Lante schreef:Wat de boer niet kent dat vreet ie niet, dat betekend dat het puur angst is om hetgeen waar ze totaal geen ervaring mee hebben. De grootste moslimhaters zijn de mensen die nog nooit een moslim hebben ontmoet. Het is de angst voorhet onbekende dat aangewakkert wordt door mensen als Wilders.
Roxiejjjjj: En ik praat ook Fries met mijn kerel als ik in het buitenland of buiten Friesland ben en dan l*l ik nooit over een ander. Als je het niet kunt verstaan, hoe weet je dan dat het over jou gaat?? Dat weet je niet, maar omdat jij daar onzeker van wordt, moeten ze maar aangepakt worden. Als jij in het buitenland bent met ouders, vriend, vriendinnen o.i.d. praat je dan Nederlands met elkaar of bijvoorbeeld Frans als je in Frankrijk in een winkel staat..?
Ik heb het over mensen die hier geboren/ingeburgerd zijn, ik weet dat ze het over diegene in de klas hebben omdat er meerdere in mijn klas zitten die deze taal spreken, en het dus ook verstaan. Hierdoor zijn er vaak conflicten. Ik heb aan mijn kassa ook weleens mensen uit het buitenland die hier op vakantie zijn, en daar heb ik helemaal geen problemen mee, ook als ik zelf op vakantie ben in katwijk(echt een toeristische trekpleister) communiceer ik daar gewoon in het engels met mensen die daar op vakantie zijn. Dat vind ik allemaal prima, maar niet als je hier al jaren woont, die taal kunnen ze ook gewoon voor thuis houden.