Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:ik vind wat Dibi doet niet echt netjes tegen over Sap.Machtsstrijd binnen en partij is nooit goed.
Sap doet het zo slecht nog niet.(afgezien van het feit dat ik het absoluut niet met haar standpunten eens ben natuurlijk)
geerke schreef:ik vind wat Dibi doet niet echt netjes tegen over Sap.Machtsstrijd binnen en partij is nooit goed.
Sap doet het zo slecht nog niet.(afgezien van het feit dat ik het absoluut niet met haar standpunten eens ben natuurlijk)
Electra63 schreef:geerke schreef:ik vind wat Dibi doet niet echt netjes tegen over Sap.Machtsstrijd binnen en partij is nooit goed.
Machtsstrijd gebeurt regelmatig binnen politieke partijen, denk maar aan Rita en Mark![]()
Ik vind dat Sap het wel slecht doet, als je de peilingen mag geloven
Karl66 schreef:Roemer verbaast mij niet echt. Er is op dit moment een grote markt voor "protest" stemmen en daar heeft hij alleen concurrentie van Wilders. Grote kans dat de SP met Marijnissen, die net als Halsema, het statuur van een staatsman had gekregen, echt volledig door het dak zou zijn gegaan.
Zowel Roemer als Sap missen die statuur, alleen heeft Roemer het voordeel van een groeiende achterban, die dat gebrek kan compenseren, terwijl Sap als lijsttrekker van een links liberale groene partij dat niet heeft. De werkelijke achterban van GL is in Nederland maar 5 of 6 zetels groot. Elke extra zetel is gebaseerd op persoonlijkheid en veel minder op inhoud.
Heino schreef:Ik ben een GL-er in hart en nieren, maar twijfel toch of ik mijn stem dit jaar niet aan de SP geef. Maar moet zeggen dat als Dibi lijsttrekker wordt, de kansen dat ik bij GL blijf een heel stuk zullen groeien
Lovely schreef:De achterban van Roemer bestaat uit mensen die net zo gevoelig zijn voor populisme als de (meeste) Wilders stemmers en zijn dus waarschijnlijk ook niet zo honkvast.
Electra63 schreef:Dat kan ik mij voorstellen. We moeten nog alle maatregelen horen, die door de Kunduz-coalitie worden genomen, maar ik kan mij niet voorstellen, dat je daar als GL-er blij van kan worden?