[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:11

Alle stemmen die straks naar Wilders gaan komen niet bij een andere partij terecht die wél daadwerkelijk met uitvoerbare plannen en oplossingen komt. Daarnaast is er met zo'n grote groep voor Wilders geen werkbare coalitie te vormen waardoor Nederland straks compleet onbestuurbaar wordt. Of er komt weer een 'moetje' coalitie mét PVV en dan is er binnen 3 maanden weer oorlog in het kabinet en kunnen we in december wéér naar de stembus.

Daar zit toch niemand op te wachten, zéker niet in een tijd als deze met een zware economische crisis en nog 1000000 andere problemen die op korte en lange termijn opgelost moeten worden. Nederland is NU gebaat met een stevig kabinet met een duidelijke missie voor de komende 4 jaar en daarna. Na 5 gevallen kabinetten op rij moet er rust in de tent komen en dat komt er met de PVV niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:13

gohya schreef:
citeer:De rest lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat andere partijen daar simpelweg niet aan mee gaan werken.

Waar maken we ons dan zo druk om?al die dingen m.b.t. islam en buitenlanders zullen er ook nooit door komen.
Waar is men dan zo bang voor?

Omdat hij mensen die samen zouden moeten werken, tegen elkaar opzet. Omdat hij angst zaait.
Omdat hij de politiek een aanfluiting maakt met zijn taalgebruik
Omdat door hem andere landen, zaken partners, Nederland niet meer serieus nemen of erger niet meer mee willen samenwerken.
Omdat hij een hele bevolkingsgroep wegzet en vreselijke dingen over datgene wat voor hen heilig is, roept

En zo kan ik nog wel even doorgaan

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:17

Een oorlog in het kabinet kan áltijd gebeuren,en zo erg vind ik dat niet.Gaan we gewoon opnieuw stemmen en dan op een andere partij,kijken hoe die het gaan doen dan.Uiteindelijk komt er dan wél een goed kabinet,moeten ze wel de kans krijgen om dat te laten zien.En niet al vooroordelen dat het nix gaat worden.Eerst zien,dan pas klagen.
Als Wilders zijn belofte's niet waar maakt,mag dat kabinet van mij ook weer vallen.

Hij zaait bij mij geen angst hoor en denk bij meerdere mensen niet.
Zijn taal gebruik? er zijn er meer van in de kamer hoor met "een" taal gebruik.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:21

Gitta1977 schreef:
Dat er gepraat moet worden ok, maar het staat toch op voorhand al vast dat het onmogelijk is om met die partij samen te werken. En al was het wel mogelijk dan zorgt de PVV er wel voor dat het onmogelijk wordt.

Formeel moet je op basis van de uitslag op zijn minst met de winnaar praten. Dat de intentie dan is om er toch niet mee in zee te gaan is een ander punt, maar geen kiezersbedrog aangezien die kiezer óók op voorhand kan weten dat er met de PVV niet samen vált te werken.

Als ze daadwerkelijk willen dát er wat veranderd kunnen die stemmers dan ook beter op een partij stemmen die nuttige oplossingen heeft voor een aantal problemen dan op de PVV. Dat zien die kiezers volgens mij niet in omdat ze blind achter het geschreeuw en geblaat van Wilders aanlopen.

Maar dit klopt toch van geen kant? Dit is wat er de vorige keer met de SP gebeurde. 16 zetels winst en 3e partij van NL, maar daar wordt zo aan voorbij gegaan. Dat vind ik een slechte zaak, of dat nu om de PVV, de SP of om mijn part de Pvdd is. Aan de kiezers hoor je niet zo makkelijk voorbij te gaan omdat het niet in je eigen straatje past :n

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:25

gohya schreef:
Als Wilders zijn belofte's niet waar maakt,mag dat kabinet van mij ook weer vallen.

Als het kabinet weer valt, hebben we straks weer een periode dat er niet veel beslissingen genomen kunnen worden. Maar al die lui worden wel gewoon doorbetaald hoor! Dus wij belastingbetalers betalen een hele hoop mensen om voor ons te werken om ze vervolgens in een team te zetten waar dat werken onmogelijk is.

En daar ga jij voor kiezen? Dat snap ik dus echt niet. Wilders kost ons belastingbetalers alleen maar meer geld met zijn "leuke" acties doordat hij degelijk bestuur in de weg staat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:28

Lyonesse schreef:
Maar dit klopt toch van geen kant? Dit is wat er de vorige keer met de SP gebeurde. 16 zetels winst en 3e partij van NL, maar daar wordt zo aan voorbij gegaan. Dat vind ik een slechte zaak, of dat nu om de PVV, de SP of om mijn part de Pvdd is. Aan de kiezers hoor je niet zo makkelijk voorbij te gaan omdat het niet in je eigen straatje past :n

Ik begrijp niet dat hier voortdurend staat dat de SP zo graag wilde regeren, ze waren helemaal niet toeschietelijk, pas nu hoor in onomwonden dat ze die ambitie wel hebben, dat geldt trouwens ook voor Groen Links. En het CDA zat niet echt te wachten op het regeren met PVDA en SP. Er wordt niet aan de kiezer voorbij gegaan, het moet ook nog vanuit het oogpunt van de grootste partij bewerkbaar zijn.

Wilders is in wezen degene die aan kiezers verlakkerij doet door te roepen dat hij MP wordt. Zelfs als hij de grootste gaat worden, wat god verhoedde, dan krijgt hij toch nooit genoeg andere partijen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:30

Dat tripje naar de US had misschien ook te maken met het tweede deel van Fitna:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... rkiezingen

Tegen een joodse collega heb ik ooit wel eens gezegd dat ik bij iedere keer dat hij het over arabieren had, ik steeds dacht dat hij daar paarden mee bedoelde en dat me dat in de war bracht :D.

Misschien wordt het nieuwe kabinet wel paars+groenlinks.

Gitta1977

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:33

SP wilde destijds zeker wel regeren maar is door PvdA en CDA aan de kant gezet. Details zet ik hier niet op internet, maar dat is niet netjes gegaan toen...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:37

We moeten ons niet te druk maken over Wilders. Hij wil macht blijkbaar, de vraag is of hij die echt gaat krijgen en in hoeverre hij die heeft verdiend. zelfs als hij de grootste partij vormt, krijgt hij nooit de absolute meerderheid. Daarvoor strijkt zijn ideologie te zwaar in tegen de joods-christelijke traditie waar hij zegt zo voor te staan.

Mijn inziens is het een kwestie van tijd tot hij ontmaskerd wordt als een bedrieger die valse beloftes maakt over de ruggen van anderen. Overigens, het redelijke alternatief voor Wilders zie ik niet in links, maar eerder in liberaal rechts. Soms zet ik ernstige vraagtekens bij de VVD in hoeverre ze nog echt liberaal zijn. De kracht van de VVD zou kunnen zijn dat ze hun ideologie combineren met een goed pragmatisme. Reaktionair denken zoals Wilders mag natuurlijk wel, een ideologie die er op gebaseerd is om mensen te hersenspoelen is mijns inziens altijd een foute ideologie.

De ernstigheid van de zaak zit hem overigens meer in het feit dat Wilders zelf niet beseft dat hij in een droomwereld leeft. Ja, hij ziet een aantal problemen (zou ze liever uitdagingen willen noemen). Wijst daarvoor "oorzaken" aan en draagt daarvoor "oplossingen" aan. Met het benoemen van de problemen staat hij erg dicht bij de belevenis van het volk. De oorzaken die hij aandraagt zijn ook van begrijpelijke aard. Immers, we zijn biologisch geprogrammeerd om datgene wat anders is, ook als verdacht en mogelijk zelfs bedreigend te ervaren. Het is dus gemakkelijk om dat andere maar aan te wijzen en de verschillen uit te vergroten. En qua oplossingen is alles mogelijk als je onder een glazen stolp woont, waar je alles wat je niet zint maar buiten die glazen stolp kan zetten.

Het echte gevaar zit hem in een aantal zaken: wat als de oplossingen niet afdoende blijken (ik geloof er bijvoorbeeld niet in) en het vertrouwen in hem blijft bestaan, komen er dan zwaardere maatregelen (doemscenario). Wat wordt de prijs die we als samenleving moeten gaan betalen voor dit experiment? Imago schade is natuurlijk een ding, maar ik denk dat er andere gevaren op de loer liggen, zoals een totale teleurstelling van degenen die hem steunden. Als hij zijn achterban teleurstelt, kan de morele schade erg hoog zijn.

Overigens is de zaak al in zoverre doorgedreven dat het ook niet meer helpt als Wilders plotseling humanist wordt. Dan komt er gewoon een afsplitsing van de PVV die hooguit nog extremer wordt. Dus er zal wel degelijk iets structureels gedaan moeten worden aan het gevoel van het volk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:39

Gitta1977 schreef:
SP wilde destijds zeker wel regeren maar is door PvdA en CDA aan de kant gezet. Details zet ik hier niet op internet, maar dat is niet netjes gegaan toen...

Maar je denkt toch niet echt dat Balk, die het al zo moeilijk heeft met de PVDA ook nog Marijnissen erbij wilde hebben????

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:40

Joost geen mens die een oplossing heeft, anders zou die al uitgevoerd zijn.

Men kijkt ernaar en hoopt dat het niet erger wordt.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:45

ik vind dat ze hier in nl dezelfde regels moeten gaan maken als in australlie dan zouden we al een heel eind komen.
voor mij ook pvv :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:47

sarabande schreef:
Gitta1977 schreef:

Maar je denkt toch niet echt dat Balk, die het al zo moeilijk heeft met de PVDA ook nog Marijnissen erbij wilde hebben????

En dus wordt er toch zomaar aan het volk voorbij gegaan omdat het balkenende niet zinde? Meer dan een derde van de nederlanders was voor een coalititie van CDA, PVDA en SP. Voor de formatie CDA, PVDA en CU was slechts 16% van de bevolking. Ja het is passen en meten, maar je bent nog steeds volksvertegenwoordiger (zeker als minister-president), maar als je de grootste bent is het ineens een éénmansactie waarbij alleen nog aan de eigen kiezers wordt gedacht en ben je dus gewoon de baas.

Precies mijn reden om PVDA te gaan stemmen. Niet voor PVDA, maar tégen CDA.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:06

En wat zijn dan de buitenlanders die óók PVV stemmen?
Ook blinde schapen die achter Wilders aan bléten?
Ooit in een Blijf van me Lijfhuis geweest?hoeveel buitenlandse meisjes daar zitten omdat die het beu zijn om verplicht een hoofddoekje te dragen,die graag als nederlander willen zijn,maar hun moslim ouders ze alles verbieden?Thuis word ze alles verplicht om moslim te zijn,maar die meiden willen dat helemaal niet!Voorheen hoorde je de in nederland wonende moslims nooit klagen,het zijn de extremistische moslims die je nu hoort.En die wil Wilders een halt toe roepen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:14

Buitenlanders mogen helemaal niet stemmen

Wilders kan een cultuur niet zomaar veranderen, zeker niet door er tegen aan te schoppen, dan verhard het zich juist en bereikt hij het tegenovergestelde van wat hij, zogenaamd, beoogd

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:18

Buitenlanders met nederlands paspoort mogen wél stemmen.
Dus we moeten ons er maar niet mee bemoeien?want het is het geloof v.d. ouders,dus de dochters hebben maar te doen wat hun ouders willen?Dat is in hun eigen land zo ja,maar hier hebben ze vrijheid van mening en mogen ze dat zelf beslissen.
Dus we laten die meisjes maar lekker in hun ellende zitten,we helpen ze niet want we moeten ons er niet mee bemoeien.
Op school mogen ze met veel dingen niet meedoen,en ze willen wél heel graag.Ow jammer dan,de ouders willen het niet,dus jij mag ook niet.Onzin dus!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:21

gohya schreef:
Buitenlanders met nederlands paspoort mogen wél stemmen!

Dat zijn dan geen buitenlanders maar Nederlanders. Het zou al veel helpen als men die mensen, soms al 3 generaties hier geboren, niet op deze manier in een hokje plaatste.

Onze ouders mochten ook veel minder zeker als ze streng gereformeerd of katholiek waren. Dat heeft zichzelf allemaal opgelost en dat gaat hier ook gebeuren en zonder Wilders een stuk sneller.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:28

het is niet zo dat wilders hellemaal tegen buitenlanders is er komen alleen erg strenge regels.
verder denk ik dat als we nog wat willen maken van ons nl dan is het duidelijk op wie ik ga stemmen.
maar we zijn beetje laat we zouden een voorbeeld moeten nemen aan australlie. waar dat altijd al zo is geweest.
en voorheen was het zo zat je in nl kon je nl paspoort aan vrgen nu moet je dan goed nl praten wil je blijven.
australlie moet je eerst werk hebben voor je mag blijven.

Moslims die onder de Sharia-wet wensten te leven werden woensdag gevraagd om Australië te verlaten, toen de regering zich richtte tot de radicalen in een poging om potentiële terreur- aanvallen te verijdelen.

·
Afzonderlijk zette Premier Howard woensdag kwaad bloed bij sommige Australische Moslims door te verklaren dat hij de inlichtingendiensten steunde die de binnenlandse moskeeën in de gaten houden.

Citaat:
'DE IMMIGRANTEN, NIET DE AUSTRALIËRS, MOETEN ZICH AANPASSEN!
Aanvaard dit of vertrek. Ik ben het beu dat deze natie zich ongerust maakt of we een individu of een cultuur beledigen. Sinds de terreur aanslagen op Bali, hebben we een grote toename meegemaakt van patriotisme bij de meerderheid van de Australiërs, zoals we dat voordien nog nooit hebben meegemaakt.'
'Deze cultuur heeft zich ontwikkeld gedurende twee eeuwen van strijd, proberen en overwinningen door miljoenen mannen en vrouwen die vrijheid nastreefden.'
'Wij spreken voornamelijk ENGELS. Niet Spaans, Libanees, Arabisch, Chinees, Japanees, Russisch, of welke andere taal dan ook. Daarom zeg ik U; als je deel wilt uitmaken van onze samenleving, dan hebben jullie geen andere keuze dan ONZE taal te leren.'

'De meeste Australiërs geloven in God. Dit is geen rechtse radicale politieke praat maar een vaststaand feit, omdat Christelijke mannen en vrouwen deze natie gesticht hebben, gefundeerd op Christelijke principes, en dit is duidelijk gedocumenteerd. En het is zeer zeker gepast om dit feit te tonen op de muren van onze scholen. Als God u beledigt, dan stel ik voor dat u overweegt om een ander deel van de wereld uw thuis te aanvaarden.
'HET RECHT OM OP TE STAPPEN!'

·
'Als je niet gelukkig bent STAP DAN OP. Wij hebben jullie niet gedwongen om naar hier te komen. Jullie hebben zelf gevraagd om naar hier te komen. Aanvaard dan ook het land dat jullie aanvaardde.'
Laatst bijgewerkt door frangelica op 10-03-10 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:30

gohya schreef:
Dus we moeten ons er maar niet mee bemoeien?want het is het geloof v.d. ouders,dus de dochters hebben maar te doen wat hun ouders willen?Dat is in hun eigen land zo ja,maar hier hebben ze vrijheid van mening en mogen ze dat zelf beslissen.
Dus we laten die meisjes maar lekker in hun ellende zitten,we helpen ze niet want we moeten ons er niet mee bemoeien.
Op school mogen ze met veel dingen niet meedoen,en ze willen wél heel graag.Ow jammer dan,de ouders willen het niet,dus jij mag ook niet.Onzin dus!

Tsja, ik heb 8 jaar in Veenendaal gewoond en daar zijn heel veel jongeren die gedwongen worden om zich volgens de "streng gereformeerde" leer die daar bij sommige kerken hoort, te gedragen. De meesten willen dit echt niet. Geloof me, ik heb er zat als collega gehad daar, zowel nog "gelovigen" (= die zich voor het oog van het kerkvolk aan de regeltjes houdt, maar buiten het zicht gewoon lekker bij een collega tv gaan kijken *D ) als afvalligen.

Hier in het dorp waar ik nu woon is een basisschool (hervormd geloof ik) waar de vrouwen in rok moeten.

Er zijn toch veel meer vrouwen in Nederland dan moslims, waarom doet niemand hier dan wat aan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:33

Nee dat gaat hier niet gebeuren,want de andere partijen durven er niet tegenin te gaan.En dát is het hele punt.
Je moet maar eens praten met die meisjes die in zo'n Blijf van me Lijf huis zitten.Misschien open je dan je ogen en zie je wat voor ellende die meisjes hebben.Al die tijd is er niemand die voor ze op komt in de politiek en nu wil iemand dat wél doen en dan is die opeens een racist.Je hebt 2 groepen moslims,dat moet je wel onthouden he.En de ene groep wil Wilders aanpakken,omdat verder niemand dat doet of durft!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:33

gohya schreef:
Buitenlanders met nederlands paspoort

Mooie tegenstelling in een stelling. Mensen met een Nederlands paspoort zijn geen buitenlanders, dat zijn Nederlanders. Het kan zijn dat hun etnische afkomst anders is, maar dat is een ander verhaal. Dat Wilders paspoorten wil gaan afnemen is een heel ander verhaal. Daar zijn precedenten voor, bijvoorbeeld als iemand in het leger gaat van een ander land, zou je het paspoort af kunnen nemen. Maar voorlopig zijn mensen die een Nederlands paspoort hebben, nog steeds Nederlander.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:36

Ik vind ook dat ze van de andere geloven iets moeten veranderen.Nix geen verplichtingen als een kind dat niet wil.
Wil ze geen rok aan maar liever een lange broek?dan moet dat ook kunnen.Maar je hoort er in de media niemand over klagen.
Wél de meiden die moslim zijn en die veel liever zich als nederlander willen gedragen en mee willen doen.Daar zie je vaak programma's over.Helaas weinig of geen programma's voer christelijke of andere geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:36

Frangelica, ik denk dat de aussies wat hoog van de toren blazen, aangezien er maar weinig de taal en de cultuur van de aboriginals kennen, om maar even een dwarsstraat te noemen. Nog even afgezien van het feit dat het land gebouwd is op het uitschot uit Europa en deze kreten dus helemaal geen verbazing wekken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:37

frangelica schreef:
Dit is geen rechtse radicale politieke praat maar een vaststaand feit, omdat Christelijke mannen en vrouwen deze natie gesticht hebben, gefundeerd op Christelijke principes

Australië is ontstaan uit gedeporteerde criminelen, het is een immigratie land dat de oorspronkelijke bewoners zeer slecht behandeld heeft. Ze zijn nu zeker bang dat dat hen ook gaat overkomen. Ik vind dit een enge manier van denken en geen voorbeeld dat wij moeten volgen, maar het staat je vrij er naar toe te emigreren.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:37

frangelica schreef:
Citaat:
'DE IMMIGRANTEN, NIET DE AUSTRALIËRS, MOETEN ZICH AANPASSEN!

Ehhhh zoals de Christelijke Immigranten van toen zich aan de Aboriginals hebben aangepast ?