wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:05

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Ik ga ervan uit dat met bezuinigen eerst de minder hulp-behoevende het zelf mogen gaan betalen. Ik denk niet dat de subsidies voor de zwaarste klinieken in Nederland worden weggehaald. Lijkt me logisch.

Dingen zomaar aannemen is het domste wat je kan doen met politici. En zoals fransje al zegt, er mag eerder meer dan minder die kant op..

Ik zeg toch ook dat ik er bij had moeten zetten dat ik het aannam, inclusief excuses. Vanwaar deze trap na vraag ik me dan af....?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:12

christel1857 schreef:
Dat versta ik onder bezuinigen. Ik ga ervan uit dat met bezuinigen eerst de minder hulp-behoevende het zelf mogen gaan betalen. Ik denk niet dat de subsidies voor de zwaarste klinieken in Nederland worden weggehaald. Lijkt me logisch.
.

Bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg is feitelijk onmogelijk, die sector is al helemaal uitgekleed. Voor dat mensen met psychische klachten ergens aankloppen zijn ze vaak al een eind op weg.

De zwaarste klinieken zijn de TBS-klinieken en de PVV wil tbs afschaffen.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:15

roxxxiejjj schreef:
RoseK schreef:
Nu is de AOW leeftijd opeens geen breekpunt voor de PVV, veel mensen hebben mede vanwege dat standpunt juist op hem gestemd.

Ik zag vandaag ook in de krant (wat ik al een beetje verwachtte) dat in Utrecht en Amsterdam veel minder mensen PVV gestemd hebben dan in de rest van Nederland. Terwijl er toch heel veel allochtonen zijn in deze steden...
(Een eiland als Texel stemt meer op de PVV terwijl daar amper allochtonen zijn.)

Dus stemmen ze waarschijnlijk niet alleen voor de allochtonen op de PVV. Hij heeft ook nog genoeg andere standpunten die niet over allochtonen gaan.

Natuurlijk wordt er ook gestemd op andere standpunten, maar het lijkt mij wel dat je het ook (voor een deel) eens bent met de standpunten over allochtonen als je voor deze partij stemt.

Anoniem

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:16

Laten we het zo stellen; als je het pertinent oneens bent met de standpunten over allochtonen stem je niet op die partij :j

NicoleWHS

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:19

je kunt het nooit met alle standpunten van een partij eens zijn.

Misschien ben je het wel met de rest van zijn standpunten eens maar niet met het immigratie beleid. Dan kun je zeker nog steeds op hem gaan stemmen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:21

Dat was exact mijn idee, wat Rock zegt. Je kunt het met nog zoveel van de PVV eens zijn, als je het niet eens bent met zijn allochtonenstandpunten, stem je daar niet op. Daar zijn ze veel te extreem voor.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:35

christel1857 schreef:
Ik zeg toch ook dat ik er bij had moeten zetten dat ik het aannam, inclusief excuses. Vanwaar deze trap na vraag ik me dan af....?

Het is geen trap na, of je er nu meteen bij gezegd had of het aannames waren of niet, het blijft gewoon stom om dingen in te vullen voor politici.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:52

roxxxiejjj schreef:
RoseK schreef:
Nu is de AOW leeftijd opeens geen breekpunt voor de PVV, veel mensen hebben mede vanwege dat standpunt juist op hem gestemd.

Ik zag vandaag ook in de krant (wat ik al een beetje verwachtte) dat in Utrecht en Amsterdam veel minder mensen PVV gestemd hebben dan in de rest van Nederland. Terwijl er toch heel veel allochtonen zijn in deze steden...
(Een eiland als Texel stemt meer op de PVV terwijl daar amper allochtonen zijn.)

Dus stemmen ze waarschijnlijk niet alleen voor de allochtonen op de PVV. Hij heeft ook nog genoeg andere standpunten die niet over allochtonen gaan.

Als ik even Limburg als voorbeeld neem (waar maar liefst 25% op de PVV gestemd heeft), dan kan ik volstaan met 1 ding; veel mensen hier zouden op Voorpost stemmen, als dat een politieke partij zou zijn. Zegt dat genoeg over het type mensen wat stemt op de PVV in Limburg?!
En nee, natuurlijk zijn dat niet alle mensen, en natuurlijk zijn er mensen die niet alleen op de PVV stemmen vanwege hun standpunten over allochtonen, enzovoorts. Maar in Limburg zitten écht heel veel racisten, ook al hebben ze maar 1 Marokkaan in het dorp en is overlast dat ie te lang met z'n karretje bij de kassa blijft staan :+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:13

Blue_Eyes schreef:
Dat was exact mijn idee, wat Rock zegt. Je kunt het met nog zoveel van de PVV eens zijn, als je het niet eens bent met zijn allochtonenstandpunten, stem je daar niet op. Daar zijn ze veel te extreem voor.

Ik ben het met zijn extreme uitspraken zeker niet (altijd) eens,soms gaat hij me ook veel te ver, toch zou ik wel op hem kúnnen stemmen. Heb dat dan niet gedaan, omdat er een andere partij beter bij mijn wensen paste maar toch...

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:15

Hermelijn schreef:
roxxxiejjj schreef:

Als ik even Limburg als voorbeeld neem (waar maar liefst 25% op de PVV gestemd heeft), dan kan ik volstaan met 1 ding; veel mensen hier zouden op Voorpost stemmen, als dat een politieke partij zou zijn. Zegt dat genoeg over het type mensen wat stemt op de PVV in Limburg?!
En nee, natuurlijk zijn dat niet alle mensen, en natuurlijk zijn er mensen die niet alleen op de PVV stemmen vanwege hun standpunten over allochtonen, enzovoorts. Maar in Limburg zitten écht heel veel racisten, ook al hebben ze maar 1 Marokkaan in het dorp en is overlast dat ie te lang met z'n karretje bij de kassa blijft staan :+

Dus ben je meteen een racist als je op de PVV stemt? Wat is er mis mee als men wilt dat de allochtonen zich aanpassen? Ik heb veel buitenlandse vrienden, maar ik kan me dood ergeren aan mensen die in het openbaar hun eigen taal gaan praten. Op school gebeuren dit soort dingen ook, en 9van de 10x wordt er dan mooi achter je rug om gel*lt. En dan heb ik zoiets van, niet willen aanpassen? WAT doe je dan hier?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:19

Wat de boer niet kent dat vreet ie niet; dat betekent in dit geval dat het puur angst is om hetgeen waar ze totaal geen ervaring mee hebben. De grootste moslimhaters zijn de mensen die nog nooit een moslim hebben ontmoet. Het is de angst voor het onbekende dat aangewakkerd wordt door mensen als Wilders.

Roxiejjjjj: En ik praat ook Fries met mijn kerel als ik in het buitenland of buiten Friesland ben en dan l*l ik nooit over een ander. Als je het niet kunt verstaan, hoe weet je dan dat het over jou gaat?? Dat weet je niet, maar omdat jij daar onzeker van wordt, moeten ze maar aangepakt worden. Als jij in het buitenland bent met ouders, vriend, vriendinnen o.i.d. praat je dan Nederlands met elkaar of bijvoorbeeld Frans als je in Frankrijk in een winkel staat..?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:21

Lante schreef:
Wat de boer niet kent dat vreet ie niet, dat betekend dat het puur angst is om hetgeen waar ze totaal geen ervaring mee hebben. De grootste moslimhaters zijn de mensen die nog nooit een moslim hebben ontmoet. Het is de angst voorhet onbekende dat aangewakkert wordt door mensen als Wilders.

Iets dergelijks zei ik net nog tegen een huisgenootje! Hier in Utrecht is er bijvoorbeeld relatief weinig op de PVV gestemd.

Laat ik maar niks zeggen over Limburgers en verstaanbaar Nederlands :+

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:22

Lante schreef:
Wat de boer niet kent dat vreet ie niet, dat betekend dat het puur angst is om hetgeen waar ze totaal geen ervaring mee hebben. De grootste moslimhaters zijn de mensen die nog nooit een moslim hebben ontmoet. Het is de angst voorhet onbekende dat aangewakkert wordt door mensen als Wilders.

Roxiejjjjj: En ik praat ook Fries met mijn kerel als ik in het buitenland of buiten Friesland ben en dan l*l ik nooit over een ander. Als je het niet kunt verstaan, hoe weet je dan dat het over jou gaat?? Dat weet je niet, maar omdat jij daar onzeker van wordt, moeten ze maar aangepakt worden. Als jij in het buitenland bent met ouders, vriend, vriendinnen o.i.d. praat je dan Nederlands met elkaar of bijvoorbeeld Frans als je in Frankrijk in een winkel staat..?

Ik heb het over mensen die hier geboren/ingeburgerd zijn, ik weet dat ze het over diegene in de klas hebben omdat er meerdere in mijn klas zitten die deze taal spreken, en het dus ook verstaan. Hierdoor zijn er vaak conflicten. Ik heb aan mijn kassa ook weleens mensen uit het buitenland die hier op vakantie zijn, en daar heb ik helemaal geen problemen mee, ook als ik zelf op vakantie ben in katwijk(echt een toeristische trekpleister) communiceer ik daar gewoon in het engels met mensen die daar op vakantie zijn. Dat vind ik allemaal prima, maar niet als je hier al jaren woont, die taal kunnen ze ook gewoon voor thuis houden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:24

Zo, er is lekker doorgekletst vanmiddag! Ik meld me weer!

@Hermelijn: Sorry, maar dat vind ik echt helemaal nergens op slaan. Je doet het lijken alsof de gemiddelde PVV-stemmer een racist is! Ik erger me kapot aan campagneposters in het Arabisch en weet ik wat voor talen. Dat maakt mij niet racistisch, ik hecht alleen veel waarde aan de Nederlandse cultuur en taal, die zo langzamerhand wordt ondergesneeuwd omdat we maar zo tolerant moeten zijn. Dat is heel wat anders. Ik kan me zo maar voorstellen dat de mensen in Limburg er ook zo over denken.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:28

Als je met vrienden bent die dezelfde taal spreken dan wil dat niet goed hoor, probeer maar eens een hele dag engels met een vriendin te praten, automatisch ga je weer over op Nederlands.
Heb ik ook, met vriendinnen die ook Fries zijn is het vreselijk moeilijk om Nederlands te praten, gewoon omdat het onlogisch is. Ik spreek echt vloeiend Nederlands hoor, maar toch is het lastig. Ik zie het probleem er ook niet zo van. Ik word er niet onzeker van als mensen in mijn bijzijn een andere taal spreken en als het over mij zou gaan, dan zijn ze mijn vriendschap in ieder geval niet waard en intereseerd het me nog niet. :)

Ik heb hier in Friesland nog nooit een arabische campagne poster gezien hihi! :D Nu niet allemaal hier komen wonen hè?? :+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:28

Lante schreef:
Wat de boer niet kent dat vreet ie niet; dat betekent in dit geval dat het puur angst is om hetgeen waar ze totaal geen ervaring mee hebben. De grootste moslimhaters zijn de mensen die nog nooit een moslim hebben ontmoet. Het is de angst voor het onbekende dat aangewakkerd wordt door mensen als Wilders.

Nou ik denk niet dat dit alleen door wilders komt en een bekrompen "boere" gedachte.
Extremisten, radicale imams, zorgen hier ook voor.
Dan nog het "gewonere volk" waar je wel mee in aanraking komt, die aso zijn op straat, maar wel roepen dat ze moslim zijn.....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:29

Citaat:

Als ik in Frankrijk zou wonen, dan zou ik Frans moeten praten in het dagelijks leven om daar een leven te kunnen opbouwen en hoef ik niet met Nederlands aan te komen. Ook zal je daar geen Nederlandse campagneposter tegenkomen. Heeft niets met onzekerheid van de lokale bevolking te maken. Als je ergens in een ander land wilt wonen, heb je je aan te passen, simpel zat.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:31

Lante schreef:
Ik heb hier in Friesland nog nooit een arabische campagne poster gezien hihi! :D Nu niet allemaal hier komen wonen hè?? :+

Wees maar niet bang, ik hier in Utrecht ook niet :D.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:31

superwoman schreef:
Lante schreef:

Nou ik denk niet dat dit alleen door wilders komt en een bekrompen "boere" gedachte.
Dan nog het "gewonere volk" waar je wel mee in aanraking komt, die aso zijn op straat, maar wel roepen dat ze moslim zijn.....

Dikgedrukt: Dat zijn jouw woorden, dat heb ik nergens gezegd; ik gebruik alleen een spreekwoord. Het is niet de bedoeling dat letterlijk te interpreteren. ;)

Ik kom veel meer aso's tegen die niet Moslim zijn of beweren te zijn dan die dat wel beweren te zijn.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:32

mylittlejoy schreef:
Zo, er is lekker doorgekletst vanmiddag! Ik meld me weer!

@Hermelijn: Sorry, maar dat vind ik echt helemaal nergens op slaan. Je doet het lijken alsof de gemiddelde PVV-stemmer een racist is! Ik erger me kapot aan campagneposters in het Arabisch en weet ik wat voor talen. Dat maakt mij niet racistisch, ik hecht alleen veel waarde aan de Nederlandse cultuur en taal, die zo langzamerhand wordt ondergesneeuwd omdat we maar zo tolerant moeten zijn. Dat is heel wat anders. Ik kan me zo maar voorstellen dat de mensen in Limburg er ook zo over denken.

Zeg ik dat? Ik draai het juist om; veel mensen in Limburg zijn racistisch, en de PVV is een partij die hun wel aanstaat, zo laten de cijfers duidelijk zien. Je ziet mij nergens een uitspraak doen dat PVV stemmers racistisch zouden zijn.
Je kunt het wenden of keren zo je wil, feit blijft dat
A) In Limburg véél minder allochtonen wonen dan in de rest van Nederland
B)25% van de Limburgers op de PVV gestemd heeft

Mijn persoonlijke ervaring is, en dat zegt niet zo veel natuurlijk, dat er in Limburg veel racisten wonen. Geen 25% (hoop ik toch), maar hier is toch érg veel onverdraagzaamheid, ook naar andere Nederlanders toe en zeker naar buitenlanders.
Conclusie: de PVV is hier zo groot omdat veel Limburgers racisten zijn. Nergens staat hier iets over PVV stemmers in het algemeen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:33

mylittlejoy schreef:
Citaat:

Als ik in Frankrijk zou wonen, dan zou ik Frans moeten praten in het dagelijks leven om daar een leven te kunnen opbouwen en hoef ik niet met Nederlands aan te komen. Ook zal je daar geen Nederlandse campagneposter tegenkomen. Heeft niets met onzekerheid van de lokale bevolking te maken. Als je ergens in een ander land wilt wonen, heb je je aan te passen, simpel zat.

Je praat er leuk om heen, maar je begrijpt denk ik (hoop ik) best wat ik bedoel te zeggen. ;)
Ik heb het niet over alochtonen die geen Nederlands spreken. Mijn posts nog maar even terug lezen anders.
Laatst bijgewerkt door Lante op 10-06-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:33

Lante schreef:
Als je met vrienden bent die dezelfde taal spreken dan wil dat niet goed hoor, probeer maar eens een hele dag engels met een vriendin te praten, automatisch ga je weer over op Nederlands.
Heb ik ook, met vriendinnen die ook Fries zijn is het vreselijk moeilijk om Nederlands te praten, gewoon omdat het onlogisch is. Ik spreek echt vloeiend Nederlands hoor, maar toch is het lastig. Ik zie het probleem er ook niet zo van. Ik word er niet onzeker van als mensen in mijn bijzijn een andere taal spreken en als het over mij zou gaan, dan zijn ze mijn vriendschap in ieder geval niet waard en intereseerd het me nog niet. :)

Nee als ik met een vriendin die nederlands praat in een ander land ben praat ik ook nederlands, maar zodra ik over straat moet met andere mensen ook uit het buitenland zal je mij geen nederlands horen praten, ja alleen als ik misschien een betekenis van een bepaald woord niet weet. Maar ik zou me daar persoonlijk niet prettig bij voelen, in een ander land een andere taal spreken dan de rest van de mensen op 1 of 2 na. Maarja zo ieder zijn eigen mening erover. Ik zou me aanpassen mocht ik ooit gaan emmigreren, en de veel mensen doen dat ook, maar lang niet iedereen, en ik vind dat die mensen hier gewoon niks te zoeken hebben.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:34

superwoman schreef:
Lante schreef:

Als ik hier in Maastricht op straat loop, en ik zie 5 mensen die er Noord-Afrikaans uit zien, dan is dat veel. 3 van de 5 zijn dan meestal Fransen die hier komen voor drugs, en van de andere 2 heb ik geen last. Ook in Amsterdam of Alkmaar heb ik nog nooit last gehad van moslims.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:36

mylittlejoy schreef:
Citaat:

Niet? Ben je ooit in Salou geweest, of zo'n andere Nederlandse pensionados-kolonie? Daar kan je lekker in je eigen Nederlandse supermarktje je eigen Nederlandse kaas en krantje halen, kun je lekker met de buurvrouw keuvelen over het weer in je eigen taal, zoek je je huis via een Nederlandse makelaar en belangrijke zaken kun je laten regelen door een Nederlandse tolk, en als je trek hebt in een frietje met kroket ga je naar de tent van Piet.
Kom op zeg, Nederlanders in het buitenland doen precíes hetzelfde.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:38

Vind ik nog steeds veul te kort door de bocht. Je kan het ook anders bekijken:
a) allochtonen stemmen minder op de PVV
b) in Limburg wonen minder allochtonen

Conclusie: een groep mensen (allochtonen) die op vooral andere partijen dan de PVV stemmen ontbreekt in Limburg, dus is de PVV automatisch groter in vergelijking met steden waar wel veel allochtonen wonen.

Daar hoeven de Limburgers geen racisten voor te zijn. Jouw a en b zijn feiten, jouw conclusie is jouw interpretatie van die feiten en geen feit op zich.