Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:35

littlesannie schreef:
Rowdine schreef:
Jezus voeg eens de daad bij het woord ipv de hele tijd bokt af te zeiken en vervolgens te blijven posten.
LATUR :Y)

niet echt netjes dat je begint te schelden vindt je wel? Laat haar lekker wat je nu roept heeft niks toe te voegen aan het topic.

Schelden? Waar zie je een scheldwoord?
Volgens mij heeft hetgeen wat zij zegt niks toe te voegen :Y)

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:36

Rowdine: Dat heb ik dan verkeerd begrepen. Dacht dat jij degene was die haar kende. Lees op mijn telefoon dus namen staan een beetje klein. Excuses daar voor.
Maar zeg ik ergens dat er iemand begrip heeft? Of spreek ik daar iemand over aan? Nee! Dus jij leest maar half. Ik zeg alleen maar dat ik er nog steeds geen begrip voor heb. Ook niet nadat ik haar "verhaal" gelezen heb. Jong, naïef, geld nodig. Slappe excuses dat zijn het! Vandaar mijn reactie dat ik er geen begrip voor heb. Helemaal niet op een reactie doelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:37

geerke schreef:
Liesje1611 schreef:
En over 'die vrouwen hebben geen leven meer'; bullshit, sorry. Ze moeten even een paar weken door het stof bijten, ja, maar na een tijdje is iedereen dit weer vergeten en gaan we met zn alle weer over naar de orde van de dag.

Waarbij ik dus niet alle bedreigingen en doodswensen goedkeur.

na een tijdje is iedereen dit weer vergeten.....Op Bokt gaat het sneller hoor :+

Ik snap niet dat jullie steeds maar denken dat iedereen het vergeet? Als iemand die dichtbij mij staat dit doet dan vergeet ik dit nooit meer.
Heeft heel Nederland een IQ van 50?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:38

_Michelle__ schreef:
Rowdine: Dat heb ik dan verkeerd begrepen. Dacht dat jij degene was die haar kende. Lees op mijn telefoon dus namen staan een beetje klein. Excuses daar voor.
Maar zeg ik ergens dat er iemand begrip heeft? Of spreek ik daar iemand over aan? Nee! Dus jij leest maar half. Ik zeg alleen maar dat ik er nog steeds geen begrip voor heb. Ook niet nadat ik haar "verhaal" gelezen heb. Jong, naïef, geld nodig. Slappe excuses dat zijn het! Vandaar mijn reactie dat ik er geen begrip voor heb. Helemaal niet op een reactie doelend.

Je begint over het feit dat je er geen begrip voor hebt.
En dus zeg ik dat niemand daar begrip voor zal hebben. Ook niet na haar reactie.
Waar lees jij dat iemand begrip voor haar daden heeft?

Babbelaar20

Rowdine schreef:

Jezus, dat zie ik als een scheldwoord op de manier hoe jij het gebruikt dan. :) maar laten we deze discussie maar eindigen, dit gaat nergens over.
Laatst bijgewerkt door Babbelaar20 op 04-07-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Liesje1611 schreef:
En over 'die vrouwen hebben geen leven meer'; bullshit, sorry. Ze moeten even een paar weken door het stof bijten, ja, maar na een tijdje is iedereen dit weer vergeten en gaan we met zn alle weer over naar de orde van de dag.

Kan je verzekeren dat dat niet zo is.
Bij ons op stal heeft 20 (?) jaar geleden een kleptomane gestaan, uiteindelijk betrapt op het jatten van wc papier. Hoe onschuldig wil je het hebben. Als die zich nog ooit vertoont op stal is het: he dat is ***, die jatte pleepapier.
Reken er maar op dat heel haar leven mensen haar met haar daad associëren, en terecht overigens.

Waarmee ik bedreigingen absoluut niet goedkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:39

littlesannie schreef:
Rowdine schreef:

Jezus, dat zie ik als een scheldwoord op de manier hoe jij het gebruikt dan. :) maar laten we deze discussie maar eindigen, dit gaat nergens over.

Oh sorry ik wist niet dat dit forum naast een paardenforum ook nog christelijk georienteerd was.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:39

geerke schreef:
Liesje1611 schreef:

na een tijdje is iedereen dit weer vergeten.....Op Bokt gaat het sneller hoor :+

Ach, dit topic wordt vroeg of laat toch gesloten.
Ik kan echt geen goed woord overhebben voor de daders, gádverdamme. Van kinderen en dieren blijf je af. 'Geldtekort, ik had het moeilijk,' blablabla.. bullshit. Genoeg manieren om aan geld te komen.
Laffe excuses, niets meer en niets minder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:40

Moderatoropmerking:
Kans gehad, kans verkeken, de diverse moderatoropmerkingen blijven genegeerd worden, en hier is het beloofde slotje.
Topic blijft in ieder geval voor de nacht zeker dicht, en we overleggen of het uberhaupt weer open gaat.
Elders topics hierover openen is ook zeker niet de bedoeling, en als dit gebeurt zullen er zeker passende sancties wegens het negeren van moderatoropmerkingen uitgedeeld worden.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:33

Moderatoropmerking:
Op dit moment zijn we druk aan het overleggen, waardoor we nog niet precies kunnen zeggen of en wanneer het topic weer open zal gaan. Mocht het topic toch weer open gaan, willen we wel heel duidelijk maken dat dit jullie allerlaatste kans is. Als er nu een slotje op gaat, zal dit een definitief slotje zijn en zal het topic niet meer worden geopend. Het openen van topics elders op het forum is niet toegestaan, gebeurt dit wel zullen er passende sancties volgen wegens het negeren van moderatoropmerkingen.

Hier nog een keer de regels die gelden, zowel hier in het topic als op de rest van Bokt:
Speculaties, vrijgeven van namen, plaatsen van links met beeldmateriaal, plaatsen van links die direct met betrokken te maken hebben, hinten naar over wie het zou kunnen gaan, verwensingen naar deze mensen, het is allemaal niet toegestaan. Het overtreden van de regels/negeren van moderatoropmerkingen zal ook resulteren in een passende sanctie.
Je ongenoegen uitspreken, binnen de regels van Bokt, is wel toegestaan.

Het is niet de bedoeling dat hier op bokt een heksenjacht plaats gaat vinden. Dit is een zaak voor de politie, wanneer je hun kunt helpen kun je via de reguliere kanalen, 0900-8844 of 144, dit melden aan hun.
Tenslotte wil ik nog even verwijzen naar een stukje uit update 7 op VN:

Citaat:
Op Bokt worden er in ieder geval grenzen aan gesteld. Wij staan niet toe dat er beelden waarbij te zien is dat er dierenmishandeling plaatsvindt worden geplaatst, daarbij zullen doodsbedreigingen en namen worden verwijderd. Niet omdat wij onze ogen sluiten voor de realiteit, wel omdat wij vinden dat het niet aan ons als individu of community is om mensen op te sporen en te straffen, die rol is voor politie en justitie.

Je sterk maken tegen dierenmishandeling is altijd oké. Alleen het aanpakken of bedreigen van individuen is niet de meest productieve weg. Als dit nog steeds gebeurt in Nederland, kunnen we de politiek aansporen om te zorgen voor fatsoenlijke wetgeving die dieren beschermt. En we kunnen altijd zorgen voor het welzijn van onze eigen paarden en die van anderen. En natuurlijk: duidelijk maken dat we afkeer hebben van dit soort praktijken. Maar laten we ons niet tot hun niveau verlagen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:01

Moderatoropmerking:
Er zijn signalen binnen gekomen dat mensen veel te ver gaan met bedreigingen en daarom geven we dit topic nog maar één kans.

Als er nu een slotje op gaat, zal dit een definitief slotje zijn en zal het topic niet meer worden geopend. Het openen van topics elders op het forum is niet toegestaan, gebeurt dit wel zullen er passende sancties volgen wegens het negeren van moderatoropmerkingen.

Hier nog een keer de regels die gelden, zowel hier in het topic als op de rest van Bokt:
Speculaties, vrijgeven van namen, plaatsen van links met beeldmateriaal, plaatsen van links die direct met betrokken te maken hebben, hinten naar over wie het zou kunnen gaan, verwensingen naar deze mensen, het is allemaal niet toegestaan. Het overtreden van de regels/negeren van moderatoropmerkingen zal ook resulteren in een passende sanctie.
Je ongenoegen uitspreken, binnen de regels van Bokt, is wel toegestaan.

Het is niet de bedoeling dat hier op bokt een heksenjacht plaats gaat vinden. Dit is een zaak voor de politie, wanneer je hun kunt helpen kun je via de reguliere kanalen, 0900-8844 of 144, dit melden aan hun.
Tenslotte wil ik nog even verwijzen naar een stukje uit update 7 op VN:

Citaat:
Op Bokt worden er in ieder geval grenzen aan gesteld. Wij staan niet toe dat er beelden waarbij te zien is dat er dierenmishandeling plaatsvindt worden geplaatst, daarbij zullen doodsbedreigingen en namen worden verwijderd. Niet omdat wij onze ogen sluiten voor de realiteit, wel omdat wij vinden dat het niet aan ons als individu of community is om mensen op te sporen en te straffen, die rol is voor politie en justitie.

Je sterk maken tegen dierenmishandeling is altijd oké. Alleen het aanpakken of bedreigen van individuen is niet de meest productieve weg. Als dit nog steeds gebeurt in Nederland, kunnen we de politiek aansporen om te zorgen voor fatsoenlijke wetgeving die dieren beschermt. En we kunnen altijd zorgen voor het welzijn van onze eigen paarden en die van anderen. En natuurlijk: duidelijk maken dat we afkeer hebben van dit soort praktijken. Maar laten we ons niet tot hun niveau verlagen.

Anoniem

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:03

Ik vind het onbegrijpelijk dat dit topic weer open gaat. Veruit de meesten die hier reageren zijn blijkbaar te jong en onbezonnen om niet een reactie te geven die enkel gebaseerd is op emoties. Alles is wel gezegd over de veel te domme acties van de vrouwen en de filmmaker lijkt me?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:04

iets anders, hoe gaat het nu met de pony's?
ze zijn al in beslag genomen en nu?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:05

Ben het met je eens dat ik niet snap waarom het topic weer terug open is. Alles is nu ongeveer wel gezegd.

Maar goed de pony's zijn inderdaad in beslag genomen en worden nagekeken door een dierarts. Dus die krijgen hopelijk eindelijk een plek die ze verdienen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:06

Het topic is weer open omdat er veel bokkers toch behoefte hebben om hierover te praten, en die kans willen we ze ook bieden. Vergeet niet dat er ook heel wat bokkers zijn die wel binnen de normen hebben gereageerd.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:07

Ik hoor net op de radio dat er twee mensen uit Lelystad opgepakt zijn.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:07

Ik denk dat dit topic weer open is, omdat het veel mensen bezighoudt.
Dan moeten mensen ook op bokt over kunnen praten, mits het binnen de perken blijft.
Die cowboy kreten heeft niemand wat aan.

Ik las overigens dat er weer 2 mensen zijn opgepakt. Het worden er dus steeds meer.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:10

Verbaasd mij ook dat het topic weer open is.
ALles is denk ik ook wel gezegd, bedreigen is gewoon nutteloos. Het is nu in gang gezet.EN er worden steeds meer aanhoudingen gedaan.Maar de families/paarden van deze "mensen"bedreigen gaat mij ook wel erg ver.
IS wel fijn om het topic te hebben voor eventuele nieuwe ontwikkelingen maar dreigen mwah niet nodig vind ik.
Hoorde gisteravond wat de eventuele straffen zijn. Mmm is wel heel erg weinig (geldboetes of taakstraf)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:11

Heb inderdaad ook net gelezen dat er 2 vrouwen zijn opgepakt. Dus in totaal 5 mensen. Er zijn er vast nog veel meer dus ik hoop dat die ook nog opgepakt gaan worden. Maar ze zijn goed bezig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:12

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:13

Als ik het nieuws zo eens bekijk, is dit het topje van de ijsberg. Ik denk daarom ook dat die man, Carlo M., waarschijnlijk heeft gelogen over dat hij 'dit niet wist'. Ik ben er natuurlijk niet zelf bij geweest (gelukkig!), en kan dus ook niets met zekerheid zeggen, maar dat is de indruk die ik krijg. Erg schokkend, vind ik.

Ook ik hoop, dat de dieren nu naar een beter adres gaan, en dat er voor deze mensen een verbod komt op het houden van dieren. De dieren afpakken is 1 ding, maar als er geen verbod komt op het houden van dieren, zal niets deze individu ervan weerhouden weer nieuwe pony's aan te schaffen - tenzij hij voor langere tijd achter slot en grendel gaat, wat ik ook ten zeerste hoop. Maar ja, ik ben geen rechter. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:13

Neonlight schreef:
Het topic is weer open omdat er veel bokkers toch behoefte hebben om hierover te praten, en die kans willen we ze ook bieden. Vergeet niet dat er ook heel wat bokkers zijn die wel binnen de normen hebben gereageerd.

Als ik in dit topic lees dat ook bokkers even het adres van bepaalde verdachten hebben verspreid dan vind ik Bokt niet het platform dat dit soort zaken moet gaan bemoedigen door er een uit de hand gelopen topic over te (her)openen.
Dat Facebook blijkbaar een dermate lage standaard wil hanteren, prima. Maar Bokt? Een online paardenforum waar met ook veel jongeren zich melden en dagelijks meeposten? Mwah, beetje raar.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:14

Tja de straffen had ik ook niet anders verwacht in Nederland.
Ik denk dat de straf die ze nu van de media/internet krijgen vele malen erger is.
Ik zou nog liever in de gevangenis zitten dan dit.

Bedreigingen vind ik overigens niet goed, maar ik vind het wel goed dat er consequenties zitten aan dit soort daden. Het is jammer dat het pas na zoveel jaar is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:16

Mogen wij onze mening niet meer geven zonder FB ermee te 'vervuilen'? Mijn redelijk snuggere vrienden die geen hart voor paarden hebben zien me weer komen met posts over paarden of de mensen met te veel emoties/geen grenzen beginnen zelf te vloeken als een stel neanderthalers over hoe die mensen dood moeten etc, nah vind het toch we fijn dat bokt er dan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:20

xSlvna schreef:
Mogen wij onze mening niet meer geven zonder FB ermee te 'vervuilen'? Mijn redelijk snuggere vrienden die geen hart voor paarden hebben zien me weer komen met posts over paarden of de mensen met te veel emoties/geen grenzen beginnen zelf te vloeken als een stel neanderthalers over hoe die mensen dood moeten etc, nah vind het toch we fijn dat bokt er dan is.

Neuh, ik zeg nergens dat je het maar op FB moet doen.
Bokkers reageren blijkbaar niet anders dan de mensen op FB, dus ik zou niet snappen wat er beter is aan bokkers dan aan de 'neanderthalers over hoe die mensen dood moeten etc'.