Brainless schreef:@Springert
Je doet je naam eer aan, een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Je probeert vast te houden aan jouw 100% negatieve beeld over Moslims. Heel jammer.
Als iemand echt zijn naam eer aan doet, ben jij het wel. Brainless

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Springert schreef:Brainless schreef:@Springert
Je probeert vast te houden aan jouw 100% negatieve beeld over Moslims. Heel jammer.
Zou het komen door dit gedachtengoed?
Een vers uit de Koran.
De Wil van Allah heeft reeds bepaald dat het licht van de Islam dit heelal zal verlichten. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):
“Zij willen het Licht van Allah doven met hun monden, maar Allah wil slechts Zijn Licht volledig laten schijnen, ook al haten de ongelovigen het. Hij is Het Die Zijn Boodschapper heeft gezonden met de leiding en de ware godsdienst, om deze te doen zegevieren over alle godsdiensten, ook al haten deafgodendienaren het.”
(Soerat at-Tawbah: 32-33)
Sheikh Fawaz Jneid
3 april 2010
Duidelijk is dat hier wordt gesproken over dat de Islam de ware godsdienst is (over respect voor anderen gesproken!!)
En dat een ieder die niet in Allah gelooft, wordt gezien als een ongelovige!!
Haal je kop uit het zand en zie de waarheid.
Springert schreef:Brainless schreef:@Springert
Een vers uit de Koran.
De Wil van Allah heeft reeds bepaald dat het licht van de Islam dit heelal zal verlichten. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):
“Zij willen het Licht van Allah doven met hun monden, maar Allah wil slechts Zijn Licht volledig laten schijnen, ook al haten de ongelovigen het. Hij is Het Die Zijn Boodschapper heeft gezonden met de leiding en de ware godsdienst, om deze te doen zegevieren over alle godsdiensten, ook al haten deafgodendienaren het.”
Sheikh Fawaz Jneid
3 april 2010
Duidelijk is dat hier wordt gesproken over dat de Islam als de ware godsdienst (over respect voor anderen gesproken!!)
Zegevieren over alle andere geloven!!! Klinkt lekker vredelievend.
superwoman schreef:jameyskatje schreef:ik vroeg springert net 2 hele belangrijke vragen
hahaha springert. met marokko.nl hoef je echt niet aan te komen hoor hhahhaha [b]daar zitten allemaal verloren kindertjes die op de hoek van de straat hangen.[b] dat forum heeft zo;n negatief imago hahha! zelfs marokkanen lachen daar om. heeft ook echt niets met islam te maken. kijk dan liever op http://www.ontdekislam.nl/forum
Tuurlijk dat staat toevallig weer niet de islam, terwijl het volgens mij ook moslims zijn, vind dat altijds zo'n makkelijke "dooddoener"
Doe niet alsof dat niet bestaat.
Citaat:Als iemand echt zijn naam eer aan doet, ben jij het wel. Brainless
jameyskatje schreef:superwoman schreef:ga het lekker zelf terug zoeken. sorry maar je bent nogal denigrerend vind je niet? of ga jij me nu ookal uitmaken voor leugenaar?
het feit dat je het antwoord zelf al niet kan geven vind ik zwaar deprimerend. begrijpend lezen schijnt ook niet je sterkste kant te zijn.
ik voel me niet geroepen om al deze pagina's terug te bladeren opzoek naar dit antwoord.![]()
en alles wat je zelf kan hoef je niet te vragen
CtjeLief schreef:ik geef aan dat de meeste mensen in Nederland gelukkig respect hebben voor de medemens
En jij reageert:Citaat:Dat lost zich vanzelf op
Dat lost zichzelf op?? Als in: respect voor de medemens is een negatief iets en we dromen van een respectloze samenleving waarbij haat en intolerantie hand in hand gaan? Besef je hoe ziekelijk dit klinkt?
Springert schreef:Brainless schreef:@Springert klopt, maar dat geldt ook voor de gewone Nederlanders die voor een hogere criminaliteit zorgen.
Veel lokalen trekken hier weg, om de westerlingen die hier de boel onveilig komen maken in de zomer.
ooooopssss.....westerlingen?
Over generaliseren gesproken!
jameyskatje schreef:Springert schreef:
Een vers uit de Koran.
Sheikh Fawaz Jneid
3 april 2010
Duidelijk is dat hier wordt gesproken over dat de Islam de ware godsdienst is (over respect voor anderen gesproken!!)
duh, natuurlijk zien moslims de islam als de ware godsdienst. anders geloven ze toch niet?
het raakt mij diep dat jij dit soort teksten zo erg uit hun verband weet te trekken. het tijdsbeeld, de context, de plaats, de betrokken volken en de geschiedenis die aan dit vers vooraf ging.
natuurlijk is iedereen die niet in god gelooft een ongelovige. wat is je punt nou?
Allah is overigens niet enkel de god van de moslims he. het betekent gewoon God in het arabisch. de arabische joden en christenen noemen deze ook Allah.
allah betekent al (de) ilah (god), dus DE God. 1 God.
jameyskatje schreef:superwoman schreef:Voorbeelden? Gewoon een antwoordt graag of weet je dat zelf niet?
ga het lekker zelf terug zoeken. sorry maar je bent nogal denigrerend vind je niet? of ga jij me nu ookal uitmaken voor leugenaar?
het feit dat je het antwoord zelf al niet kan geven vind ik zwaar deprimerend. begrijpend lezen schijnt ook niet je sterkste kant te zijn.
ik voel me niet geroepen om al deze pagina's terug te bladeren opzoek naar dit antwoord.![]()
en alles wat je zelf kan hoef je niet te vragen
CtjeLief schreef:Citaat:Als iemand echt zijn naam eer aan doet, ben jij het wel. Brainless
En eigenlijk maak je jezelf hierom belachelijk. Als iemand anders de waarheid spreekt ga je er niet op in, doe je alsof je neus bloedt, werkelijk te laf om je ongelijk toe te geven. Te onsportief iets positiefs aan te willen nemen. Als je niet normaal kunt reageren kom je met zo'n kinderlijke reactie als richting Brainless, en anders ga je mensen via pb lastig vallen en zlefs bedreigen, dus sorry, je begrijpt zelf ook wel waarom je jezelf echt voor aap zet?
jameyskatje schreef:ja ik veroordeel dat gedrag van dat type meid die donderdagavond op hoogcatharijne rondzwerft met haar hoofddoekje maar ondertussen wel met jongens de auto in stapt om een partijtje te *** die roddelt over andere meiden en leugens verspreid over haar geloof (dat is een bepaald type, misschien is het wat kort door de bocht om enkel over die lagen make-up te vallen, maar het is 1 van hun uiterlijke kenmerken. als jij dit type zou kennen zou je weten welke ik bedoel). want deze meiden geven de islam een slecht naam. hier ben ik ook niet schijnheilig over. ik heb me al eerder uitgelaten over een type marokkaan waar ik een hekel aan heb. (en aan dat type hebben vele marokkanen zelf ook een hekel, omdat ze de islam dus een slechte naam geven). ik weet welke types er op dat forum zitten. ze zijn een makkelijk slachtoffer voor mensen als jij, mensen die houden van negatief selecteren en die op iedere slak zout gooien zodra ze de kans krijgen.
heeft niets met mijn ware aard te maken.
als er 1 al ontelbare keren door de mand is gevallen ben jij het wel. dat je nog lef hebt om te discusieren snap ik niet. niemand gelooft je nog.
Springert schreef:En wat is je uitleg voor deze zin?
de ware godsdienst, om deze te doen zegevieren over alle godsdiensten.”
Klinkt mij echt niet als iets waaruit blijkt dat de wil er is om naast anderen te leven, maar wel om te overheersen!
jameyskatje schreef:jullie hebben echt geen idee wat er in de moslimgemeenschap allemaal speelt. serieus niet.
jameyskatje schreef:het zijn 'moslims' ja.. als jij zou weten hoe die wereld in elkaar steekt zou je ook weten hoe slecht het imago is van die site. niemand wilt daarmee geasocieerd worden. ik ben nog geen serieuze moslim in mijn leven tegen gekomen die daar post. over het algemeen zitten daar de populaire middelbare school kindertjes. het gaat daar ook over alles behalve de islam. de marokkanen die tijdens de koopavond in de stad hangen, 10x wollah in de zin noemen en lagen make-up dragen, die zitten op dit forum.
geloof me. ik ga met veel marokkanen om. die site is echt een giller.
niets met dooddoeners te maken. achter ontdekislam staat een serieuze organisatie. ze organiseren veel activiteiten en heeft een duidelijk maatschappelijk belang.
een vergelijking met de privé en het NOS journaal.