Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:28

Wat is dit nu weer voor vaag bericht? := Het toestel was toch prima in orde en in december voor het laatst gechecked? Blijkbaar is hij dus daarna nog herhaaldelijk gechecked omdat hij toch wel al problemen bleek te hebben? Vreemd verhaal := net als die leerlingpiloot, die later ineens co-piloot of boordwerktuigkundige is.

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:33

Staat hier trouwens in de Turkse kranten dat er nu nog maar 4 zwaargewonden zijn.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:36

wat was een leerling piloot een boorwerktuigkundige hebben ze niet meer.met klm of martinair gaan ook leerlingpiloten mee die hebben al heel wat vlieg uren gemaakt hoor.en hij is toch binnen geweest dus er is naar gekeken klm of wie dan ook moeten ook wel eens een start onderbreken. we moeten gewoon wacht wat er aan de hand is geweest

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:36

Dat werd net ook op het nieuws gezegd.. Over die 4 zwaargewonden.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:38

En betekend dat dan, dat die andere 2 buiten levensgevaar zijn.. Of dat ze ook zijn overleden?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:43

Ik heb niks meer gehoord over meer overleden dus dan ga ik er maar vanuit dat ze niet meer in levensgevaar zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:45

miss_kippie schreef:
wat was een leerling piloot een boorwerktuigkundige hebben ze niet meer.met klm of martinair gaan ook leerlingpiloten mee die hebben al heel wat vlieg uren gemaakt hoor.en hij is toch binnen geweest dus er is naar gekeken klm of wie dan ook moeten ook wel eens een start onderbreken. we moeten gewoon wacht wat er aan de hand is geweest

Leerling-piloot wil idd niet zeggen dat die persoon nog nooit zelfstandig gevlogen heeft.

Ook een piloot die alleen op andere toestelsoorten heeft gevlogen heet een leerling-piloot. Naar ik begrepen heb was de derde piloot aan boord van dit vliegtuig een piloot die al sinds 2004 zelfstandig vloog, maar nog niet op de 737.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:48

Mystica schreef:
Laten we nou aub niet ook nog over discriminatie/achterstanden etc gaan lopen zeiken. Er is helemaal geen woord gevallen over achterlijke turken oid, lekker belangrijk dan om het daar over te gaan hebben? Ik vlieg ook liever met een nederlandse maatschappij. En overal kan een ongeluk mee gebeuren. Máár ik ben ook gewoon met Transavia naar Faro gevlogen en weet niet eens waarmee ik terug gevlogen ben :+ Gewoon met het vliegtuig dat stond te wachten :') Vliegen is enorm gaaf om te doen, en het interesseert me heel erg, en dit soort dingen dus ook. Ramptoerisme? Geen idee, maakt me ook vrij weinig uit. Wat is er mis mee om te willen weten wat er ergens gebeurd is en hoe dat kwam? Ik zou het erger vinden als het mensen geen klap kon interesseren :=

Ga ik wel in mee indeed..
Wat als men stug zei dat het niet boeide.. Denk dat we blij mogen zijn met de interesse die we hebben.
Vind overigens "de souvenir jagers" wel meer ramptoeristen

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:51

Over de piloten staat er hier nog een stukje in de krant (ff vertalen hoor).

De piloot (Hasan Tahsin) is in 1975 afgestudeerd voor piloot en heeft er sindsdien ongeveer 15.000 vlieguren opzitten. Tevens gaf hij ook les (neem aan voor leerlingpiloten).

De co-piloot had er bijna 5.000 vlieguren opzitten en de derde persoon (hier staat dat hij tweede piloot is, dus neem aan geen leerling meer) was sinds 3 jaar in dienst bij THY.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:52

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:56

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:08

Laatst bijgewerkt door S_uus op 26-02-09 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:09

ik denk dus dat de derde piloot terug had moeten vliegen vrienden van ons is zei sterwardess en hij co piloot bij klm als ze terweinig vlieg uren die maand hebben gemaakt gaan ze mee voor of heen te vliegen of terug.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:17

Ik heb nooit gezegd dat de 3e piloot niet zou kunnen vliegen. Ik zei dat ik het raar vind dat er eerst gezegd wordt dat hij leerling is, dat hij later co-piloot zou zijn en dat er dan gezegd wordt dat hij boordwerktuigkundige is. En dan bedoel ik niet dat dat in het topic wordt gezegd, maar ook op het nieuws en op internet. Dat is een objetieve opmerking, niets meer en niets minder.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:24

vind het gewoon heel erg dat je links en rechts verhalen hoord van ja het was een turkse vliegtuig of ja zijn maar turken dat zijn ook mensen die piloten laten ook een gezin achter.of nu dingen zoeken van ja het was een leerling piloot die er bij zat ja dus.weet je dat soort dingen vind ik gewoon naar.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:26

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:27

nou vertel mij maar eens waar staat het zijn maar turken. Kan me niet voor stellen dat iemand dat gezegt heeft.

van speculeren word niemand wat duidelijker. Dat vond ik gister ook zo vreselijk irritant op de tv ze speculeren maar wat en weten helemaal niet of het wel echt zo is.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:34

heb ik er bokt bij gezet nee goed lezen ik HOOR verhalen .

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:36

__Nathalie__ schreef:
nou heb dat filmpje even gekeken. Knap werk van die piloten.
Overigens zou het me wel eng lijken als je gaat landen, en vervolgens weer omhoog gaat en verder vliegt.

Dat gebeurt heel vaak kan ik je zeggen. Afgelopen vakantie nog een doorstart gemaakt op Schiphol. Ik ben zelf stewardess geweest, dus dan ga je op dat moment gelijk nadenken wat de reden kan zijn van de doorstart. Maar geen van de redenen die ik bedacht waren het, er stond blijkbaar nog een vliegtuig op de baan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:37

ja maar je maakt er hier een punt over. Dat heeft hier dan toch niks mee te maken?
Dat is gewoon puur rasisme als mensen dat zeggen en niemand hier zegt dat.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:38

saroanda schreef:
__Nathalie__ schreef:
nou heb dat filmpje even gekeken. Knap werk van die piloten.
Overigens zou het me wel eng lijken als je gaat landen, en vervolgens weer omhoog gaat en verder vliegt.

Dat gebeurt heel vaak kan ik je zeggen. Afgelopen vakantie nog een doorstart gemaakt op Schiphol. Ik ben zelf stewardess geweest, dus dan ga je op dat moment gelijk nadenken wat de reden kan zijn van de doorstart. Maar geen van de redenen die ik bedacht waren het, er stond blijkbaar nog een vliegtuig op de baan.

tja het eerste wat je denkt is er is iets mis
:P

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:43

miss_kippie schreef:
vind het gewoon heel erg dat je links en rechts verhalen hoord van ja het was een turkse vliegtuig of ja zijn maar turken dat zijn ook mensen die piloten laten ook een gezin achter.of nu dingen zoeken van ja het was een leerling piloot die er bij zat ja dus.weet je dat soort dingen vind ik gewoon naar.

Zullen we het in het topic toch maar gewoon bij dingen houden die wél hier gezegd worden? :=

Idd een goed stuk van die Henk Hijelo :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:49

Jah greep mij ook aan van Henk

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:49

Citaat:
tja het eerste wat je denkt is er is iets mis
:P

Nee hoor, dat zeker niet. Eerst de gedachte dat hij nog te hoog zou zijn, of teveel snelheid, of te slecht zicht. Daarna ging ik pas de "vervelende" oorzaken bedenken, zoals een landingsgestel wat misschien niet goed was uitgeklapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:50

miss_kippie schreef:
heb ik er bokt bij gezet nee goed lezen ik HOOR verhalen .

je berichten zijn wel een beetje moeilijk te lezen moet ik zeggen :o

Paar puntjes en komma's zouden de leesbaarheid van je berichtjes geen kwaad doen :o