe slecht de overheid functioneert. Voor de grap zou het eens uitgerekend moeten worden hoeveel geld het scheelt als ook overheden als een goed geoliede machine hun bedrijfsvoering gaan uitvoeren.

En dat bedoel ik ermee te zeggen dat er al een hoop bezuinigd kan worden als overheden zich volgens de maatstaven van ondernemingen gaan profileren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:53

Ceriadwen schreef:

Er gaan dan ook heel regelmatig ondernemingen failliet. Je bedoelt dus niet zozeer dat het gerund moet worden als een onderneming, maar ook nog als een bovengemiddeld goede onderneming die niet failliet gaat :)

Citaat:
Ik heb een aantal WOB verzoeken ingediend bijvoorbeeld. Daarvan gaat over 7 dagen de dwangsom termijn lopen. 3% is beantwoord, en van die 3% is er welgeteld 1 (EEN) die niet in bezwaar is omdat die correct behandeld en beantwoord is. Dan heb je het over een foutmarge van 99%. Dat is nogal wat vind je niet?

Dat is nogal wat, al zou ik niet spreken van foutmarge maar van strategisch beleid (nu wat investeren in de dwangsommen om later de wet aangepast te krijgen zodat de last van openbaarheid wordt gestopt.)

Maar als je kijkt naar diverse langlopende disputen met bv telecom- en energiemaatschappijen, (en niet te vergeten de aasgier-incassobureau's die daarop af komen,) dan komt dergelijke slordigheid ook vrij structureel bij bedrijven voor.

Wat betreft de WOB speelt verder vooral een machtstrijd. Het bestuur verzet zich met hand en tand tegen inmenging door de burgers. (Maar goed, bedrijven verzetten zich ook met hand en tand tegen openbaring van veel zaken, en zeker zolang men het idee heeft dat er met zuigen en rekken nog wat te winnen is, zullen ook bedrijven het proberen.)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:57

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:21

yentl2010 schreef:

Als ze die inbraken niet kunnen oplossen, hoe kun je dan met zekerheid zeggen dat het Marokkaanse jongeren zijn? Dat is dan niet meer dan een vermoeden, hoe aannemelijk het ook is. Vind het eerlijk gezegd nogal raar dat dit zo in beeld wordt gebracht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:23

En waarom wordt er dan niet ingezet op een beter opsporingspercentage van de politie?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:36

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:

Er gaan dan ook heel regelmatig ondernemingen failliet. Je bedoelt dus niet zozeer dat het gerund moet worden als een onderneming, maar ook nog als een bovengemiddeld goede onderneming die niet failliet gaat :)

Citaat:
Ik heb een aantal WOB verzoeken ingediend bijvoorbeeld. Daarvan gaat over 7 dagen de dwangsom termijn lopen. 3% is beantwoord, en van die 3% is er welgeteld 1 (EEN) die niet in bezwaar is omdat die correct behandeld en beantwoord is. Dan heb je het over een foutmarge van 99%. Dat is nogal wat vind je niet?

Dat is nogal wat, al zou ik niet spreken van foutmarge maar van strategisch beleid (nu wat investeren in de dwangsommen om later de wet aangepast te krijgen zodat de last van openbaarheid wordt gestopt.)

Maar als je kijkt naar diverse langlopende disputen met bv telecom- en energiemaatschappijen, (en niet te vergeten de aasgier-incassobureau's die daarop af komen,) dan komt dergelijke slordigheid ook vrij structureel bij bedrijven voor.

Wat betreft de WOB speelt verder vooral een machtstrijd. Het bestuur verzet zich met hand en tand tegen inmenging door de burgers. (Maar goed, bedrijven verzetten zich ook met hand en tand tegen openbaring van veel zaken, en zeker zolang men het idee heeft dat er met zuigen en rekken nog wat te winnen is, zullen ook bedrijven het proberen.)

Pff, ok. Als goed lopende ondernemingen, wat jij wil.

Wat precies vind jij vervelend aan de openbaarheid van bestuur? Ik vind het een groot goed dat ik op kan vragen hoe bepaalde dingen tot stand zijn gekomen eerlijk gezegd. En inderdaad komen slordigheden ook bij bedrijven voor, die bedrijven redden het over het algemeen zonder drastisch ingrijpen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:43

Er moet eerst nog 24 miljoen EX beveiligingskosten, die hebben ze maar niet genoemd om een rel te voorkomen, opgehoest worden om de Atoomtop hier te laten zijn met alle exorbitante luxe er om heen....dan de loondervingen van alle mensen die niet op hun werk kunnen komen, waar wellicht ook weer faillissementen uit kunnen en zullen voortvloeien....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:45

Shadow0 schreef:
En waarom wordt er dan niet ingezet op een beter opsporingspercentage van de politie?

Je bedoeld dat ze efficiënter moeten gaan werken?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:46

russel schreef:
Er moet eerst nog 24 miljoen EX beveiligingskosten, die hebben ze maar niet genoemd om een rel te voorkomen, opgehoest worden om de Atoomtop hier te laten zijn met alle exorbitante luxe er om heen....dan de loondervingen van alle mensen die niet op hun werk kunnen komen, waar wellicht ook weer faillissementen uit kunnen en zullen voortvloeien....

Wat dacht je van al die ondernemers die hun winkel moeten sluiten zonder enige vergoeding?