De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 17:31

ThreeFingers schreef:
Waarom, na jaren knokken om zwanger te worden, je eigen kind vermoorden of laten verdwijnen?
Waarom telkens weer in de media laten komen, de zaak oprakelen, met het risico, dat als je zelf schuldig bent?

Niemand zegt dat de McCanns Madeleine hebben vermoord toch. Ook Amaral niet.
Wel is bekend dat Kate het zwaar had met Madeleine. Het beeld dat ze over Madeleine schetsen komt niet overeen met de werkelijkheid. Het was een overactief kind en erg aanwezig (overigens kun je dat tussen de regels door wel lezen). Kate had dr handen vol aan haar al voordat ze een tweeling kregen dat de zaak niet eenvoudiger op maakte voor Kate. Kate was - volgens haar moeder - niet stabiel en dat kan ook best de reden zijn waarom Gerry David Payne vroeg om nog even bij Kate te gaan kijken toen hij zijn tennis spullen ging halen op 3 mei. Kate heeft zelf verklaard dat zij en Gerry de avond ervoor ruzie hadden gehad en dat ze daarom in de kamer van de kinderen had geslapen. (Gerry had wat teveel aandacht gegeven aan de mevrouw van de animatie).
Madeleine is ook een poosje bij haar oma geweest om Kate wat rust te geven. Gerry liet de zorg voor de kinderen bij voorkeur aan Kate over. Kortom, er waren echt wel issues in dat perfecte gezinnetje. Amaral's conclusie is dat er een ongeluk is geweest.
Gerry stond op het punt om promotie te maken en ze hadden nog twee kleintjes.
toegeven zou hebben betekend dat Gerry zijn promotie waarschijnlijk niet zou krijgen omdat er toch echt in de UK forse straffen staan op verwaarlozing.Misschien had het hem wel zn hele carriere gekost. Ook zouden de kinderen n.a.w uit de ouderlijke macht worden ontzet. Genoeg motief om het ongeluk te verdoezelen.

ThreeFingers schreef:
Maar wat je hier ook zegt, je word meteen overladen, met wat Amaral geschreven en gezegd heeft enz.

Het is een andere mening, meer niet.

ThreeFingers schreef:
Je merkt duidelijk dat enkele hier hoe dan ook de Pik op de ouders hebben.
Maar het afstrijden als je ze erop aanspreekt..

Omdat het niet zo is. Waarom zou ik "de pik" hebben op de McCanns? Eerlijk? Ik ken ze niet.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:42

Cayenne schreef:
Nadir schreef:
Nee hoor, ik ken geen mensen die dat doen. :n En dan nog vind ik ‘omdat iedereen dat doet’ geen vrijbrief om je kinderen ‘s avonds alleen te laten.

Mijn ouders lieten ons ook weleens alleen terwijl zij bij de buren waren hoor.
Gingen ieder half uur kijken. Dat was bij ons in de omgeving heel normaal.

Al zou ik zelfs dit echt niet doen, vind ik dit niet vergelijkbaar met een jong kind in een vreemd land, vreemde omgeving, uren lang alleen laten, met de deur open.
Ze heeft de dag van te voren nota benen een uur voor haar ouders gehuild.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:03

ThreeFingers schreef:
Maar wat je hier ook zegt, je word meteen overladen, met wat Amaral geschreven en gezegd heeft enz.

Dat lijkt me logish, daar hij de rechercheur was die de zaak leidde? Hij heeft er het dichtst op gezeten dus het is een logische bron. Daarbij is hij degene die hier het vaakst hier in Portugal wordt gevraagd over de zaak, dus zie je hem in alle media het vaakst terug, dus gebruik je dat het vaakst als bron, hoewel ik persoonlijk ook probeer andere bronnen te vinden wegens de "Amaralhaters" in het topic.

Citaat:
Je merkt duidelijk dat enkele hier hoe dan ook de Pik op de ouders hebben.
Maar het afstrijden als je ze erop aanspreekt..

De bezwaren tegen de ouders waren exact hetzelfde geweest als het om een ander ouderpaar had gegaan. De wansmaak die iemand in de mond krijgt komt niet door hoe ze eruit zien of "een onderbuik gevoel".
Maar als je zegt dat je "Amaral maar een naar mannentje vindt" op een gevoel, heb je het over een loze veroordeling van een persoon en als er dan wordt gevraagd waar het op gebaseerd is heb je niet eens een antwoord.
Prima, maar dan is het geen argument voor een discussie, en niet relevant.
Was het okee geweest als een andere persoon tot dezelfde conclusies was gekomen in de zaak?

En dat mensen jaren hun best doen om voor nageslacht te zorgen is natuurlijk niet meteen maar een bewijs van goed ouderschap.

ThreeFingers

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:33

Het antwoord leek me erg duidelijk..

Misschien niet begrijpbaar ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:37

Cayenne schreef:
Nadir schreef:
Nee hoor, ik ken geen mensen die dat doen. :n En dan nog vind ik ‘omdat iedereen dat doet’ geen vrijbrief om je kinderen ‘s avonds alleen te laten.

Mijn ouders lieten ons ook weleens alleen terwijl zij bij de buren waren hoor.
Gingen ieder half uur kijken. Dat was bij ons in de omgeving heel normaal.

Vroeger was dat best normaal, er waren geen mobieltjes, geen webcams, geen Babyphone enz enz.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:47

Ja én? Vroeger hingen we ook het touwtje uit de deur en dat kan gewoon niet overal meer omdat misdaad ook verergerd is. En dat iets normaal was wil nog steeds niet zeggen dat het verantwoordelijk was.
(Er ging ook nog weleens een huis in de hens omdat kinderen met lucifers speelden en er liepen wel kinderen het huis uit die in de sloot belandden, het was echt niet zonder gevaar of gevolgen)
En we hebben het over mensen die gewaarschuwd waren dat er inbraken waren. Over een appartement met een trap naar de openbare weg en de balkondeur bovenaan die trap op een kier. Dat kun je niet onder verantwoordelijk gedrag scharen.

Overigens heb ik er geen verstand van maar er wordt gezegd dat de het babyfoon systeem over die afstand onmogelijk kon werken, is er iemand die er wel iets kan zeggen over maximale afstanden?

Ik luister nu naar het verhaal over het checken of de kinderen nog ademden. De link wordt gelegd met het gebruik van Calpol.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:16

Lusitana schreef:
Ja én? Vroeger hingen we ook het touwtje uit de deur en dat kan gewoon niet overal meer omdat misdaad ook verergerd is. En dat iets normaal was wil nog steeds niet zeggen dat het verantwoordelijk was.
(Er ging ook nog weleens een huis in de hens omdat kinderen met lucifers speelden en er liepen wel kinderen het huis uit die in de sloot belandden, het was echt niet zonder gevaar of gevolgen)
En we hebben het over mensen die gewaarschuwd waren dat er inbraken waren. Over een appartement met een trap naar de openbare weg en de balkondeur bovenaan die trap op een kier. Dat kun je niet onder verantwoordelijk gedrag scharen.

Overigens heb ik er geen verstand van maar er wordt gezegd dat de het babyfoon systeem over die afstand onmogelijk kon werken, is er iemand die er wel iets kan zeggen over maximale afstanden?

Ik luister nu naar het verhaal over het checken of de kinderen nog ademden. De link wordt gelegd met het gebruik van Calpol.

Precies, dat was ook mijn punt...

Over babyfoon’s, dat is in en om het huis rond de 50 meter. Misschien een enkeling iets verder. Geen idee hoe de technologie in 2007 was...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:28

Dank je wel, dan was er dus inderdaad geen verbinding mogelijk met de Tapas bar.

Overigens kom ik er nu ook achter dat de Duitser toendertijd lang haar(tot de schouders) had, dus niet klopt met het signalement dat ze geven.

kom net langs de uitspraak "omdát ze meteen vanaf het eerste moment hadden geroepen dat ze ontvoerd was door een pedofiel, moesten ze met een pedofiel op de proppen komen."

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:38

Nadir schreef:

Wij zijn serieus eens op een camping wakker geworden van een kind van een jaar of twee schat ik. Ik hoorde een kind wanhopig huilen en omdat het zo dicht bij leek ben ik buiten gaan kijken en vond een klein kindje in een truitje en een luier. Ik verstond er geen bal van . Kind was klein overstuur en sprak Frans. Heb toen het noodnr vd receptie gebeld. Daar is iemand gekomen en heeft het kind mee genomen. De andere dag hoorde ik dat de ouders zo zat als iets op een feestje op een andere camping zaten. Ze hebben de camping moeten verlaten. Ik hoop wel dat er iets van jeugdzorg is ingeschakeld. Maar zulke mensen bestaan dus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:52

De ene ouder is sowieso makkelijker dan de andere. Ik blijf het ook bijzonder vinden in eigen huis / tuin, dat een klein kind op bed niet gehoord kan worden want teveel herrie van een feestje ofzo / ouders even wat in de tuin doen / geen babyfoon die in de gaten gehouden wordt, en dat niemand daar dan mee lijkt te zitten...

Misschien dat dat voort komt uit kinderen die heel goed slapen ofzo, dat ouders denken dat de kans heel klein is dat kind überhaupt wakker wordt binnen een bepaalde tijd, omdat ze altijd doorslapen? Die luxe hebben wij nooit gehad dus ik wilde echt constant die kleine kunnen horen maar dat werd / wordt toch wel gek gevonden hoor vaak....

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:05

Ik heb ook altijd over mijn kinderen gewaakt,ondanks dat het goede slapers waren.Maar ik kom uit het dutrouxtijdperk,toen waren mijn kinderen net geboren.Dus dan ben je extra waakzaam.Nu ben ik toch wel een muts met alles ,ook mijn honden mogen niet uit mijn oog.Ze mogen wel los maar mogen maar tot ik ze kan zien.Ben als de dood dat ik er 1 kwijt raak.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:30

Ja precies, niet meer kunnen zien (of als je ze dan niet ziet zoals op bed, dan in ieder geval kunnen horen) is echt een no-go, brrrr.

Maar er zijn volgens mij toch nog zat mensen die kind op bed leggen en dan even in de tuin bezig gaan / uitmesten ofzo of zelfs boodschappen gaan doen / ouder kind van school halen en dan denken over een half uurtje kijk ik wel even want het kind zal wel minimaal anderhalf uur onder zeil zijn....

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:37

Natuurlijk heb je erg nonchalante ouders, die zelfs gaan werken en een vrij jong kind gewoon alleen naar school laten gaan enz.
Die laten ook een kind in een hete auto zitten...

Zo erg schat ik de mccanns niet in...

En of de Mccanns wisten van al die inbraken?
Ik heb juist gezien, dat dat stil gehouden werd, omdat de hotels en dergelijke geen toeristen wilde verliezen enz.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:57

Ja iedereen was gewaarschuwd. En al ben je niet gewaarschuwd, hotel inbraken heb je overal en daar moet je altijd rekening mee houden.

De McCanns heben zelf al toegegeven dat ze het vonden alsof ze in de tuin waren en de kinderen op bed lagen, dus ze vinden het vrij normaal om de kinderen alleen te laten.
Ze vinden het ook normaal om ze uit te besteden aan oma en crèches (ze werken allebei),maar vonden het ineens ´savonds heel anders en wilden ze dan geen vreemde in huis als oppas of ze nog een keer naar de crèche brengen?

Overigens blijkt uit heel veel dat ze vooral hun vrije leventje wilden volhouden terwil ze kinderen hadden.Uit niets blijkt dat ze nou zulke betrokken ouders waren. Lekker aan de Calpol zodat de kinderen makkelijk gaan slapen is al één voorbeeld.
De Britse upperclass heeft er een handje van om wel nageslacht te willen maar geen ouder willen zijn. Gewoonlijk gaan de kinderen ook naar kostschool enzo.
Dat is even generaliserend, maar ze passen in het plaatje.

En ik vind de balkon deur op een kier laten bij een trap niet naar een straat gaat, behoorlijk nonchalant.

En voor de duidelijkheid, Payne heeft de vakantie georganiseerd en ze waren al eens eerder als ouderstellen samen op vakantie geweest en wilden persee via dezelfde operator omdat die de "listening in" service had met aan de deur luisteren en hij was teleurgesteld dat ze dat in de Ocean Clun niet hadden maar wel een crèche. Dit valt te lezen in zijn politieverhoor.
Met andere woorden, ze vonden het prima, ook in de vorige vakantie, om uit eten te gaan en dat er dan af en toen iemand aan de deur kon luisteren en ze dachten dat ze dat systeem zelf ook wel konden organiseren.
Dat is niet op je kinderen passen of laten passen. Dat is om jezelf denken, dat je zelf vooral maar fijn uit eten en drinken kunt en de boel de boel kunt laten.
En ze stonden niet elk half uur op van de tafel.
En er wérd gehuild (en 1 kind had, als we het mogen geloven, overgegeven, dus die was niet lekker) Maddie had gevraagd waarom ze niet kwamen, en ze werden gewoon alsnog opnieuw alleen gelaten.

Er zijn geen aanleidingen dat het kind uit het appartement gestolen is, laten we dat niet uit het oog verliezen.

En over ogen gesproken, in iriscopie wordt die streep op die plek in Maddies oog verbonden aan problemen met het hart. Maar de politie heeft nooit haar medische rapporten in mogen kjken.

Ondertussen ben ik ook te weten gekomen dat de Duitse en Portugese politie op gespannen voet staan en dat de PJ niks meer wil afstaan (ze hebben geleerd) voor lab enzo voordat voor 100% een link is aangetoond met de zaak.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:49

Ik wil ook even terugkomen op die door Kate aangeboden drugs test met haar.
Citaat:
Every half inch of hair corresponds to a drug abuse history of approximately 30 days.

https://testcountry.com/pages/all-you-n ... ug-testing
Een halve inch is 1.27 cm. Met andere woorden, als ze een "vers" stukje heeft, van een paar centimer, te beginnen bij de follikel, en dus niet het uiteinde, van maanden na dato, is er niets te vinden.
Het is dus vrij makkelijk te manipuleren geweest naar een gewenst resultaat en slaat dus gewoon nergens op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 13:46

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:37

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 14:46

Zij verklaart ook getuigenis aan de PJ te hebben gegeven, maar die zit niet in de PJFiles. (Ben ik nog niet tegengekomen). Maar is ook een deel van het onderzoek nooit vrijgegeven, dus dat kan daar ook best onderdeel van zijn. Deze mevrouw - werkneemster van de Ocean Club, woonde vlak naast het kerkje - en is door Susan Hubbard (vrouw van de priester) en Kate McCann en daarna ook een detective McCann, min of meer gestalkt om erachter te komen wat ze wel of niet gezien zou hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:48

Ja en dat is op zich vreemd. Als je niks te verbergen hebt, hoefje ook niet te weten wat anderen hebben gezien.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:08

Lustiana schreef:

En over ogen gesproken, in iriscopie wordt die streep op die plek in Maddies oog verbonden aan problemen met het hart. Maar de politie heeft nooit haar medische rapporten in mogen kjken.

Dit heeft volgens mij niks met het hart te maken. Is meestal een erfelijke of aangeboren foutje van de pupil. Waar sommige mensen wel last van kunnen krijgen en andere weer niet..

Maar waarom schrijf je dit Überhaupt?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:52

Verkleuringen daar schijnen in verband te staan met de lever, zie ik nu, het hart zit aan de andere kant op 5 uur. Volgens iriscopie dan. Dat hoef je niet serieus te nemen.

Het is iets dat mensen die er verstand van hebben naar voren brachten en er is aandacht aan besteed omdat het gebruik van Calpol echt niet zonder gevaren is. Men vraagt zich dus af of er een predispositie was voor een slechte afloop bij het gebruik. Of dat het zelfs daardoor kwam.
Het is genoemd, ik had me er niet in verdiept verder, nu wel:

Het heet coloboma. Dit kan aangeboren zijn en gaat meestal gepaard met problemen in andere organen, is aan zo´n 70 syndromen verbonden en omgevingsfactoren kunnen invloed hebben op de ontwikkeling, inclusief drugs.

Er is aandacht aan besteed omdat een accidentele dood niet wordt uitgesloten en ze dan natuurlijk naar oorzaken daarvoor zoeken.
Ze hadden dus graag haar medische geschiedenis geweten, zeker omdát ze dus die streep in haar oog had.

Excuus dat ik niet verder uitwijdde, maar beter laat dan nooit. ;)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:13

Stille meelezer, maar mijn broertje heeft sarcoidose. En had ook van die vlekken in zijn pupillen. Die ziekte heeft meer, kan ook voorkomen aan het hart bijvoorbeeld.
Geen idee of dat het is wat Maddie had natuurlijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:34

Ik wist niet dat sarcoidose ook zo´n mooie streep kon geven, maar het geeft maar aan dat zoiets in het oog echt wel kan betekenen dat er meer aan de hand is.

En ThreeFingers , voor de duidelijkheid: Iriscopie hoef je niet serieus te nemen, de rest is "gewone" (medische) wetenschap.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:08

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:49

Calpol is in Engeland toevallig hét middel om kinderen in te laten slapen en wordt enorm misbruikt. https://www.theguardian.com/lifeandstyl ... -to-calpol

Citaat:
The link between Calpol and sleep has been discussed in countless Mumsnet threads since the site launched in 2000. In one entitled “Dosed on Calpol – feeling guilty”, a mother tortures herself for giving her six-month-old a dose purely to make him drop off. Other parents weigh in to reassure her. “Calpol wont send him to sleep. he was obviously in discomfort with pain/temp somewhere, and the calpol worked,” one says. “I just assumed that it was slightly sedative,” the mother replies. “I guess you can’t use it forever though so where do you draw the line?”

In 2007 Johnson & Johnson introduced a new product: Calpol Night, for children aged two years and up, with added antihistamine, to explicitly aid sleep. But in 2009 the MHRA ruled that 36 different medicines, including Calpol Night, should no longer be given to children under six: research had shown them to be of limited use in younger children, and linked them to side effects such as disturbed sleep and hallucinations. Even though Johnson & Johnson could have continued to market it for older children, Calpol Night was quietly withdrawn in 2010.

Doing the very best for your children today means not ever allowing them to suffer. But the generation of parents who are increasingly unwilling to leave their children to cry at night are the same parents who are prepared to dose them up with a nightcap of paracetamol and antihistamines to make them sleep.

En er zitten gevaren aan, zeker als er al onderliggende problemen zijn.
De oma van de kinderen heeft gewoon verteld dat het gebruikt werd om de kinderen in te laten slapen.

En ja, niet ik, maar de recherche, dacht/denkt dat er een mogelijkheid is dat ze overleden is door toediening van Calpol of dat het een rol heeft gespeeld.
Ze nemen daarbij ook in rekening dat Kate regelmatig de ademhaling van de tweeling checkte.
Met de vraag waarom je zoiets zou doen.

De recherche had graag die theorie wat verder onderzocht, maar mocht niet de medische geschiedenis van Maddie inkijken.

Gezien het feit dat het nogal wat teweeg zou brengen als zou blijken dat Maddie door haar ouders toedoen was overleden, is het uiteraard een motief om dat te verbergen.
Nogmaals, niet wat IK denk, maar wat de recherche heeft losgelaten.