Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:07

Muluna schreef:
Even Maria terzijde... zijn hier meer mensen die misschien het gevoel met mij delen betreft manou's waarheid. Heeft niemand diep van binnen het gevoel dat hij wel heel 'makkelijk' onschuldig overkomt? Dat we er misschién zo in tuimen?.. Ik weet het ook niet, maar dat gevoel komt bij mij naar boven.
even puur nieuwsgierigheid trouwens..

Ik weet het allemaal niet meer. Maar Manou kan zich via tv natuurlijk ook mooi voor doen.

AifaJarig

Denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Manou zal zeker niet geheel onschuldig zijn, maar het verhaal van Maria kan gewoon niet helemaal kloppen.

Jammer altijd dat je niet in iemands hoofd kan kijken wat er nou echt waar is :+

Urbanus

Muluna schreef:
Even Maria terzijde... zijn hier meer mensen die misschien het gevoel met mij delen betreft manou's waarheid. Heeft niemand diep van binnen het gevoel dat hij wel heel 'makkelijk' onschuldig overkomt? Dat we er misschién zo in tuimen?.. Ik weet het ook niet, maar dat gevoel komt bij mij naar boven.

Ja, dat is ook al meerdere malen gezegd.

Ik persoonlijk denk dat de waarheid in het midden ligt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:10

Ben benieuwd of dat meisje ooit nog ergens aan de bak komt, heb er weinig vertrouwen in. :(:) Ik wil niet zeggen dat ze alles loopt te verzinnen (hoewel het er wel op lijkt, zeker in combinatie met haar moeder), maar gewoon door alle ophef en doordat alles nu zo wankel staat.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:15

Angelita schreef:
Ben benieuwd of dat meisje ooit nog ergens aan de bak komt, heb er weinig vertrouwen in. :(:) Ik wil niet zeggen dat ze alles loopt te verzinnen (hoewel het er wel op lijkt, zeker in combinatie met haar moeder), maar gewoon door alle ophef en doordat alles nu zo wankel staat.

En hij zal ook zijn hele leven moeten kampen met vertrouwensissues van andere mensen en zelfs met het vertrouwen van zijn kind voor zich te winnen. Ik weet niet tot in hoeverre dit verhaal bekend is. Voor zover ik weet zit hij nu in België, is het verhaal daar ook bekend?

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:18

Muluna schreef:

Nou, je geeft zelf al aan dat je het boek van Maria hebt gelezen en dat je het geloofde.
Dat zegt natuurlijk wel iets.
Daarnaast heb je de uitzending van Peter R. de Vries niet gelezen.
Als het goed is kun je deze op uitzending gemist alsnog bekijken.
Dan ben ik benieuwd hoe je er daarna tegen aan kijkt.

Dit meisje heeft in alle mogelijke tv-programma's gezeten en is overal als een slachtoffer / held binnengehaald.
Onderschat niet dat hij als de dader werd gezien!
Had Manou toen naar voren gekomen, met zijn achtergrond en de nodige vooroordelen, dan had hij vrijwel zeker aan het kortste eind getrokken.

En dan had hij zelf zijn echte naam bekend gemaakt, dan had hij geen leven gehad.
Die jongen zou echt kansloos zijn geweest, daar ben ik van overtuigd.
Daarbij gaf hij aan dat hij toentertijd zijn handen al vol had aan de problemen die er op dat moment speelden, dus de strijd met Maria aan gaan zou te veel zijn geweest.
Feitelijk heeft hij al die tijd behoorlijk machteloos gestaan.

De echte naam van Manou is nooit vrij gegeven.
Tot nu dus, door Maria zelf.
Dit geeft hem de mogelijkheid om aangifte te doen en zijn naam te zuiveren.
Door de kritische programma's zijn mensen nu wel bereid open te staan voor zijn kant van het verhaal.

Dus als je het mij vraagt, gezien zijn achtergrond en de feiten zoals ze nu op tafel liggen, vind ik Manou behoorlijk oprecht overkomen en is voor mijn gevoel zijn verhaal het meest kloppend.
Dus nee, ik deel je mening / gevoel niet.

Muluna

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:26

Ik ga inderdaad die uitzending nog even bekijken Trennie.
Ik ben het met je eens dat hoe jij het beschrijft ook mijn eerste 'oppervlak' gedachte is. Blijf het ook een 'lastig' iets vinden, al is mijn mening over Maria als velen hier. Ik geloof haar van geen kant.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:38

Muluna schreef:
Ik ga inderdaad die uitzending nog even bekijken Trennie.
Ik ben het met je eens dat hoe jij het beschrijft ook mijn eerste 'oppervlak' gedachte is. Blijf het ook een 'lastig' iets vinden, al is mijn mening over Maria als velen hier. Ik geloof haar van geen kant.

Nou, als je Maria niet geloofd en je betrekt haar verhaal op jezelf in plaats van op Manou: hoe zou jij er dan in staan?
En dan ben je nog niet eens een afrikaanse asielzoeker (lees zwarte allochtoon) die op vrij jonge leeftijd (!) naar een compleet vreemd land is verhuist en daar zijn weg moet gaan zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:50

Muluna schreef:

Oh absoluut hoor, alleen daartegenover staat dat het verhaal van Maria hoogst onwaarschijnlijk is, dus blijf ik erbij dat de waarheid ergens in het midden ligt (hoewel ik meer neig naar Manou's verhaal dan naar Maria's verhaal). Er zal vast iets gebeurd zijn, maar ik denk dat datgeen ver van Maria's boek ligt.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:47

Weet iemand of ik de uitzending van gister nog kan zien?
Kan het nergens vinden

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:53

Dagie schreef:
Weet iemand of ik de uitzending van gister nog kan zien?
Kan het nergens vinden

Even bij google: uitzending gemist.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:56

kan het niet vinden, heb ik al geprobeerd

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:57

Dagie schreef:
kan het niet vinden, heb ik al geprobeerd

Als je een paar pagina's terug kijkt dan staan alle mogelijke linkjes over Maria Mosterd gewoon in dit topic. Ook ik heb meerdere linkjes neergezet. Even goed zoeken.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:15

@ Kelly de uitzending over de wat Manou te zeggen zou hebben is nergens te vinden en ook niet in deze topic weergegeven

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:18

miepje17 schreef:
@ Kelly de uitzending over de wat Manou te zeggen zou hebben is nergens te vinden en ook niet in deze topic weergegeven

Hij staat als het goed is bij uitzending gemist, ik zal even zoeken voor je.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:21

Sorry die staat nog niet op internet, maar komt er waarschijnelijk wel. Ik dacht dat het om een ander programma ging namelijk DWDD.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 13-05-10 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:21

Nou dat de school in een rechtzaak heeft aangetoond dat mara gewoon altijd aanwezig was zegt voor mij eigenlijk al genoeg. En haar klasgenoot zei ook dat maria pas in de 3e echt wat met manou kreeg... Dus voor mij is het case closed ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:24

Ik ga mee met Trennie dr reactie een stukje hier boven!

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:28

Ik heb gewoon de neiging om haar boek opnieuw te lezen ghehe gewoon om of de dingen me nu opvallen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:31

Ik heb de neiging om de boeken te gaan kopen en te lezen, omdat ik nu alle docu's en filmpjes heb gezien, maar heel die boeken niet heb gelezen. Alleen wil ik Maria en de uitgever niet nog meer spekken, dus ik hou me in en koop de boeken niet ;) Misschien kan ik ze wel een keer van iemand lenen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:35

joyce2 schreef:
Ik heb de neiging om de boeken te gaan kopen en te lezen, omdat ik nu alle docu's en filmpjes heb gezien, maar heel die boeken niet heb gelezen. Alleen wil ik Maria en de uitgever niet nog meer spekken, dus ik hou me in en koop de boeken niet ;) Misschien kan ik ze wel een keer van iemand lenen.

Dat heb ik ook inderdaad, zou het boek van die moeder en de journalist ook wel willlen lezen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:04

doet me denken aan dat 'wolvenkind'.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:05

Lizzle schreef:
doet me denken aan dat 'wolvenkind'.

Wolvenkind?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:35

Ik ga kijken of ik die uitzendingen straks kan kijken, ben wel benieuwd.

Die "twitterconversatie" is wel erg trouwens... :=
"zij zegt ik ben lelijk maar toch zij zegt zij heeft seks met mij gehad? @mariamosterd" :')

Ik vind het echt zwaar onvolwassen om elkaar zo "aan te vallen". :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:48

Dat kan nooit echt zijn man! Zeker niet gezien er nu een rechtzaak komt!