Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

SixBar

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:46

De ene partij legt de nadruk op het negatieve de andere partij op het positieve. Wat is kwalijker?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:18

De nadruk leggen op het negatieve zorgt er imo alleen maar voor dat de boel onnodig uit de hand loopt. Maar misschien is dat juist wel de bedoeling van sommige partijen? Ik denk alleen niet dat zorgen voor nog meer verdeeldheid en/of angst en een daarop volgende escalatie een werkende oplossing is.
Laatst bijgewerkt door Ann op 16-07-10 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:20

De nadruk leggen op het positieve is onnodig. Iets wat al goed is behoeft geen aanpassing of verandering. Juist de negatieve aspecten behoeven nadruk omdat die wel veranderd en aangepast moeten worden.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:25

janesmith schreef:
De nadruk leggen op het positieve is onnodig. Iets wat al goed is behoeft geen aanpassing of verandering. Juist de negatieve aspecten behoeven nadruk omdat die wel veranderd en aangepast moeten worden.

Waardoor je het negativisme steeds meer naar voren haalt!
Jij vindt het toch niet leuk indien je baas alleen steeds maar weer de negatieve dingen aanhaalt? En je nooit eens wijst dat er ook veel positieve dingen zijn?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:29

Teddy321 schreef:
janesmith schreef:

Waardoor je het negativisme steeds meer naar voren haalt!
Jij vindt het toch niet leuk indien je baas alleen steeds maar weer de negatieve dingen aanhaalt? En je nooit eens wijst dat er ook veel positieve dingen zijn?

Dat is zeker niet leuk. Maar als ik zorg dat er geen negatieve dingen zijn, zal mijn baas ze niet naar voren kunnen halen. Als ik voornamelijk positieve zaken doe voor mijn baas, dan zal hij me vergeven als ik heel af en toe buiten de pot pies. Hebben de negatieve zaken de overhand, dan zal precies het omgekeerde gebeuren. Met uiteindelijk als gevolg dat ik een andere baas kan gaan zoeken. Dat verwacht ik ook van de politiek. Als ze te lastig zijn, gaan ze maar een andere baas (lees Marokko) zoeken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:41

Als ik een baas had die het alleen maar merkt als ik iets niet goed doe en geen compliment geeft als ik iets goed gedaan heb kon hij heel snel het zuur krijgen... :D ;)

Mijn leidinggevende belt me gelukkig op om een complement te geven als ik iets goed gedaan heb( en ja als ik het niet goed gedaan heb hoor ik het ook....uiteraard)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:48

En zou open staan voor het positieve en samen het negatieve te lijf gaan, niet een betere manier zijn om deze problematiek aan te pakken. Zonder te soft te zijn? Alleen het negatieve benadrukken zoals de PVV doet imo, gaat never nooit niet leiden tot een werkzame oplossing voor welk probleem dan ook.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:52

Inderdaad Ann.. juist het benoemen van het positieve motiveert om het negatieve af te zwakken..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:59

NatasjavE schreef:
Als ik een baas had die het alleen maar merkt als ik iets niet goed doe en geen compliment geeft als ik iets goed gedaan heb kon hij heel snel het zuur krijgen... :D ;)

Mijn leidinggevende belt me gelukkig op om een complement te geven als ik iets goed gedaan heb( en ja als ik het niet goed gedaan heb hoor ik het ook....uiteraard)

En daar zit hem precies de kneep. Die groep doet niks goed en krijgen ook van niemand te horen dat ze het fout doen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:59

CtjeLief schreef:
Inderdaad Ann.. juist het benoemen van het positieve motiveert om het negatieve af te zwakken..

:D psies

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:00

NatasjavE schreef:

En daar zit hem precies de kneep. Die groep doet niks goed en krijgen ook van niemand te horen dat ze het fout doen.
Ze staan alleen op straat te hangen en te bedenken welke criminele activiteit ze nu weer kunnen ontplooien of welke homo, jood of prutsmuts ze weer kunnen lastig vallen. Dat is hun dagritme.

Ann schreef:
En zou open staan voor het positieve en samen het negatieve te lijf gaan, niet een betere manier zijn om deze problematiek aan te pakken. Zonder te soft te zijn? Alleen het negatieve benadrukken zoals de PVV doet imo, gaat never nooit niet leiden tot een werkzame oplossing voor welk probleem dan ook.

Daar verschillen we van mening over en is uiteraard de reden dat ik PVV stem en jij niet.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 16-07-10 12:02, in het totaal 3 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:02

Iedere groep doet iets goed, en heeft kwaliteiten.. Deze moeten versterkt worden, en door enkel met een vingertje te wijzen en negatieve dingen te benoemen ga je ze echt niet motiveren om goed te doen..

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:03

CtjeLief schreef:
Iedere groep doet iets goed, en heeft kwaliteiten.. Deze moeten versterkt worden, en door enkel met een vingertje te wijzen en negatieve dingen te benoemen ga je ze echt niet motiveren om goed te doen..

En anders vragen we ze om mee te theedrinken en knuffelen... :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:04

CtjeLief schreef:

We hoeven ze niet te motiveren. Ze doen het uit zichzelf of we lazeren ze het land uit. Makkelijk zat.
Al dat softe is nu al jaren aan de gang en het werkt voor geen meter. Integendeel.
Zoals Teddy al zegt...theedrinken en knuffelen. :-)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:07

Jeetje Jane, wat ben jij voorspelbaar..... :D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:07

Janesmith, als je eens niet zo zwart wit naar het leven zou kijken zou je de positieve punten misschien wel zien. Waarom niet motiveren, het zijn jongeren, weten hun weg nog niet, kunnen een helpende hand gebruiken. Jammer dat het jou ontbreekt aan enig empathie, want zo zul je mensen enkel afstoten.. Ik geloof in een motiverende helpende hand, jij niet, jammer.. Ik heb in de praktijk gezien dat het wel degelijk het verschil kan maken..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:28

CtjeLief schreef:
Janesmith, als je eens niet zo zwart wit naar het leven zou kijken zou je de positieve punten misschien wel zien. Waarom niet motiveren, het zijn jongeren, weten hun weg nog niet, kunnen een helpende hand gebruiken. Jammer dat het jou ontbreekt aan enig empathie, want zo zul je mensen enkel afstoten.. Ik geloof in een motiverende helpende hand, jij niet, jammer.. Ik heb in de praktijk gezien dat het wel degelijk het verschil kan maken..

Let's agree to disagree zullen we maar zeggen. ;-)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:29

Teddy321 schreef:

Omdat ik een andere mening heb dan jij?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:30

janesmith schreef:
Teddy321 schreef:

Nee, omdat ik vaak al precies kan voorspellen hoe je gaat reageren :D (ben niet de enigste, begrijp ik!!)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:36

Teddy321 schreef:
janesmith schreef:

Teddy321 schreef:
Nee, omdat ik vaak al precies kan voorspellen hoe je gaat reageren :D (ben niet de enigste, begrijp ik!!)

Dat is toch alleen maar goed? Dat betekent dat mijn rokje niet met de richting van de wind waait.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:49

Jammer dat je je eigen tekst niet kan verzinnen.. maar goed :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:24

CtjeLief schreef:
Jammer dat je je eigen tekst niet kan verzinnen.. maar goed :)

Je bedoelt dat het jammer is dat ik geen knuffel of theedrink teksten kan verzinnen, zoals jij? _O-

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:25

nee dat bedoel ik niet :) maar fijn dat je probeert door te denken :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:36

Moderatoropmerking:
Theedrinken en knuffelen gekleed in wapperende rokjes in niet waar dit topic over gaat. Houden we het een beetje on topic?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:41

CtjeLief schreef:
nee dat bedoel ik niet :) maar fijn dat je probeert door te denken :)

Dat doe ik de hele tijd al. Dan denk ik waar het met de politiek heen moet. Welke kant ik het graag op zou hebben en dan is de conclusie dat het een andere kant is dan jij dat graag zou willen. Laten we dat respecteren van elkaar i.p.v. steeds zo persoonlijk te worden want temwaardig uit de tent lokken zal niet lukken. ;-)