Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:De nadruk leggen op het positieve is onnodig. Iets wat al goed is behoeft geen aanpassing of verandering. Juist de negatieve aspecten behoeven nadruk omdat die wel veranderd en aangepast moeten worden.
Teddy321 schreef:janesmith schreef:De nadruk leggen op het positieve is onnodig. Iets wat al goed is behoeft geen aanpassing of verandering. Juist de negatieve aspecten behoeven nadruk omdat die wel veranderd en aangepast moeten worden.
Waardoor je het negativisme steeds meer naar voren haalt!
Jij vindt het toch niet leuk indien je baas alleen steeds maar weer de negatieve dingen aanhaalt? En je nooit eens wijst dat er ook veel positieve dingen zijn?
NatasjavE schreef:Als ik een baas had die het alleen maar merkt als ik iets niet goed doe en geen compliment geeft als ik iets goed gedaan heb kon hij heel snel het zuur krijgen...![]()
Mijn leidinggevende belt me gelukkig op om een complement te geven als ik iets goed gedaan heb( en ja als ik het niet goed gedaan heb hoor ik het ook....uiteraard)
NatasjavE schreef:Als ik een baas had die het alleen maar merkt als ik iets niet goed doe en geen compliment geeft als ik iets goed gedaan heb kon hij heel snel het zuur krijgen...![]()
Mijn leidinggevende belt me gelukkig op om een complement te geven als ik iets goed gedaan heb( en ja als ik het niet goed gedaan heb hoor ik het ook....uiteraard)
Ann schreef:En zou open staan voor het positieve en samen het negatieve te lijf gaan, niet een betere manier zijn om deze problematiek aan te pakken. Zonder te soft te zijn? Alleen het negatieve benadrukken zoals de PVV doet imo, gaat never nooit niet leiden tot een werkzame oplossing voor welk probleem dan ook.
CtjeLief schreef:Iedere groep doet iets goed, en heeft kwaliteiten.. Deze moeten versterkt worden, en door enkel met een vingertje te wijzen en negatieve dingen te benoemen ga je ze echt niet motiveren om goed te doen..
CtjeLief schreef:Janesmith, als je eens niet zo zwart wit naar het leven zou kijken zou je de positieve punten misschien wel zien. Waarom niet motiveren, het zijn jongeren, weten hun weg nog niet, kunnen een helpende hand gebruiken. Jammer dat het jou ontbreekt aan enig empathie, want zo zul je mensen enkel afstoten.. Ik geloof in een motiverende helpende hand, jij niet, jammer.. Ik heb in de praktijk gezien dat het wel degelijk het verschil kan maken..
Teddy321 schreef:janesmith schreef:Jeetje Jane, wat ben jij voorspelbaar.....
Omdat ik een andere mening heb dan jij?
Teddy321 schreef:Nee, omdat ik vaak al precies kan voorspellen hoe je gaat reageren(ben niet de enigste, begrijp ik!!)
CtjeLief schreef:nee dat bedoel ik nietmaar fijn dat je probeert door te denken